Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost poskytující SaaS ERP software pro e-commerce

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka zaměřená na půjčky, kreditní karty a spoření

    TBA Bude oznámeno

    Americká technologická společnost zaměřená na cloudovou datovou platformu

    TBA Bude oznámeno

    Největší indický telekomunikační operátor a digitální ekosystém

    TBA Bude oznámeno

    Indický výrobce elektromobilů a řešení pro elektrickou mobilitu

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost poskytující SaaS ERP software pro e-commerce

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka zaměřená na půjčky, kreditní karty a spoření

    TBA Bude oznámeno

    Americká technologická společnost zaměřená na cloudovou datovou platformu

    TBA Bude oznámeno

    Největší indický telekomunikační operátor a digitální ekosystém

    TBA Bude oznámeno

    Indický výrobce elektromobilů a řešení pro elektrickou mobilitu

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Proč malý elektromobil vyrobený v Číně znervózňuje světové manažery a politiky?

Malý elektromobil Seagull, který vytvořil čínský výrobce BYD, má významný a převratný vliv na světový automobilový průmysl.

Jan Golda Autor: Jan Golda
24 března, 2024
5 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Cena malého plně elektrického hatchbacku BYD Seagull, vyráběného v Číně, začíná na 69 800 jüanech (necelých 10 000 USD) a údajně přináší stále vlivnější čínské automobilce zisk
  • Mezi světovými výrobci automobilů panují obavy, že BYD a další čínští konkurenti by mohli zaplavit jejich trhy a podhodnocovat domácí výrobu a ceny vozidel
  • „Nakonec Číňané přijdou do USA,“ řekl Marin Gjaja, provozní ředitel jednotky Ford EV, během nedávného rozhovoru pro CNBC

 

S cenou pod 10 000 dolarů upoutal Seagull svou konkurenceschopnou cenou a zisky, které generuje společnosti BYD, pozornost vedoucích pracovníků automobilového průmyslu po celém světě a vyvolal nervózní očekávání v globálním automobilovém průmyslu.

Ziskovost modelu Seagull tam, kde jiné modely elektrických vozidel jen těžko dosahují zisků, a expanze čínských výrobců automobilů na území, jako je Evropa a Latinská Amerika, vyvolala obavy mezi výrobci automobilů a politickými představiteli od Detroitu, Texasu až po Německo a Japonsko. Otázky ohledně budoucí ziskovosti elektromobilů jsou obzvláště palčivé vzhledem k pokroku společnosti BYD a nepravděpodobnosti, že nerozšíří svou síť do USA.

Terry Woychowski, bývalý manažer společnosti General Motors (GM) a současný prezident automobilového průmyslu ve společnosti Caresoft Global, označil Seagull za varovný signál pro zbytek automobilového průmyslu a označil tento vývoj za “významnou událost”. Přestože model BYD není v USA oficiálně dostupný, očekávání se stupňují, protože BYD pokračuje v celosvětové expanzi.

Zdroj: Bloomberg

Pozornost se ve velké míře soustředí na možnost, že čínští výrobci elektrických vozidel, jako je například společnost BYD podporovaná Warrenem Buffetem, zaplaví ostatní trhy, sníží cenu vozidel a poškodí domácí automobilový průmysl. Aliance pro americkou výrobu (Alliance for American Manufacturing), americká skupina na podporu výroby, vydala minulý měsíc zprávu, v níž uvádí, že uvedení levných čínských automobilů na americký trh, podporované finanční mocí čínské vlády, by mohlo způsobit “událost na úrovni zániku amerického automobilového sektoru”.

V loňském roce společnost BYD prodala 1,57 milionu bateriových elektromobilů, čímž překonala společnost Tesla a stala se do konce roku 2023 největším výrobcem elektromobilů na světě a zaznamenala obrovský skok oproti svému prodeji zhruba 130 970 plně elektrických vozidel v roce 2020. Rychlý vzestup BYD a dalších čínských výrobců automobilů vedl v lednu Elona Muska, generálního ředitele společnosti Tesla, k varování, že čínští výrobci automobilů mohou bez obchodních bariér “zdemolovat” globální konkurenty.

Seagull, neboli Dolphin Mini, jak je známý v Latinské Americe, je o něco menší než nyní ukončený Chevrolet Bolt EV od GM. Jeho udávaný dojezd až 190 mil na jedno nabití (nebo 250 mil u konkrétních modelů) je sice menší než u mnoha současných elektromobilů, ale slibuje standardní schopnosti vzhledem k ceně.

Advertisement

Společnost Caresoft, která se zabývá srovnáváním a technickým poradenstvím, rozebrala vůz BYD Seagull, aby jej zhodnotila v porovnání s ostatními vozy na trhu. Její úvodní studie zjistila, že Seagull je efektivně a jednoduše navržen, ale má nečekanou kvalitu a předpokládanou spolehlivost. Generální ředitel společnosti Caresoft Mathew Vachaparampil navíc během lednové konference o automobilovém průmyslu pořádané Chicagskou federální rezervní bankou potvrdil, že navzdory nízké ceně jejich analýza naznačuje, že společnost BYD na modelu Seagull stále “vydělává”.

Chcete využít této příležitosti?
Zdroj: Getty Images

Aby společnost BYD mohla vůz Seagull úspěšně uvádět na trh a prodávat v USA, bude muset splňovat americké federální požadavky na vozidla, což mu přinese další náklady. Tyto náklady však pravděpodobně nebudou příliš vysoké a Seagull bude stále výrazně levnější než současná průměrná cena elektromobilu v USA, která podle společnosti Cox Automotive činí více než 52 000 USD.

Klíčem k úspěchu společnosti BYD je její vývoj v oblasti technologie baterií. Společnost vytvořila nízkonákladové technologie baterií, jejichž výroba je mnohem levnější než výroba lithium-iontových baterií běžně používaných v amerických elektromobilech. To spolu se systémem vlastních zdrojů dílů a vládní podporou, nižšími náklady na pracovní sílu a rostoucí výrobní kapacitou přispívá k rostoucí hrozbě společnosti BYD pro globální konkurenty.

Vzestup společnosti BYD však přichází v citlivé době a obchodní vztahy mezi Čínou a ostatními zeměmi jsou křehké. Zejména USA a Čína mají bouřlivé obchodní vztahy a v posledních několika letech se ocitly v obchodní válce. Spojené státy a další země si uvědomují, že čínský automobilový průmysl roste, a proto podnikají kroky na ochranu vlastního automobilového průmyslu a národních zájmů.

BYD Company Limited (BYDDY)

Floridský republikánský senátor Marco Rubio navrhl prudké zvýšení cel na dovoz čínských vozidel o 20 000 dolarů za kus, aby zabránil “zaplavení amerických automobilových trhů” touto zemí. V současné době podléhají elektromobily vyrobené v Číně při dovozu do USA clu ve výši 27,5 %, což zahrnuje 2,5% clo, které se obecně vztahuje na dovážené automobily, a další 25% clo, které Trumpova administrativa zavedla v roce 2018 na vozidla vyrobená v Číně.

Analytici nicméně naznačují, že je jen otázkou času, kdy si čínské automobilky najdou cestu do USA. S pochopením této nevyhnutelnosti Marin Gjaja, provozní ředitel divize Ford EV, uvedl, že automobilka sice nemůže ovlivnit regulační rozhodnutí ani čínskou expanzi, ale může se snažit zůstat konkurenceschopná v oblasti technologií uspokojujících zákazníky a efektivity provozu.

Podle Woychowského se musí tradiční automobilky na celém světě učit, odnaučovat a rychle měnit, aby mohly konkurovat čínským značkám. Vzhledem k tomu, že se čínské vozy blíží k břehům USA, budou výrobci, kteří jsou zakotveni ve starých systémech a procesech, postaveni před výzvu inovovat, aby si udrželi podíl na trhu v měnícím se prostředí.

S cenou pod 10 000 dolarů upoutal Seagull svou konkurenceschopnou cenou a zisky, které generuje společnosti BYD, pozornost vedoucích pracovníků automobilového průmyslu po celém světě a vyvolal nervózní očekávání v globálním automobilovém průmyslu.Ziskovost modelu Seagull tam, kde jiné modely elektrických vozidel jen těžko dosahují zisků, a expanze čínských výrobců automobilů na území, jako je Evropa a Latinská Amerika, vyvolala obavy mezi výrobci automobilů a politickými představiteli od Detroitu, Texasu až po Německo a Japonsko. Otázky ohledně budoucí ziskovosti elektromobilů jsou obzvláště palčivé vzhledem k pokroku společnosti BYD a nepravděpodobnosti, že nerozšíří svou síť do USA.Terry Woychowski, bývalý manažer společnosti General Motors a současný prezident automobilového průmyslu ve společnosti Caresoft Global, označil Seagull za varovný signál pro zbytek automobilového průmyslu a označil tento vývoj za “významnou událost”. Přestože model BYD není v USA oficiálně dostupný, očekávání se stupňují, protože BYD pokračuje v celosvětové expanzi.Pozornost se ve velké míře soustředí na možnost, že čínští výrobci elektrických vozidel, jako je například společnost BYD podporovaná Warrenem Buffetem, zaplaví ostatní trhy, sníží cenu vozidel a poškodí domácí automobilový průmysl. Aliance pro americkou výrobu , americká skupina na podporu výroby, vydala minulý měsíc zprávu, v níž uvádí, že uvedení levných čínských automobilů na americký trh, podporované finanční mocí čínské vlády, by mohlo způsobit “událost na úrovni zániku amerického automobilového sektoru”.V loňském roce společnost BYD prodala 1,57 milionu bateriových elektromobilů, čímž překonala společnost Tesla a stala se do konce roku 2023 největším výrobcem elektromobilů na světě a zaznamenala obrovský skok oproti svému prodeji zhruba 130 970 plně elektrických vozidel v roce 2020. Rychlý vzestup BYD a dalších čínských výrobců automobilů vedl v lednu Elona Muska, generálního ředitele společnosti Tesla, k varování, že čínští výrobci automobilů mohou bez obchodních bariér “zdemolovat” globální konkurenty.Seagull, neboli Dolphin Mini, jak je známý v Latinské Americe, je o něco menší než nyní ukončený Chevrolet Bolt EV od GM. Jeho udávaný dojezd až 190 mil na jedno nabití je sice menší než u mnoha současných elektromobilů, ale slibuje standardní schopnosti vzhledem k ceně.Společnost Caresoft, která se zabývá srovnáváním a technickým poradenstvím, rozebrala vůz BYD Seagull, aby jej zhodnotila v porovnání s ostatními vozy na trhu. Její úvodní studie zjistila, že Seagull je efektivně a jednoduše navržen, ale má nečekanou kvalitu a předpokládanou spolehlivost. Generální ředitel společnosti Caresoft Mathew Vachaparampil navíc během lednové konference o automobilovém průmyslu pořádané Chicagskou federální rezervní bankou potvrdil, že navzdory nízké ceně jejich analýza naznačuje, že společnost BYD na modelu Seagull stále “vydělává”.Chcete využít této příležitosti?Aby společnost BYD mohla vůz Seagull úspěšně uvádět na trh a prodávat v USA, bude muset splňovat americké federální požadavky na vozidla, což mu přinese další náklady. Tyto náklady však pravděpodobně nebudou příliš vysoké a Seagull bude stále výrazně levnější než současná průměrná cena elektromobilu v USA, která podle společnosti Cox Automotive činí více než 52 000 USD.Klíčem k úspěchu společnosti BYD je její vývoj v oblasti technologie baterií. Společnost vytvořila nízkonákladové technologie baterií, jejichž výroba je mnohem levnější než výroba lithium-iontových baterií běžně používaných v amerických elektromobilech. To spolu se systémem vlastních zdrojů dílů a vládní podporou, nižšími náklady na pracovní sílu a rostoucí výrobní kapacitou přispívá k rostoucí hrozbě společnosti BYD pro globální konkurenty.Vzestup společnosti BYD však přichází v citlivé době a obchodní vztahy mezi Čínou a ostatními zeměmi jsou křehké. Zejména USA a Čína mají bouřlivé obchodní vztahy a v posledních několika letech se ocitly v obchodní válce. Spojené státy a další země si uvědomují, že čínský automobilový průmysl roste, a proto podnikají kroky na ochranu vlastního automobilového průmyslu a národních zájmů.BYD Company Limited Floridský republikánský senátor Marco Rubio navrhl prudké zvýšení cel na dovoz čínských vozidel o 20 000 dolarů za kus, aby zabránil “zaplavení amerických automobilových trhů” touto zemí. V současné době podléhají elektromobily vyrobené v Číně při dovozu do USA clu ve výši 27,5 %, což zahrnuje 2,5% clo, které se obecně vztahuje na dovážené automobily, a další 25% clo, které Trumpova administrativa zavedla v roce 2018 na vozidla vyrobená v Číně.Analytici nicméně naznačují, že je jen otázkou času, kdy si čínské automobilky najdou cestu do USA. S pochopením této nevyhnutelnosti Marin Gjaja, provozní ředitel divize Ford EV, uvedl, že automobilka sice nemůže ovlivnit regulační rozhodnutí ani čínskou expanzi, ale může se snažit zůstat konkurenceschopná v oblasti technologií uspokojujících zákazníky a efektivity provozu.Podle Woychowského se musí tradiční automobilky na celém světě učit, odnaučovat a rychle měnit, aby mohly konkurovat čínským značkám. Vzhledem k tomu, že se čínské vozy blíží k břehům USA, budou výrobci, kteří jsou zakotveni ve starých systémech a procesech, postaveni před výzvu inovovat, aby si udrželi podíl na trhu v měnícím se prostředí.
Tagy: BYD Co. (EV)BYDDYčínaelektromobilySeagullsvět

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. 3. září — Tesla zase mění pravidla hry. A rozhodně ne naposledy
      2. Akcie společnosti NIO vzrostly po snížení ztráty ve druhém čtvrtletí
      3. Ford chystá dostupný elektrický pickup a revoluci ve výrobě, akcie prudce rostou
      4. BYD rozjíždí výrobu elektromobilů v Evropě, míří na vrchol trhu
      5. Čínské akcie elektromobilů rostou díky ujištěním o platební disciplíně
      6. Akcie BYD prudce klesly po slabších výsledcích, investoři řeší marže i konkurenci
      Advertisement

      Breaking.

      22:25

      Amazon a výzvy: Cloudový růst pod drobnohledem analytiků

      22:21

      Pixelworks prodává šanghajskou pobočku, akcie prudce padají

      22:18

      Akcie Akari Therapeutics prudce klesají po nové emisi akcií

      22:13

      Burza v Casablance zažívá propad, ekonomika pod tlakem

      22:07

      Turecké akcie letí vzhůru, leasing a telekomunikace v čele!

      22:05

      Španělský trh povznesen IT a telekomunikacemi, Puig vede růst

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Shutterstock
      Příležitost

      Jsou trendující akcie Nebius Group příležitostí tohoto desetiletí?

      15 října, 2025

      Nebius Group: Nová hvězda umělé inteligence s růstem, jaký se vidí jednou za generaci Na trhu s akciemi zaměřenými na...

      Zdroj: Getty Images

      Jeden z posledních skeptiků mění názor. HSBC nyní věří ve velký růst akcií Nvidia

      15 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      JPMorgan sází na novou hvězdu e-commerce, která využívá sílu AI

      15 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Akcie AMD rostou. Zde jsou dva důvody pro optimismus Wall Street

      15 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      JPMorgan věří v DoorDash. Po akvizici Deliveroo cílí na rekordní růst akcií

      14 října, 2025

      IPO Radar.

      JST Group Corporation Limited

      Datum IPO: 21 října, 2025
      Potenciální ocenění: HK$8 miliard (přibližně 1 miliarda USD)

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      S&P 500 posiluje, Powell z Fedu naznačuje uvolnění měnové politiky

      14 října, 2025

      Akcie posilují díky naději na uklidnění napětí mezi USA a Čínou

      13 října, 2025

      AstraZeneca uzavírá strategickou dohodu s Trumpem o cenách léků

      11 října, 2025

      Index S&P 500 posiluje díky zmírnění obav z nové obchodní války

      13 října, 2025

      Cena stříbra směřuje k historickému průlomu po 45 letech čekání

      11 října, 2025

      S&P 500 klesá poté, co Trump varoval Čínu o zákazu dovozu kuchyňského oleje

      14 října, 2025

      S&P 500 roste díky dobrým výsledkům a sázkám na snížení sazeb

      15 října, 2025

      Embraer předpovídá přicházející výzvu pro duopol Boeing a Airbus

      12 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Burzovní svět
      Akcie

      Tři hvězdné IPO roku 2025: od čínských elektromobilů po evropské alarmy

      14 října, 2025

      Po dvou letech opatrnosti se globální trh s primárními emisemi (IPO) znovu probouzí. Rok 2025 přinesl několik mimořádně úspěšných debutů,...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.