Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Jak přednést prezentaci, která nebude působit lacině nebo samoúčelně?

Při prezentaci před publikem budete pravděpodobně přemýšlet o tom, co chcete získat - a to je v pořádku.

Michael Klos Autor: Michael Klos
6 června, 2024
5 min. čtení
Zdroj: Getty images

Zdroj: Getty images

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Zaměřte se na potřeby publika, ne na své vlastní cíle, abyste vytvořili úspěšnou prezentaci
  • Pokládejte otázky a zjistěte, co je pro vaše publikum důležité a jaké jsou jejich obavy
  • Nepředpokládejte, že vaše publikum vše chápe, a vždy vysvětlujte složité pojmy jasně a jednoduše

Musíte prodat, přesvědčit investory, změnit myšlení.

Abyste však mohli zapůsobit, musí být toto všechno až na druhém místě. Ať už jsou vaše potřeby jakékoli, chcete-li přednést skutečně úspěšnou prezentaci, musíte se přizpůsobit potřebám publika.

Pokud to nedokážete, buď přemýšlejte dál, nebo prezentaci vůbec nepřednášejte. Neplýtvejte jejich ani svým časem.

Ale prezentace není brožura. Vaše publikum si může vygooglovat reklamu. Když nejsme pokornými služebníky svého publika, snadno se zasekneme v aroganci a mluvíme o problémech, místo abychom je řešili.

Většina z nás už má dost toho, aby na nás někdo křičel a prodával se. Během běžného dne se setkáváme s billboardy, reklamami na Facebooku, vyskakovacími okny a sponzorovaným obsahem.

V důsledku toho může být naše schopnost blokovat reklamy fenomenální. A stejnou bariéru si postaví i vaše publikum, aby vás zablokovalo, pokud se mu budete zdát laciní nebo samoúčelní.

Advertisement

Slovo služebník vás může spustit. Vaše ego se může rozčílit. Je však velmi důležité se přes to přenést. Jednou z méně užitečných technik, které nám bylo řečeno, abychom se vypořádali s nervozitou, je „nafouknout hruď“ a dokázat si přehnané sebevědomí.

Věřte mi, že je to špatná rada. Pouze to zvyšuje naše ego. Sebevědomí je důležité, ale velké ego dobré prezentaci škodí.

Zdroj: Getty images

Jak byste se jako posluchači cítili, kdybyste sledovali prezentátora, který je tu skutečně pro vás? Který byl naladěn na vaše potřeby, přání, obavy a otázky? O kolik pravděpodobnější by bylo, že budete reagovat na jeho sdělení, uděláte s ním další krok nebo položíte smysluplnou otázku?

Zde jsou čtyři jednoduché kroky, které vám pomohou změnit vaše myšlení, abyste se při prezentaci nesoustředili jen na sebe – a aby se vaší prioritou stalo publikum.

POKLÁDEJTE OTÁZKY, ABYSTE POROZUMĚLI POTŘEBÁM SVÉHO PUBLIKA

Staňte se odborníkem na problémy svého publika. Ponořte se do nich a mluvte s nimi přímo. Pokud se s nimi nemůžete spojit individuálně, přemýšlejte o nich. Ptejte se: Co je pro ně důležité?

Jaké jsou jejich obavy a hnací síly? Co znají? Jaké jsou jejich mezery ve znalostech? Mluvte s nimi, zapojte je, zveřejněte je na síti LinkedIn – udělejte cokoli, co je potřeba, abyste položili otázky, na které potřebujete odpovědi.

Je velmi snadné předpokládat, že tyto věci již víme, ale síla neustálého kladení otázek, abyste pochopili potřeby svého publika, spočívá v tom, že se dozvíte, jak jim nejlépe sloužit.

ZJISTĚTE, JAK OSLOVIT SVÉ PUBLIKUM

Poté, co položíte otázky, abyste pochopili potřeby svého publika, měli byste zjistit, jaký je nejlepší způsob komunikace s vaším publikem. Nejprve zvažte, jaké jsou jejich preferované styly komunikace, a snažte se jim přizpůsobit.

Dále určete, jaké problémy potřebuje vaše publikum řešit. Nemusí být možné vyřešit všechny jejich problémy, proto příliš nerozšiřujte rozsah toho, co nabízíte.

Místo toho se zaměřte na to, jak vaše řešení řeší problémy, které řeší. Chcete-li řešit jejich problémy, možná po svém publiku požadujete, aby změnilo svůj způsob myšlení.

Místo toho se snažte své publikum dovést k závěru, ke kterému chcete, aby dospělo. Doufejme, že to bude takový, který jim ukáže, jak můžete řešit jejich potřeby. Dáte tak najevo, že jste na jejich straně.

DOKAŽTE, ŽE DOKÁŽETE VYŘEŠIT JEJICH PROBLÉMY

Pokud víte, jaké jsou potřeby vašeho publika, a dokážete je uspokojit, ukažte, že tak můžete učinit důvěryhodným a efektivním způsobem.

Nejde o to lidem říkat, co umíte, ale ukázat jim to. Použijte případové studie, příběhy a produkty, abyste dokázali, že dokážete vyřešit jejich problémy. Vybudujte v lidech důvěru, aby vás následovali, věřili vám a byli otevřeni vašim nápadům.

Zdroj: Shutterstock

To buduje pospolitost a společný cíl – a nepůsobí to lacině nebo samoúčelně.

NEVYTVÁŘEJTE SI PŘEDPOKLADY O TOM, CO VAŠE PUBLIKUM ZNÁ

Představte si, že jste začátečník v jakémkoli tématu, kterému se vaše prezentace věnuje. Podívejte se na svůj obsah novýma objektivníma očima. Zvažte tyto otázky:

Jak velká část vašeho obsahu má předpoklad porozumění, které každý, kdo vás poslouchá, nemusí mít?

Existuje něco, čemu se věnujete a co potřebuje předchozí vysvětlení?

Jaké předpoklady jste si stanovili o svém publiku?

Podnikáte kroky k tomu, abyste se ujistili, že jste odstranili překážky, které posluchačům brání v porozumění?

Když na to přijde, jste si jisti, že vaše prezentace bude dávat smysl všem posluchačům?

Dodržením těchto čtyř kroků můžete při prezentaci působit jako pokorný služebník. Tyto kroky vám mohou pomoci změnit přístup a průběh vaší prezentace.

V konečném důsledku vám tyto postupy pomohou žít ve světě vašich posluchačů, kde můžete myslet jako oni, můžete navázat kontakt a můžete skutečně zapůsobit.

Musíte prodat, přesvědčit investory, změnit myšlení. Abyste však mohli zapůsobit, musí být toto všechno až na druhém místě. Ať už jsou vaše potřeby jakékoli, chcete-li přednést skutečně úspěšnou prezentaci, musíte se přizpůsobit potřebám publika. Pokud to nedokážete, buď přemýšlejte dál, nebo prezentaci vůbec nepřednášejte. Neplýtvejte jejich ani svým časem.Ale prezentace není brožura. Vaše publikum si může vygooglovat reklamu. Když nejsme pokornými služebníky svého publika, snadno se zasekneme v aroganci a mluvíme o problémech, místo abychom je řešili.Většina z nás už má dost toho, aby na nás někdo křičel a prodával se. Během běžného dne se setkáváme s billboardy, reklamami na Facebooku, vyskakovacími okny a sponzorovaným obsahem. V důsledku toho může být naše schopnost blokovat reklamy fenomenální. A stejnou bariéru si postaví i vaše publikum, aby vás zablokovalo, pokud se mu budete zdát laciní nebo samoúčelní.Slovo služebník vás může spustit. Vaše ego se může rozčílit. Je však velmi důležité se přes to přenést. Jednou z méně užitečných technik, které nám bylo řečeno, abychom se vypořádali s nervozitou, je „nafouknout hruď“ a dokázat si přehnané sebevědomí. Věřte mi, že je to špatná rada. Pouze to zvyšuje naše ego. Sebevědomí je důležité, ale velké ego dobré prezentaci škodí.Jak byste se jako posluchači cítili, kdybyste sledovali prezentátora, který je tu skutečně pro vás? Který byl naladěn na vaše potřeby, přání, obavy a otázky? O kolik pravděpodobnější by bylo, že budete reagovat na jeho sdělení, uděláte s ním další krok nebo položíte smysluplnou otázku?Zde jsou čtyři jednoduché kroky, které vám pomohou změnit vaše myšlení, abyste se při prezentaci nesoustředili jen na sebe – a aby se vaší prioritou stalo publikum.POKLÁDEJTE OTÁZKY, ABYSTE POROZUMĚLI POTŘEBÁM SVÉHO PUBLIKAStaňte se odborníkem na problémy svého publika. Ponořte se do nich a mluvte s nimi přímo. Pokud se s nimi nemůžete spojit individuálně, přemýšlejte o nich. Ptejte se: Co je pro ně důležité? Jaké jsou jejich obavy a hnací síly? Co znají? Jaké jsou jejich mezery ve znalostech? Mluvte s nimi, zapojte je, zveřejněte je na síti LinkedIn – udělejte cokoli, co je potřeba, abyste položili otázky, na které potřebujete odpovědi. Je velmi snadné předpokládat, že tyto věci již víme, ale síla neustálého kladení otázek, abyste pochopili potřeby svého publika, spočívá v tom, že se dozvíte, jak jim nejlépe sloužit.ZJISTĚTE, JAK OSLOVIT SVÉ PUBLIKUMPoté, co položíte otázky, abyste pochopili potřeby svého publika, měli byste zjistit, jaký je nejlepší způsob komunikace s vaším publikem. Nejprve zvažte, jaké jsou jejich preferované styly komunikace, a snažte se jim přizpůsobit.Dále určete, jaké problémy potřebuje vaše publikum řešit. Nemusí být možné vyřešit všechny jejich problémy, proto příliš nerozšiřujte rozsah toho, co nabízíte. Místo toho se zaměřte na to, jak vaše řešení řeší problémy, které řeší. Chcete-li řešit jejich problémy, možná po svém publiku požadujete, aby změnilo svůj způsob myšlení. Místo toho se snažte své publikum dovést k závěru, ke kterému chcete, aby dospělo. Doufejme, že to bude takový, který jim ukáže, jak můžete řešit jejich potřeby. Dáte tak najevo, že jste na jejich straně.DOKAŽTE, ŽE DOKÁŽETE VYŘEŠIT JEJICH PROBLÉMYPokud víte, jaké jsou potřeby vašeho publika, a dokážete je uspokojit, ukažte, že tak můžete učinit důvěryhodným a efektivním způsobem. Nejde o to lidem říkat, co umíte, ale ukázat jim to. Použijte případové studie, příběhy a produkty, abyste dokázali, že dokážete vyřešit jejich problémy. Vybudujte v lidech důvěru, aby vás následovali, věřili vám a byli otevřeni vašim nápadům. To buduje pospolitost a společný cíl – a nepůsobí to lacině nebo samoúčelně.NEVYTVÁŘEJTE SI PŘEDPOKLADY O TOM, CO VAŠE PUBLIKUM ZNÁPředstavte si, že jste začátečník v jakémkoli tématu, kterému se vaše prezentace věnuje. Podívejte se na svůj obsah novýma objektivníma očima. Zvažte tyto otázky:Jak velká část vašeho obsahu má předpoklad porozumění, které každý, kdo vás poslouchá, nemusí mít?Existuje něco, čemu se věnujete a co potřebuje předchozí vysvětlení?Jaké předpoklady jste si stanovili o svém publiku?Podnikáte kroky k tomu, abyste se ujistili, že jste odstranili překážky, které posluchačům brání v porozumění?Když na to přijde, jste si jisti, že vaše prezentace bude dávat smysl všem posluchačům?Dodržením těchto čtyř kroků můžete při prezentaci působit jako pokorný služebník. Tyto kroky vám mohou pomoci změnit přístup a průběh vaší prezentace. V konečném důsledku vám tyto postupy pomohou žít ve světě vašich posluchačů, kde můžete myslet jako oni, můžete navázat kontakt a můžete skutečně zapůsobit.
Tagy: businessmotivaceprezentace

