Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    02788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    PPHC 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    02579.HK 17 listopadu, 2025

    Společnost specializující se na nové materiály pro baterie

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    02788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    PPHC 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    02579.HK 17 listopadu, 2025

    Společnost specializující se na nové materiály pro baterie

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Studie ukazuje, že elektromobily vyrobené v Číně budou letos tvořit čtvrtinu evropských prodejů 

Nové údaje z analýzy politiky odhalily dramatický nárůst prodeje elektromobilů vyráběných v Číně v celé Evropě a předpovídají, že v roce 2024 budou elektromobily vyráběné v Číně tvořit více než čtvrtinu celkového prodeje elektromobilů v Evropě, což představuje nárůst z loňských 19,5 % v Evropské unii.

Jan Golda Autor: Jan Golda
30 března, 2024
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Údaje předpovídají, že v roce 2024 budou elektromobily vyráběné v Číně tvořit více než čtvrtinu celkového prodeje elektromobilů v Evropě
  • V reakci na tento rostoucí trend navrhuje T&E zvýšit cla na elektromobily dovážené z Číny
  • T&E navrhuje zvýšit cla na čínské elektromobily a podporovat lokalizaci dodavatelských řetězců v Evropě pro udržení ekonomických a klimatických výhod

 

Tento vývoj znamená významný pokrok v čínském sektoru elektromobilů a znamená nárůst o více než 5 % oproti předchozímu roku. Jak poznamenala Evropská federace pro dopravu a životní prostředí (T&E), podíl asijského giganta na evropských prodejích elektromobilů vykazuje slibné vyhlídky na skokový nárůst a překonání 25% hranice v roce 2024.

Poptávka po čínských elektromobilech v Evropě zaznamenala v roce 2021 trvalý nárůst, přičemž téměř pětina všech elektromobilů s bateriovým pohonem prodaných v EU byla dodána z Číny. Tento trend byl patrný zejména ve Francii a Španělsku, kde téměř třetina celkového prodeje elektromobilů byla vyrobena v Číně. Podle zprávy společnosti T&E budou rostoucí plány globální expanze čínských značek, jako je BYD, ještě více podporovat tržní podíl v tuzemsku vyráběných elektromobilů.

Zdroj: Getty Images

Navzdory dominanci západních značek, jako je Tesla – které vyrábějí a vyvážejí elektromobily z Číny – na trhu EU se čínské značky připravují na silnou pozici. Průzkum signalizuje předpokládaný 11% podíl čínských značek na trhu v regionu do roku 2024, který by se podle odhadů T&E mohl do roku 2027 zvýšit na neuvěřitelných 20 %. To přichází v souvislosti s probíhajícím vyšetřováním Evropské komise ohledně dotací poskytovaných výrobcům elektrických vozidel v Číně, které zkoumá možné nekalé tržní výhody, jež brání místním společnostem. Toto šetření se může týkat i zavedených nečínských značek, jako jsou Tesla a BMW, které v Číně provozují své výrobní závody.

Tu Le, zakladatel společnosti Sino Auto Insights, zdůrazňuje roli pobídek zavedených v Číně na počátku roku 2010. Tyto pobídky vedly k rozmachu nově vznikajících podniků a ke zvýšení kapacity bateriových článků v Číně, což následně zvýšilo dostupnost elektromobilů. Le poznamenává: “EU a USA jsou tak daleko pozadu, protože nemají kvalitní elektromobily za dostupné ceny, protože starší automobilky se na jejich konstrukci a vývoj zaměřily teprve nedávno.”

V reakci na tento rostoucí trend navrhuje T&E zvýšit cla na elektromobily dovážené z Číny. Politická skupina prosazuje zvýšení z 10 % na nejméně 25 % na “střední” elektromobily, jako jsou sedany a SUV, aby se vyrovnal trh s jejich protějšky v EU. Zároveň však uvádějí, že kompaktní SUV a “větší automobily” dovážené z Číny by si stále zachovaly konkurenční cenovou výhodu. Aby se tato opatření plně projevila, musela by Evropa posílit svou soběstačnost ve výrobě bateriových článků, aby dostatečně podpořila domácí průmysl elektrických vozidel.

Le objasňuje tuto složitou situaci, když uvádí: “Problém, který vidí, spočívá v tom, že nemohou vyrábět cenově dostupné (a ziskové) elektromobily bez čínských baterií, protože Číňané jsou po stránce těžby, rafinace a výroby nerostných surovin daleko před EU i USA.”

Advertisement
Zdroj: Getty Images

Tváří v tvář potenciálním politickým rizikům spojeným s dovozem elektrických vozidel vyrobených v Číně do Evropy, výrobci jako Tesla a BYD přijímají strategické kroky k minimalizaci těchto rizik. Jedním z hlavních opatření je přesměrování jejich úsilí na zvýšení svých místních evropských výrobních kapacit. Zatímco Tesla se zaměřuje na rozšíření montážních operací v Německu, BYD údajně připravuje továrnu v Maďarsku. Tyto kroky nejenže snižují závislost na dovozu z Číny a minimalizují politická rizika spojená s tímto dovozem, ale také posilují lokální ekonomiky a vytvářejí pracovní místa v Evropě. Tímto způsobem se výrobci elektrických vozidel adaptují na aktuální geopolitické a ekonomické podmínky, zajišťují si konkurenceschopnost na trhu a současně naplňují rostoucí poptávku po ekologičtějších dopravních prostředcích v Evropě.

Chcete využít této příležitosti?

Společnost T&E nakonec zdůrazňuje zásadní potřebu lokalizace dodavatelských řetězců elektromobilů v Evropě, aby se urychlily ekonomické a klimatické výhody přechodu na elektromobily. Jak podrobně uvádí ve své zprávě, “cílem [tarifů] by měla být lokalizace dodavatelských řetězců EV v Evropě a zároveň urychlení prosazování EV, aby se plně využily ekonomické a klimatické výhody přechodu”. Čínský vliv na evropský trh s elektromobily tedy představuje pro evropské politiky, kteří se zabývají růstem a udržitelným rozvojem odvětví elektromobilů, jak výzvy, tak příležitosti.

Tento vývoj znamená významný pokrok v čínském sektoru elektromobilů a znamená nárůst o více než 5 % oproti předchozímu roku. Jak poznamenala Evropská federace pro dopravu a životní prostředí , podíl asijského giganta na evropských prodejích elektromobilů vykazuje slibné vyhlídky na skokový nárůst a překonání 25% hranice v roce 2024.Poptávka po čínských elektromobilech v Evropě zaznamenala v roce 2021 trvalý nárůst, přičemž téměř pětina všech elektromobilů s bateriovým pohonem prodaných v EU byla dodána z Číny. Tento trend byl patrný zejména ve Francii a Španělsku, kde téměř třetina celkového prodeje elektromobilů byla vyrobena v Číně. Podle zprávy společnosti T&E budou rostoucí plány globální expanze čínských značek, jako je BYD, ještě více podporovat tržní podíl v tuzemsku vyráběných elektromobilů.Navzdory dominanci západních značek, jako je Tesla – které vyrábějí a vyvážejí elektromobily z Číny – na trhu EU se čínské značky připravují na silnou pozici. Průzkum signalizuje předpokládaný 11% podíl čínských značek na trhu v regionu do roku 2024, který by se podle odhadů T&E mohl do roku 2027 zvýšit na neuvěřitelných 20 %. To přichází v souvislosti s probíhajícím vyšetřováním Evropské komise ohledně dotací poskytovaných výrobcům elektrických vozidel v Číně, které zkoumá možné nekalé tržní výhody, jež brání místním společnostem. Toto šetření se může týkat i zavedených nečínských značek, jako jsou Tesla a BMW, které v Číně provozují své výrobní závody.Tu Le, zakladatel společnosti Sino Auto Insights, zdůrazňuje roli pobídek zavedených v Číně na počátku roku 2010. Tyto pobídky vedly k rozmachu nově vznikajících podniků a ke zvýšení kapacity bateriových článků v Číně, což následně zvýšilo dostupnost elektromobilů. Le poznamenává: “EU a USA jsou tak daleko pozadu, protože nemají kvalitní elektromobily za dostupné ceny, protože starší automobilky se na jejich konstrukci a vývoj zaměřily teprve nedávno.”V reakci na tento rostoucí trend navrhuje T&E zvýšit cla na elektromobily dovážené z Číny. Politická skupina prosazuje zvýšení z 10 % na nejméně 25 % na “střední” elektromobily, jako jsou sedany a SUV, aby se vyrovnal trh s jejich protějšky v EU. Zároveň však uvádějí, že kompaktní SUV a “větší automobily” dovážené z Číny by si stále zachovaly konkurenční cenovou výhodu. Aby se tato opatření plně projevila, musela by Evropa posílit svou soběstačnost ve výrobě bateriových článků, aby dostatečně podpořila domácí průmysl elektrických vozidel.Le objasňuje tuto složitou situaci, když uvádí: “Problém, který vidí, spočívá v tom, že nemohou vyrábět cenově dostupné elektromobily bez čínských baterií, protože Číňané jsou po stránce těžby, rafinace a výroby nerostných surovin daleko před EU i USA.”Tváří v tvář potenciálním politickým rizikům spojeným s dovozem elektrických vozidel vyrobených v Číně do Evropy, výrobci jako Tesla a BYD přijímají strategické kroky k minimalizaci těchto rizik. Jedním z hlavních opatření je přesměrování jejich úsilí na zvýšení svých místních evropských výrobních kapacit. Zatímco Tesla se zaměřuje na rozšíření montážních operací v Německu, BYD údajně připravuje továrnu v Maďarsku. Tyto kroky nejenže snižují závislost na dovozu z Číny a minimalizují politická rizika spojená s tímto dovozem, ale také posilují lokální ekonomiky a vytvářejí pracovní místa v Evropě. Tímto způsobem se výrobci elektrických vozidel adaptují na aktuální geopolitické a ekonomické podmínky, zajišťují si konkurenceschopnost na trhu a současně naplňují rostoucí poptávku po ekologičtějších dopravních prostředcích v Evropě.Chcete využít této příležitosti?Společnost T&E nakonec zdůrazňuje zásadní potřebu lokalizace dodavatelských řetězců elektromobilů v Evropě, aby se urychlily ekonomické a klimatické výhody přechodu na elektromobily. Jak podrobně uvádí ve své zprávě, “cílem [tarifů] by měla být lokalizace dodavatelských řetězců EV v Evropě a zároveň urychlení prosazování EV, aby se plně využily ekonomické a klimatické výhody přechodu”. Čínský vliv na evropský trh s elektromobily tedy představuje pro evropské politiky, kteří se zabývají růstem a udržitelným rozvojem odvětví elektromobilů, jak výzvy, tak příležitosti.
Tagy: automotočínaelektromobilyevropaprodeje


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Související:

    1. Tesla ztrácí podíl na americkém trhu elektromobilů, konkurence roste
    2. Tesla ztrácí podíl na americkém trhu s elektromobily uprostřed boomu EV
    3. 3. září — Tesla zase mění pravidla hry. A rozhodně ne naposledy
    Advertisement

    Breaking.

    11:59

    Průzkum BofA naznačuje optimismus mezi jihoafrickými správci fondů ohledně akcií.

    11:56

    Bernstein snižuje hodnocení PDD, s odkazem na potřebu zralejších obchodních praktik.

    11:50

    Enel a Endesa sníženy na „underperform“ kvůli rostoucím rizikům, říká RBC.

    11:45

    Společnost EDGE z UAE se snaží vstoupit na americký trh prostřednictvím spolupráce na výrobě zbraní.

    11:42

    Dnešní zpráva o ziscích společnosti Nvidia: Klíčový test pro S&P 500 závislý na umělé inteligenci.

    11:27

    Přechod společnosti Nvidia na paměťové čipy podobné těm v chytrých telefonech má do konce roku 2026 zdvojnásobit náklady na paměť serverů – Counterpoint

    Advertisement

    Příležitosti.

    Investice

    Hliníkový gigant Chuangxin míří na burzu s IPO za 5,5 miliardy HK$

    19 listopadu, 2025

    Rok 2025 patří mezi nejživější období hongkongského IPO trhu za poslední roky. Mezi nejsledovanější debuty se nyní řadí Chuangxin Industries...

    Zdroj: Getty Images

    Proč není příliš pozdě na nákup akcií společnosti Alphabet

    18 listopadu, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Tesla může posílit o více než čtvrtinu díky růstu robotaxi a FSD

    18 listopadu, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Oracle může překvapit trhy a vyskočit až o 80 %, tvrdí analytici z Wall Street

    18 listopadu, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Akcie společnosti Vita Coco mohou mít před sebou další růstový prostor

    17 listopadu, 2025

    IPO Radar.

    Chuangxin Industries

    Datum IPO: 24 listopadu, 2025
    Potenciální ocenění: 20,36 miliard HKD až 21,98 miliard HKD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Nvidia čelí největšímu testu roku, který může otřást celým AI trhem

    18 listopadu, 2025

    Americké akcie klesají; pozornost se soustředí na klíčová ekonomická data

    17 listopadu, 2025

    Newyorská pobočka Fedu svolala schůzku s firmami z Wall Street

    15 listopadu, 2025

    S&P 500 klesá, optimistické sázky na budoucnost AI oslabují

    17 listopadu, 2025

    USA uzavřely obchodní dohodu se Švýcarskem, tvrdí úředníci

    15 listopadu, 2025

    Proměnlivá pozice amerického dolaru těsně před koncem roku

    18 listopadu, 2025

    Další dvě akcie Magnificent Seven padají do korekce po útlumu AI euforie

    19 listopadu, 2025

    Dohoda Disney a YouTube TV potvrzuje rostoucí dominanci streamingu

    16 listopadu, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Akcie Alphabet rostou díky Buffettovi a trh čeká na klíčový AI katalyzátor

    18 listopadu, 2025

    Akcie společnosti Alphabet zažívají mimořádně silný rok a postupně se mění z technologického titulu, který byl ještě na začátku roku...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • DIP
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.