(NKE) ukončily své 27 let trvající partnerství, což vyvolalo ve sportovním světě překvapivý zvrat. Oznámení přišlo v pondělí a mezi golfovými nadšenci vyvolalo spekulace o budoucnosti ikonického loga “TW”.
Logo TW bylo dlouho spojováno s Woodsem a zdobilo miliony čepic a golfových triček po celém světě. Podle zdrojů z amerického Úřadu pro patenty a ochranné známky vlastnila logo vždy Woodsova společnost ETW Corp. Iniciály společnosti, představující Eldricka Tonta Woodse (celé jméno golfové legendy), údajně nebyly od doby, kdy byly původně přihlášeny, nikdy převedeny. Josh Gerben z Gerben IP, právník specializující se na duševní vlastnictví, řekl serveru MarketWatch, že nepřetržité vlastnictví ochranné známky TW je jasným důkazem toho, že Woods si zachoval výhradní vlastnictví patentu.
Ve věku 48 let, kdy má Woods zajištěna práva na ochrannou známku svého jména, může pochybovat o budoucích možnostech značky. Fanoušci golfu se ptají, zda další značka, která bude chtít golfistu sponzorovat, bude moci prodávat výrobky ozdobené váženým logem TW.
Ed Karis, řídící partner advokátní kanceláře Klaris Law, poskytuje k tomuto dotazu několik informací. Uvádí: “Pokud mezi společností Nike a Woodsem neexistuje smlouva, která by mu zakazovala používat logo TW i nadále, neměla by společnost Nike právo mu bránit v používání samotného loga nebo v jeho licencování třetím stranám.”
Zdroj: Getty Images
Podobná situace se dříve týkala tenisové hvězdy Rogera Federera, který měl rovněž dlouholetou spolupráci se společností Nike a na logu se výrazně objevovaly jeho iniciály. Federerovo partnerství se společností Nike se po 24 letech rozpadlo a poté podepsal kolosální sponzorskou smlouvu na 300 milionů dolarů se společností Uniqlo. Během jeho spolupráce s Nike vlastnil tento obuvnický a oděvní gigant práva na Federerovo logo “RF”. Přibližně o dva roky později se však Federerovi podařilo získat práva na své logo zpět, což společnosti Uniqlo umožnilo začít prodávat zboží s tímto logem.
Navzdory možnému soudnímu řízení týkajícímu se Woodsova loga Gerben předpokládá, že Woods si zachová kontrolu nad logem TW, a neočekává žádný odpor ze strany společnosti Nike. Uvádí: “Neočekával bych, že dojde k boji, protože by byl mimořádně veřejný a přinesl by společnosti Nike hodně špatné reklamy,”. Gerben se domnívá, že by společnost Nike musela přijmout finanční úder nebo odpis, což by nebylo v jejím nejlepším zájmu, protože by to mohlo odradit další sportovce od budoucí spolupráce se společností. Gerben k tomu dodává poznámku o tom, jak společnosti často prohrávají v bojích s veřejným míněním proti jednotlivcům, a zmiňuje možná “ustanovení o ukončení činnosti” ve Woodsově smlouvě se společností Nike. Tato ustanovení by mohla společnosti Nike poskytnout nárazníkové období pro prodej zbývajících zásob pod Woodsovou značkou po ukončení partnerství.
Po tomto oznámení společnost Nike v úterý rychle aktualizovala své webové stránky a nahradila je úvodní stránkou zaměřenou na Woodse obecným zobrazením golfového oblečení. Zboží značky Woods však nadále prodává.
Bez Woodse jako tváře své golfové divize není jisté, kam se golfový byznys společnosti Nike dostane. Golfová divize společnosti Nike tradičně představuje menší zdroj příjmů. Ze zprávy 10-K společnosti Nike za rok 2015 vyplývá, že golfová jednotka přinesla během posledního celého roku, kdy Nike prodávala golfové vybavení, 771 milionů dolarů, přičemž nadále prodávala golfové oblečení. To bledne ve srovnání s 4,85 miliardy dolarů z běžeckých produktů a 3,72 miliardy dolarů z basketbalu. Podle Matta Powella, odborníka na maloobchodní odvětví ze společnosti Spurwink River, “golfová demografická skupina není hlavním spotřebitelem společnosti Nike.” Vyjadřuje překvapení, že k rozdělení nedošlo dříve, a dokonce předpovídá možnost, že Nike z golfového byznysu zcela odejde, vzhledem k tomu, že to “prostě nedává ekonomický smysl”.
Zdroj: Getty Images
Zástupci společnosti Nike ani Woodse se k této situaci nevyjádřili. Woods, který s Nike poprvé podepsal smlouvu v roce 1996, s ní během své kariéry uzavřel několik kontraktů v hodnotě 500 až 660 milionů dolarů. Je jedním z pouhých sedmi sportovců s čistým jměním přesahujícím 1 miliardu dolarů, čímž se připojil k Michaelu Jordanovi, Cristianu Ronaldovi, Lionelu Messimu, LeBronu Jamesovi, Rogeru Federerovi a Floydu Mayweatherovi Jr.
Woods se nad partnerstvím zamyslel na sociálních sítích: “Před více než 27 lety jsem měl to štěstí, že jsem mohl začít spolupracovat s jednou z nejikoničtějších značek na světě. Dny, které od té doby uplynuly, byly naplněny tolika úžasnými okamžiky a vzpomínkami… Ano, určitě bude následovat další kapitola. Uvidíme se v Los Angeles!”
Navzdory vývoji událostí čeká společnost Nike náročné období. Společnost při své poslední prosincové zprávě o výsledcích hospodaření oznámila nižší než očekávané tržby a navrhla plán na úsporná opatření v hodnotě 2 miliard dolarů během nadcházejících tří let, včetně propouštění. Akcie společnosti Nike Inc. za poslední měsíc poklesly o 14,9 % a za posledních 12 měsíců se snížily o 19,4 % ve srovnání s 20% ziskem indexu S&P 500 SPX za stejné období, což vyvolává otazník nad další cestou tohoto gigantu
ukončily své 27 let trvající partnerství, což vyvolalo ve sportovním světě překvapivý zvrat. Oznámení přišlo v pondělí a mezi golfovými nadšenci vyvolalo spekulace o budoucnosti ikonického loga “TW”.Logo TW bylo dlouho spojováno s Woodsem a zdobilo miliony čepic a golfových triček po celém světě. Podle zdrojů z amerického Úřadu pro patenty a ochranné známky vlastnila logo vždy Woodsova společnost ETW Corp. Iniciály společnosti, představující Eldricka Tonta Woodse , údajně nebyly od doby, kdy byly původně přihlášeny, nikdy převedeny. Josh Gerben z Gerben IP, právník specializující se na duševní vlastnictví, řekl serveru MarketWatch, že nepřetržité vlastnictví ochranné známky TW je jasným důkazem toho, že Woods si zachoval výhradní vlastnictví patentu.Ve věku 48 let, kdy má Woods zajištěna práva na ochrannou známku svého jména, může pochybovat o budoucích možnostech značky. Fanoušci golfu se ptají, zda další značka, která bude chtít golfistu sponzorovat, bude moci prodávat výrobky ozdobené váženým logem TW.Ed Karis, řídící partner advokátní kanceláře Klaris Law, poskytuje k tomuto dotazu několik informací. Uvádí: “Pokud mezi společností Nike a Woodsem neexistuje smlouva, která by mu zakazovala používat logo TW i nadále, neměla by společnost Nike právo mu bránit v používání samotného loga nebo v jeho licencování třetím stranám.”Podobná situace se dříve týkala tenisové hvězdy Rogera Federera, který měl rovněž dlouholetou spolupráci se společností Nike a na logu se výrazně objevovaly jeho iniciály. Federerovo partnerství se společností Nike se po 24 letech rozpadlo a poté podepsal kolosální sponzorskou smlouvu na 300 milionů dolarů se společností Uniqlo. Během jeho spolupráce s Nike vlastnil tento obuvnický a oděvní gigant práva na Federerovo logo “RF”. Přibližně o dva roky později se však Federerovi podařilo získat práva na své logo zpět, což společnosti Uniqlo umožnilo začít