Klíčové body
- Společnost Gap překonala čtvrtletní odhady v horní i dolní části, což ji vedlo ke zvýšení celoročního výhledu
- Generální ředitel oděvní společnosti Richard Dickson uvedl, že „plníme to, co jsme našim akcionářům slíbili“
- Všechny čtyři značky společnosti Gap – její stejnojmenná značka, Old Navy, Athleta a Banana Republic – vykázaly poprvé po letech kladné srovnatelné tržby
Společnost Gap Inc, přední oděvní gigant, nedávno vykázala rostoucí srovnatelné tržby u všech svých čtyř značek, tedy Gap, Banana Republic, Athleta a Old Navy. Tato zpráva přiměla společnost ke zvýšení celoročního výhledu, což naznačuje dopad pokračující strategie generálního ředitele Richarda Dicksona na změnu značky.
Ve čtvrtek společnost pohodlně překonala odhady Wall Street ohledně zisku a tržeb, což vedlo k tomu, že akcie Gapu zaznamenaly v prodlouženém obchodování toho dne nárůst o více než 20 %. Projekce vycházela z průzkumu analytiků sestaveného skupinou London Stock Exchange Group
Podle této zprávy činil zisk na akcii společnosti Gap 41 centů, což je výrazně více než očekávaných 14 centů. Stejně tak tržby činily 3,39 miliardy dolarů oproti očekávaným 3,29 miliardy dolarů. Oproti loňské čisté ztrátě za první čtvrtletí ve výši 5 milionů dolarů, tedy 5 centů na akcii, vykázala společnost letos za první fiskální čtvrtletí čistý zisk ve výši 158 milionů dolarů, tedy 41 centů na akcii.
The Gap, Inc.
Tržby v období končícím 4. května vykázaly přibližně 3% nárůst, když se zvýšily z 3,28 miliardy dolarů před rokem na 3,39 miliardy dolarů. Generální ředitel se vyjádřil, že jen těžko hledá předchozí období, kdy by všechny čtyři značky společnosti vykázaly kladné srovnatelné tržby, a stanovil tak pro společnost milník.
Dickson během rozhovoru pro CNBC prohlásil: “Kultura se oživuje a my plníme to, co jsme řekli, že budeme plnit našim akcionářům.” Podělil se o svou důvěru a uvedl, že úspěch v posledním čtvrtletí motivoval společnost ke zvýšení výhledu na celý rok 2024, včetně výhledu tržeb i provozní marže. Podle něj to nadále ukazuje víru společnosti v její růstovou strategii.
V novém výhledu Gap nyní očekává mírný nárůst svých čistých tržeb na rozdíl od předchozího výhledu, který byl neměnný. Hrubá marže společnosti by měla vzrůst nejméně o 1,5 procentního bodu oproti dřívějšímu výhledu půl procenta. Nejdramatičtější revize se týkala výhledu provozních příjmů společnosti Gap. Společnost nyní předpokládá, že její provozní příjmy vykáží růst v rozmezí od poloviny do 40 %, což je výrazný rozdíl oproti předchozímu výhledu, který počítal s růstem v rozmezí od nízkých do středních desítek procent.
Po převzetí společnosti Gap Richardem Dicksonem bylo zavedeno několik strategií, které mají značce vrátit život. Klíčovou strategií je vyprávění příběhů o značce a umístění jmen jako Gap a Old Navy zpět do centra kultury. Dicksonův vliv je již v rámci značky patrný, protože při prestižních příležitostech učinili prestižní módní rozhodnutí. Například Da’Vine Joy Randolphová si na slavnostní večer Met Gala na Manhattanu oblékla plesové šaty z džínoviny navržené novým kreativním ředitelem společnosti Gap Zacem Posenem. Herečka Anne Hathawayová si na večírek Bulgari oblékla košilové šaty značky Gap navržené Zacem Posenem. “Stále znovu věříme, že lepší vyprávění příběhů prostřednictvím marketingu a inovativních médií má ohlas,” řekl Dickson.
Dickson řekl televizi CNBC, že průměrné prodejní ceny společnosti se vrátily na úroveň před pandemií díky nižšímu stavu zásob, což vedlo k lepšímu prodeji. Posílená marketingová strategie a kvalita designu rovněž vedly ke zvýšení spotřeby.
![](https://burzovnisvet.cz/wp-content/uploads/2023/08/GAP-1024x576.jpeg)
Z rozpisu výkonů společnosti Gap v tomto čtvrtletí vyplývá, že čisté tržby společnosti Old Navy vzrostly ve srovnání s loňským rokem o 5 % a dosáhly výše 1,9 miliardy USD, zatímco srovnatelné tržby vzrostly o 3 %. Banana Republic zaznamenala oproti loňskému roku 2% nárůst tržeb a dosáhla 440 milionů USD, přičemž srovnatelné tržby dosáhly 1% nárůstu, což mírně předčilo očekávaný 4% pokles. Athleta zaznamenala oproti loňskému roku 2% nárůst tržeb a dosáhla 329 milionů USD při 5% růstu srovnatelných tržeb. Společnost Gap vykázala s tržbami ve výši 689 milionů USD stabilní tempo růstu, ale dosáhla 3% růstu srovnatelných tržeb, což předčilo očekávaný 2% nárůst.
Dickson se podepsal pod zprávu s tím, že jeho priority nabývají tvaru a společnost Gap splní svůj slib daný akcionářům. Tento optimismus ohledně výsledků a budoucích prognóz společnosti Gap Inc. svědčí o pokroku, kterého bylo dosaženo při realizaci růstové strategie společnosti, přičemž tyto dobré výsledky jsou hnacím motorem zřejmě silné transformace značky.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky