Francouzsko-italská automobilka Stellantis uvažuje o výrobě až 150 000 levných elektromobilů v Itálii. Podle Automotive News Europe společnost zvažuje výrobu těchto elektromobilů ve svém komplexu Mirafiori v Turíně v rámci partnerství s čínskou automobilkou Leapmotor. Společnost Stellantis získala v loňském roce 21% podíl ve společnosti Leapmotor a uzavřela dohodu o společném podniku, která jí uděluje výhradní práva na výrobu vozidel Leapmotor mimo Čínu. Generální ředitel společnosti Stellantis Carlos Tavares již dříve uvedl, že evropské trhy mohou očekávat vozy Leapmotor do dvou let. Výroba v Itálii by mohla začít již v roce 2026 nebo 2027. Tento krok je v souladu s cílem společnosti Stellantis zvýšit do konce desetiletí výrobu v Itálii na jeden milion vozidel, jak bylo dohodnuto s italskou vládou. Dosažení tohoto cíle však závisí na různých faktorech, včetně veřejných pobídek k nákupu automobilů, rozvoje infrastruktury pro nabíjení elektromobilů a nižších nákladů na energii.
Francouzsko-italská automobilka Stellantis uvažuje o výrobě až 150 000 levných elektromobilů v Itálii. Podle Automotive News Europe společnost zvažuje výrobu těchto elektromobilů ve svém komplexu Mirafiori v Turíně v rámci partnerství s čínskou automobilkou Leapmotor. Společnost Stellantis získala v loňském roce 21% podíl ve společnosti Leapmotor a uzavřela dohodu o společném podniku, která jí uděluje výhradní práva na výrobu vozidel Leapmotor mimo Čínu. Generální ředitel společnosti Stellantis Carlos Tavares již dříve uvedl, že evropské trhy mohou očekávat vozy Leapmotor do dvou let. Výroba v Itálii by mohla začít již v roce 2026 nebo 2027. Tento krok je v souladu s cílem společnosti Stellantis zvýšit do konce desetiletí výrobu v Itálii na jeden milion vozidel, jak bylo dohodnuto s italskou vládou. Dosažení tohoto cíle však závisí na různých faktorech, včetně veřejných pobídek k nákupu automobilů, rozvoje infrastruktury pro nabíjení elektromobilů a nižších nákladů na energii.