Preference hybridů a plug-in hybridů: Trh dává přednost hybridním a plug-in hybridním vozidlům před čistě elektrickými
Přechod Lamborghini na bateriový pohon: Lamborghini postupně přechází na bateriový pohon s novým plug-in hybridním modelem Urus SE
Inovace v designu a výkonu: Nový Urus SE kombinuje elektromotor s osmiválcovým motorem, zlepšuje výkon a snižuje emise
Díky tomu se zdá, že Toyota s elektromobily otálí (a s hybridy jede na plné obrátky), ačkoli časový plán po hrbolaté cestě nás stále vede k plné elektrifikaci do roku 2035.
Italský výrobce superaut Lamborghini, který je na trhu od roku 1963, také postupně přechází na bateriový pohon. Federico Foschini, šéf globálního marketingu a prodeje Lamborghini, v rozhovoru hovořil o novém plug-in hybridu Urus SE, který společnost ukázala v pondělí ve svém salonu v New Yorku.
SUV Urus SE se bude ve Spojených státech (největším trhu společnosti) prodávat za 258 000 USD, až se v prvním čtvrtletí roku 2025 začne prodávat na mezinárodním trhu, říká Foschini.
„Příspěvek elektromotoru a baterie využíváme nejen ke snížení emisí, ale také ke zvýšení výkonu,“ říká. „Příští rok budou všechny tři naše modely (dalšími jsou Revuelto, PHEV od uvedení na trh, a pokračování modelu Huracán) k dispozici jako PHEV.“
Urus SE ve specifikaci Euro bude mít díky elektromotoru o výkonu 192 koní a baterii o kapacitě 25,9 kilowatthodin udávaný dojezd 60 kilometrů pouze na elektřinu, ale při přísnějších federálních testech v USA bude tato vzdálenost pravděpodobně nižší. V elektrickém režimu může SE dosáhnout rychlosti 130 kilometrů za hodinu. Se zapnutým čtyřlitrovým motorem V8 twin-turbo o výkonu 620 koní je situace zcela jiná.
S výkonem 789 koní a točivým momentem 701 N.m dokáže SE – jakkoli je velký – zrychlit na 100 km/h za 3,4 sekundy a dosáhnout rychlosti 310 km/h. To je nepatrně rychleji než Urus S, ale také o něco méně než špičkový model Urus Performante. Lamborghini uvádí, že SE snižuje emise o 80 % ve srovnání se standardním Urusem.
Zdroj: Unsplash
Plány Lamborghini s modelem Urus jsou poněkud komplikované. Společnost má plné objednávky až do roku 2025, ale poté plánuje upustit od modelů S a Performante a vyrábět pouze model SE. To však jen na rok, protože plně elektrický Urus by měl dorazit do roku 2029.
Díky elektromotoru nabízí Urus SE pohon všech kol. Motor je umístěn v osmistupňové automatické převodovce a funguje jako posilovač pro osmiválec, ale dokáže pohánět kola i samostatně. Elektrický systém vektorování točivého momentu rozděluje výkon na kola, která ho potřebují, a zlepšuje tak průjezd zatáčkami. Urus SE má šest jízdních režimů, jejichž varianty poskytují celkem 11 možností výkonu. K dispozici jsou karbon-keramické brzdy vpředu i vzadu.
Pro odlišení dostal Urus SE nový „plovoucí“ design kapoty a novou mřížku chladiče, světlomety s maticovou LED technologií a novým světelným podpisem a přepracovaný nárazník. V nabídce je více než 100 stylistických variant karoserie a 47 barevných kombinací interiéru se čtyřmi typy výšivek. Změnou designu prošly také zadní výklopné dveře se světly, která navazují na sdružená zadní světla. Zadní difuzor byl přepracován tak, aby poskytoval o 35 % vyšší přítlak (ve srovnání s modelem Urus S) a udržel vůz na silnici.
Podle Foschiniho představuje Urus přibližně 60 % prodejů Lamborghini v USA a v prvních letech bylo 80 % kupujících pro značku nových. Nyní je to 70 %, protože, jak říká Foschini, někteří spokojení majitelé Urusu přešli na model Performante. Lamborghini loni v USA, kde má 44 dealerů, prodalo 3 000 vozů. Celosvětový prodej činil 10 112 kusů, což je poprvé, kdy se značka dostala na pěticifernou hranici.
Průměrnému kupci Urusu je 45 let, i když v Číně je o 10 let mladší a v Japonsku o 10 let starší. Pouze 10 % tvoří ženy, i když jejich podíl se zvyšuje.
„Zákaznická základna se rozšiřuje díky širokému záběru modelu Urus – je to velmi dobře použitelný vůz,“ říká Foschini. „Noví kupující jsou úspěšní v podnikání, oceňují technologie, výkon, netradiční design a zábavnou povahu vozu Urus.“
Zdroj: X.com
Maserati má v nabídce dvě SUV, Levante a menší Grecale. Podle Foschiniho však Lamborghini žádné takové plány nemá. „Menší SUV není v souladu s positioningem naší značky,“ říká. „Není to to, co nyní v našem portfoliu potřebujeme.“
Není jasné, kdy přesně se Lamborghini stane plně bateriovou elektrickou značkou. Foschini říká, že italská automobilka spolupracuje s partnerem Porsche ze skupiny Volkswagen na e-palivech, syntetických a obnovitelně vyráběných benzínech, které by pravděpodobně mohly rozšířit identitu značky se spalovacími motory. V současné době je však výroba e-paliva velmi nákladná, protože je závislá na větrné energii a zachyceném oxidu uhličitém.
Během Monterey Car Week v roce 2023 Lamborghini ukázalo Lanzador, koncepční elektromobil 2+2 s vysokou světlou výškou, který míří do výroby. „Je to pro nás ten správný elektromobil,“ říká Foschini. „A produkční verze bude vypadat lépe než koncept.“ Lanzador, čtvrtý model Lamborghini, by se měl objevit v roce 2028.
Díky tomu se zdá, že Toyota s elektromobily otálí , ačkoli časový plán po hrbolaté cestě nás stále vede k plné elektrifikaci do roku 2035.Italský výrobce superaut Lamborghini, který je na trhu od roku 1963, také postupně přechází na bateriový pohon. Federico Foschini, šéf globálního marketingu a prodeje Lamborghini, v rozhovoru hovořil o novém plug-in hybridu Urus SE, který společnost ukázala v pondělí ve svém salonu v New Yorku.SUV Urus SE se bude ve Spojených státech prodávat za 258 000 USD, až se v prvním čtvrtletí roku 2025 začne prodávat na mezinárodním trhu, říká Foschini.„Příspěvek elektromotoru a baterie využíváme nejen ke snížení emisí, ale také ke zvýšení výkonu,“ říká. „Příští rok budou všechny tři naše modely k dispozici jako PHEV.“Urus SE ve specifikaci Euro bude mít díky elektromotoru o výkonu 192 koní a baterii o kapacitě 25,9 kilowatthodin udávaný dojezd 60 kilometrů pouze na elektřinu, ale při přísnějších federálních testech v USA bude tato vzdálenost pravděpodobně nižší. V elektrickém režimu může SE dosáhnout rychlosti 130 kilometrů za hodinu. Se zapnutým čtyřlitrovým motorem V8 twin-turbo o výkonu 620 koní je situace zcela jiná.S výkonem 789 koní a točivým momentem 701 N.m dokáže SE – jakkoli je velký – zrychlit na 100 km/h za 3,4 sekundy a dosáhnout rychlosti 310 km/h. To je nepatrně rychleji než Urus S, ale také o něco méně než špičkový model Urus Performante. Lamborghini uvádí, že SE snižuje emise o 80 % ve srovnání se standardním Urusem.Plány Lamborghini s modelem Urus jsou poněkud komplikované. Společnost má plné objednávky až do roku 2025, ale poté plánuje upustit od modelů S a Performante a vyrábět pouze model SE. To však jen na rok, protože plně elektrický Urus by měl dorazit do roku 2029.Díky elektromotoru nabízí Urus SE pohon všech kol. Motor je umístěn v osmistupňové automatické převodovce a funguje jako posilovač pro osmiválec, ale dokáže pohánět kola i samostatně. Elektrický systém vektorování točivého momentu rozděluje výkon na kola, která ho potřebují, a zlepšuje tak průjezd zatáčkami. Urus SE má šest jízdních režimů, jejichž varianty poskytují celkem 11 možností výkonu. K dispozici jsou karbon-keramické brzdy vpředu i vzadu.Pro odlišení dostal Urus SE nový „plovoucí“ design kapoty a novou mřížku chladiče, světlomety s maticovou LED technologií a novým světelným podpisem a přepracovaný nárazník. V nabídce je více než 100 stylistických variant karoserie a 47 barevných kombinací interiéru se čtyřmi typy výšivek. Změnou designu prošly také zadní výklopné dveře se světly, která navazují na sdružená zadní světla. Zadní difuzor byl přepracován tak, aby poskytoval o 35 % vyšší přítlak a udržel vůz na silnici.Podle Foschiniho představuje Urus přibližně 60 % prodejů Lamborghini v USA a v prvních letech bylo 80 % kupujících pro značku nových. Nyní je to 70 %, protože, jak říká Foschini, někteří spokojení majitelé Urusu přešli na model Performante. Lamborghini loni v USA, kde má 44 dealerů, prodalo 3 000 vozů. Celosvětový prodej činil 10 112 kusů, což je poprvé, kdy se značka dostala na pěticifernou hranici.Průměrnému kupci Urusu je 45 let, i když v Číně je o 10 let mladší a v Japonsku o 10 let starší. Pouze 10 % tvoří ženy, i když jejich podíl se zvyšuje.„Zákaznická základna se rozšiřuje díky širokému záběru modelu Urus – je to velmi dobře použitelný vůz,“ říká Foschini. „Noví kupující jsou úspěšní v podnikání, oceňují technologie, výkon, netradiční design a zábavnou povahu vozu Urus.“Maserati má v nabídce dvě SUV, Levante a menší Grecale. Podle Foschiniho však Lamborghini žádné takové plány nemá. „Menší SUV není v souladu s positioningem naší značky,“ říká. „Není to to, co nyní v našem portfoliu potřebujeme.“Není jasné, kdy přesně se Lamborghini stane plně bateriovou elektrickou značkou. Foschini říká, že italská automobilka spolupracuje s partnerem Porsche ze skupiny Volkswagen na e-palivech, syntetických a obnovitelně vyráběných benzínech, které by pravděpodobně mohly rozšířit identitu značky se spalovacími motory. V současné době je však výroba e-paliva velmi nákladná, protože je závislá na větrné energii a zachyceném oxidu uhličitém.Během Monterey Car Week v roce 2023 Lamborghini ukázalo Lanzador, koncepční elektromobil 2+2 s vysokou světlou výškou, který míří do výroby. „Je to pro nás ten správný elektromobil,“ říká Foschini. „A produkční verze bude vypadat lépe než koncept.“ Lanzador, čtvrtý model Lamborghini, by se měl objevit v roce 2028.
Ačkoli výsledky hospodaření společností Nvidia Corp a Broadcom Inc budou oficiálně oznámeny až v průběhu několika následujících týdnů, analytici již...