Klíčové body
- Společnost Boeing vykázala nižší ztrátu a nižší peněžní výdaje, než předpokládali analytici
- Odcházející generální ředitel Boeingu Dave Calhoun uvedl, že dodavatelský řetězec společnosti pro letouny 737 Max se začíná stabilizovat
- Společnost je pod zvýšeným dohledem FAA poté, co v lednu došlo k vysazení dveřního panelu u jednoho z jejích letounů Max 9
Společnost Boeing ve středu vykázala za první čtvrtletí nižší než očekávanou ztrátu a nižší peněžní výdaje, a to navzdory pokračujícím problémům s opakujícími se bezpečnostními problémy modelu 737 Max. V prvním čtvrtletí se společnosti podařilo vyčerpat 3,9 miliardy dolarů, což překonalo jak předchozí prognózu společnosti, tak očekávané předpovědi analytiků Wall Street, kteří za tříměsíční období očekávali až 4,5 miliardy dolarů.
“V nejbližší době se rozhodně nacházíme v těžké situaci,” prohlásil generální ředitel Dave Calhoun, který oznámil svůj záměr odstoupit ze své funkce do konce roku. Ve středečním projevu k zaměstnancům Boeingu přiznal, že společnost čelí problémům. “Nižší dodávky mohou zatížit naše zákazníky a naše finanční výsledky, ale bezpečnost a kvalita jsou prvořadé. Jsme neochvějně odhodláni zajistit, aby naši regulátoři, zákazníci, zaměstnanci a veřejnost společnosti Boeing plně důvěřovali.”
The Boeing Company
Úkol zvýšit výrobu, zejména u hvězdného produktu společnosti Boeing, letadel 737 Max, byl pro letecký gigant značnou výzvou. Místo toho musel výrobu omezit. Tato nutnost nastala poté, co 5. ledna praskla zátka dveří letounu Max 9 společnosti Alaska Airlines, což vedlo k tomu, že Federální úřad pro letectví
FAA rovněž oznámil četné případy nedodržování předpisů v celém dodavatelském řetězci společnosti Boeing. V důsledku toho Calhoun oznámil, že společnost snížila výrobu na méně než 38 letounů Max měsíčně, což vedlo k výraznému zpomalení dodávek.
Jednotka Boeingu zabývající se výrobou komerčních letadel, která je pro její činnost klíčová, zaznamenala v tomto čtvrtletí drastický pokles tržeb o 31 % na 4,65 miliardy USD ve srovnání s předchozím rokem. Kromě toho se záporné marže rozšířily z 9,2 % na 24,6 %.
Navzdory těžkým časům vyjádřil Calhoun optimismus: “Využíváme tohoto obtížného období k tomu, abychom záměrně zpomalili systém, stabilizovali dodavatelský řetězec, posílili naše tovární provozy a zajistili společnosti Boeing pozici pro dlouhodobou předvídatelnost dodávek a kvalitu, kterou naši zákazníci vyžadují.” Dodal: “Jak se toto úsilí začíná projevovat, vidíme první náznaky stabilnějších, předvídatelnějších a efektivnějších časů cyklů v naší továrně na výrobu letounů 737, u nichž očekáváme, že se budou postupně dále zlepšovat.”
Společnost Boeing vykázala v prvním čtvrtletí ztrátu 355 milionů dolarů, tj. 56 centů na akcii, což je méně než ztráta 425 milionů dolarů, tj. 69 centů na akcii, ve stejném období o rok dříve. Po očištění o jednorázové položky, včetně nákladů na penzijní připojištění, se tato čísla promítají do ztráty 388 milionů dolarů neboli 1,13 dolaru na akcii.
Tržby společnosti klesly o 8 % na 16,57 milionu dolarů, čímž mírně překonaly odhady analytiků. Podle LSEG předpokládali dotazovaní analytici z Wall Street upravenou ztrátu ve výši 1,76 USD na akcii a tržby ve výši 16,23 miliardy USD.

Vedení společnosti Boeing má v 10:30 SEČ naplánovaný telefonát s analytiky, během kterého bude pravděpodobně čelit palbě otázek. Lidé budou chtít vědět, kdy Boeing stabilizuje svou výrobní linku a zvýší výrobu letounů 737 Max a dalších letadel. Od analytiků se také očekávají otázky týkající se jmenování nového generálního ředitele, nákladů, které Boeing stojí probíhající krize, a kdy by mohla být dokončena dohoda o převzetí výrobce trupů letadel Spirit AeroSystems.
Společnost Boeing čelí složitým problémům, především v souvislosti s prodlužující se bezpečnostní krizí modelu 737 Max. Tato situace vyvolala ztráty a vedla k poklesu hotovostních rezerv. Nicméně, i v této obtížné době zůstává společnost optimistická a to z několika klíčových důvodů. Zaprvé, snížené ztráty a menší objem vyčerpané hotovosti jsou významnými ukazateli odolnosti společnosti. Dokazují pevnou vůli Boeingu udržet standardy kvality a bezpečnosti, i za cenu dočasného finančního tlaku. Za druhé, i přes nedávné obtíže je patrné, že nedávný vývoj společnosti, ačkoli náročný, naznačuje atmosféru stabilizace. Tento trend ukazuje na schopnost společnosti přizpůsobit se výzvám a vyvíjet se i v obtížných situacích. Celkově lze říci, že i přes aktuální problémy a výzvy, Boeing stále zůstává pevný a odhodlaný čelit situaci s důrazem na zachování svých standardů a bezpečnosti.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky