Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

SUV Lamborghini Urus Plug-In Hybrid bude k dispozici na začátku příštího roku

Trh promluvil a přinejmenším prozatím dává přednost hybridům a plug-in hybridům (PHEV) před bateriovými elektromobily.

Michael Klos Autor: Michael Klos
2 května, 2024
4 min. čtení
Zdroj: Getty images

Zdroj: Getty images

4 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Preference hybridů a plug-in hybridů: Trh dává přednost hybridním a plug-in hybridním vozidlům před čistě elektrickými
  • Přechod Lamborghini na bateriový pohon: Lamborghini postupně přechází na bateriový pohon s novým plug-in hybridním modelem Urus SE
  • Inovace v designu a výkonu: Nový Urus SE kombinuje elektromotor s osmiválcovým motorem, zlepšuje výkon a snižuje emise

Díky tomu se zdá, že Toyota s elektromobily otálí (a s hybridy jede na plné obrátky), ačkoli časový plán po hrbolaté cestě nás stále vede k plné elektrifikaci do roku 2035.

Italský výrobce superaut Lamborghini, který je na trhu od roku 1963, také postupně přechází na bateriový pohon. Federico Foschini, šéf globálního marketingu a prodeje Lamborghini, v rozhovoru hovořil o novém plug-in hybridu Urus SE, který společnost ukázala v pondělí ve svém salonu v New Yorku.

SUV Urus SE se bude ve Spojených státech (největším trhu společnosti) prodávat za 258 000 USD, až se v prvním čtvrtletí roku 2025 začne prodávat na mezinárodním trhu, říká Foschini.

„Příspěvek elektromotoru a baterie využíváme nejen ke snížení emisí, ale také ke zvýšení výkonu,“ říká. „Příští rok budou všechny tři naše modely (dalšími jsou Revuelto, PHEV od uvedení na trh, a pokračování modelu Huracán) k dispozici jako PHEV.“

Urus SE ve specifikaci Euro bude mít díky elektromotoru o výkonu 192 koní a baterii o kapacitě 25,9 kilowatthodin udávaný dojezd 60 kilometrů pouze na elektřinu, ale při přísnějších federálních testech v USA bude tato vzdálenost pravděpodobně nižší. V elektrickém režimu může SE dosáhnout rychlosti 130 kilometrů za hodinu. Se zapnutým čtyřlitrovým motorem V8 twin-turbo o výkonu 620 koní je situace zcela jiná.

S výkonem 789 koní a točivým momentem 701 N.m dokáže SE – jakkoli je velký – zrychlit na 100 km/h za 3,4 sekundy a dosáhnout rychlosti 310 km/h. To je nepatrně rychleji než Urus S, ale také o něco méně než špičkový model Urus Performante. Lamborghini uvádí, že SE snižuje emise o 80 % ve srovnání se standardním Urusem.

Advertisement
Zdroj: Unsplash

Plány Lamborghini s modelem Urus jsou poněkud komplikované. Společnost má plné objednávky až do roku 2025, ale poté plánuje upustit od modelů S a Performante a vyrábět pouze model SE. To však jen na rok, protože plně elektrický Urus by měl dorazit do roku 2029.

Chcete využít této příležitosti?

Díky elektromotoru nabízí Urus SE pohon všech kol. Motor je umístěn v osmistupňové automatické převodovce a funguje jako posilovač pro osmiválec, ale dokáže pohánět kola i samostatně. Elektrický systém vektorování točivého momentu rozděluje výkon na kola, která ho potřebují, a zlepšuje tak průjezd zatáčkami. Urus SE má šest jízdních režimů, jejichž varianty poskytují celkem 11 možností výkonu. K dispozici jsou karbon-keramické brzdy vpředu i vzadu.

Pro odlišení dostal Urus SE nový „plovoucí“ design kapoty a novou mřížku chladiče, světlomety s maticovou LED technologií a novým světelným podpisem a přepracovaný nárazník. V nabídce je více než 100 stylistických variant karoserie a 47 barevných kombinací interiéru se čtyřmi typy výšivek. Změnou designu prošly také zadní výklopné dveře se světly, která navazují na sdružená zadní světla. Zadní difuzor byl přepracován tak, aby poskytoval o 35 % vyšší přítlak (ve srovnání s modelem Urus S) a udržel vůz na silnici.

Podle Foschiniho představuje Urus přibližně 60 % prodejů Lamborghini v USA a v prvních letech bylo 80 % kupujících pro značku nových. Nyní je to 70 %, protože, jak říká Foschini, někteří spokojení majitelé Urusu přešli na model Performante. Lamborghini loni v USA, kde má 44 dealerů, prodalo 3 000 vozů. Celosvětový prodej činil 10 112 kusů, což je poprvé, kdy se značka dostala na pěticifernou hranici.

Průměrnému kupci Urusu je 45 let, i když v Číně je o 10 let mladší a v Japonsku o 10 let starší. Pouze 10 % tvoří ženy, i když jejich podíl se zvyšuje.

„Zákaznická základna se rozšiřuje díky širokému záběru modelu Urus – je to velmi dobře použitelný vůz,“ říká Foschini. „Noví kupující jsou úspěšní v podnikání, oceňují technologie, výkon, netradiční design a zábavnou povahu vozu Urus.“

Zdroj: X.com

Maserati má v nabídce dvě SUV, Levante a menší Grecale. Podle Foschiniho však Lamborghini žádné takové plány nemá. „Menší SUV není v souladu s positioningem naší značky,“ říká. „Není to to, co nyní v našem portfoliu potřebujeme.“

Není jasné, kdy přesně se Lamborghini stane plně bateriovou elektrickou značkou. Foschini říká, že italská automobilka spolupracuje s partnerem Porsche ze skupiny Volkswagen na e-palivech, syntetických a obnovitelně vyráběných benzínech, které by pravděpodobně mohly rozšířit identitu značky se spalovacími motory. V současné době je však výroba e-paliva velmi nákladná, protože je závislá na větrné energii a zachyceném oxidu uhličitém.

Během Monterey Car Week v roce 2023 Lamborghini ukázalo Lanzador, koncepční elektromobil 2+2 s vysokou světlou výškou, který míří do výroby. „Je to pro nás ten správný elektromobil,“ říká Foschini. „A produkční verze bude vypadat lépe než koncept.“ Lanzador, čtvrtý model Lamborghini, by se měl objevit v roce 2028.

Díky tomu se zdá, že Toyota s elektromobily otálí , ačkoli časový plán po hrbolaté cestě nás stále vede k plné elektrifikaci do roku 2035.Italský výrobce superaut Lamborghini, který je na trhu od roku 1963, také postupně přechází na bateriový pohon. Federico Foschini, šéf globálního marketingu a prodeje Lamborghini, v rozhovoru hovořil o novém plug-in hybridu Urus SE, který společnost ukázala v pondělí ve svém salonu v New Yorku.SUV Urus SE se bude ve Spojených státech prodávat za 258 000 USD, až se v prvním čtvrtletí roku 2025 začne prodávat na mezinárodním trhu, říká Foschini.„Příspěvek elektromotoru a baterie využíváme nejen ke snížení emisí, ale také ke zvýšení výkonu,“ říká. „Příští rok budou všechny tři naše modely k dispozici jako PHEV.“Urus SE ve specifikaci Euro bude mít díky elektromotoru o výkonu 192 koní a baterii o kapacitě 25,9 kilowatthodin udávaný dojezd 60 kilometrů pouze na elektřinu, ale při přísnějších federálních testech v USA bude tato vzdálenost pravděpodobně nižší. V elektrickém režimu může SE dosáhnout rychlosti 130 kilometrů za hodinu. Se zapnutým čtyřlitrovým motorem V8 twin-turbo o výkonu 620 koní je situace zcela jiná.S výkonem 789 koní a točivým momentem 701 N.m dokáže SE – jakkoli je velký – zrychlit na 100 km/h za 3,4 sekundy a dosáhnout rychlosti 310 km/h. To je nepatrně rychleji než Urus S, ale také o něco méně než špičkový model Urus Performante. Lamborghini uvádí, že SE snižuje emise o 80 % ve srovnání se standardním Urusem.Plány Lamborghini s modelem Urus jsou poněkud komplikované. Společnost má plné objednávky až do roku 2025, ale poté plánuje upustit od modelů S a Performante a vyrábět pouze model SE. To však jen na rok, protože plně elektrický Urus by měl dorazit do roku 2029. Chcete využít této příležitosti?Díky elektromotoru nabízí Urus SE pohon všech kol. Motor je umístěn v osmistupňové automatické převodovce a funguje jako posilovač pro osmiválec, ale dokáže pohánět kola i samostatně. Elektrický systém vektorování točivého momentu rozděluje výkon na kola, která ho potřebují, a zlepšuje tak průjezd zatáčkami. Urus SE má šest jízdních režimů, jejichž varianty poskytují celkem 11 možností výkonu. K dispozici jsou karbon-keramické brzdy vpředu i vzadu.Pro odlišení dostal Urus SE nový „plovoucí“ design kapoty a novou mřížku chladiče, světlomety s maticovou LED technologií a novým světelným podpisem a přepracovaný nárazník. V nabídce je více než 100 stylistických variant karoserie a 47 barevných kombinací interiéru se čtyřmi typy výšivek. Změnou designu prošly také zadní výklopné dveře se světly, která navazují na sdružená zadní světla. Zadní difuzor byl přepracován tak, aby poskytoval o 35 % vyšší přítlak a udržel vůz na silnici.Podle Foschiniho představuje Urus přibližně 60 % prodejů Lamborghini v USA a v prvních letech bylo 80 % kupujících pro značku nových. Nyní je to 70 %, protože, jak říká Foschini, někteří spokojení majitelé Urusu přešli na model Performante. Lamborghini loni v USA, kde má 44 dealerů, prodalo 3 000 vozů. Celosvětový prodej činil 10 112 kusů, což je poprvé, kdy se značka dostala na pěticifernou hranici.Průměrnému kupci Urusu je 45 let, i když v Číně je o 10 let mladší a v Japonsku o 10 let starší. Pouze 10 % tvoří ženy, i když jejich podíl se zvyšuje.„Zákaznická základna se rozšiřuje díky širokému záběru modelu Urus – je to velmi dobře použitelný vůz,“ říká Foschini. „Noví kupující jsou úspěšní v podnikání, oceňují technologie, výkon, netradiční design a zábavnou povahu vozu Urus.“Maserati má v nabídce dvě SUV, Levante a menší Grecale. Podle Foschiniho však Lamborghini žádné takové plány nemá. „Menší SUV není v souladu s positioningem naší značky,“ říká. „Není to to, co nyní v našem portfoliu potřebujeme.“Není jasné, kdy přesně se Lamborghini stane plně bateriovou elektrickou značkou. Foschini říká, že italská automobilka spolupracuje s partnerem Porsche ze skupiny Volkswagen na e-palivech, syntetických a obnovitelně vyráběných benzínech, které by pravděpodobně mohly rozšířit identitu značky se spalovacími motory. V současné době je však výroba e-paliva velmi nákladná, protože je závislá na větrné energii a zachyceném oxidu uhličitém.Během Monterey Car Week v roce 2023 Lamborghini ukázalo Lanzador, koncepční elektromobil 2+2 s vysokou světlou výškou, který míří do výroby. „Je to pro nás ten správný elektromobil,“ říká Foschini. „A produkční verze bude vypadat lépe než koncept.“ Lanzador, čtvrtý model Lamborghini, by se měl objevit v roce 2028.
Tagy: hybridinvesticelamborghiniurus

