Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    02788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    PPHC 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    02579.HK 17 listopadu, 2025

    Společnost specializující se na nové materiály pro baterie

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    02788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    PPHC 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    02579.HK 17 listopadu, 2025

    Společnost specializující se na nové materiály pro baterie

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Bugatti Bolide za 4 miliony dolarů, které dosáhne rychlosti 480 km/h, bude určeno pouze pro okruhy

Konec jedné éry: Bugatti Bolide je vrcholným (a posledním) projevem tradičního Bugatti se spalovacím motorem, poháněným uprostřed umístěným osmilitrovým motorem W-16 se čtyřmi turbodmychadly.

Michael Klos Autor: Michael Klos
28 dubna, 2024
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Bugatti Bolide je posledním tradičním modelem s osmilitrovým motorem W-16
  • Navržený pouze pro okruhové použití, nabídne extrémní výkony za 4 miliony USD
  • Vyniká snadným ovládáním a kombinuje výkonný motor s ultralehkým podvozkem

 

Přestože je pohonná jednotka podobná jako u běžných silničních Bugatti, vůz je ultralehký a zaměřený pouze na okruh. Vyrobeno bude pouze 40 kusů, každý za 4 miliony USD, a všechny jsou deklarované, první dodávky se uskuteční v příštích měsících.

Je bolestnou pravdou trhu se sběratelskými vozy, že řada těchto vozů nikdy nebude jezdit pro vzrušení na okruhu (ani nikde jinde). Místo toho budou ležet v temperovaném skladu s dodacími kilometry a čekat na zhodnocení a na aukci. Kupující pravděpodobně vůz spíše přemístí do jiné garáže, než aby s ním jezdil, a vymaže tak status vozu s nízkým počtem najetých kilometrů.

Ale odvážní majitelé, kteří Bolide podrobí zkouškám – třeba na soukromých tratích, jako je floridský Concours Club – získají vůz zkonstruovaný tak, aby to řidiči usnadnil.

„Všechny vozy jsou na hranici svých možností obtížně ovladatelné, ale Bugatti Bolide je i na hranici svých možností pozoruhodně snadno ovladatelný,“ uvedl v prohlášení testovací jezdec Bugatti Andy Wallace. „Když máte vůz s takovými schopnostmi a takovým přítlakem, málokdo by věřil, že je to možné. Dokonce i já jsem se po svém prvním řízení Bolidu ocitl ve stavu nedůvěry.“

Turbodiesel W-16 dosahoval v prototypové podobě ohromujícího výkonu 1825 koní a točivého momentu 1364 N.m na 110oktanové závodní palivo. V sériové verzi bude Bolide pravděpodobně nabízet 1 578 koní a 1 180 N.m. Ale není to jen hrubá síla, co jej činí rychlým – výkon je obsažen v ultralehkém podvozku z uhlíkových kompozitů, vyvinutém s italskou závodní společností Dallara podle standardů stanovených pro závodní vozy Le Mans. Součásti jsou vyrobeny z lehkého titanu. Pohotovostní hmotnost vozu Bolide je pouhých 2 733 kg.

Advertisement

Jedinečná poloha sedadel vozu Bolide – řidič je skloněný dozadu, paty má mírně zvednuté a spolujezdec směřuje k přídi – je upravena „podle nejextrémnějších závodních vozů světa“. Řidič je pevně usazen, což je u vozu, který by při dostatečné dráze mohl dosáhnout rychlosti 311 mil za hodinu, nezbytné. (Maximální rychlost na světových tratích je pravděpodobně 231 mil za hodinu.)

Chcete využít této příležitosti?
Zdroj: Unsplash

Vůz „vykazuje na rovinkách schopnosti přesahující schopnosti Formule 1,“ uvádí se v prohlášení Bugatti a dodává, že největší překážkou pro Bolide je najít trať s dostatečně dlouhou rovinkou, aby mohl dosáhnout vyšších rychlostí. Z nuly na 62 mil za hodinu to trvá 2,2 sekundy a z nuly na 124 jen 4,4 sekundy. Pokud mu dáte 33,62 sekundy, zrychlí z nuly na 311 mil za hodinu a (díky obrovským a unikátním karbonovým brzdám Brembo závodního původu) opět na nulu.

Interiér vypadá spartánsky, jak se na závodní vůz sluší, ale Bugatti uvedlo, že vůz se bude pyšnit klimatizací, posilovačem řízení a „ergonomicky navrženými sedadly“.

Vraťme se o kousek zpět. Model Bolide byl oznámen během Monterey Car Week v roce 2021, kdy Bugatti procházelo obrovskými změnami. V témže roce byl oznámen společný podnik „Bugatti Rimac“, který ukončil existenci francouzské značky jako přímé dceřiné společnosti koncernu Volkswagen. Rimac má kontrolní podíl 55 % a Porsche 45 %.

Rimac je nejen výrobcem některých nejrychlejších elektromobilů na světě, ale také konzultantem v oblasti elektrifikace s dalšími automobilkami – Porsche, Hyundai, Kia, Automobili Pininfarina, Koenigsegg a Aston Martin. Právě bylo oznámeno partnerství s BMW.

Zdroj: Getty Images

Motor W-16 se čtyřmi řadami čtyř válců ve tvaru písmene „W“ pochází z roku 2005 a sloužil modelům Bugatti Veyron i Chiron. Nyní, když motor definitivně dosloužil, Bugatti uvedlo, že nástupce Chironu bude poháněn v hybridní konfiguraci postavené kolem nového motoru V-16. Představení nového vozu je naplánováno na červen letošního roku, výroba začne v roce 2026 nebo 2027 a cena by mohla přesáhnout 5 milionů USD.

Bugatti by pravděpodobně mělo přístup k motorům koncernu Volkswagen, ale společnost v současné době V-16 v nabídce nemá. Zdá se pravděpodobné, že u nového motoru Bugatti asistuje Porsche. Ačkoli je Rimac elektrickou značkou, první Bugatti plně poháněné bateriemi se očekává až po roce 2030.

Rimac by jistě mohl postavit elektrické Bugatti již nyní. Exkluzivní Rimac Nevera s výkonem 1 914 koní, který je nyní na silnici, dosahuje rychlosti 258 km/h a na stovku se dostane za méně než dvě sekundy.

Přestože je pohonná jednotka podobná jako u běžných silničních Bugatti, vůz je ultralehký a zaměřený pouze na okruh. Vyrobeno bude pouze 40 kusů, každý za 4 miliony USD, a všechny jsou deklarované, první dodávky se uskuteční v příštích měsících.Je bolestnou pravdou trhu se sběratelskými vozy, že řada těchto vozů nikdy nebude jezdit pro vzrušení na okruhu . Místo toho budou ležet v temperovaném skladu s dodacími kilometry a čekat na zhodnocení a na aukci. Kupující pravděpodobně vůz spíše přemístí do jiné garáže, než aby s ním jezdil, a vymaže tak status vozu s nízkým počtem najetých kilometrů.Ale odvážní majitelé, kteří Bolide podrobí zkouškám – třeba na soukromých tratích, jako je floridský Concours Club – získají vůz zkonstruovaný tak, aby to řidiči usnadnil.„Všechny vozy jsou na hranici svých možností obtížně ovladatelné, ale Bugatti Bolide je i na hranici svých možností pozoruhodně snadno ovladatelný,“ uvedl v prohlášení testovací jezdec Bugatti Andy Wallace. „Když máte vůz s takovými schopnostmi a takovým přítlakem, málokdo by věřil, že je to možné. Dokonce i já jsem se po svém prvním řízení Bolidu ocitl ve stavu nedůvěry.“Turbodiesel W-16 dosahoval v prototypové podobě ohromujícího výkonu 1825 koní a točivého momentu 1364 N.m na 110oktanové závodní palivo. V sériové verzi bude Bolide pravděpodobně nabízet 1 578 koní a 1 180 N.m. Ale není to jen hrubá síla, co jej činí rychlým – výkon je obsažen v ultralehkém podvozku z uhlíkových kompozitů, vyvinutém s italskou závodní společností Dallara podle standardů stanovených pro závodní vozy Le Mans. Součásti jsou vyrobeny z lehkého titanu. Pohotovostní hmotnost vozu Bolide je pouhých 2 733 kg.Jedinečná poloha sedadel vozu Bolide – řidič je skloněný dozadu, paty má mírně zvednuté a spolujezdec směřuje k přídi – je upravena „podle nejextrémnějších závodních vozů světa“. Řidič je pevně usazen, což je u vozu, který by při dostatečné dráze mohl dosáhnout rychlosti 311 mil za hodinu, nezbytné. Chcete využít této příležitosti?Vůz „vykazuje na rovinkách schopnosti přesahující schopnosti Formule 1,“ uvádí se v prohlášení Bugatti a dodává, že největší překážkou pro Bolide je najít trať s dostatečně dlouhou rovinkou, aby mohl dosáhnout vyšších rychlostí. Z nuly na 62 mil za hodinu to trvá 2,2 sekundy a z nuly na 124 jen 4,4 sekundy. Pokud mu dáte 33,62 sekundy, zrychlí z nuly na 311 mil za hodinu a opět na nulu.Interiér vypadá spartánsky, jak se na závodní vůz sluší, ale Bugatti uvedlo, že vůz se bude pyšnit klimatizací, posilovačem řízení a „ergonomicky navrženými sedadly“.Vraťme se o kousek zpět. Model Bolide byl oznámen během Monterey Car Week v roce 2021, kdy Bugatti procházelo obrovskými změnami. V témže roce byl oznámen společný podnik „Bugatti Rimac“, který ukončil existenci francouzské značky jako přímé dceřiné společnosti koncernu Volkswagen. Rimac má kontrolní podíl 55 % a Porsche 45 %.Rimac je nejen výrobcem některých nejrychlejších elektromobilů na světě, ale také konzultantem v oblasti elektrifikace s dalšími automobilkami – Porsche, Hyundai, Kia, Automobili Pininfarina, Koenigsegg a Aston Martin. Právě bylo oznámeno partnerství s BMW.Motor W-16 se čtyřmi řadami čtyř válců ve tvaru písmene „W“ pochází z roku 2005 a sloužil modelům Bugatti Veyron i Chiron. Nyní, když motor definitivně dosloužil, Bugatti uvedlo, že nástupce Chironu bude poháněn v hybridní konfiguraci postavené kolem nového motoru V-16. Představení nového vozu je naplánováno na červen letošního roku, výroba začne v roce 2026 nebo 2027 a cena by mohla přesáhnout 5 milionů USD.Bugatti by pravděpodobně mělo přístup k motorům koncernu Volkswagen, ale společnost v současné době V-16 v nabídce nemá. Zdá se pravděpodobné, že u nového motoru Bugatti asistuje Porsche. Ačkoli je Rimac elektrickou značkou, první Bugatti plně poháněné bateriemi se očekává až po roce 2030.Rimac by jistě mohl postavit elektrické Bugatti již nyní. Exkluzivní Rimac Nevera s výkonem 1 914 koní, který je nyní na silnici, dosahuje rychlosti 258 km/h a na stovku se dostane za méně než dvě sekundy.
Tagy: Bolidebugattihypercar


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Související:

    1. Čínská automobilka Lynk&Co slavnostně vstupuje na český trh
    2. 20. srpna – Na světě se objevují první barevné televize, přichází revoluce
    3. Mercedes-Maybach SL 680: luxusní kabriolet, který budí emoce
    4. 8. září — Jak se psal příběh legendárního úspěchu Elona Muska
    5. 3. září — Tesla zase mění pravidla hry. A rozhodně ne naposledy
    Advertisement

    Breaking.

    03:27

    Zircuit Finance spouští institucionální výnosovou platformu s Monarq, FalconX a Forteus k obnovení důvěry v onchain finance.

    03:23

    Trump vyzývá k odebrání vysílacích licencí ABC.

    03:16

    Atkore oznamuje čtvrtletní dividendu ve výši 0,33 USD na akcii.

    03:12

    Carver Bancorp plánuje opustit Nasdaq a přejít na trh OTCQX.

    02:46

    Asociace amerických leteckých společností vyzývá Kongres, aby financoval dispečery během nadcházejících odstávek.

    02:42

    Exxon a Chevron se zaměřují na segmenty mezinárodních operací Lukoilu, uvádějí zdroje.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Proč není příliš pozdě na nákup akcií společnosti Alphabet

    18 listopadu, 2025

    Akcie Alphabetu letos patří k nejsilnějším titulům z celé skupiny technologických gigantů. Přestože se jejich cena od letošních minim zhruba...

    Zdroj: Getty Images

    Tesla může posílit o více než čtvrtinu díky růstu robotaxi a FSD

    18 listopadu, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Oracle může překvapit trhy a vyskočit až o 80 %, tvrdí analytici z Wall Street

    18 listopadu, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Akcie společnosti Vita Coco mohou mít před sebou další růstový prostor

    17 listopadu, 2025
    Zdroj: Shutterstock

    GE Aerospace prezentuje silné výsledky a vysoké ocenění na nejistém trhu

    16 listopadu, 2025

    IPO Radar.

    Central Bancompany, Inc.

    Datum IPO: 20 listopadu, 2025
    Potenciální ocenění: 5,7 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Americké akcie klesají; pozornost se soustředí na klíčová ekonomická data

    17 listopadu, 2025

    Zlato upevňuje pozici nad 4 000 USD a naznačuje další růstový potenciál

    16 listopadu, 2025

    Index S&P 500 uzavřel níže, technologický sektor zmírnil ztráty

    14 listopadu, 2025

    Dohoda Disney a YouTube TV potvrzuje rostoucí dominanci streamingu

    16 listopadu, 2025

    Největší riziko pro světovou ekonomiku v letech 2026–2027

    14 listopadu, 2025

    S&P 500 klesá, optimistické sázky na budoucnost AI oslabují

    17 listopadu, 2025

    Proměnlivá pozice amerického dolaru těsně před koncem roku

    18 listopadu, 2025

    Newyorská pobočka Fedu svolala schůzku s firmami z Wall Street

    15 listopadu, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Akcie Alphabet rostou díky Buffettovi a trh čeká na klíčový AI katalyzátor

    18 listopadu, 2025

    Akcie společnosti Alphabet zažívají mimořádně silný rok a postupně se mění z technologického titulu, který byl ještě na začátku roku...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • DIP
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.