Výrobci automobilů čelí náročným vládním předpisům, které po nich vyžadují, aby do roku 2030 prodávali alespoň 50 % elektrických nebo plug-in hybridních vozidel, přestože americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) svůj původní návrh zmírnila, jak uvedl jeden z vedoucích představitelů odvětví. Revidovaná pravidla EPA představují “ambiciózní a skličující cíle”, řekl John Bozzella, šéf obchodní skupiny Alliance for Automotive Innovation. Původní návrh předpokládal, že výrobci automobilů budou muset do roku 2030 prodávat 60 % elektromobilů a do roku 2032 68 %. Silné lobbování výrobců automobilů vedlo k tomu, že EPA snížila svůj cíl zavádění elektromobilů z 67 % do roku 2032 na pouhých 35 %. Bozzella vyzval Bidenovu administrativu, aby zpomalila tempo zavádění pravidel kvůli nedostatečné nabíjecí infrastruktuře a dodavatelským řetězcům. Podle vedoucích představitelů společností Hyundai a Volkswagen, kteří se bez ohledu na to zavázali k plánům na zavádění elektromobilů, jsou revidované normy stále náročné. Toyota naopak původní návrh EPA kritizovala a neplánuje měnit své produktové portfolio na základě výsledku nadcházejících prezidentských voleb v USA.
Výrobci automobilů čelí náročným vládním předpisům, které po nich vyžadují, aby do roku 2030 prodávali alespoň 50 % elektrických nebo plug-in hybridních vozidel, přestože americká Agentura pro ochranu životního prostředí svůj původní návrh zmírnila, jak uvedl jeden z vedoucích představitelů odvětví. Revidovaná pravidla EPA představují “ambiciózní a skličující cíle”, řekl John Bozzella, šéf obchodní skupiny Alliance for Automotive Innovation. Původní návrh předpokládal, že výrobci automobilů budou muset do roku 2030 prodávat 60 % elektromobilů a do roku 2032 68 %. Silné lobbování výrobců automobilů vedlo k tomu, že EPA snížila svůj cíl zavádění elektromobilů z 67 % do roku 2032 na pouhých 35 %. Bozzella vyzval Bidenovu administrativu, aby zpomalila tempo zavádění pravidel kvůli nedostatečné nabíjecí infrastruktuře a dodavatelským řetězcům. Podle vedoucích představitelů společností Hyundai a Volkswagen, kteří se bez ohledu na to zavázali k plánům na zavádění elektromobilů, jsou revidované normy stále náročné. Toyota naopak původní návrh EPA kritizovala a neplánuje měnit své produktové portfolio na základě výsledku nadcházejících prezidentských voleb v USA.