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      17:00

      Mohou akcie leteckého průmyslu nadále překonávat trh? Bernstein odpovídá

      16:48

      Exkluzivně: Amazon plánuje opustit vlastní software pro Android při obnově tabletů Fire, uvádějí zdroje

      16:36

      Analog Devices předpovídá optimistické výsledky díky silné průmyslové poptávce

      16:24

      Akcie Rocket Pharmaceuticals prudce vzrostly poté, co FDA zrušila klinické pozastavení

      16:12

      S úspěšností 83 % je tento AI poháněný výběrce akcií nyní o více než 120 % výše

      16:00

      Rubicon Research podává dodatek k DRHP, ukazuje trojnásobný provozní zisk před IPO

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Bloomberg
      Akcie

      Citi výrazně zvyšuje hodnocení Nu Holdings a očekává zrychlení růstu zisků

      20 srpna, 2025

      Společnost Nu Holdings, brazilská finanční skupina zaměřená na digitální bankovnictví, se dostala do centra pozornosti investorů poté, co Citi výrazně...

      Zdroj: Getty Images

      Bank of America zvyšuje hodnocení Snowflake před zveřejněním výsledků

      20 srpna, 2025
      Zdroj: Shuangdeng

      IPO Shuangdeng: čínský lídr v oblasti baterií míří na hongkongskou burzu

      20 srpna, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Výsledky Palo Alto přinesly nový optimismus pro kybernetickou bezpečnost

      20 srpna, 2025
      Zdroj: MHill Chicago

      McGraw Hill označena za skrytý poklad s potenciálem růstu díky AI

      18 srpna, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      AI

      Arm přetahuje klíčového manažera Amazonu a akceleruje plán na vlastní čipy

      19 srpna, 2025

      Společnost Arm Holdings posouvá svou strategii do nové fáze: najala Ramiho Sinna, dosavadního ředitele pro umělou inteligenci v Amazonu, aby...

      Nejčtenější zprávy.

      Zářijové snížení sazeb zůstává nejisté, Fed volí opatrný postup

      19 srpna, 2025

      S&P 500 končí mírně níže před projevem Powella v Jackson Hole

      18 srpna, 2025

      Trump a Putin jednali na Aljašce, zásadní posun ale nepřišel

      16 srpna, 2025

      Dolar posiluje před klíčovým týdnem pro monetární politiku USA

      18 srpna, 2025

      Oracle míří k bilionové hodnotě díky expanzi v umělé inteligenci

      16 srpna, 2025

      Akcie klesají, investoři se přesouvají z technologického sektoru

      19 srpna, 2025

      Citi výrazně zvyšuje hodnocení Nu Holdings a očekává zrychlení růstu zisků

      20 srpna, 2025

      Smrtelný výbuch v závodě U.S. Steel otřásá důvěrou v budoucnost americké oceli

      17 srpna, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.