Hennessey Venom F5 se snaží stát nejrychlejším sériovým autem
S výkonem 1 817 koní a potenciálem překonat rychlost 482 km/h
Cena Venom F5 se pohybuje kolem 2,5 – 3 milionů USD, s limitovanou produkcí
Koneckonců má výkon 495 koní a na stovku se dostane za 2,9 sekundy. Ale podržte se, je tu také model Z06 za přibližně 115 000 USD – má výkon 670 koní a je schopen dosáhnout stovky za 2,6 sekundy.
Tyto zlomky sekund jsou důležité pro zaneprázdněné lidi – a pro marketingová tvrzení. A pokud vám to nestačí, je tu ještě impozantnější verze Corvette ZR1 s výkonem 900 koní, která začíná na přibližně 150 000 USD. Hybridní E-Ray za 104 900 USD je také pěkně silný.
Pokud jsou však stále příliš pomalé, mohou fanoušci amerických svalů zvážit exkluzivní texaský Hennessey Venom F5, hyperautomobil z uhlíkových vláken z limitované edice. Před deseti lety se Hennessey stal nejrychlejším sériově vyráběným vozem na světě, když porazil Bugatti Veyron Super Sport s maximální rychlostí 435 km/hod.
Tento světový titul je velmi žádaný a v současné době ho drží Koenigsegg Jesko Absolut postavený ve Švédsku s výkonem 1 600 koní a s průměrnou maximální rychlostí 477 km/h. Hennessey je však stále velkým soupeřem. Společnost doufá, že model F5 s výkonem 1 817 koní (s točivým momentem 1 192 N.m) letos na okruhu překoná rychlost 482 km/h.
Předchozí model Hennessey Venom GT (představený v roce 2010) vycházel z Lotusu Exige s motorem na bázi GM LS a byl postaven partnerskou společností Delta Motorsport. Mluvčí Jon Visscher pro Penta uvedl: „Nový Venom F5, odhalený v roce 2020, je 100% zakázkový výtvor – jedinečný pro Hennessey a vybavený motorem V8 o objemu 6,6 litru s dvojitým turbodmychadlem navrženým Hennessey, který se může pochlubit výkonem 1 817 koní, což z něj činí nejvýkonnější sériový vůz se spalovacím motorem na světě.“ Takové skoky ve výkonu bývají drahé.
Zdroj: Getty images
Jedná se o velmi exkluzivní automobil, jehož cena se pohybuje kolem 2,5 milionu USD za kupé a 3 milionů USD za F5 Roadster ohlášený v roce 2023. Roadsterů s odnímatelnou střechou z uhlíkových vláken bude vyrobeno pouze 30 kusů. Na 24 kupé F5 bylo v roce 2021 zadáno, ale pokud po něm opravdu toužíte, můžete najít ojetý exemplář – nebo jet bez střechy.
Zakladatel a generální ředitel společnosti John Hennessey uvedl, že zatímco kupé „je nyní vyprodáno, zbývá několik míst pro stavbu našich modelů Roadster a [na okruh zaměřených] modelů Revolution“.
Ve formě kupé bude postaveno pouze 24 Revolutionů, jejichž cena je 2,7 milionu USD. K dispozici je také raritní verze Roadster Revolution, kterých bude postaveno pouze 12.
Kupé Venom F5 váží pouhých 3 000 kg a není divu, že v kombinaci s ručně vyráběným motorem (přezdívaným „Fury“) vytvořeným s maximálním výkonem je možné dosáhnout šílených rychlostí. Osmiválec v F5, instalovaný v konfiguraci s motorem uprostřed vzadu, má na zakázku vyrobený blok motoru a lehké kované hliníkové písty, klikový hřídel z předlitinové oceli a ojnice z kované oceli.
Součástí výbavy jsou dvě turbodmychadla. F5 dokáže dosáhnout rychlosti 62 km/h za méně než tři sekundy, ale maximální rychlost se zdá být jeho nárokem na slávu.
Řidič ovládá vůz s pohonem zadních kol prostřednictvím sedmistupňové jednospojkové převodovky s pádly. Interiér není tak spartánský ani těsný jako v mnoha jiných supersportech a je schopen pojmout i velmi vysoké osoby.
„S 22 zákaznickými hyperautomobily Venom F5, které již byly dodány zákazníkům po celém světě, a s nově rozšířeným týmem inženýrů se soustředíme na využití potenciálu modelu Venom F5,“ říká Hennessey. „Překonání rychlosti 482 km/h je cílem, kterého chceme dosáhnout ke konci letošního roku a získat tak titul ‚nejrychlejšího sériového vozu světa‘.“
Zdroj: Supercar Blondie
Hennessey tvrdí, že vůz i tým jsou připraveni. „Nyní se hledá ranvej nebo veřejná silnice s dostatečně dlouhou rovinkou, která by našemu monstru s výkonem 1 817 koní a dvěma turbodmychadly V8 umožnila zrychlit za hranici 482 km/h a bezpečně se vrátit na nulu.“ Velmi soutěživý Hennessey uvedl, že verze F5 Revolution zaměřená na okruhy zajela v březnu nejrychlejší kolo sériového vozu na texaském okruhu Circuit of the Americas o délce 3,41 míle a byla téměř o sedm sekund rychlejší než McLaren P1.
Revolution je vybaven centrálním nasáváním vzduchu na střeše (pro přívod chladného vzduchu do motorového prostoru), zadním karbonovým křídlem v celé šířce, větším předním splitterem a zadním difuzorem, upraveným odpružením a chlazením motoru. Má stejné pohonné ústrojí jako standardní vozy, ale je vylepšeno tak, aby zůstalo na místě i při nadpozemských rychlostech.
Koneckonců má výkon 495 koní a na stovku se dostane za 2,9 sekundy. Ale podržte se, je tu také model Z06 za přibližně 115 000 USD – má výkon 670 koní a je schopen dosáhnout stovky za 2,6 sekundy.Tyto zlomky sekund jsou důležité pro zaneprázdněné lidi – a pro marketingová tvrzení. A pokud vám to nestačí, je tu ještě impozantnější verze Corvette ZR1 s výkonem 900 koní, která začíná na přibližně 150 000 USD. Hybridní E-Ray za 104 900 USD je také pěkně silný.Pokud jsou však stále příliš pomalé, mohou fanoušci amerických svalů zvážit exkluzivní texaský Hennessey Venom F5, hyperautomobil z uhlíkových vláken z limitované edice. Před deseti lety se Hennessey stal nejrychlejším sériově vyráběným vozem na světě, když porazil Bugatti Veyron Super Sport s maximální rychlostí 435 km/hod.Tento světový titul je velmi žádaný a v současné době ho drží Koenigsegg Jesko Absolut postavený ve Švédsku s výkonem 1 600 koní a s průměrnou maximální rychlostí 477 km/h. Hennessey je však stále velkým soupeřem. Společnost doufá, že model F5 s výkonem 1 817 koní letos na okruhu překoná rychlost 482 km/h.Předchozí model Hennessey Venom GT vycházel z Lotusu Exige s motorem na bázi GM LS a byl postaven partnerskou společností Delta Motorsport. Mluvčí Jon Visscher pro Penta uvedl: „Nový Venom F5, odhalený v roce 2020, je 100% zakázkový výtvor – jedinečný pro Hennessey a vybavený motorem V8 o objemu 6,6 litru s dvojitým turbodmychadlem navrženým Hennessey, který se může pochlubit výkonem 1 817 koní, což z něj činí nejvýkonnější sériový vůz se spalovacím motorem na světě.“ Takové skoky ve výkonu bývají drahé.Jedná se o velmi exkluzivní automobil, jehož cena se pohybuje kolem 2,5 milionu USD za kupé a 3 milionů USD za F5 Roadster ohlášený v roce 2023. Roadsterů s odnímatelnou střechou z uhlíkových vláken bude vyrobeno pouze 30 kusů. Na 24 kupé F5 bylo v roce 2021 zadáno, ale pokud po něm opravdu toužíte, můžete najít ojetý exemplář – nebo jet bez střechy.Zakladatel a generální ředitel společnosti John Hennessey uvedl, že zatímco kupé „je nyní vyprodáno, zbývá několik míst pro stavbu našich modelů Roadster a [na okruh zaměřených] modelů Revolution“.Ve formě kupé bude postaveno pouze 24 Revolutionů, jejichž cena je 2,7 milionu USD. K dispozici je také raritní verze Roadster Revolution, kterých bude postaveno pouze 12.Kupé Venom F5 váží pouhých 3 000 kg a není divu, že v kombinaci s ručně vyráběným motorem vytvořeným s maximálním výkonem je možné dosáhnout šílených rychlostí. Osmiválec v F5, instalovaný v konfiguraci s motorem uprostřed vzadu, má na zakázku vyrobený blok motoru a lehké kované hliníkové písty, klikový hřídel z předlitinové oceli a ojnice z kované oceli.Součástí výbavy jsou dvě turbodmychadla. F5 dokáže dosáhnout rychlosti 62 km/h za méně než tři sekundy, ale maximální rychlost se zdá být jeho nárokem na slávu.Řidič ovládá vůz s pohonem zadních kol prostřednictvím sedmistupňové jednospojkové převodovky s pádly. Interiér není tak spartánský ani těsný jako v mnoha jiných supersportech a je schopen pojmout i velmi vysoké osoby.„S 22 zákaznickými hyperautomobily Venom F5, které již byly dodány zákazníkům po celém světě, a s nově rozšířeným týmem inženýrů se soustředíme na využití potenciálu modelu Venom F5,“ říká Hennessey. „Překonání rychlosti 482 km/h je cílem, kterého chceme dosáhnout ke konci letošního roku a získat tak titul ‚nejrychlejšího sériového vozu světa‘.“Hennessey tvrdí, že vůz i tým jsou připraveni. „Nyní se hledá ranvej nebo veřejná silnice s dostatečně dlouhou rovinkou, která by našemu monstru s výkonem 1 817 koní a dvěma turbodmychadly V8 umožnila zrychlit za hranici 482 km/h a bezpečně se vrátit na nulu.“ Velmi soutěživý Hennessey uvedl, že verze F5 Revolution zaměřená na okruhy zajela v březnu nejrychlejší kolo sériového vozu na texaském okruhu Circuit of the Americas o délce 3,41 míle a byla téměř o sedm sekund rychlejší než McLaren P1.Revolution je vybaven centrálním nasáváním vzduchu na střeše , zadním karbonovým křídlem v celé šířce, větším předním splitterem a zadním difuzorem, upraveným odpružením a chlazením motoru. Má stejné pohonné ústrojí jako standardní vozy, ale je vylepšeno tak, aby zůstalo na místě i při nadpozemských rychlostech.
Goldman Sachs nedávno ve své zprávě pro klienty potvrdil nákupní doporučení pro jednu z největších telekomunikačních společností ve Spojených státech,...