Mezinárodní energetická agentura (IEA) předpovídá, že celosvětový prodej elektromobilů v roce 2024 výrazně vzroste, a to i přes ekonomické problémy na některých trzích. IEA předpovídá, že v letošním roce se prodá 17 milionů elektromobilů, zatímco v roce 2023 to bude 14 milionů, přičemž více než každý pátý prodaný automobil na světě bude elektrický. Očekává se, že nárůst prodeje elektromobilů ovlivní poptávku po ropě v silniční dopravě.
Předpokládá se, že vedoucí postavení bude mít Čína, kde by se mělo prodat 10 milionů elektromobilů. Energetický dohled se sídlem v Paříži zdůraznil obavy o růst tohoto odvětví kvůli faktorům, jako jsou nízké marže, kolísavé ceny kovových baterií, vysoká inflace a postupné rušení pobídek k nákupu v některých zemích. Silné údaje o celosvětovém prodeji však přetrvávají.
V prvním čtvrtletí letošního roku vzrostl prodej elektromobilů o 25 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Tempo růstu se sice oproti prvnímu čtvrtletí roku 2023 nezměnilo, ale významná je skutečnost, že je postaveno na větší základně vozidel. IEA rovněž uvedla, že jen nákupy v prvním čtvrtletí se rovnají celkovým prodejům za celý rok 2020.
Podíl nákupů elektromobilů v různých regionech se bude značně lišit, přičemž přibližně každé deváté vozidlo prodané ve Spojených státech bude elektrické, každé čtvrté v Evropě a téměř polovina v Číně. Podle IEA brzdí zavádění elektromobilů v Evropě slabý výhled prodeje osobních automobilů a postupné ukončování dotací v některých evropských zemích.
Mezinárodní energetická agentura předpovídá, že celosvětový prodej elektromobilů v roce 2024 výrazně vzroste, a to i přes ekonomické problémy na některých trzích. IEA předpovídá, že v letošním roce se prodá 17 milionů elektromobilů, zatímco v roce 2023 to bude 14 milionů, přičemž více než každý pátý prodaný automobil na světě bude elektrický. Očekává se, že nárůst prodeje elektromobilů ovlivní poptávku po ropě v silniční dopravě.
Předpokládá se, že vedoucí postavení bude mít Čína, kde by se mělo prodat 10 milionů elektromobilů. Energetický dohled se sídlem v Paříži zdůraznil obavy o růst tohoto odvětví kvůli faktorům, jako jsou nízké marže, kolísavé ceny kovových baterií, vysoká inflace a postupné rušení pobídek k nákupu v některých zemích. Silné údaje o celosvětovém prodeji však přetrvávají.
V prvním čtvrtletí letošního roku vzrostl prodej elektromobilů o 25 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Tempo růstu se sice oproti prvnímu čtvrtletí roku 2023 nezměnilo, ale významná je skutečnost, že je postaveno na větší základně vozidel. IEA rovněž uvedla, že jen nákupy v prvním čtvrtletí se rovnají celkovým prodejům za celý rok 2020.
Podíl nákupů elektromobilů v různých regionech se bude značně lišit, přičemž přibližně každé deváté vozidlo prodané ve Spojených státech bude elektrické, každé čtvrté v Evropě a téměř polovina v Číně. Podle IEA brzdí zavádění elektromobilů v Evropě slabý výhled prodeje osobních automobilů a postupné ukončování dotací v některých evropských zemích.