Ve zprávě o příjmech společnosti Canoo za rok 2023 je zastrčen údaj o používání soukromého letadla generálního ředitele Tonyho Aquily – jen jeden z mnoha výdajů, který ilustruje rozdíl mezi výdaji a příjmy startupu.
Společnost Canoo v pondělí zveřejnila své příjmy za čtvrté čtvrtletí a celý rok 2023 v regulační zprávě, která ukazuje, že se společnost snaží zvýšit objem výroby svých komerčních elektrických vozidel a vyhnout se stejnému osudu jako jiné začínající společnosti v oblasti elektrických vozidel, jako je například nedávno zkrachovalý Arrival. Regulační dokumentace opět obsahovala varování před „pokračujícím podnikáním“ – které přetrvává od roku 2022 – a také určitý pokrok na frontách nákladů a příjmů.
V roce 2023 společnost dosáhla příjmů ve výši 886 000 dolarů, zatímco v roce 2022 měla nulové příjmy, protože dodala 22 vozidel subjektům, jako je NASA a stát Oklahoma. A snížila ztrátu z provozní činnosti téměř o polovinu, z 506 milionů dolarů v roce 2022 na 267 milionů dolarů v roce 2023. Rozdíl mezi příjmy a ztrátami je však stále značný: V roce 2023 společnost vykázala celkovou čistou ztrátu 302,6 milionu dolarů.
Přesto se stačí podívat na to, kolik Canoo platí za pronájem soukromého letadla generálního ředitele, abychom si tyto „výhry“ uvědomili. Podle dohody uzavřené v listopadu 2020 společnost Canoo hradí společnosti Aquila Family Ventures, která je vlastněna generálním ředitelem, náklady na používání letadla. V roce 2023 společnost Canoo na tuto úhradu vynaložila 1,7 milionu dolarů – to je dvojnásobek příjmů, které vygenerovala. V roce 2022 společnost Canoo zaplatila společnosti Aquila Family Ventures za používání letadla 1,3 milionu USD a v roce 2021 1,8 milionu USD.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky