Klíčové body
- Startup Pascal vyrábí cenově dostupné diamantové šperky pomocí laboratorně pěstovaných diamantů
- Očekává se, že společnost Pascal vygeneruje tržby ve výši 20-30 milionů dolarů v roce 2024
- Zakladatel Pascalu, Adam Hua, kombinuje módní trendy hip-hopové kultury s dostupností diamantových šperků, cíleně se zaměřuje na tržní segment fanoušků hip-hopu a milovníků diamantů
Zejména diamanty slouží jako důležitý motiv, jehož známým příkladem je Drakeovo pouzdro na iPhone posázené diamanty za 400 000 $.
Ale ne každý je milionář, a většina lidí si nemůže zrovna dovolit nosit hodinky posázené diamanty. Přesto trh s takovými šperky v nižší cenové hladině určitě existuje, a zdá se, že si ho všimli i rizikoví kapitalisté: startup Pascal, který se zabývá výrobou diamantových šperků přímo pro spotřebitele, získal doposud téměř 10 milionů dolarů v rámci financování rizikovým kapitálem, z čehož 2,5 milionu dolarů přišlo od společnosti Andreessen Horowitz na začátku roku 2023.
Společnost navíc očekává, že v letošním roce vygeneruje tržby ve výši 20-30 milionů dolarů, a podle jejího zakladatele a generálního ředitele Adama Hua dosahuje tříměsíční míry zpětného odkupu zákazníků zhruba 20 %.
Pascal se snaží zpřístupnit diamantové šperky pomocí laboratorně pěstovaných diamantů, které jsou chemicky i fyzikálně podobné přírodním diamantům, ale stojí dvacetinu jejich ceny. Cena šperků s drahokamy začíná již na 70 dolarech a společnost doufá, že jí používání kultivovaných diamantů pomůže prosadit se v cenově dostupnějším segmentu širšího trhu se šperky.
„Diamant je pro hip-hop jedinečný, je to symbol statusu. Ale většina lidí si diamanty nemůže dovolit,“ řekl Hua. „Kultivované diamanty zásadně mění stranu nabídky v tomto odvětví.“
Syntetické diamanty existují již od 50. let 20. století a často se používají k výrobě šperků s vysokým počtem karátů. Tyto diamanty se obvykle „pěstují“ v laboratořích, kde se na grafit působí extrémními silami a teplem, podobně jako při procesu, při kterém vznikají přírodní diamanty.

Výrobci laboratorně pěstovaných diamantů se také často rádi chlubí svým šetrnějším postupem k životnímu prostředí a někteří dokonce posunují své poslání ještě o krok dál a vyrábějí diamanty ze zachyceného uhlíku.
Pro společnost Pascal je středem zájmu „kultura“ a nesnaží se narušit odvětví přírodních diamantů. „Poptávka po luxusních diamantech pro šperky, jako jsou zásnubní prsteny, zůstane,“ řekl Hua. „My jen vytváříme novou, cenově dostupnou kategorii diamantů.“
Diamanty Pascal’s zdobí vše od hodinek po rtěnky a dodávají se v široké škále barev, což je u přírodních diamantů vzácné. Hua zdůraznil, že laboratorně pěstované diamanty jsou také lesklejší, „takže se hodí pro videa na TikTok“.
Při hledání dodávek se Pascal obrátil na Henan, centrální čínskou provincii, která se stala hlavním výrobním centrem syntetických diamantů na světě.
„Je to přirozeně přeshraniční obchod,“ řekl Hua o své společnosti. Dodal, že největším trhem společnosti Pascal jsou v současné době Spojené státy, následované Evropou.
Zdá se, že Hua má talent na řízení módních podniků. Během studia fyziky na Kalifornské univerzitě v Berkeley obstarával tenisky z USA a dodával je prodejcům v Číně, což mu pomohlo vydělat první milion dolarů.

Poté založil v Číně peer-to-peer tržiště se streetwearovým oblečením, které získalo kapitálové financování ve výši více než 10 milionů dolarů a ve třetím roce své činnosti vygenerovalo hrubou hodnotu zboží v hodnotě 1 miliardy dolarů. Zkušenosti s vedením této společnosti ho nakonec inspirovaly k myšlence založit společnost Pascal.
„Uvědomil jsem si, že většinu mých zákazníků tvoří generace Z a že jejich kupní síla postupně roste,“ uvedl Hua.
Když prozkoumával spotřebitelské prostředí, Hua si vybral hiphopovou módu. Podíval se na to, jak fanoušci rockových kapel často nakupují oblečení a zboží, které se může pohybovat od triček za 30 dolarů a tenisek za 200 dolarů až po kožené bundy za 500 dolarů a šperky za 1 000 dolarů, aby dali najevo svou kulturní identitu.
„Co kdyby existovala kategorie diamantových výrobků za 500 až 1 000 dolarů pro fanoušky hip-hopu a další milovníky diamantů?“ řekl o svém myšlenkovém postupu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky