Jaký byl příběh vzniku jedné z nejproslulejších automobilových značek na starém kontinentu?
28. května roku 1937 Německá pracovní fronta založila německou automobilku Volkswagen. Společnost se stala jednou z nejuznávanějších a nejúspěšnějších automobilových značek na světě. Pojďme se dnes podívat v krátkosti podívat na její příběh.
Při bližším pohledu do průřezu historií ale uvidíme, že toho na dnešní den připadá samozřejmě ještě o mnoho více:
1940 – Belgie kapitulovala vůči německé invazi.
1961 – V Londýně byla založena mezinárodní organizace Amnesty International.
1982 – Jan Pavel II. jako první katolický papež v dějinách navštívil Spojené království.
1987 – Západoněmecký pilot Mathias Rust přistál na jednom z moskevských mostů.
1993 – Monacké knížectví bylo přijato za člena Organizace spojených národů.
1993 – Edmund Stoiber se stal bavorským ministerským předsedou.
1998 – V reakci na indické testy z 11. a 13. května provedl sérii podzemních jaderných výbuchů i Pákistán.
2006 – V Berlíně otevřeli nové hlavní nádraží.
2006 – V Německu narozený papež Benedikt XVI. navštívil Osvětim při své cestě po Polsku.
2008 – V Nepálu byla vyhlášena republika.
A nyní se už přesuňme do světa byznysu a ekonomiky:
1892 – V San Franciscu v Kalifornii byl založen Sierra Club, významná ekologická organizace ve Spojených státech. Zpočátku se zaměřovala na ochranu přírodních zdrojů pohoří Sierra Nevada, později však své aktivity rozšířila na celou zemi.
1962 – Svůj první let úspěšně dokončil Boeing 727, populární proudové dopravní letadlo s úzkým trupem. Letoun 727 se stal velmi úspěšným modelem společnosti Boeing a sehrál klíčovou roli v rozvoji komerční letecké dopravy.
1999 – Bylo oznámeno spojení dvou velkých amerických ropných společností Exxon a Mobil. Spojením vznikla společnost ExxonMobil Corporation, jedna z největších veřejně obchodovaných ropných a plynárenských společností na světě.
2002 – NYSE (New York Stock Exchange) dokončila akvizici společnosti Archipelago Holdings a přeměnila se na veřejně obchodovatelnou ziskovou společnost s názvem NYSE Group Inc. Tento krok znamenal významný posun v historii NYSE.
Volkswagen – Krátký příběh německého automobilového fenoménu
Volkswagen Group, též Volkswagen AG, významný německý výrobce automobilů, založený německou vládou v roce 1937 s cílem masově vyrábět levné „lidové automobily“. Sídlo společnosti je ve Wolfsburgu v Německu.
Společnost původně provozovala nacistická organizace Německá pracovní fronta (Deutsche Arbeitsfront). Rakouský automobilový inženýr Ferdinand Porsche, který byl zodpovědný za původní návrh vozu, byl najat Německou pracovní frontou v roce 1934 a v roce 1938 byl položen základ nové továrny ve spolkové zemi Dolní Sasko. K vypuknutí druhé světové války v roce 1939 došlo dříve, než mohla být zahájena sériová výroba, a továrna byla přebudována na výrobu vojenské techniky a vozidel. Díky vojenské angažovanosti se továrna Volkwagen stala cílem spojeneckých bombardérů a na konci války byla v troskách. Pod britským dohledem byla přestavěna a v roce 1946 byla zahájena sériová výroba vozů Volkswagen. V roce 1949 byla kontrola nad společností převedena na západoněmeckou vládu a spolkovou zemi Dolní Sasko. V té době již více než polovinu osobních automobilů vyrobených v zemi tvořily Volkswageny.
Zdroj: Unsplash
V 50. letech 20. století se výroba vozů Volkswagen rychle rozšiřovala. V roce 1950 společnost představila dodávku Transporter a v roce 1955 kupé Karmann Ghia. Prodeje v zahraničí byly ve většině exportních zemí obecně silné, ale kvůli malým rozměrům vozu, neobvyklému zaoblenému vzhledu a historickému spojení s nacistickým Německem byly prodeje ve Spojených státech zpočátku pomalé. S postupem padesátých let se však vůz začal prosazovat i zde a v roce 1955 byla založena společnost Volkswagen of America. V roce 1959 byla k zastupování značky najata americká reklamní agentura Doyle Dane Bernbach a výsledkem byla přelomová reklamní kampaň, která pomohla zpopularizovat vůz jako „Brouka“ a propagovala jeho velikost a netradiční design jako výhodu pro zákazníka. Kampaň byla velmi úspěšná a Brouk byl po mnoho let nejoblíbenějším dováženým automobilem ve Spojených státech. Přestože Volkswagen provedl na modelu Beetle mnoho detailních změn, základní konstrukce s motorem vzadu a zaoblenými tvary zůstala stejná. Společnost vyvinula další modely s motorem vzadu s modernějším designem a vylepšenou technikou, ale žádný z nich nebyl tak úspěšný jako Brouk.
Konkurence malých vozů s modernějším designem a stále horší finanční situace společnosti si nakonec vynutily změnu firemní filozofie směrem k vývoji modernějších a sportovnějších modelů. V důsledku toho začal Volkswagen v 70. letech postupně vyřazovat své vozy s motorem vzadu a nahrazovat je modely s motorem vpředu a pohonem předních kol. Prvním z těchto nových vozů byl v roce 1970 krátce vyráběný model K70, po němž následoval v roce 1973 model Passat. Nejvýznamnějším modelem se však stal Golf, ve Spojených státech původně nazývaný Rabbit, který byl představen v roce 1974. Golf byl okamžitě prodejně úspěšný, v nabídce společnosti fakticky nahradil Brouka a nakonec se stal celosvětově nejprodávanějším modelem značky Volkswagen.
Zdroj: Unsplash
Jaký byl příběh vzniku jedné z nejproslulejších automobilových značek na starém kontinentu?28. května roku 1937 Německá pracovní fronta založila německou automobilku Volkswagen. Společnost se stala jednou z nejuznávanějších a nejúspěšnějších automobilových značek na světě. Pojďme se dnes podívat v krátkosti podívat na její příběh.Při bližším pohledu do průřezu historií ale uvidíme, že toho na dnešní den připadá samozřejmě ještě o mnoho více:
1940 – Belgie kapitulovala vůči německé invazi.
1961 – V Londýně byla založena mezinárodní organizace Amnesty International.
1982 – Jan Pavel II. jako první katolický papež v dějinách navštívil Spojené království.
1987 – Západoněmecký pilot Mathias Rust přistál na jednom z moskevských mostů.
1993 – Monacké knížectví bylo přijato za člena Organizace spojených národů.
1993 – Edmund Stoiber se stal bavorským ministerským předsedou.
1998 – V reakci na indické testy z 11. a 13. května provedl sérii podzemních jaderných výbuchů i Pákistán.
2006 – V Berlíně otevřeli nové hlavní nádraží.
2006 – V Německu narozený papež Benedikt XVI. navštívil Osvětim při své cestě po Polsku.
2008 – V Nepálu byla vyhlášena republika.
A nyní se už přesuňme do světa byznysu a ekonomiky:
1892 – V San Franciscu v Kalifornii byl založen Sierra Club, významná ekologická organizace ve Spojených státech. Zpočátku se zaměřovala na ochranu přírodních zdrojů pohoří Sierra Nevada, později však své aktivity rozšířila na celou zemi.
1962 – Svůj první let úspěšně dokončil Boeing 727, populární proudové dopravní letadlo s úzkým trupem. Letoun 727 se stal velmi úspěšným modelem společnosti Boeing a sehrál klíčovou roli v rozvoji komerční letecké dopravy.
1999 – Bylo oznámeno spojení dvou velkých amerických ropných společností Exxon a Mobil. Spojením vznikla společnost ExxonMobil Corporation, jedna z největších veřejně obchodovaných ropných a plynárenských společností na světě.
2002 – NYSE dokončila akvizici společnosti Archipelago Holdings a přeměnila se na veřejně obchodovatelnou ziskovou společnost s názvem NYSE Group Inc. Tento krok znamenal významný posun v historii NYSE.
Volkswagen Group, též Volkswagen AG, významný německý výrobce automobilů, založený německou vládou v roce 1937 s cílem masově vyrábět levné „lidové automobily“. Sídlo společnosti je ve Wolfsburgu v Německu.Společnost původně provozovala nacistická organizace Německá pracovní fronta . Rakouský automobilový inženýr Ferdinand Porsche, který byl zodpovědný za původní návrh vozu, byl najat Německou pracovní frontou v roce 1934 a v roce 1938 byl položen základ nové továrny ve spolkové zemi Dolní Sasko. K vypuknutí druhé světové války v roce 1939 došlo dříve, než mohla být zahájena sériová výroba, a továrna byla přebudována na výrobu vojenské techniky a vozidel. Díky vojenské angažovanosti se továrna Volkwagen stala cílem spojeneckých bombardérů a na konci války byla v troskách. Pod britským dohledem byla přestavěna a v roce 1946 byla zahájena sériová výroba vozů Volkswagen. V roce 1949 byla kontrola nad společností převedena na západoněmeckou vládu a spolkovou zemi Dolní Sasko. V té době již více než polovinu osobních automobilů vyrobených v zemi tvořily Volkswageny.V 50. letech 20. století se výroba vozů Volkswagen rychle rozšiřovala. V roce 1950 společnost představila dodávku Transporter a v roce 1955 kupé Karmann Ghia. Prodeje v zahraničí byly ve většině exportních zemí obecně silné, ale kvůli malým rozměrům vozu, neobvyklému zaoblenému vzhledu a historickému spojení s nacistickým Německem byly prodeje ve Spojených státech zpočátku pomalé. S postupem padesátých let se však vůz začal prosazovat i zde a v roce 1955 byla založena společnost Volkswagen of America. V roce 1959 byla k zastupování značky najata americká reklamní agentura Doyle Dane Bernbach a výsledkem byla přelomová reklamní kampaň, která pomohla zpopularizovat vůz jako „Brouka“ a propagovala jeho velikost a netradiční design jako výhodu pro zákazníka. Kampaň byla velmi úspěšná a Brouk byl po mnoho let nejoblíbenějším dováženým automobilem ve Spojených státech. Přestože Volkswagen provedl na modelu Beetle mnoho detailních změn, základní konstrukce s motorem vzadu a zaoblenými tvary zůstala stejná. Společnost vyvinula další modely s motorem vzadu s modernějším designem a vylepšenou technikou, ale žádný z nich nebyl tak úspěšný jako Brouk.Konkurence malých vozů s modernějším designem a stále horší finanční situace společnosti si nakonec vynutily změnu firemní filozofie směrem k vývoji modernějších a sportovnějších modelů. V důsledku toho začal Volkswagen v 70. letech postupně vyřazovat své vozy s motorem vzadu a nahrazovat je modely s motorem vpředu a pohonem předních kol. Prvním z těchto nových vozů byl v roce 1970 krátce vyráběný model K70, po němž následoval v roce 1973 model Passat. Nejvýznamnějším modelem se však stal Golf, ve Spojených státech původně nazývaný Rabbit, který byl představen v roce 1974. Golf byl okamžitě prodejně úspěšný, v nabídce společnosti fakticky nahradil Brouka a nakonec se stal celosvětově nejprodávanějším modelem značky Volkswagen.