Podle zdrojů obeznámených s touto záležitostí zvažuje japonská společnost Nissan Motor zavedení výroby svých ultrakompaktních elektromobilů ve vlastním závodě. Tento krok přichází po úspěchu modelu Sakura, který v současnosti vyrábí partnerská společnost Mitsubishi Motors. Automobilka chce výrobu přesunout do své továrny na ostrově Kjúšú od dubna 2028. Model Nissan Sakura byl v roce 2023 nejprodávanějším elektromobilem v Japonsku s 42% podílem na trhu. Od uvedení na trh v polovině roku 2022 dosáhl prodej tohoto vozu téměř 64 000 kusů. Společnost doufá, že převedení výroby do vlastních rukou jí pomůže zvýšit ziskovou marži, která je v současnosti nižší než u domácích konkurentů, jako jsou Toyota a Honda. Sakura je klasifikována jako “kei car” a prodává se pouze v Japonsku. Nissan se bude i nadále spoléhat na továrnu Mitsubishi při výrobě dalších vozů kategorie kei. Očekává, že poptávka po elektromobilech typu kei poroste, protože jsou relativně cenově dostupné a vhodné pro jízdy na krátké vzdálenosti. Automobilka plánuje využít kapacitu svého závodu v Kjúšú, která činí 500 000 vozů, aby tento přesun zvládla.
Podle zdrojů obeznámených s touto záležitostí zvažuje japonská společnost Nissan Motor zavedení výroby svých ultrakompaktních elektromobilů ve vlastním závodě. Tento krok přichází po úspěchu modelu Sakura, který v současnosti vyrábí partnerská společnost Mitsubishi Motors. Automobilka chce výrobu přesunout do své továrny na ostrově Kjúšú od dubna 2028. Model Nissan Sakura byl v roce 2023 nejprodávanějším elektromobilem v Japonsku s 42% podílem na trhu. Od uvedení na trh v polovině roku 2022 dosáhl prodej tohoto vozu téměř 64 000 kusů. Společnost doufá, že převedení výroby do vlastních rukou jí pomůže zvýšit ziskovou marži, která je v současnosti nižší než u domácích konkurentů, jako jsou Toyota a Honda. Sakura je klasifikována jako “kei car” a prodává se pouze v Japonsku. Nissan se bude i nadále spoléhat na továrnu Mitsubishi při výrobě dalších vozů kategorie kei. Očekává, že poptávka po elektromobilech typu kei poroste, protože jsou relativně cenově dostupné a vhodné pro jízdy na krátké vzdálenosti. Automobilka plánuje využít kapacitu svého závodu v Kjúšú, která činí 500 000 vozů, aby tento přesun zvládla.
