Akcie Alibaba zaznamenaly pokles poté, co zaznamenaly 86% pokles zisku
Akcie společnosti Alibaba zaznamenaly výrazný pokles poté, co společnost odhalila překvapivý propad čistého zisku za čtvrté fiskální čtvrtletí letošního roku.
Alibaba ve svém čtvrtém fiskálním čtvrtlet dosáhla lepších příjmů, ale čistý zisk čínského giganta v oblasti elektronického obchodování se propadl
Čistý zisk dosáhl 3,3 miliardy jüanů, což je meziroční pokles o 85 %
Čínský gigant také zvýšil svůj program zpětného odkupu akcií o dalších 25 miliard dolarů
Podle konsensuálních odhadů LSEG Alibaba zaznamenala tržby ve výši 221,9 miliardy jüanů (30,7 miliardy USD), což je lepší výsledek než očekávaných 219,66 miliardy jüanů za březnové čtvrtletí. Čistý zisk připadající na kmenové akcionáře však činil pouhých 3,3 miliardy jüanů, což představuje meziroční pokles o šokujících 86 %.
Akcie společnosti se v úterý v předobchodní fázi na americkém trhu obchodovaly přibližně o 5 % níže. Rok 2023 byl pro společnost Alibaba skutečně bouřlivý, neboť prošla rozsáhlou reorganizací podnikové struktury, Restrukturalizace byla dosud největší a byla umocněna výraznými změnami v managementu. Jednou z takových změn byl Eddie Wu, veterán společnosti, který v září převzal funkci výkonného ředitele.
Začátkem tohoto roku čínský gigant také zvýšil svůj program zpětného odkupu akcií o dalších 25 miliard dolarů. Společnost uvedla, že toto rozhodnutí bylo učiněno s cílem ujistit akcionáře o dobré finanční situaci a obchodních vyhlídkách společnosti Alibaba. Očekává se, že tato operace bude pokračovat až do března 2027.
Spotřebitelské výdaje v Číně jsou poměrně opatrné. Přesto společnost Alibaba začala pozorovat jemné náznaky oživení ve svém primárním elektronickém obchodě, které byly patrné zejména v březnovém čtvrtletí. Společnost Alibaba se sídlem v Chang-čou dělá pokroky v pronikání na zahraniční trhy v rámci své iniciativy proti zpomalení domácího růstu.
Společnost je na domácím trhu stále více ohrožována rostoucí konkurencí ze strany nízkorozpočtových hráčů, jako je například Pinduoduo. Její divize Taobao a Tmall, které dohlížejí na podnikání společnosti Alibaba v oblasti elektronického obchodu v Číně, vykázaly meziroční nárůst tržeb o 4 % na 93,2 miliardy jüanů. Tržby ze správy zákazníků, které zahrnují tržby z marketingových služeb poskytovaných obchodníkům na jejích platformách Taobao a Tmall, meziročně vzrostly o 5 % po vyrovnaných výsledcích v předchozím čtvrtletí.
Kromě toho zaznamenala její činnost v oblasti mezinárodního obchodu obrovský 45% meziroční nárůst tržeb, které dosáhly 27,4 miliardy jüanů. Zdá se, že generální ředitel Eddie Wu, který na začátku roku slíbil “znovunastartovat” růst, v tomto směru činí pokroky a výsledky za březnové čtvrtletí vykazují první známky tohoto omlazení.
Navzdory těmto pozitivním krokům však klesající zisk společnosti Alibaba nesporně vrhá na její výsledky temný stín. Hlavním důvodem tohoto výrazného poklesu je podle vyjádření společnosti čistá ztráta z investic do veřejně obchodovaných společností v průběhu čtvrtletí. Ve srovnání s čistým ziskem vykázaným ve stejném čtvrtletí předchozího roku je to dáno především měnící se tváří tržního prostředí.
Jedním z aspektů, o který se investoři živě zajímají, je divize cloud computingu společnosti Alibaba. Navzdory plánům společnosti na omlazení růstu tohoto segmentu se potýká s problémy. Plány na vyčlenění cloudové jednotky a provedení primární veřejné nabídky akcií byly nakonec v loňském roce zrušeny.
Jednotka cloud computingu společnosti Alibaba vykázala za poslední čtvrtletí tržby ve výši 25,6 miliardy jüanů, což představuje neuvěřitelně skromný 3% meziroční nárůst. Aby společnost pomohla řešit pomalý růst, uvedla, že pracuje na omezení “nízkomaržových projektových” zakázek ve své cloudové divizi.
Zdroj: Getty Images
Doufá, že nárůst produktů souvisejících s umělou inteligencí (AI) a veřejným cloudem, které se týkají podnikových zákazníků, vyváží dopad vyčerpání příjmů z projektů. V březnovém čtvrtletí tak došlo k “trojcifernému meziročnímu nárůstu” v souvislosti s příjmy z produktů zaměřených na AI.
Odvětví, která přispěla k tomuto růstu souvisejícímu s umělou inteligencí (AI), byla skutečně různorodá. Zahrnovala jak společnosti zaměřené na vývoj základních AI modelů, tak i internetové firmy, které tyto technologie integrují do svých produktů a služeb. Značný zájem o AI řešení vykazovaly také firmy z finančních služeb a automobilového průmyslu, což ukazuje na široké spektrum aplikací AI technologií v praxi. Výrazný příklad růstu v oblasti AI je patrný u společnosti Alibaba, jejíž tržby z AI činností poskytly pozitivní pohled na možné strategie oživení tohoto čínského technologického giganta. Alibaba se v poslední době potýká s poklesem zisku a rostoucí konkurencí na domácím trhu, ale její investice do AI a inovací mohou představovat klíč k obnově tržní pozice a zajištění dlouhodobého růstu.
Podle konsensuálních odhadů LSEG Alibaba zaznamenala tržby ve výši 221,9 miliardy jüanů , což je lepší výsledek než očekávaných 219,66 miliardy jüanů za březnové čtvrtletí. Čistý zisk připadající na kmenové akcionáře však činil pouhých 3,3 miliardy jüanů, což představuje meziroční pokles o šokujících 86 %.Akcie společnosti se v úterý v předobchodní fázi na americkém trhu obchodovaly přibližně o 5 % níže. Rok 2023 byl pro společnost Alibaba skutečně bouřlivý, neboť prošla rozsáhlou reorganizací podnikové struktury, Restrukturalizace byla dosud největší a byla umocněna výraznými změnami v managementu. Jednou z takových změn byl Eddie Wu, veterán společnosti, který v září převzal funkci výkonného ředitele.Začátkem tohoto roku čínský gigant také zvýšil svůj program zpětného odkupu akcií o dalších 25 miliard dolarů. Společnost uvedla, že toto rozhodnutí bylo učiněno s cílem ujistit akcionáře o dobré finanční situaci a obchodních vyhlídkách společnosti Alibaba. Očekává se, že tato operace bude pokračovat až do března 2027.Alibaba Group Holding Limited Spotřebitelské výdaje v Číně jsou poměrně opatrné. Přesto společnost Alibaba začala pozorovat jemné náznaky oživení ve svém primárním elektronickém obchodě, které byly patrné zejména v březnovém čtvrtletí. Společnost Alibaba se sídlem v Chang-čou dělá pokroky v pronikání na zahraniční trhy v rámci své iniciativy proti zpomalení domácího růstu.Společnost je na domácím trhu stále více ohrožována rostoucí konkurencí ze strany nízkorozpočtových hráčů, jako je například Pinduoduo. Její divize Taobao a Tmall, které dohlížejí na podnikání společnosti Alibaba v oblasti elektronického obchodu v Číně, vykázaly meziroční nárůst tržeb o 4 % na 93,2 miliardy jüanů. Tržby ze správy zákazníků, které zahrnují tržby z marketingových služeb poskytovaných obchodníkům na jejích platformách Taobao a Tmall, meziročně vzrostly o 5 % po vyrovnaných výsledcích v předchozím čtvrtletí.Kromě toho zaznamenala její činnost v oblasti mezinárodního obchodu obrovský 45% meziroční nárůst tržeb, které dosáhly 27,4 miliardy jüanů. Zdá se, že generální ředitel Eddie Wu, který na začátku roku slíbil “znovunastartovat” růst, v tomto směru činí pokroky a výsledky za březnové čtvrtletí vykazují první známky tohoto omlazení.Navzdory těmto pozitivním krokům však klesající zisk společnosti Alibaba nesporně vrhá na její výsledky temný stín. Hlavním důvodem tohoto výrazného poklesu je podle vyjádření společnosti čistá ztráta z investic do veřejně obchodovaných společností v průběhu čtvrtletí. Ve srovnání s čistým ziskem vykázaným ve stejném čtvrtletí předchozího roku je to dáno především měnící se tváří tržního prostředí.Jedním z aspektů, o který se investoři živě zajímají, je divize cloud computingu společnosti Alibaba. Navzdory plánům společnosti na omlazení růstu tohoto segmentu se potýká s problémy. Plány na vyčlenění cloudové jednotky a provedení primární veřejné nabídky akcií byly nakonec v loňském roce zrušeny.Jednotka cloud computingu společnosti Alibaba vykázala za poslední čtvrtletí tržby ve výši 25,6 miliardy jüanů, což představuje neuvěřitelně skromný 3% meziroční nárůst. Aby společnost pomohla řešit pomalý růst, uvedla, že pracuje na omezení “nízkomaržových projektových” zakázek ve své cloudové divizi.Doufá, že nárůst produktů souvisejících s umělou inteligencí a veřejným cloudem, které se týkají podnikových zákazníků, vyváží dopad vyčerpání příjmů z projektů. V březnovém čtvrtletí tak došlo k “trojcifernému meziročnímu nárůstu” v souvislosti s příjmy z produktů zaměřených na AI.Odvětví, která přispěla k tomuto růstu souvisejícímu s umělou inteligencí , byla skutečně různorodá. Zahrnovala jak společnosti zaměřené na vývoj základních AI modelů, tak i internetové firmy, které tyto technologie integrují do svých produktů a služeb. Značný zájem o AI řešení vykazovaly také firmy z finančních služeb a automobilového průmyslu, což ukazuje na široké spektrum aplikací AI technologií v praxi. Výrazný příklad růstu v oblasti AI je patrný u společnosti Alibaba, jejíž tržby z AI činností poskytly pozitivní pohled na možné strategie oživení tohoto čínského technologického giganta. Alibaba se v poslední době potýká s poklesem zisku a rostoucí konkurencí na domácím trhu, ale její investice do AI a inovací mohou představovat klíč k obnově tržní pozice a zajištění dlouhodobého růstu.