Analytici uvedli, že čínská snaha o podporu prodeje automobilů prostřednictvím snížení splátek úvěrů na automobily čelí výzvám v podobě cenového boje a opatrných spotřebitelů, z čehož těží vybrané značky oblíbené u mladších kupujících, jako jsou Tesla a Nio. Přestože úřady tímto krokem chtějí podpořit ekonomiku, dopad může být omezený vzhledem k předpokládané pomalé poptávce domácností po automobilech v letošním roce. Probíhající cenová válka, do níž je zapojeno více než 40 značek, vedla některé firmy k tomu, že ve snaze přilákat zákazníky nabízejí nulové akontace u leasingu automobilů. V souvislosti s obavami o jistotu zaměstnání a růst příjmů čínští spotřebitelé váhají, zda si vzít nové půjčky, což ovlivňuje růst automobilového trhu. Pozoruhodné je, že prodeje v Číně, která je největším automobilovým trhem na světě, zaznamenaly v posledních letech jednociferný nebo záporný růst, přičemž se zpomalil i prodej nových energetických vozidel. Chystané změny pravidel pro akontaci by mohly oslovit kupující, zejména mladší s omezenými úsporami, což by mohlo zvýšit prodeje nových i ojetých automobilů, naznačili odborníci z odvětví.
Analytici uvedli, že čínská snaha o podporu prodeje automobilů prostřednictvím snížení splátek úvěrů na automobily čelí výzvám v podobě cenového boje a opatrných spotřebitelů, z čehož těží vybrané značky oblíbené u mladších kupujících, jako jsou Tesla a Nio. Přestože úřady tímto krokem chtějí podpořit ekonomiku, dopad může být omezený vzhledem k předpokládané pomalé poptávce domácností po automobilech v letošním roce. Probíhající cenová válka, do níž je zapojeno více než 40 značek, vedla některé firmy k tomu, že ve snaze přilákat zákazníky nabízejí nulové akontace u leasingu automobilů. V souvislosti s obavami o jistotu zaměstnání a růst příjmů čínští spotřebitelé váhají, zda si vzít nové půjčky, což ovlivňuje růst automobilového trhu. Pozoruhodné je, že prodeje v Číně, která je největším automobilovým trhem na světě, zaznamenaly v posledních letech jednociferný nebo záporný růst, přičemž se zpomalil i prodej nových energetických vozidel. Chystané změny pravidel pro akontaci by mohly oslovit kupující, zejména mladší s omezenými úsporami, což by mohlo zvýšit prodeje nových i ojetých automobilů, naznačili odborníci z odvětví.
