United Airlines mají problémy s nákupem letadel kvůli zpoždění dodávek Boeingu
Letecká společnost United Airlines v úterý oznámila snížení prognózy nákupu letadel, protože se potýká s pokračujícím zpožděním dodávek od hlavního výrobce letadel Boeing.
Letecká společnost snížila očekávané dodávky letadel pro letošní rok v souvislosti s krizí společnosti Boeing
United očekává, že v letošním roce obdrží pouze 61 nových letadel s úzkým trupem, což je méně než 101 letadel, která očekávala na začátku roku
Americký dopravce předpokládá, že ve druhém čtvrtletí dosáhne zisku 3,75 až 4,25 USD na akcii, což je nad odhady
Letecká společnost nyní očekává, že v roce 2024 do její flotily přibude pouze 61 nových letadel s úzkým trupem, což představuje výrazný pokles oproti původnímu odhadu 101 letadel. Toto oznámení dále podtrhuje rostoucí potíže, kterým čelí letecké společnosti po celém světě kvůli přetrvávající bezpečnostní krizi společnosti Boeing.
Na začátku roku společnost United Airlines signalizovala své ambice výrazně rozšířit svou flotilu, když do roku 2024 uzavřela smlouvy až na 183 letadel. Problémy s dodavatelským řetězcem a obavy o bezpečnost však vedly k nevyhnutelnému omezení těchto plánů.
Generální ředitel Scott Kirby se ve zprávě o výsledcích hospodaření podělil o revidovaný plán flotily aerolinek: “Upravili jsme náš plán flotily tak, aby lépe odrážel realitu toho, co jsou výrobci schopni dodat.” Bez ohledu na to si Kirby zachoval optimistický výhled a uvedl, že United využije nová letadla k tomu, aby navázala na svou jedinečnou příležitost rozvíjet ziskové středisko na středním kontinentu a mezinárodní síť z předních pobřežních středisek v oboru.
V rámci věrohodného obratu zveřejnily United Airlines plány na pronájem 35 letadel Airbus A321neos v letech 2026 a 2027, čímž se obrátily na hlavního konkurenta Boeingu v oblasti nových letadel. Toto rozhodnutí přichází v době, kdy se Boeing potýká s omezením výroby a zesíleným federálním dohledem. V lednu United Airlines oznámily, že z plánu své flotily vyřazují dosud necertifikované letouny Boeing Max 10 a některé letouny Max 10 převádějí na Max 9.
Změny v nákupu letadel ovlivnily finanční situaci společnosti United, což vedlo ke snížení jejího ročního výhledu kapitálových výdajů z přibližně 9 miliard USD na 6,5 miliardy USD.
K potížím společnosti United Airlines se přidává i bezpečnostní kontrola ze strany Federálního úřadu pro letectví (FAA), která brání některým plánovaným růstům. V reakci na to prý letecká společnost plánuje odložit plánovanou linku z Newarku v New Jersey do portugalského Fara a mezi Tokiem a filipínským Cebu, uvedla mluvčí United Airlines.
Společnost United Airlines navíc nedávno odložila svůj den pro investory, který byl naplánován na květen, s odkazem na to, že se soustředí na spolupráci s FAA při kontrole svých bezpečnostních protokolů. Letecká společnost poznamenala, že by bylo nešťastným poselstvím pro její tým, kdyby v takovém kontextu slavila den investorů věnovaný především finančním výsledkům.
Společnost United oznámila dopad na hospodaření ve výši 200 milionů dolarů v důsledku nuceného uzemnění letounu Boeing 737 Max 9 v lednu a prozradila, že nebýt této skutečnosti, bylo by čtvrtletí ziskové. Federální úřad pro letectví (FAA) nařídil dočasné pozastavení letů těchto letadel poté, co se při letu společnosti Alaska Airlines krátce po startu nouzově vysunula zátka dveří, což vyvolalo další bezpečnostní krizi společnosti Boeing.
Zdroj: Getty Images
První čtvrtletí roku 2024 skončilo pro United Airlines čistou ztrátou ve výši 124 milionů dolarů, tedy ztrátou 38 centů na akcii, což je zlepšení oproti ztrátě 194 milionů dolarů, tedy 59 centů, ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Tržby se zvýšily o téměř 10 % na 12,54 miliardy dolarů, přičemž kapacita vzrostla o více než 9 %.
Společnost United utrpěla v 1. čtvrtletí 2024 ztrátu na akcii ve výši 15 centů, čímž se vzepřela průměrnému odhadu Wall Street, který činil 57 centů. Její tržby rovněž překonaly odhady Wall Street, když zaznamenaly 12,54 miliardy USD oproti očekávaným 12,45 miliardy USD.
Společnost United Airlines, která vstupuje do vrcholící cestovní sezóny, předpokládá ve druhém čtvrtletí zisk na akcii ve výši 3,75 až 4,25 USD, čímž překonává předpovědi analytiků ve výši přibližně 3,76 USD na akcii. Dopravce rovněž zachoval svou celoroční prognózu zisku v rozmezí 9 až 11 USD na akcii.
Díky oznámení revidovaných plánů a výsledků za první čtvrtletí vzrostly akcie společnosti United v úterý v průběhu odpoledního obchodování o více než 4 %.
Letecká společnost nyní očekává, že v roce 2024 do její flotily přibude pouze 61 nových letadel s úzkým trupem, což představuje výrazný pokles oproti původnímu odhadu 101 letadel. Toto oznámení dále podtrhuje rostoucí potíže, kterým čelí letecké společnosti po celém světě kvůli přetrvávající bezpečnostní krizi společnosti Boeing.Na začátku roku společnost United Airlines signalizovala své ambice výrazně rozšířit svou flotilu, když do roku 2024 uzavřela smlouvy až na 183 letadel. Problémy s dodavatelským řetězcem a obavy o bezpečnost však vedly k nevyhnutelnému omezení těchto plánů.Generální ředitel Scott Kirby se ve zprávě o výsledcích hospodaření podělil o revidovaný plán flotily aerolinek: “Upravili jsme náš plán flotily tak, aby lépe odrážel realitu toho, co jsou výrobci schopni dodat.” Bez ohledu na to si Kirby zachoval optimistický výhled a uvedl, že United využije nová letadla k tomu, aby navázala na svou jedinečnou příležitost rozvíjet ziskové středisko na středním kontinentu a mezinárodní síť z předních pobřežních středisek v oboru.United Airlines Holdings, Inc. V rámci věrohodného obratu zveřejnily United Airlines plány na pronájem 35 letadel Airbus A321neos v letech 2026 a 2027, čímž se obrátily na hlavního konkurenta Boeingu v oblasti nových letadel. Toto rozhodnutí přichází v době, kdy se Boeing potýká s omezením výroby a zesíleným federálním dohledem. V lednu United Airlines oznámily, že z plánu své flotily vyřazují dosud necertifikované letouny Boeing Max 10 a některé letouny Max 10 převádějí na Max 9.Změny v nákupu letadel ovlivnily finanční situaci společnosti United, což vedlo ke snížení jejího ročního výhledu kapitálových výdajů z přibližně 9 miliard USD na 6,5 miliardy USD.K potížím společnosti United Airlines se přidává i bezpečnostní kontrola ze strany Federálního úřadu pro letectví , která brání některým plánovaným růstům. V reakci na to prý letecká společnost plánuje odložit plánovanou linku z Newarku v New Jersey do portugalského Fara a mezi Tokiem a filipínským Cebu, uvedla mluvčí United Airlines.Společnost United Airlines navíc nedávno odložila svůj den pro investory, který byl naplánován na květen, s odkazem na to, že se soustředí na spolupráci s FAA při kontrole svých bezpečnostních protokolů. Letecká společnost poznamenala, že by bylo nešťastným poselstvím pro její tým, kdyby v takovém kontextu slavila den investorů věnovaný především finančním výsledkům.Společnost United oznámila dopad na hospodaření ve výši 200 milionů dolarů v důsledku nuceného uzemnění letounu Boeing 737 Max 9 v lednu a prozradila, že nebýt této skutečnosti, bylo by čtvrtletí ziskové. Federální úřad pro letectví nařídil dočasné pozastavení letů těchto letadel poté, co se při letu společnosti Alaska Airlines krátce po startu nouzově vysunula zátka dveří, což vyvolalo další bezpečnostní krizi společnosti Boeing.První čtvrtletí roku 2024 skončilo pro United Airlines čistou ztrátou ve výši 124 milionů dolarů, tedy ztrátou 38 centů na akcii, což je zlepšení oproti ztrátě 194 milionů dolarů, tedy 59 centů, ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Tržby se zvýšily o téměř 10 % na 12,54 miliardy dolarů, přičemž kapacita vzrostla o více než 9 %.Společnost United utrpěla v 1. čtvrtletí 2024 ztrátu na akcii ve výši 15 centů, čímž se vzepřela průměrnému odhadu Wall Street, který činil 57 centů. Její tržby rovněž překonaly odhady Wall Street, když zaznamenaly 12,54 miliardy USD oproti očekávaným 12,45 miliardy USD.Společnost United Airlines, která vstupuje do vrcholící cestovní sezóny, předpokládá ve druhém čtvrtletí zisk na akcii ve výši 3,75 až 4,25 USD, čímž překonává předpovědi analytiků ve výši přibližně 3,76 USD na akcii. Dopravce rovněž zachoval svou celoroční prognózu zisku v rozmezí 9 až 11 USD na akcii.Díky oznámení revidovaných plánů a výsledků za první čtvrtletí vzrostly akcie společnosti United v úterý v průběhu odpoledního obchodování o více než 4 %.