prodávat zboží s tímto logem.Navzdory možnému soudnímu řízení týkajícímu se Woodsova loga Gerben předpokládá, že Woods si zachová kontrolu nad logem TW, a neočekává žádný odpor ze strany společnosti Nike. Uvádí: “Neočekával bych, že dojde k boji, protože by byl mimořádně veřejný a přinesl by společnosti Nike hodně špatné reklamy,”. Gerben se domnívá, že by společnost Nike musela přijmout finanční úder nebo odpis, což by nebylo v jejím nejlepším zájmu, protože by to mohlo odradit další sportovce od budoucí spolupráce se společností. Gerben k tomu dodává poznámku o tom, jak společnosti často prohrávají v bojích s veřejným míněním proti jednotlivcům, a zmiňuje možná “ustanovení o ukončení činnosti” ve Woodsově smlouvě se společností Nike. Tato ustanovení by mohla společnosti Nike poskytnout nárazníkové období pro prodej zbývajících zásob pod Woodsovou značkou po ukončení partnerství.Po tomto oznámení společnost Nike v úterý rychle aktualizovala své webové stránky a nahradila je úvodní stránkou zaměřenou na Woodse obecným zobrazením golfového oblečení. Zboží značky Woods však nadále prodává.Bez Woodse jako tváře své golfové divize není jisté, kam se golfový byznys společnosti Nike dostane. Golfová divize společnosti Nike tradičně představuje menší zdroj příjmů. Ze zprávy 10-K společnosti Nike za rok 2015 vyplývá, že golfová jednotka přinesla během posledního celého roku, kdy Nike prodávala golfové vybavení, 771 milionů dolarů, přičemž nadále prodávala golfové oblečení. To bledne ve srovnání s 4,85 miliardy dolarů z běžeckých produktů a 3,72 miliardy dolarů z basketbalu. Podle Matta Powella, odborníka na maloobchodní odvětví ze společnosti Spurwink River, “golfová demografická skupina není hlavním spotřebitelem společnosti Nike.” Vyjadřuje překvapení, že k rozdělení nedošlo dříve, a dokonce předpovídá možnost, že Nike z golfového byznysu zcela odejde, vzhledem k tomu, že to “prostě nedává ekonomický smysl”.Zástupci společnosti Nike ani Woodse se k této situaci nevyjádřili. Woods, který s Nike poprvé podepsal smlouvu v roce 1996, s ní během své kariéry uzavřel několik kontraktů v hodnotě 500 až 660 milionů dolarů. Je jedním z pouhých sedmi sportovců s čistým jměním přesahujícím 1 miliardu dolarů, čímž se připojil k Michaelu Jordanovi, Cristianu Ronaldovi, Lionelu Messimu, LeBronu Jamesovi, Rogeru Federerovi a Floydu Mayweatherovi Jr.Woods se nad partnerstvím zamyslel na sociálních sítích: “Před více než 27 lety jsem měl to štěstí, že jsem mohl začít spolupracovat s jednou z nejikoničtějších značek na světě. Dny, které od té doby uplynuly, byly naplněny tolika úžasnými okamžiky a vzpomínkami… Ano, určitě bude následovat další kapitola. Uvidíme se v Los Angeles!”Navzdory vývoji událostí čeká společnost Nike náročné období. Společnost při své poslední prosincové zprávě o výsledcích hospodaření oznámila nižší než očekávané tržby a navrhla plán na úsporná opatření v hodnotě 2 miliard dolarů během nadcházejících tří let, včetně propouštění. Akcie společnosti Nike Inc. za poslední měsíc poklesly o 14,9 % a za posledních 12 měsíců se snížily o 19,4 % ve srovnání s 20% ziskem indexu S&P 500 SPX za stejné období, což vyvolává otazník nad další cestou tohoto gigantu