Hispano-Suiza, výrobce historických automobilů, se vrací s exkluzivními hyperautomobily, jako je elektrický model Carmen
Společnost Hispano-Suiza byla založena v roce 1898 a vyráběla luxusní automobily a letecké motory, než byla ovlivněna krizemi a válkami
Současný model Carmen Sagrera je vyráběn ručně, s cílem produkovat pouze sedm vozů ročně za základní cenu 2,5 milionu eur
Počátky společnosti Hispano-Suiza (název znamená „španělsko-švýcarský“) sahají do roku 1898, kdy švýcarský inženýr Marc Birkigt a Emilio de la Cuadra založili ve Španělsku společnost Fábrica Hispano-Suiza de Automobiles.
Tato společnost brzy zkrachovala, ale v roce 1904 vznikl nový subjekt v čele s Damiánem Mateuem a Franciscem Seixem, v jehož čele stále stál Birkigt, který vyráběl luxusní automobily a letecké motory. Značka je tedy stará 120 let.
V prvních letech své existence vyráběla společnost H-S mnoho vysoce konkurenceschopných luxusních vozů se čtyř- a šestiválcovými motory a motory V12, které karosovali přední karosáři té doby a které dnes zdobí výstavní stánky.
Společnost vyráběla výjimečné konstrukce, jako například Dubonnet Xenia s motorem V12 z roku 1936 s vysoce aerodynamickou karoserií, která předběhla svou dobu, a s obepínajícím čelním sklem.
Konec této éry nastal kolem roku 1936 (ačkoli firma se naposledy nadechla až v roce 1953). Krize, španělská občanská válka a druhá světová válka byly dva knokautující údery.
Tato první iterace H-S vyrobila více než 12 000 luxusních vozů (a 50 000 leteckých motorů). Čapí emblém je odkazem na stíhací letouny poháněné motory H-S z první světové války.
Nyní je značka obnovena a její vlastnictví zůstává v rodině Suqué Mateu, která má čtyři generace staré kořeny. Současným předsedou představenstva je Miguel Suqué Mateu, pravnuk zakladatele.
Společnost je součástí rodinného portfolia Peralada Group, které zahrnuje vinařství, letoviska, golfová hřiště, kasina, restaurace, hotely a hudební festivaly. Elektrický a velmi kluzký hyperautomobil Hispano-Suiza Carmen měl premiéru na ženevském autosalonu 2019. Inspirací byl zjevně model Dubonnet Zenia.
Zdroj: Hispano Suiza
Ve všech verzích bude v podstatě ručně vyrobeno pouze 24 modelů Carmen, uvedl generální ředitel Sergio Martinez Campos, když hovořil před debutem nejnovější verze Carmen Sagrera 13. června.
Zatím byly postaveny čtyři a čtyři se vyrábějí v továrně v Barceloně, říká Campos. Cílem společnosti je vyrábět pouze sedm vozů ročně, takže nemá v plánu být ničím jiným než exkluzivní značkou vyrábějící hyperauta podle osobních preferencí jejich majitelů.
Základní cena modelu Sagrera je 2,5 milionu eur (2,69 milionu USD), s personalizací by však mohla být mnohem vyšší.
H-S je „jedinou stoprocentně španělskou značkou v segmentu hyperaut“, říká Campos. První varianta modelu Carmen, limitovaná edice Boulogne, byla do USA dodána v roce 2022.
Ačkoli jde jednoznačně o Carmen, Boulogne ztrácí kryty zadních kol, které odkazovaly na Xenii, a přidává černé karbonové karoserie s měděnými vložkami. Získal také trochu výkonu, jeho elektrické pohonné ústrojí generuje 1 114 koní a 1 180 N.m točivého momentu.
Z nuly na 62 mil za hodinu zrychlí za 2,6 sekundy. Maximální rychlost je 180 mil za hodinu.
Sagrera, třetí v řadě Carmen a oslavující 120. výročí, má neuvěřitelně tenký zakřivený zadní spoiler, který imituje křídlo čápa v letu. Sagrera má ne méně než čtyři motory o výkonu 275 koní, které dohromady produkují 1100 koní a 855 N.m točivého momentu.
