Podle analytiků společnosti Morgan Stanley zůstává Facebook pro malé a střední podniky (SMB) hlavní volbou, pokud jde o nákup reklamy. Přibližně 75 % dotazovaných podniků se zapojuje do reklamy na Facebooku, Facebook Messengeru a Facebook Reels. Na druhém místě je YouTube s 50% mírou využívání reklamy mezi malými a středními podniky, těsně následovaný vyhledávačem Google se 47 %.
Přijetí vyhledávače Google Search však zaznamenalo výrazný meziroční pokles o přibližně 12 procentních bodů a dosáhlo nejnižšího bodu od roku 2018. Analytici tento pokles přičítají vyšším nákladům za kliknutí (CPC), poklesu vnímané návratnosti investic do vyhledávání (ROI) a zlepšující se výkonnosti a dosahu platformy META společnosti Facebook.
Studie také odhalila, že nejvýznamnější meziroční nárůst v adopci zaznamenal TikTok, jehož míra adopce se zvýšila o přibližně 16,5 procentního bodu, čímž dosáhla 40 %. Naopak míra přijetí aplikace Snapchat se meziročně snížila o přibližně 9,5 procentního bodu a klesla na pouhých 8 %.
Údaje naznačují posun v reklamních preferencích malých a středních podniků, přičemž Facebook zůstává v čele a vyhledávač Google ztrácí pozici. Tento posun je pravděpodobně způsoben faktory, jako je efektivita nákladů, návratnost investic a dosah publika. Menší platformy, jako je TikTok, získávají na popularitě a zaslouží si zvážení pro reklamní strategie.
Podle analytiků společnosti Morgan Stanley zůstává Facebook pro malé a střední podniky hlavní volbou, pokud jde o nákup reklamy. Přibližně 75 % dotazovaných podniků se zapojuje do reklamy na Facebooku, Facebook Messengeru a Facebook Reels. Na druhém místě je YouTube s 50% mírou využívání reklamy mezi malými a středními podniky, těsně následovaný vyhledávačem Google se 47 %.
Přijetí vyhledávače Google Search však zaznamenalo výrazný meziroční pokles o přibližně 12 procentních bodů a dosáhlo nejnižšího bodu od roku 2018. Analytici tento pokles přičítají vyšším nákladům za kliknutí , poklesu vnímané návratnosti investic do vyhledávání a zlepšující se výkonnosti a dosahu platformy META společnosti Facebook.
Studie také odhalila, že nejvýznamnější meziroční nárůst v adopci zaznamenal TikTok, jehož míra adopce se zvýšila o přibližně 16,5 procentního bodu, čímž dosáhla 40 %. Naopak míra přijetí aplikace Snapchat se meziročně snížila o přibližně 9,5 procentního bodu a klesla na pouhých 8 %.
Údaje naznačují posun v reklamních preferencích malých a středních podniků, přičemž Facebook zůstává v čele a vyhledávač Google ztrácí pozici. Tento posun je pravděpodobně způsoben faktory, jako je efektivita nákladů, návratnost investic a dosah publika. Menší platformy, jako je TikTok, získávají na popularitě a zaslouží si zvážení pro reklamní strategie.
