Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Tesla překonává BYD v efektivitě prodeje v Číně díky strategii v reálném čase

V silně konkurenčním světě elektromobilů (EV) společnosti neustále hledají náskok, který je udrží v čele.

David Škvára Autor: David Škvára
14 února, 2024
6 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

6 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Tesla využívá agresivní řízení prodeje v reálném čase v Číně, což jí dává konkurenční výhodu nad místními konkurenty, jako je BYD.
  • Tesla sleduje a řídí své prodejní týmy a sbírá data v reálném čase, což jí umožňuje pružně reagovat na poptávku a cenovou strategii.
  • BYD přesto předčila Teslu v celkovém prodeji elektromobilů v Číně díky nižším cenám a rozsáhlé síti distributorů.
  • Tesla se snaží zlepšit své prodejní marže a expanzí do měst menší úrovně, zatímco konkurenti snižují ceny svých elektromobilů.

 

Podle tří zasvěcených osob obeznámených s touto problematikou poskytuje společnosti Tesla se sídlem ve Spojených státech amerických agresivní řízení prodejců v reálném čase v Číně jejím prodejnám tuto strategickou výhodu oproti místní konkurenci, jako je například společnost BYD, která byla ve čtvrtém čtvrtletí aktuálně největším prodejcem elektromobilů na světě.

Tyto interní zdroje, které se rozhodly zůstat neznámé vzhledem k citlivé povaze poskytnutých informací, podrobně uvedly, že Tesla řídí svůj prodejní personál čítající 2 800 zaměstnanců ve 314 prodejnách v Číně na hodinové bázi. Společnost pečlivě kontroluje účinnost a efektivitu prodejních týmů při získávání potenciálních zákazníků, organizování zkušebních jízd a zprostředkování objednávek.

Zdroje třetích stran rovněž poznamenaly, že sběr dat v reálném čase tvoří nedílnou součást cenové strategie společnosti. Umožňuje společnosti Tesla (TSLA) uvážlivě upravovat poptávku po různých modelech, což v loňském roce vedlo k sérii sedmi zvýšení cen a tří snížení cen na čínském trhu. Společnost pak navíc může sestavovat nákladově efektivní výrobní plány v souladu s cenami a dodávkami surovin.

Agresivní přístup k řízení odráží metody, které praktikuje čínský titán v oblasti doručování potravin, společnost Meituan, která pečlivě sleduje časy doručení s přesností na sekundy. Nedostatečné výsledky v prodejním týmu společnosti Tesla mohou vést k propuštění ještě týž den. S krutou povahou práce jsou spojeny pobídky, které zahrnují základní plat převyšující konkurenci v oblasti elektromobilů a bonusy, které mohou činit až 30 000 jüanů (4 203,56 USD) měsíčně pro nejlepší pracovníky.

Přesto se dominance společnosti Tesla v oblasti prodeje na prodejnu nepromítla do tržní převahy v Číně, největším automobilovém trhu na světě. Podle údajů China Merchants Bank International (CMBI) prodala společnost Tesla během prvních deseti měsíců roku 2023 v každé ze svých čínských prodejen v průměru více než 1 500 elektromobilů, což představuje nárůst oproti předchozímu roku, kdy průměr činil 1 300 vozů.

Advertisement

Nicméně společnost BYD, přestože ve stejném období prodala méně než 600 kusů na prodejnu, trumfla společnost Tesla v celkovém prodeji elektromobilů, k čemuž přispěly modely vozidel s poloviční cenou oproti Tesle a výrazně rozsáhlejší jedenáctinásobná síť místních distributorů. “Tesla má sice větší výkon na prodejnu, ale její růst je omezený, zejména ve srovnání s BYD,” poznamenal Bill Russo, generální ředitel šanghajské poradenské společnosti Automobility.

Chcete využít této příležitosti?
Zdroj: Getty Images

Podíl společnosti Tesla na čínském trhu s elektromobily však vzrostl z 10 % v roce 2022 na 12 % v prvních deseti měsících roku 2023. Ve stejném období vzrostl podíl společnosti BYD na trhu z 21 % na 27 %, a to díky slábnoucím konkurentům z nižších tříd. Přesto solidní prodejní výsledky společnosti Tesla v Číně – jejím druhém největším trhu – září na pozadí zpomalení na jiných klíčových trzích, například v USA, především kvůli vysokým úrokovým sazbám, které ovlivňují kupce automobilů, a odloženým plánům na výstavbu nové továrny v Mexiku.

Úspěch společnosti BYD se přitom připisuje tradičnějšímu přístupu prodejců, kteří v 3 400 prodejnách prodávají jak plug-in hybridy, tak bateriové elektromobily. Čínský gigant motivoval prodejce odměnami ve výši až 2 miliard jüanů (279,52 milionu dolarů) za dosažení globálního cíle prodeje 3 milionů kusů v roce 2023, což je v ostrém kontrastu s provozní metodikou společnosti Tesla.

Yale Zhang, výkonný ředitel šanghajské poradenské společnosti Automotive Foresight, pochválil úspěch společnosti Tesla s jejím přímým a efektivním prodejním modelem a připsal jej jejím průkopnickým produktům, uznávaným technologiím a skvělé pověsti. Dodal však, že napodobit takový úspěch není jednoduše dosažitelné.

Menší protějšek společnosti Tesla, společnost Xpeng, se původně snažil napodobit přístup přímého prodeje společnosti Tesla, ale nyní svou strategii přehodnocuje. “Vzhledem k tomu, že modelová řada společnosti Tesla stárne, zůstává nejasné, zda bude schopna udržet svou prodejní efektivitu, zejména když vstoupí do měst a obcí nižší úrovně, kde mají čínské značky významnější zastoupení u prodejců,” tvrdil Zhang.

Přejít na nové trhy nebylo pro Teslu úplně hladké. Společnost v roce 2022 zavřela svůj vlajkový obchod v Pekingu a v posledním čtvrtletí roku 2023 čtyři obchody v Kantonu, ale až poté zahájila expanzi ve městech druhé úrovně, jako jsou Čcheng-tu a Tchien-ťin. Na těchto nových trzích byl podle údajů společnosti CMBI zaznamenán průměrný prodej 163 vozů na prodejnu za měsíc, což je více než ve městech první a třetí úrovně. V roce 2023 společnost Tesla ve městech druhé úrovně zavedla přibližně 30 nových prodejen, což představuje téměř 20% nárůst.

Zdroj: Getty Images

Tvrdá konkurence a rostoucí protivítr ohrožující efektivitu prodeje společnosti Tesla neunikly pozornosti. Generální ředitel společnosti Automobility při analýze situace uvedl: “Chlubení se efektivitou je způsob, jak si vybudovat kouřovou clonu, aby vysvětlili skutečnost, že nerostou takovým tempem jako někteří jejich konkurenti.” Problémy týkající se omezení výrobní kapacity v největší globální továrně společnosti Tesla v Šanghaji také hrají roli v závodě společnosti, která se snaží dohnat celkové prodeje společnosti BYD.

Přestože Tesla vyjádřila přání rozšířit šanghajský závod, její plány stále podléhají schválení čínských regulačních orgánů, které váhají s přidáváním nových výrobních zařízení na elektromobily v podmínkách převažujícího přebytku kapacity. Naproti tomu společnost BYD projevila mnohem větší agresivitu při rozšiřování své výrobní kapacity výstavbou továren na elektromobily v devíti čínských městech s roční kapacitou přesahující 4 miliony kusů a expanzí do zámoří.

Vzhledem k rostoucímu rozdílu mezi společnostmi Tesla a BYD analytici CMBI předpokládají, že společnost Tesla bude v roce 2024 usilovat o další zlepšení marží. Očekává se, že společnost bude uplatňovat dvojí přístup zahrnující zvyšování cen modernizovaných modelů a pokračující pronikání do čínských měst nižší úrovně, a to i v době, kdy se konkurenční rivalové snaží snížit ceny svých připravovaných modelů elektromobilů. Zdá se, že agresivní prodejní strategie společnosti Tesla je v konkurenčním boji na čínském trhu s elektromobily silným kandidátem na úspěch.

Podle tří zasvěcených osob obeznámených s touto problematikou poskytuje společnosti Tesla se sídlem ve Spojených státech amerických agresivní řízení prodejců v reálném čase v Číně jejím prodejnám tuto strategickou výhodu oproti místní konkurenci, jako je například společnost BYD, která byla ve čtvrtém čtvrtletí aktuálně největším prodejcem elektromobilů na světě.Tyto interní zdroje, které se rozhodly zůstat neznámé vzhledem k citlivé povaze poskytnutých informací, podrobně uvedly, že Tesla řídí svůj prodejní personál čítající 2 800 zaměstnanců ve 314 prodejnách v Číně na hodinové bázi. Společnost pečlivě kontroluje účinnost a efektivitu prodejních týmů při získávání potenciálních zákazníků, organizování zkušebních jízd a zprostředkování objednávek.Zdroje třetích stran rovněž poznamenaly, že sběr dat v reálném čase tvoří nedílnou součást cenové strategie společnosti. Umožňuje společnosti Tesla uvážlivě upravovat poptávku po různých modelech, což v loňském roce vedlo k sérii sedmi zvýšení cen a tří snížení cen na čínském trhu. Společnost pak navíc může sestavovat nákladově efektivní výrobní plány v souladu s cenami a dodávkami surovin.Agresivní přístup k řízení odráží metody, které praktikuje čínský titán v oblasti doručování potravin, společnost Meituan, která pečlivě sleduje časy doručení s přesností na sekundy. Nedostatečné výsledky v prodejním týmu společnosti Tesla mohou vést k propuštění ještě týž den. S krutou povahou práce jsou spojeny pobídky, které zahrnují základní plat převyšující konkurenci v oblasti elektromobilů a bonusy, které mohou činit až 30 000 jüanů měsíčně pro nejlepší pracovníky. Přesto se dominance společnosti Tesla v oblasti prodeje na prodejnu nepromítla do tržní převahy v Číně, největším automobilovém trhu na světě. Podle údajů China Merchants Bank International prodala společnost Tesla během prvních deseti měsíců roku 2023 v každé ze svých čínských prodejen v průměru více než 1 500 elektromobilů, což představuje nárůst oproti předchozímu roku, kdy průměr činil 1 300 vozů.Nicméně společnost BYD, přestože ve stejném období prodala méně než 600 kusů na prodejnu, trumfla společnost Tesla v celkovém prodeji elektromobilů, k čemuž přispěly modely vozidel s poloviční cenou oproti Tesle a výrazně rozsáhlejší jedenáctinásobná síť místních distributorů. “Tesla má sice větší výkon na prodejnu, ale její růst je omezený, zejména ve srovnání s BYD,” poznamenal Bill Russo, generální ředitel šanghajské poradenské společnosti Automobility. Chcete využít této příležitosti?Podíl společnosti Tesla na čínském trhu s elektromobily však vzrostl z 10 % v roce 2022 na 12 % v prvních deseti měsících roku 2023. Ve stejném období vzrostl podíl společnosti BYD na trhu z 21 % na 27 %, a to díky slábnoucím konkurentům z nižších tříd. Přesto solidní prodejní výsledky společnosti Tesla v Číně – jejím druhém největším trhu – září na pozadí zpomalení na jiných klíčových trzích, například v USA, především kvůli vysokým úrokovým sazbám, které ovlivňují kupce automobilů, a odloženým plánům na výstavbu nové továrny v Mexiku.Úspěch společnosti BYD se přitom připisuje tradičnějšímu přístupu prodejců, kteří v 3 400 prodejnách prodávají jak plug-in hybridy, tak bateriové elektromobily. Čínský gigant motivoval prodejce odměnami ve výši až 2 miliard jüanů za dosažení globálního cíle prodeje 3 milionů kusů v roce 2023, což je v ostrém kontrastu s provozní metodikou společnosti Tesla.Yale Zhang, výkonný ředitel šanghajské poradenské společnosti Automotive Foresight, pochválil úspěch společnosti Tesla s jejím přímým a efektivním prodejním modelem a připsal jej jejím průkopnickým produktům, uznávaným technologiím a skvělé pověsti. Dodal však, že napodobit takový úspěch není jednoduše dosažitelné.Menší protějšek společnosti Tesla, společnost Xpeng, se původně snažil napodobit přístup přímého prodeje společnosti Tesla, ale nyní svou strategii přehodnocuje. “Vzhledem k tomu, že modelová řada společnosti Tesla stárne, zůstává nejasné, zda bude schopna udržet svou prodejní efektivitu, zejména když vstoupí do měst a obcí nižší úrovně, kde mají čínské značky významnější zastoupení u prodejců,” tvrdil Zhang.Přejít na nové trhy nebylo pro Teslu úplně hladké. Společnost v roce 2022 zavřela svůj vlajkový obchod v Pekingu a v posledním čtvrtletí roku 2023 čtyři obchody v Kantonu, ale až poté zahájila expanzi ve městech druhé úrovně, jako jsou Čcheng-tu a Tchien-ťin. Na těchto nových trzích byl podle údajů společnosti CMBI zaznamenán průměrný prodej 163 vozů na prodejnu za měsíc, což je více než ve městech první a třetí úrovně. V roce 2023 společnost Tesla ve městech druhé úrovně zavedla přibližně 30 nových prodejen, což představuje téměř 20% nárůst.Tvrdá konkurence a rostoucí protivítr ohrožující efektivitu prodeje společnosti Tesla neunikly pozornosti. Generální ředitel společnosti Automobility při analýze situace uvedl: “Chlubení se efektivitou je způsob, jak si vybudovat kouřovou clonu, aby vysvětlili skutečnost, že nerostou takovým tempem jako někteří jejich konkurenti.” Problémy týkající se omezení výrobní kapacity v největší globální továrně společnosti Tesla v Šanghaji také hrají roli v závodě společnosti, která se snaží dohnat celkové prodeje společnosti BYD.Přestože Tesla vyjádřila přání rozšířit šanghajský závod, její plány stále podléhají schválení čínských regulačních orgánů, které váhají s přidáváním nových výrobních zařízení na elektromobily v podmínkách převažujícího přebytku kapacity. Naproti tomu společnost BYD projevila mnohem větší agresivitu při rozšiřování své výrobní kapacity výstavbou továren na elektromobily v devíti čínských městech s roční kapacitou přesahující 4 miliony kusů a expanzí do zámoří.Vzhledem k rostoucímu rozdílu mezi společnostmi Tesla a BYD analytici CMBI předpokládají, že společnost Tesla bude v roce 2024 usilovat o další zlepšení marží. Očekává se, že společnost bude uplatňovat dvojí přístup zahrnující zvyšování cen modernizovaných modelů a pokračující pronikání do čínských měst nižší úrovně, a to i v době, kdy se konkurenční rivalové snaží snížit ceny svých připravovaných modelů elektromobilů. Zdá se, že agresivní prodejní strategie společnosti Tesla je v konkurenčním boji na čínském trhu s elektromobily silným kandidátem na úspěch.
Tagy: AkcieburzyčínaelektromobilyprodejeTesla Inc.tsla

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      01:00

      Pinnacle Financial a Synovus jmenují vedoucí tým, který bude řídit sloučenou banku

      00:48

      Ross Stores překonal odhady čtvrtletního zisku, protože zákazníci hledají zlevněné oblečení

      00:36

      Akcie Cracker Barrel prudce klesly po bouřlivé reakci na změnu loga

      00:24

      Novozélandská společnost Fonterra prodá spotřebitelský byznys společnosti Lactalis za 2,2 miliardy dolarů

      00:12

      Globální akcie oslabují, ropa a dolar posilují

      00:05

      Na specializovaném trhu s futures na pšenici se obnovená tradiční smlouva přizpůsobuje nové nabídce ze strany silného konkurenta.

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Reuters
      Akcie

      UBS zvyšuje cílovou cenu akcií Nvidia před výsledky. Čeká se další růst

      21 srpna, 2025

      Investoři upírají pozornost na společnost Nvidia, která příští týden zveřejní své finanční výsledky za druhé čtvrtletí.

      Zdroj: Getty Images

      Akcie CoreWeave rostou díky investici Jane Street a podpoře analytiků

      21 srpna, 2025
      Zdroj: Archer Aviation

      Archer Aviation má velký růstový potenciál, ale neignorujme rizika

      21 srpna, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Uran a jaderná renesance pohání akcie těžařů a technologických firem září

      21 srpna, 2025
      Zdroj: Getty Images

      JPMorgan věří v růst Upstart díky příznivému makroekonomickému prostředí

      20 srpna, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      AI

      Arm přetahuje klíčového manažera Amazonu a akceleruje plán na vlastní čipy

      19 srpna, 2025

      Společnost Arm Holdings posouvá svou strategii do nové fáze: najala Ramiho Sinna, dosavadního ředitele pro umělou inteligenci v Amazonu, aby...

      Nejčtenější zprávy.

      Trump využívá proces výběru předsedy Fedu k prosazení nižších sazeb

      20 srpna, 2025

      Zářijové snížení sazeb zůstává nejisté, Fed volí opatrný postup

      19 srpna, 2025

      Smrtelný výbuch v závodě U.S. Steel otřásá důvěrou v budoucnost americké oceli

      17 srpna, 2025

      Akcie klesají, investoři se přesouvají z technologického sektoru

      19 srpna, 2025

      Buffett sází na UnitedHealth: miliardový nákup oživuje zdravotnický sektor

      17 srpna, 2025

      Index S&P 500 klesá v důsledku pokračujícího propadu technologických akcií

      20 srpna, 2025

      S&P 500 klesá pátý den v řadě, pozornost se přesouvá na projev Powella

      21 srpna, 2025

      Dolar posiluje před klíčovým týdnem pro monetární politiku USA

      18 srpna, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.