Renault odhalil svůj očekávaný nový elektrický model R5, který byl představen na ženevském autosalonu. Francouzská automobilka chce využít popularity svého bestselleru z roku 1972 ke stimulaci prodeje svých elektromobilů. Malý sedan, jehož uvedení na trh je naplánováno na rok 2021 v rámci plánu obratu Renaultu, vzdává hold svým předchůdcům designovými prvky, jako jsou svislá zadní světla a jasné barvy. Ředitel designu společnosti Renault Gilles Vidal uvedl, že jejich záměrem nebylo přijmout “retrofuturismus”, ale znovu uvést model na trh ve správný čas v historii značky. Nejlevnější verze modelu R5, která je klíčovou součástí strategie Renaultu vyvíjet cenově dostupné elektromobily, bude uvedena na trh ve druhé polovině letošního roku a bude vybavena baterií o kapacitě 52 kWh a dojezdem 400 km. Krátce poté má být uvedena na trh méně výkonná verze s baterií o kapacitě 40 kWh a dojezdem 300 km, jejíž cena bude 25 000 eur (27 045 USD). R5 je vybaven možností obousměrného nabíjení, což majitelům umožňuje prodávat přebytečnou energii zpět do sítě. Renault plánuje dovážet akumulátory Envision do doby, než v roce 2025 zahájí výrobu ve své giga továrně v severní Francii. Jako jediná významná evropská automobilka přítomná na ženevském autosalonu chce Renault výrazně zasáhnout do trhu s elektromobily.
Renault odhalil svůj očekávaný nový elektrický model R5, který byl představen na ženevském autosalonu. Francouzská automobilka chce využít popularity svého bestselleru z roku 1972 ke stimulaci prodeje svých elektromobilů. Malý sedan, jehož uvedení na trh je naplánováno na rok 2021 v rámci plánu obratu Renaultu, vzdává hold svým předchůdcům designovými prvky, jako jsou svislá zadní světla a jasné barvy. Ředitel designu společnosti Renault Gilles Vidal uvedl, že jejich záměrem nebylo přijmout “retrofuturismus”, ale znovu uvést model na trh ve správný čas v historii značky. Nejlevnější verze modelu R5, která je klíčovou součástí strategie Renaultu vyvíjet cenově dostupné elektromobily, bude uvedena na trh ve druhé polovině letošního roku a bude vybavena baterií o kapacitě 52 kWh a dojezdem 400 km. Krátce poté má být uvedena na trh méně výkonná verze s baterií o kapacitě 40 kWh a dojezdem 300 km, jejíž cena bude 25 000 eur . R5 je vybaven možností obousměrného nabíjení, což majitelům umožňuje prodávat přebytečnou energii zpět do sítě. Renault plánuje dovážet akumulátory Envision do doby, než v roce 2025 zahájí výrobu ve své giga továrně v severní Francii. Jako jediná významná evropská automobilka přítomná na ženevském autosalonu chce Renault výrazně zasáhnout do trhu s elektromobily.
