Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    PPHC 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    02579.HK 17 listopadu, 2025

    Společnost specializující se na nové materiály pro baterie

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    PPHC 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    02579.HK 17 listopadu, 2025

    Společnost specializující se na nové materiály pro baterie

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Jak přednést prezentaci, která nebude působit lacině nebo samoúčelně?

Při prezentaci před publikem budete pravděpodobně přemýšlet o tom, co chcete získat - a to je v pořádku.

Michael Klos Autor: Michael Klos
6 června, 2024
5 min. čtení
Zdroj: Getty images

Zdroj: Getty images

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Zaměřte se na potřeby publika, ne na své vlastní cíle, abyste vytvořili úspěšnou prezentaci
  • Pokládejte otázky a zjistěte, co je pro vaše publikum důležité a jaké jsou jejich obavy
  • Nepředpokládejte, že vaše publikum vše chápe, a vždy vysvětlujte složité pojmy jasně a jednoduše

Musíte prodat, přesvědčit investory, změnit myšlení.

Abyste však mohli zapůsobit, musí být toto všechno až na druhém místě. Ať už jsou vaše potřeby jakékoli, chcete-li přednést skutečně úspěšnou prezentaci, musíte se přizpůsobit potřebám publika.

Pokud to nedokážete, buď přemýšlejte dál, nebo prezentaci vůbec nepřednášejte. Neplýtvejte jejich ani svým časem.

Ale prezentace není brožura. Vaše publikum si může vygooglovat reklamu. Když nejsme pokornými služebníky svého publika, snadno se zasekneme v aroganci a mluvíme o problémech, místo abychom je řešili.

Většina z nás už má dost toho, aby na nás někdo křičel a prodával se. Během běžného dne se setkáváme s billboardy, reklamami na Facebooku, vyskakovacími okny a sponzorovaným obsahem.

V důsledku toho může být naše schopnost blokovat reklamy fenomenální. A stejnou bariéru si postaví i vaše publikum, aby vás zablokovalo, pokud se mu budete zdát laciní nebo samoúčelní.

Advertisement

Slovo služebník vás může spustit. Vaše ego se může rozčílit. Je však velmi důležité se přes to přenést. Jednou z méně užitečných technik, které nám bylo řečeno, abychom se vypořádali s nervozitou, je „nafouknout hruď“ a dokázat si přehnané sebevědomí.

Chcete využít této příležitosti?

Věřte mi, že je to špatná rada. Pouze to zvyšuje naše ego. Sebevědomí je důležité, ale velké ego dobré prezentaci škodí.

Zdroj: Getty images

Jak byste se jako posluchači cítili, kdybyste sledovali prezentátora, který je tu skutečně pro vás? Který byl naladěn na vaše potřeby, přání, obavy a otázky? O kolik pravděpodobnější by bylo, že budete reagovat na jeho sdělení, uděláte s ním další krok nebo položíte smysluplnou otázku?

Zde jsou čtyři jednoduché kroky, které vám pomohou změnit vaše myšlení, abyste se při prezentaci nesoustředili jen na sebe – a aby se vaší prioritou stalo publikum.

POKLÁDEJTE OTÁZKY, ABYSTE POROZUMĚLI POTŘEBÁM SVÉHO PUBLIKA

Staňte se odborníkem na problémy svého publika. Ponořte se do nich a mluvte s nimi přímo. Pokud se s nimi nemůžete spojit individuálně, přemýšlejte o nich. Ptejte se: Co je pro ně důležité?

Jaké jsou jejich obavy a hnací síly? Co znají? Jaké jsou jejich mezery ve znalostech? Mluvte s nimi, zapojte je, zveřejněte je na síti LinkedIn – udělejte cokoli, co je potřeba, abyste položili otázky, na které potřebujete odpovědi.

Je velmi snadné předpokládat, že tyto věci již víme, ale síla neustálého kladení otázek, abyste pochopili potřeby svého publika, spočívá v tom, že se dozvíte, jak jim nejlépe sloužit.

ZJISTĚTE, JAK OSLOVIT SVÉ PUBLIKUM

Poté, co položíte otázky, abyste pochopili potřeby svého publika, měli byste zjistit, jaký je nejlepší způsob komunikace s vaším publikem. Nejprve zvažte, jaké jsou jejich preferované styly komunikace, a snažte se jim přizpůsobit.

Dále určete, jaké problémy potřebuje vaše publikum řešit. Nemusí být možné vyřešit všechny jejich problémy, proto příliš nerozšiřujte rozsah toho, co nabízíte.

Místo toho se zaměřte na to, jak vaše řešení řeší problémy, které řeší. Chcete-li řešit jejich problémy, možná po svém publiku požadujete, aby změnilo svůj způsob myšlení.

Místo toho se snažte své publikum dovést k závěru, ke kterému chcete, aby dospělo. Doufejme, že to bude takový, který jim ukáže, jak můžete řešit jejich potřeby. Dáte tak najevo, že jste na jejich straně.

DOKAŽTE, ŽE DOKÁŽETE VYŘEŠIT JEJICH PROBLÉMY

Pokud víte, jaké jsou potřeby vašeho publika, a dokážete je uspokojit, ukažte, že tak můžete učinit důvěryhodným a efektivním způsobem.

Nejde o to lidem říkat, co umíte, ale ukázat jim to. Použijte případové studie, příběhy a produkty, abyste dokázali, že dokážete vyřešit jejich problémy. Vybudujte v lidech důvěru, aby vás následovali, věřili vám a byli otevřeni vašim nápadům.

Zdroj: Shutterstock

To buduje pospolitost a společný cíl – a nepůsobí to lacině nebo samoúčelně.

NEVYTVÁŘEJTE SI PŘEDPOKLADY O TOM, CO VAŠE PUBLIKUM ZNÁ

Představte si, že jste začátečník v jakémkoli tématu, kterému se vaše prezentace věnuje. Podívejte se na svůj obsah novýma objektivníma očima. Zvažte tyto otázky:

Jak velká část vašeho obsahu má předpoklad porozumění, které každý, kdo vás poslouchá, nemusí mít?

Existuje něco, čemu se věnujete a co potřebuje předchozí vysvětlení?

Jaké předpoklady jste si stanovili o svém publiku?

Podnikáte kroky k tomu, abyste se ujistili, že jste odstranili překážky, které posluchačům brání v porozumění?

Když na to přijde, jste si jisti, že vaše prezentace bude dávat smysl všem posluchačům?

Dodržením těchto čtyř kroků můžete při prezentaci působit jako pokorný služebník. Tyto kroky vám mohou pomoci změnit přístup a průběh vaší prezentace.

V konečném důsledku vám tyto postupy pomohou žít ve světě vašich posluchačů, kde můžete myslet jako oni, můžete navázat kontakt a můžete skutečně zapůsobit.

Musíte prodat, přesvědčit investory, změnit myšlení. Abyste však mohli zapůsobit, musí být toto všechno až na druhém místě. Ať už jsou vaše potřeby jakékoli, chcete-li přednést skutečně úspěšnou prezentaci, musíte se přizpůsobit potřebám publika. Pokud to nedokážete, buď přemýšlejte dál, nebo prezentaci vůbec nepřednášejte. Neplýtvejte jejich ani svým časem.Ale prezentace není brožura. Vaše publikum si může vygooglovat reklamu. Když nejsme pokornými služebníky svého publika, snadno se zasekneme v aroganci a mluvíme o problémech, místo abychom je řešili.Většina z nás už má dost toho, aby na nás někdo křičel a prodával se. Během běžného dne se setkáváme s billboardy, reklamami na Facebooku, vyskakovacími okny a sponzorovaným obsahem. V důsledku toho může být naše schopnost blokovat reklamy fenomenální. A stejnou bariéru si postaví i vaše publikum, aby vás zablokovalo, pokud se mu budete zdát laciní nebo samoúčelní.Slovo služebník vás může spustit. Vaše ego se může rozčílit. Je však velmi důležité se přes to přenést. Jednou z méně užitečných technik, které nám bylo řečeno, abychom se vypořádali s nervozitou, je „nafouknout hruď“ a dokázat si přehnané sebevědomí. Chcete využít této příležitosti?Věřte mi, že je to špatná rada. Pouze to zvyšuje naše ego. Sebevědomí je důležité, ale velké ego dobré prezentaci škodí.Jak byste se jako posluchači cítili, kdybyste sledovali prezentátora, který je tu skutečně pro vás? Který byl naladěn na vaše potřeby, přání, obavy a otázky? O kolik pravděpodobnější by bylo, že budete reagovat na jeho sdělení, uděláte s ním další krok nebo položíte smysluplnou otázku?Zde jsou čtyři jednoduché kroky, které vám pomohou změnit vaše myšlení, abyste se při prezentaci nesoustředili jen na sebe – a aby se vaší prioritou stalo publikum.POKLÁDEJTE OTÁZKY, ABYSTE POROZUMĚLI POTŘEBÁM SVÉHO PUBLIKAStaňte se odborníkem na problémy svého publika. Ponořte se do nich a mluvte s nimi přímo. Pokud se s nimi nemůžete spojit individuálně, přemýšlejte o nich. Ptejte se: Co je pro ně důležité? Jaké jsou jejich obavy a hnací síly? Co znají? Jaké jsou jejich mezery ve znalostech? Mluvte s nimi, zapojte je, zveřejněte je na síti LinkedIn – udělejte cokoli, co je potřeba, abyste položili otázky, na které potřebujete odpovědi. Je velmi snadné předpokládat, že tyto věci již víme, ale síla neustálého kladení otázek, abyste pochopili potřeby svého publika, spočívá v tom, že se dozvíte, jak jim nejlépe sloužit.ZJISTĚTE, JAK OSLOVIT SVÉ PUBLIKUMPoté, co položíte otázky, abyste pochopili potřeby svého publika, měli byste zjistit, jaký je nejlepší způsob komunikace s vaším publikem. Nejprve zvažte, jaké jsou jejich preferované styly komunikace, a snažte se jim přizpůsobit.Dále určete, jaké problémy potřebuje vaše publikum řešit. Nemusí být možné vyřešit všechny jejich problémy, proto příliš nerozšiřujte rozsah toho, co nabízíte. Místo toho se zaměřte na to, jak vaše řešení řeší problémy, které řeší. Chcete-li řešit jejich problémy, možná po svém publiku požadujete, aby změnilo svůj způsob myšlení. Místo toho se snažte své publikum dovést k závěru, ke kterému chcete, aby dospělo. Doufejme, že to bude takový, který jim ukáže, jak můžete řešit jejich potřeby. Dáte tak najevo, že jste na jejich straně.DOKAŽTE, ŽE DOKÁŽETE VYŘEŠIT JEJICH PROBLÉMYPokud víte, jaké jsou potřeby vašeho publika, a dokážete je uspokojit, ukažte, že tak můžete učinit důvěryhodným a efektivním způsobem. Nejde o to lidem říkat, co umíte, ale ukázat jim to. Použijte případové studie, příběhy a produkty, abyste dokázali, že dokážete vyřešit jejich problémy. Vybudujte v lidech důvěru, aby vás následovali, věřili vám a byli otevřeni vašim nápadům. To buduje pospolitost a společný cíl – a nepůsobí to lacině nebo samoúčelně.NEVYTVÁŘEJTE SI PŘEDPOKLADY O TOM, CO VAŠE PUBLIKUM ZNÁPředstavte si, že jste začátečník v jakémkoli tématu, kterému se vaše prezentace věnuje. Podívejte se na svůj obsah novýma objektivníma očima. Zvažte tyto otázky:Jak velká část vašeho obsahu má předpoklad porozumění, které každý, kdo vás poslouchá, nemusí mít?Existuje něco, čemu se věnujete a co potřebuje předchozí vysvětlení?Jaké předpoklady jste si stanovili o svém publiku?Podnikáte kroky k tomu, abyste se ujistili, že jste odstranili překážky, které posluchačům brání v porozumění?Když na to přijde, jste si jisti, že vaše prezentace bude dávat smysl všem posluchačům?Dodržením těchto čtyř kroků můžete při prezentaci působit jako pokorný služebník. Tyto kroky vám mohou pomoci změnit přístup a průběh vaší prezentace. V konečném důsledku vám tyto postupy pomohou žít ve světě vašich posluchačů, kde můžete myslet jako oni, můžete navázat kontakt a můžete skutečně zapůsobit.
Tagy: businessmotivaceprezentace


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    02:12

    Alibaba a Micron Tech vedou pohyby tržní kapitalizace akcií v pondělí.

    02:08

    OpenAI získává podíl v Thrive Holdings, aby rozšířila AI do účetnictví a IT služeb.

    02:02

    mF International dokončuje soukromé financování ve výši 500 milionů dolarů pro digitální aktiva.

    01:58

    Exkluzivně: Zdroje naznačují, že Nestlé zvažuje prodej Blue Bottle Coffee.

    01:53

    Akcie Safe Bulkers rostou po oznámení plánu na zpětný odkup 10 milionů akcií.

    01:49

    Costco podává žalobu v USA, aby si udrželo vrácení cel na případné selhání Trumpova odvolání.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Jak by mohly akcie Amazonu vzrůst o 30 % díky rostoucí síle AWS

    2 prosince, 2025

    Akcie Amazonu v roce 2025 sice rostou, ale zůstávají pozadu za většinou obřích technologických titulů ze skupiny „Magnificent Seven“.

    Zdroj: Getty Images

    Levné akcie s potenciálem zářit v roce 2026 podle analytiků Jefferies

    1 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Bank of America ukazuje na akcie s potenciálem růstu ke konci roku

    1 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Které akcie nejvíce vytěží z růstu zlata? Bank of America ukazuje favority

    1 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Top 5 maloobchodních akcií pro následující rok podle Evercore ISI

    1 prosince, 2025

    IPO Radar.

    UltraGreen.ai Ltd.

    Datum IPO: 3 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 1,6 mld. USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Trump vybírá šéfa Fedu, který prosadí rychlejší snížení sazeb

    1 prosince, 2025

    OPEC+ pozastavuje navyšování těžby a reaguje na přebytek ropy na trhu

    30 listopadu, 2025

    AMD dál zrychluje růst a posiluje svou pozici v éře umělé inteligence

    28 listopadu, 2025

    Salesforce po výrazném propadu otevírá prostor pro obrat v roce 2026

    30 listopadu, 2025

    Costco po poklesu zůstává silnou a odolnou růstovou sázkou

    28 listopadu, 2025

    Index S&P 500 zahajuje prosinec s mírnými ztrátami, investoři sledují Fed

    1 prosince, 2025

    Zlato klesá s rostoucími výnosy v USA; investoři čekají na rozhodnutí Fedu

    2 prosince, 2025

    Čína upevňuje globální dominanci ve výrobě i technologiích

    29 listopadu, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • DIP
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost