Icon of the Seas, největší výletní loď na světě, se tuto sobotu vydá na svou první plavbu. Ačkoli je použití zkapalněného zemního plynu (LNG) jako zdroje paliva na lodi považováno za čistší než tradiční lodní palivo, ekologické skupiny vyjadřují obavy z možných emisí metanu.
Únik z lodních motorů během spalovacího procesu, známý jako “metanový skluz”, by mohl mít škodlivé účinky na atmosféru. Metan je 80krát horší než oxid uhličitý, pokud jde o účinky na oteplování během 20 let. Snížení emisí metanu má proto zásadní význam v boji proti zvyšování globální teploty.
Průmysl výletních lodí se spoléhá na nízkotlaké motory na dvě paliva, které jsou náchylné k úniku metanu. Existují sice motory, které vypouštějí méně metanu, ale jsou příliš vysoké na to, aby se vešly na výletní loď. Společnost Royal Caribbean tvrdí, že loď Icon of the Seas je z hlediska emisí oxidu uhličitého o 24 % účinnější, než požaduje celosvětový regulační orgán pro námořní dopravu, Mezinárodní námořní organizace (IMO).
Do budoucna se podle Mezinárodní asociace výletních lodí očekává, že LNG bude pohánět 63 % z 54 objednaných lodí v letech 2024 až 2028. Odvětví však zkoumá další palivové alternativy, včetně bioLNG, aby snížilo svůj dopad na životní prostředí.
Icon of the Seas, největší výletní loď na světě, se tuto sobotu vydá na svou první plavbu. Ačkoli je použití zkapalněného zemního plynu jako zdroje paliva na lodi považováno za čistší než tradiční lodní palivo, ekologické skupiny vyjadřují obavy z možných emisí metanu.
Únik z lodních motorů během spalovacího procesu, známý jako “metanový skluz”, by mohl mít škodlivé účinky na atmosféru. Metan je 80krát horší než oxid uhličitý, pokud jde o účinky na oteplování během 20 let. Snížení emisí metanu má proto zásadní význam v boji proti zvyšování globální teploty.
Průmysl výletních lodí se spoléhá na nízkotlaké motory na dvě paliva, které jsou náchylné k úniku metanu. Existují sice motory, které vypouštějí méně metanu, ale jsou příliš vysoké na to, aby se vešly na výletní loď. Společnost Royal Caribbean tvrdí, že loď Icon of the Seas je z hlediska emisí oxidu uhličitého o 24 % účinnější, než požaduje celosvětový regulační orgán pro námořní dopravu, Mezinárodní námořní organizace .
Do budoucna se podle Mezinárodní asociace výletních lodí očekává, že LNG bude pohánět 63 % z 54 objednaných lodí v letech 2024 až 2028. Odvětví však zkoumá další palivové alternativy, včetně bioLNG, aby snížilo svůj dopad na životní prostředí.