Generativní umělá inteligence se do roku 2032 stane trhem v hodnotě 1,3 bilionu dolarů
S přílivem spotřebitelských programů generativní umělé inteligence, jako je Bard od Googlu a ChatGPT od OpenAI, se trh generativní umělé inteligence chystá explodovat a během příštích 10 let vzroste na 1,3 bilionu dolarů z velikosti trhu pouhých 40 miliard dolarů v roce 2022.
Rychlý nárůst trhu AI: Trh generativní umělé inteligence roste od roku 2022, s očekávaným nárůstem na 1,3 bilionu dolarů do roku 2032
Silná podpora AI: Devět z deseti organizací podporuje využívání AI pro získání konkurenční výhody
Rostoucí využití v obchodě a marketingu: AI zvyšuje počet potenciálních zákazníků a snižuje náklady v oblasti obchodu a marketingu
Koncem roku 2022 platforma ChatGPT trhala rekordy, když za méně než týden dosáhla 1 milionu uživatelů. Na začátku roku 2023 ChatGPT nasbírala více než 100 milionů uživatelů měsíčně. Devět z deseti organizací podporuje umělou inteligenci, aby získaly konkurenční výhodu nad soupeři.
Podle jednoho z průzkumů 87 % globálních organizací věří, že jim technologie umělé inteligence poskytnou konkurenční výhodu.
To odpovídá nárůstu o 12 % oproti předchozímu roku.
Růst by se mohl rozšiřovat tempem 42 % CAGR, přičemž v nejbližší době bude tažen tréninkovou infrastrukturou a ve střednědobém až dlouhodobém horizontu se postupně přesune na inferenční zařízení pro velké jazykové modely (LLM), digitální reklamy, specializovaný software a služby, uvádí výzkum společnosti BI.
Zdroj: Getty Images
Rostoucí poptávka po produktech generativní umělé inteligence by navíc mohla přinést nové příjmy z prodeje softwaru ve výši přibližně 280 miliard USD, a to díky specializovaným asistentům, novým produktům infrastruktury a kopilotům, kteří urychlují kódování.
Největší prospěch by z toho mohly mít společnosti jako Amazon WebServices, Microsoft, Google a Nvidia, protože podniky přesouvají více pracovních zátěží do veřejného cloudu.
Odhaduje se, že generativní AI je připravena rozšířit svůj vliv z méně než 1 % celkových výdajů na IT hardware, softwarové služby, reklamu a herní trh na 10 % do roku 2032.
Největšími tahouny přírůstku příjmů bude infrastruktura generativní AI jako služba (247 miliard dolarů do roku 2032) využívaná pro trénink LLM, následovaná digitálními reklamami poháněnými touto technologií (192 miliard dolarů) a specializovaným softwarem generativních asistentů AI (89 miliard dolarů).
Na straně hardwaru budou příjmy pohánět servery AI (132 miliard USD), úložiště AI (93 miliard USD), produkty počítačového vidění AI (61 miliard USD) a konverzační zařízení AI (108 miliard USD).
Zvláštní pozornost si zaslouží potenciál generativní AI ve prospěch věd o živé přírodě a vzdělávání. První případy využití ChatGPT naznačují, že se jedná o dvě oblasti, které by mohly zaznamenat rychlý růst ze své dnešní pozice zlomku větších softwarových segmentů. Potenciál specializovaných softwarových asistentů založených na AI může být obzvláště transformační pro vyhledávání a další způsoby shrnutí informací, které jsou hnací silou těchto dvou segmentů trhu.
Svět je připraven v příštích deseti letech zaznamenat explozi růstu v oblasti generativní umělé inteligence, která slibuje zásadní změnu fungování technologického sektoru. Tato technologie se s postupujícím vývojem stane stále podstatnější součástí výdajů na IT, reklamní výdaje a kybernetickou bezpečnost.“
Do roku 2025 bude 19 z 20 interakcí se zákazníky pravděpodobně probíhat za pomoci umělé inteligence. V příštích několika letech bude moci maloobchodní průmysl přenechat velkou část své komunikace umělé inteligenci.
Algoritmy umělé inteligence zvyšují počet potenciálních zákazníků až o 50 %. Tyto algoritmy odhalují údaje o tom, které produkty generují nejvyšší zisky a poskytují cenné informace o nákupních zvyklostech klientů.
Nejnovější údaje ukazují, že využití AI pro prodej zkracuje dobu hovoru o 60 % a vede ke snížení celkových nákladů až o 60 %.
Zdroj: Unsplash
Většina marketérů věří, že e-mailový marketing s umělou inteligencí zvyšuje tržní výnosy. Celkem 41,29 % marketérů souhlasí s tím, že používání AI pro e-mailový marketing generuje vyšší tržní příjmy.
Ve skutečnosti bude více než 95 % online a telefonické komunikace využívat technologii AI.
Tato technologie nebude znamenat výhradně pozitivní vývoj pro všechny hráče v této oblasti, protože tato příležitost rychlého růstu generativní umělé inteligence napříč technologiemi může vytlačit řadu zavedených společností napříč těmi dodavateli, kteří mají z generativní umělé inteligence těžit; včetně polovodičů, hardwaru, cloudového softwaru, IT služeb a reklamních společností.
Koncem roku 2022 platforma ChatGPT trhala rekordy, když za méně než týden dosáhla 1 milionu uživatelů. Na začátku roku 2023 ChatGPT nasbírala více než 100 milionů uživatelů měsíčně. Devět z deseti organizací podporuje umělou inteligenci, aby získaly konkurenční výhodu nad soupeři.Podle jednoho z průzkumů 87 % globálních organizací věří, že jim technologie umělé inteligence poskytnou konkurenční výhodu.To odpovídá nárůstu o 12 % oproti předchozímu roku.Růst by se mohl rozšiřovat tempem 42 % CAGR, přičemž v nejbližší době bude tažen tréninkovou infrastrukturou a ve střednědobém až dlouhodobém horizontu se postupně přesune na inferenční zařízení pro velké jazykové modely , digitální reklamy, specializovaný software a služby, uvádí výzkum společnosti BI.Rostoucí poptávka po produktech generativní umělé inteligence by navíc mohla přinést nové příjmy z prodeje softwaru ve výši přibližně 280 miliard USD, a to díky specializovaným asistentům, novým produktům infrastruktury a kopilotům, kteří urychlují kódování.Největší prospěch by z toho mohly mít společnosti jako Amazon WebServices, Microsoft, Google a Nvidia, protože podniky přesouvají více pracovních zátěží do veřejného cloudu.Odhaduje se, že generativní AI je připravena rozšířit svůj vliv z méně než 1 % celkových výdajů na IT hardware, softwarové služby, reklamu a herní trh na 10 % do roku 2032.Největšími tahouny přírůstku příjmů bude infrastruktura generativní AI jako služba využívaná pro trénink LLM, následovaná digitálními reklamami poháněnými touto technologií a specializovaným softwarem generativních asistentů AI .Na straně hardwaru budou příjmy pohánět servery AI , úložiště AI , produkty počítačového vidění AI a konverzační zařízení AI . Zvláštní pozornost si zaslouží potenciál generativní AI ve prospěch věd o živé přírodě a vzdělávání. První případy využití ChatGPT naznačují, že se jedná o dvě oblasti, které by mohly zaznamenat rychlý růst ze své dnešní pozice zlomku větších softwarových segmentů. Potenciál specializovaných softwarových asistentů založených na AI může být obzvláště transformační pro vyhledávání a další způsoby shrnutí informací, které jsou hnací silou těchto dvou segmentů trhu.Svět je připraven v příštích deseti letech zaznamenat explozi růstu v oblasti generativní umělé inteligence, která slibuje zásadní změnu fungování technologického sektoru. Tato technologie se s postupujícím vývojem stane stále podstatnější součástí výdajů na IT, reklamní výdaje a kybernetickou bezpečnost.“Do roku 2025 bude 19 z 20 interakcí se zákazníky pravděpodobně probíhat za pomoci umělé inteligence. V příštích několika letech bude moci maloobchodní průmysl přenechat velkou část své komunikace umělé inteligenci.Algoritmy umělé inteligence zvyšují počet potenciálních zákazníků až o 50 %. Tyto algoritmy odhalují údaje o tom, které produkty generují nejvyšší zisky a poskytují cenné informace o nákupních zvyklostech klientů.Nejnovější údaje ukazují, že využití AI pro prodej zkracuje dobu hovoru o 60 % a vede ke snížení celkových nákladů až o 60 %.Většina marketérů věří, že e-mailový marketing s umělou inteligencí zvyšuje tržní výnosy. Celkem 41,29 % marketérů souhlasí s tím, že používání AI pro e-mailový marketing generuje vyšší tržní příjmy.Ve skutečnosti bude více než 95 % online a telefonické komunikace využívat technologii AI.Tato technologie nebude znamenat výhradně pozitivní vývoj pro všechny hráče v této oblasti, protože tato příležitost rychlého růstu generativní umělé inteligence napříč technologiemi může vytlačit řadu zavedených společností napříč těmi dodavateli, kteří mají z generativní umělé inteligence těžit; včetně polovodičů, hardwaru, cloudového softwaru, IT služeb a reklamních společností.