Ačkoli bude Sagrera doma na závodním okruhu, bude legálně jezdit i na ulici. Podle Campose dosáhne rychlosti 62 km/h za 2,3 až 2,4 sekundy. Zrychlení pomáhá konstrukce z uhlíkových vláken – vůz váží 1 875 kilogramů (4 133 liber), což je na bateriový hyperautomobil málo.
Baterie byla rozšířena na 103 kilowatthodin z původních 80, což vozu v evropských testech WLTP zajišťuje dojezd 480 kilometrů. V přísnějším hodnocení EPA bude tento údaj pravděpodobně nižší. U třetího modelu byly rovněž vylepšeny brzdy a řízení.
„Letošní rok je především o rozšíření naší prodejní strategie,“ říká Campos a poukazuje na velký zájem na amerických trzích, jako je Houston, Miami a větší oblast New Yorku. „Spojené státy tvoří 50 % našeho trhu, v Evropě je to 25 %,“ řekl. „Máme velký zájem jak ze strany sběratelů, tak investorů.“
Vanessa Petitová, tisková mluvčí společnosti H-S, říká, že zákazníci společnosti jsou „kreativní lidé, kteří si kupují životní styl a naši DNA, zážitek z vozů Hispano-Suiza“.
Vzhledem k vysoké míře přizpůsobení společnosti tito zákazníci pravděpodobně navštíví Španělsko, aby si vybrali látky, barvy a další vybavení. Tato návštěva může být součástí zážitku, který zahrnuje i další aktiva rodiny zaměřená na volný čas.
Zdroj: Hispano Suiza
V rodinné vile Finca Mas Solers za městem uspořádala společnost H-S při příležitosti uvedení na trh slavnostní večeři a vystavila čtyři historické vozy H-S. Mezi nimi vynikal vůz H-S H6 z roku 1927 s leštěnou kapotou, který byl vyroben přímo v Barceloně.
Během španělské občanské války byl zrekvírován pro vojenské účely a v 80. a 90. letech 20. století byl restaurován.
Příští model H-S po Carmen nemusí být nutně elektrický na baterie, říká Campos, ale odmítl to upřesnit.
Jednou z možných iterací by mohl být plug-in hybrid s motorem V12 nebo V16 (jako chystaná náhrada Bugatti Chiron). „Plánujeme použít jakoukoli nejlepší technologii budoucnosti,“ řík
Počátky společnosti Hispano-Suiza sahají do roku 1898, kdy švýcarský inženýr Marc Birkigt a Emilio de la Cuadra založili ve Španělsku společnost Fábrica Hispano-Suiza de Automobiles.Tato společnost brzy zkrachovala, ale v roce 1904 vznikl nový subjekt v čele s Damiánem Mateuem a Franciscem Seixem, v jehož čele stále stál Birkigt, který vyráběl luxusní automobily a letecké motory. Značka je tedy stará 120 let.V prvních letech své existence vyráběla společnost H-S mnoho vysoce konkurenceschopných luxusních vozů se čtyř- a šestiválcovými motory a motory V12, které karosovali přední karosáři té doby a které dnes zdobí výstavní stánky. Společnost vyráběla výjimečné konstrukce, jako například Dubonnet Xenia s motorem V12 z roku 1936 s vysoce aerodynamickou karoserií, která předběhla svou dobu, a s obepínajícím čelním sklem.Konec této éry nastal kolem roku 1936 . Krize, španělská občanská válka a druhá světová válka byly dva knokautující údery. Tato první iterace H-S vyrobila více než 12 000 luxusních vozů . Čapí emblém je odkazem na stíhací letouny poháněné motory H-S z první světové války.Nyní je značka obnovena a její vlastnictví zůstává v rodině Suqué Mateu, která má čtyři generace staré kořeny. Současným předsedou představenstva je Miguel Suqué Mateu, pravnuk zakladatele. Společnost je součástí rodinného portfolia Peralada Group, které zahrnuje vinařství, letoviska, golfová hřiště, kasina, restaurace, hotely a hudební festivaly. Elektrický a velmi kluzký hyperautomobil Hispano-Suiza Carmen měl premiéru na ženevském autosalonu 2019. Inspirací byl zjevně model Dubonnet Zenia.Ve všech verzích bude v podstatě ručně vyrobeno pouze 24 modelů Carmen, uvedl generální ředitel Sergio Martinez Campos, když hovořil před debutem nejnovější verze Carmen Sagrera 13. června.Zatím byly postaveny čtyři a čtyři se vyrábějí v továrně v Barceloně, říká Campos. Cílem společnosti je vyrábět pouze sedm vozů ročně, takže nemá v plánu být ničím jiným než exkluzivní značkou vyrábějící hyperauta podle osobních preferencí jejich majitelů. Základní cena modelu Sagrera je 2,5 milionu eur , s personalizací by však mohla být mnohem vyšší.H-S je „jedinou stoprocentně španělskou značkou v segmentu hyperaut“, říká Campos. První varianta modelu Carmen, limitovaná edice Boulogne, byla do USA dodána v roce 2022. Ačkoli jde jednoznačně o Carmen, Boulogne ztrácí kryty zadních kol, které odkazovaly na Xenii, a přidává černé karbonové karoserie s měděnými vložkami. Získal také trochu výkonu, jeho elektrické pohonné ústrojí generuje 1 114 koní a 1 180 N.m točivého momentu. Z nuly na 62 mil za hodinu zrychlí za 2,6 sekundy. Maximální rychlost je 180 mil za hodinu.Sagrera, třetí v řadě Carmen a oslavující 120. výročí, má neuvěřitelně tenký zakřivený zadní spoiler, který imituje křídlo čápa v letu. Sagrera má ne méně než čtyři motory o výkonu 275 koní, které dohromady produkují 1100 koní a 855 N.m točivého momentu. Ačkoli bude Sagrera doma na závodním okruhu, bude legálně jezdit i na ulici. Podle Campose dosáhne rychlosti 62 km/h za 2,3 až 2,4 sekundy. Zrychlení pomáhá konstrukce z uhlíkových vláken – vůz váží 1 875 kilogramů , což je na bateriový hyperautomobil málo.Baterie byla rozšířena na 103 kilowatthodin z původních 80, což vozu v evropských testech WLTP zajišťuje dojezd 480 kilometrů. V přísnějším hodnocení EPA bude tento údaj pravděpodobně nižší. U třetího modelu byly rovněž vylepšeny brzdy a řízení.„Letošní rok je především o rozšíření naší prodejní strategie,“ říká Campos a poukazuje na velký zájem na amerických trzích, jako je Houston, Miami a větší oblast New Yorku. „Spojené státy tvoří 50 % našeho trhu, v Evropě je to 25 %,“ řekl. „Máme velký zájem jak ze strany sběratelů, tak investorů.“Vanessa Petitová, tisková mluvčí společnosti H-S, říká, že zákazníci společnosti jsou „kreativní lidé, kteří si kupují životní styl a naši DNA, zážitek z vozů Hispano-Suiza“. Vzhledem k vysoké míře přizpůsobení společnosti tito zákazníci pravděpodobně navštíví Španělsko, aby si vybrali látky, barvy a další vybavení. Tato návštěva může být součástí zážitku, který zahrnuje i další aktiva rodiny zaměřená na volný čas.V rodinné vile Finca Mas Solers za městem uspořádala společnost H-S při příležitosti uvedení na trh slavnostní večeři a vystavila čtyři historické vozy H-S. Mezi nimi vynikal vůz H-S H6 z roku 1927 s leštěnou kapotou, který byl vyroben přímo v Barceloně. Během španělské občanské války byl zrekvírován pro vojenské účely a v 80. a 90. letech 20. století byl restaurován.Příští model H-S po Carmen nemusí být nutně elektrický na baterie, říká Campos, ale odmítl to upřesnit. Jednou z možných iterací by mohl být plug-in hybrid s motorem V12 nebo V16 . „Plánujeme použít jakoukoli nejlepší technologii budoucnosti,“ řík