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      21:47

      Rubrik roste v předobchodním obchodování poté, co překonal odhady za první čtvrtletí a zvýšil výhled na celý rok

      21:32

      Zisk společnosti ABM Industries zaostal o 0,01 USD, tržby překonaly odhady

      21:15

      Samsara klesá navzdory překonání očekávaných zisků, investoři se obávají zpomalení růstu

      21:00

      Akcie společnosti Sectra vzrostly o 9 % díky silným objednávkám a cash flow ve zprávě za fiskální rok

      20:55

      Trump říká, že Musk čelí „velmi vážným důsledkům“, pokud bude financovat demokraty

      20:47

      Jaké jsou další velké projekty v oblasti mědi? UBS říká, kdy by z toho mohli těžit výrobci zařízení

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Je Vici Properties tím nejlepším REITem na současném trhu?

      6 června, 2025

      Investice do nemovitostí zůstávají jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak budovat pasivní příjem, a realitní investiční fondy (REIT) nabízejí ideální vstupní...

      Zdroj: Getty Images

      Bank of America doporučuje akcie malých firem s vysokými dividendami

      6 června, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      IPO společnosti Circle: Akcie vzrostly téměř o 170 % v první den obchodování

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Dollar Tree si získává důvěru investorů – JPMorgan očekává růst až o 25 %

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Roblox podle BofA míří k dalším ziskům díky metaversu a strategické výhodě

      5 června, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: BurzovníSvět.cz
      IPO

      Startup v digitálním bankovnictví Chime cílí při IPO na 11,2 miliardy dolarů

      5 června, 2025

      Společnost Chime Financial, působící v oblasti digitálního bankovnictví, ohlásila svůj záměr vstoupit na burzu prostřednictvím primární veřejné nabídky akcií (IPO)....

      Nejčtenější zprávy.

      Americké akcie prudce rostou; trh práce by mohl ovlivnit rozhodování Fedu

      6 června, 2025

      MongoDB posiluje důvěru investorů. Výsledky překonaly očekávání

      5 června, 2025

      Kde budou akcie Uber Technologies za 5 let? Je načase investovat?

      3 června, 2025

      S&P 500 táhne dolů propad Tesly uprostřed sporu Trumpa a Muska

      5 června, 2025

      Elon Musk označil daňový zákon Donalda Trumpa za „odpornou ohavnost“

      3 června, 2025

      S&P 500 skokově roste díky nadějím na urovnání obchodního sporu mezi USA a Čínou

      6 června, 2025

      Lululemon čelí propadu akcií a nejisté budoucnosti navzdory rostoucím tržbám

      7 června, 2025

      Index S&P 500 uzavřel beze změny, údaje z trhu práce vyvolaly obavy o ekonomiku

      4 června, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.