Republikánský senátor Josh Hawley navrhuje zákon o zvýšení cel na dovoz čínských vozidel v reakci na obavy z dopadu těchto vozidel na americké automobilky. Návrh zákona by zvýšil základní celní sazbu na 100 % ze současných 2,5 %, což by vedlo k celkovému clu ve výši 125 % na všechna dovážená čínská auta. Sazba 100 % by se vztahovala i na vozidla montovaná čínskými výrobci automobilů v Mexiku. Hawley tvrdí, že tato opatření jsou nezbytná k ochraně amerických automobilových dělníků před hrozbou ze strany Číny. Minulý měsíc obchodní zástupkyně USA Katherine Taiová uvedla, že Bidenova administrativa přezkoumává současnou výši cel a postupy Číny v automobilovém průmyslu. Skupina na podporu výroby rovněž vyzvala prezidenta Joea Bidena, aby zablokoval dovoz levných čínských aut a dílů z Mexika, a varovala, že jejich vstup na americký trh by mohl mít pro americký automobilový průmysl neblahé důsledky. Čínské velvyslanectví ve Washingtonu hájilo vývoz automobilů s tím, že odráží kvalitní čínský výrobní průmysl. Tato otázka získala pozornost po zprávách, že čínská společnost BYD plánuje v Mexiku zřídit továrnu na výrobu elektrických vozidel. Společnost BYD nedávno předstihla společnost Tesla na pozici největšího světového výrobce elektromobilů.
Republikánský senátor Josh Hawley navrhuje zákon o zvýšení cel na dovoz čínských vozidel v reakci na obavy z dopadu těchto vozidel na americké automobilky. Návrh zákona by zvýšil základní celní sazbu na 100 % ze současných 2,5 %, což by vedlo k celkovému clu ve výši 125 % na všechna dovážená čínská auta. Sazba 100 % by se vztahovala i na vozidla montovaná čínskými výrobci automobilů v Mexiku. Hawley tvrdí, že tato opatření jsou nezbytná k ochraně amerických automobilových dělníků před hrozbou ze strany Číny. Minulý měsíc obchodní zástupkyně USA Katherine Taiová uvedla, že Bidenova administrativa přezkoumává současnou výši cel a postupy Číny v automobilovém průmyslu. Skupina na podporu výroby rovněž vyzvala prezidenta Joea Bidena, aby zablokoval dovoz levných čínských aut a dílů z Mexika, a varovala, že jejich vstup na americký trh by mohl mít pro americký automobilový průmysl neblahé důsledky. Čínské velvyslanectví ve Washingtonu hájilo vývoz automobilů s tím, že odráží kvalitní čínský výrobní průmysl. Tato otázka získala pozornost po zprávách, že čínská společnost BYD plánuje v Mexiku zřídit továrnu na výrobu elektrických vozidel. Společnost BYD nedávno předstihla společnost Tesla na pozici největšího světového výrobce elektromobilů.
