Klíčové body
- LVMH zaznamenala v posledním čtvrtletí roku 2023 nárůst tržeb o 10 %, což překonalo odhady a pozitivně ovlivnilo finanční trhy.
- Generální ředitel LVMH, Bernard Arnault, vyjádřil důvěru v hladký průběh roku 2024, což uklidnilo analytiky a investory.
- LVMH odolala výzvám jako je inflace a pád hodnoty akcií, což naznačuje její silnou odolnost na trhu s luxusním zbožím.
- Společnost zaznamenala růst v prodeji luxusních kabelek a šampaňského, a dokonce i jednotka zaměřená na vína a lihoviny se zotavila po dvou čtvrtletích poklesu tržeb.
Společnost LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE, největší světový konglomerát v oblasti luxusu, zaznamenala ke konci roku 2023 prudký nárůst tržeb, který byl tažen především bohatými zákazníky nakupujícími její luxusní kabelky a šampaňské. Podle pařížské společnosti vzrostly tržby v posledním čtvrtletí na organické bázi o 10 %, což výrazně překonalo odhady a pozitivně ovlivnilo finanční trhy.
Čtvrteční pozdní oznámení uklidnilo analytiky i investory a přispělo k téměř dvouletému růstu akcií luxusního gigantu. Generální ředitel LVMH, miliardář Bernard Arnault, toto nadšení podtrhl svou vyjádřenou důvěrou ve vyhlídky společnosti na letošní rok.
Arnaultův “velmi sebevědomý” tón je vnímán jako náznak toho, že rok 2024 by mohl být pro LVMH rokem hladkého přechodu, nikoliv trnité cesty k normalizaci. Tento optimistický sentiment se odráží v poznámce z pera analytika Citigroup Thomase Chauveta, který naznačil, že dobrá nálada vedení podporuje názor o hladkém průběhu roku 2024.

Přestože ve druhé polovině roku 2023 čelila společnost LVMH výzvám v podobě prudkého nárůstu inflace a pádu titulu nejcennější evropské společnosti, její výsledky naznačují silnou odolnost vůči těmto tržním silám. Její solidní výsledky spolu s protějškem Richemont – vlastníkem Cartier – naznačují, že silné značky dobře zvládly životně důležitou sezónu svátečních nákupů.
Akcie LVMH při obchodování v Paříži vzrostly až o 9,1 % a podpořily tak širší rally na trhu, která zahrnovala i obdobné společnosti, jako jsou Kering SA, vlastník značky Gucci, a Moncler SPA. Klíčová jednotka společnosti, která se zabývá módou a koženým zbožím a zahrnuje uznávané značky jako Louis Vuitton a Christian Dior, zaznamenala v posledním čtvrtletí organický nárůst tržeb o 9 %.
Překvapivým zvratem je, že jednotka LVMH zaměřená na vína a lihoviny, která zahrnuje známé značky jako Moët & Chandon Champagne a Hennessy Cognac, zaznamenala v posledním čtvrtletí roku 2023 růst po dvou po sobě jdoucích čtvrtletích poklesu tržeb. Finanční ředitel LVMH Jean-Jacques Guiony optimisticky naznačil, že to nejhorší je pro oblast koňaku pravděpodobně zažehnáno. Vyzdvihl zejména vysokou míru absorpce zásob v Číně po výlukách v roce 2022.
Tento sentiment oživení a odolnosti se dále odrazil v obchodních výsledcích společnosti Remy Cointreau SA, jejíž akcie rovněž vzrostly poté, co zavedla plán na snížení nákladů ve výši 100 milionů eur
Guiony sdělil, že LVMH se v tomto období podařilo udržet náklady na uzdě, což napomohlo ziskovosti. Vyzdvihl probíhající normalizaci hospodaření po “výjimečném” nárůstu, který byl zaznamenán po nástupu pandemie Covid-19. K tomu uvedl: “V minulých letech se v rámci skupiny LVHH podařilo dosáhnout následujících výsledků: “Toto období opouštíme s příznivou úrovní růstu.”

Konglomerát pozoruje pozitivní trendy na svých zámořských trzích, přičemž v Asii
Podle Guionyho se sice masoví čínští turisté zatím do Evropy ve velkém počtu nevrátili, ale LVMH stále těží ze značných výdajů bohatých čínských cestovatelů ve velkých městech, jako je Paříž.
LVMH vykázala za letošní rok nárůst zisku z opakujících se operací na 22,8 miliardy eur, čímž překonala očekávání. Pokud jde o cenovou strategii, Guiony uvedl, že skupina nepředpokládá další zvyšování cen pro rok 2024.
Představenstvo konglomerátu bude mít nové členy, neboť Arnault oznámil, že se k němu připojí jeho synové Alexandre a Frederic a jejich sourozenci Delphine a Antoine. Arnault, který připravuje své děti na to, aby ho případně vystřídaly v čele luxusního impéria, důrazně vyloučil vyčlenění jakéhokoli majetku společnosti s tím, že rozmanitost značek je nedílnou součástí úspěchu skupiny.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky