Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Jak přednést prezentaci, která nebude působit lacině nebo samoúčelně?

Při prezentaci před publikem budete pravděpodobně přemýšlet o tom, co chcete získat - a to je v pořádku.

Michael Klos Autor: Michael Klos
6 června, 2024
5 min. čtení
Zdroj: Getty images

Zdroj: Getty images

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Zaměřte se na potřeby publika, ne na své vlastní cíle, abyste vytvořili úspěšnou prezentaci
  • Pokládejte otázky a zjistěte, co je pro vaše publikum důležité a jaké jsou jejich obavy
  • Nepředpokládejte, že vaše publikum vše chápe, a vždy vysvětlujte složité pojmy jasně a jednoduše

Musíte prodat, přesvědčit investory, změnit myšlení.

Abyste však mohli zapůsobit, musí být toto všechno až na druhém místě. Ať už jsou vaše potřeby jakékoli, chcete-li přednést skutečně úspěšnou prezentaci, musíte se přizpůsobit potřebám publika.

Pokud to nedokážete, buď přemýšlejte dál, nebo prezentaci vůbec nepřednášejte. Neplýtvejte jejich ani svým časem.

Ale prezentace není brožura. Vaše publikum si může vygooglovat reklamu. Když nejsme pokornými služebníky svého publika, snadno se zasekneme v aroganci a mluvíme o problémech, místo abychom je řešili.

Většina z nás už má dost toho, aby na nás někdo křičel a prodával se. Během běžného dne se setkáváme s billboardy, reklamami na Facebooku, vyskakovacími okny a sponzorovaným obsahem.

V důsledku toho může být naše schopnost blokovat reklamy fenomenální. A stejnou bariéru si postaví i vaše publikum, aby vás zablokovalo, pokud se mu budete zdát laciní nebo samoúčelní.

Advertisement

Slovo služebník vás může spustit. Vaše ego se může rozčílit. Je však velmi důležité se přes to přenést. Jednou z méně užitečných technik, které nám bylo řečeno, abychom se vypořádali s nervozitou, je „nafouknout hruď“ a dokázat si přehnané sebevědomí.

Chcete využít této příležitosti?

Věřte mi, že je to špatná rada. Pouze to zvyšuje naše ego. Sebevědomí je důležité, ale velké ego dobré prezentaci škodí.

Zdroj: Getty images

Jak byste se jako posluchači cítili, kdybyste sledovali prezentátora, který je tu skutečně pro vás? Který byl naladěn na vaše potřeby, přání, obavy a otázky? O kolik pravděpodobnější by bylo, že budete reagovat na jeho sdělení, uděláte s ním další krok nebo položíte smysluplnou otázku?

Zde jsou čtyři jednoduché kroky, které vám pomohou změnit vaše myšlení, abyste se při prezentaci nesoustředili jen na sebe – a aby se vaší prioritou stalo publikum.

POKLÁDEJTE OTÁZKY, ABYSTE POROZUMĚLI POTŘEBÁM SVÉHO PUBLIKA

Staňte se odborníkem na problémy svého publika. Ponořte se do nich a mluvte s nimi přímo. Pokud se s nimi nemůžete spojit individuálně, přemýšlejte o nich. Ptejte se: Co je pro ně důležité?

Jaké jsou jejich obavy a hnací síly? Co znají? Jaké jsou jejich mezery ve znalostech? Mluvte s nimi, zapojte je, zveřejněte je na síti LinkedIn – udělejte cokoli, co je potřeba, abyste položili otázky, na které potřebujete odpovědi.

Je velmi snadné předpokládat, že tyto věci již víme, ale síla neustálého kladení otázek, abyste pochopili potřeby svého publika, spočívá v tom, že se dozvíte, jak jim nejlépe sloužit.

ZJISTĚTE, JAK OSLOVIT SVÉ PUBLIKUM

Poté, co položíte otázky, abyste pochopili potřeby svého publika, měli byste zjistit, jaký je nejlepší způsob komunikace s vaším publikem. Nejprve zvažte, jaké jsou jejich preferované styly komunikace, a snažte se jim přizpůsobit.

Dále určete, jaké problémy potřebuje vaše publikum řešit. Nemusí být možné vyřešit všechny jejich problémy, proto příliš nerozšiřujte rozsah toho, co nabízíte.

Místo toho se zaměřte na to, jak vaše řešení řeší problémy, které řeší. Chcete-li řešit jejich problémy, možná po svém publiku požadujete, aby změnilo svůj způsob myšlení.

Místo toho se snažte své publikum dovést k závěru, ke kterému chcete, aby dospělo. Doufejme, že to bude takový, který jim ukáže, jak můžete řešit jejich potřeby. Dáte tak najevo, že jste na jejich straně.

DOKAŽTE, ŽE DOKÁŽETE VYŘEŠIT JEJICH PROBLÉMY

Pokud víte, jaké jsou potřeby vašeho publika, a dokážete je uspokojit, ukažte, že tak můžete učinit důvěryhodným a efektivním způsobem.

Nejde o to lidem říkat, co umíte, ale ukázat jim to. Použijte případové studie, příběhy a produkty, abyste dokázali, že dokážete vyřešit jejich problémy. Vybudujte v lidech důvěru, aby vás následovali, věřili vám a byli otevřeni vašim nápadům.

Zdroj: Shutterstock

To buduje pospolitost a společný cíl – a nepůsobí to lacině nebo samoúčelně.

NEVYTVÁŘEJTE SI PŘEDPOKLADY O TOM, CO VAŠE PUBLIKUM ZNÁ

Představte si, že jste začátečník v jakémkoli tématu, kterému se vaše prezentace věnuje. Podívejte se na svůj obsah novýma objektivníma očima. Zvažte tyto otázky:

Jak velká část vašeho obsahu má předpoklad porozumění, které každý, kdo vás poslouchá, nemusí mít?

Existuje něco, čemu se věnujete a co potřebuje předchozí vysvětlení?

Jaké předpoklady jste si stanovili o svém publiku?

Podnikáte kroky k tomu, abyste se ujistili, že jste odstranili překážky, které posluchačům brání v porozumění?

Když na to přijde, jste si jisti, že vaše prezentace bude dávat smysl všem posluchačům?

Dodržením těchto čtyř kroků můžete při prezentaci působit jako pokorný služebník. Tyto kroky vám mohou pomoci změnit přístup a průběh vaší prezentace.

V konečném důsledku vám tyto postupy pomohou žít ve světě vašich posluchačů, kde můžete myslet jako oni, můžete navázat kontakt a můžete skutečně zapůsobit.

Musíte prodat, přesvědčit investory, změnit myšlení. Abyste však mohli zapůsobit, musí být toto všechno až na druhém místě. Ať už jsou vaše potřeby jakékoli, chcete-li přednést skutečně úspěšnou prezentaci, musíte se přizpůsobit potřebám publika. Pokud to nedokážete, buď přemýšlejte dál, nebo prezentaci vůbec nepřednášejte. Neplýtvejte jejich ani svým časem.Ale prezentace není brožura. Vaše publikum si může vygooglovat reklamu. Když nejsme pokornými služebníky svého publika, snadno se zasekneme v aroganci a mluvíme o problémech, místo abychom je řešili.Většina z nás už má dost toho, aby na nás někdo křičel a prodával se. Během běžného dne se setkáváme s billboardy, reklamami na Facebooku, vyskakovacími okny a sponzorovaným obsahem. V důsledku toho může být naše schopnost blokovat reklamy fenomenální. A stejnou bariéru si postaví i vaše publikum, aby vás zablokovalo, pokud se mu budete zdát laciní nebo samoúčelní.Slovo služebník vás může spustit. Vaše ego se může rozčílit. Je však velmi důležité se přes to přenést. Jednou z méně užitečných technik, které nám bylo řečeno, abychom se vypořádali s nervozitou, je „nafouknout hruď“ a dokázat si přehnané sebevědomí. Chcete využít této příležitosti?Věřte mi, že je to špatná rada. Pouze to zvyšuje naše ego. Sebevědomí je důležité, ale velké ego dobré prezentaci škodí.Jak byste se jako posluchači cítili, kdybyste sledovali prezentátora, který je tu skutečně pro vás? Který byl naladěn na vaše potřeby, přání, obavy a otázky? O kolik pravděpodobnější by bylo, že budete reagovat na jeho sdělení, uděláte s ním další krok nebo položíte smysluplnou otázku?Zde jsou čtyři jednoduché kroky, které vám pomohou změnit vaše myšlení, abyste se při prezentaci nesoustředili jen na sebe – a aby se vaší prioritou stalo publikum.POKLÁDEJTE OTÁZKY, ABYSTE POROZUMĚLI POTŘEBÁM SVÉHO PUBLIKAStaňte se odborníkem na problémy svého publika. Ponořte se do nich a mluvte s nimi přímo. Pokud se s nimi nemůžete spojit individuálně, přemýšlejte o nich. Ptejte se: Co je pro ně důležité? Jaké jsou jejich obavy a hnací síly? Co znají? Jaké jsou jejich mezery ve znalostech? Mluvte s nimi, zapojte je, zveřejněte je na síti LinkedIn – udělejte cokoli, co je potřeba, abyste položili otázky, na které potřebujete odpovědi. Je velmi snadné předpokládat, že tyto věci již víme, ale síla neustálého kladení otázek, abyste pochopili potřeby svého publika, spočívá v tom, že se dozvíte, jak jim nejlépe sloužit.ZJISTĚTE, JAK OSLOVIT SVÉ PUBLIKUMPoté, co položíte otázky, abyste pochopili potřeby svého publika, měli byste zjistit, jaký je nejlepší způsob komunikace s vaším publikem. Nejprve zvažte, jaké jsou jejich preferované styly komunikace, a snažte se jim přizpůsobit.Dále určete, jaké problémy potřebuje vaše publikum řešit. Nemusí být možné vyřešit všechny jejich problémy, proto příliš nerozšiřujte rozsah toho, co nabízíte. Místo toho se zaměřte na to, jak vaše řešení řeší problémy, které řeší. Chcete-li řešit jejich problémy, možná po svém publiku požadujete, aby změnilo svůj způsob myšlení. Místo toho se snažte své publikum dovést k závěru, ke kterému chcete, aby dospělo. Doufejme, že to bude takový, který jim ukáže, jak můžete řešit jejich potřeby. Dáte tak najevo, že jste na jejich straně.DOKAŽTE, ŽE DOKÁŽETE VYŘEŠIT JEJICH PROBLÉMYPokud víte, jaké jsou potřeby vašeho publika, a dokážete je uspokojit, ukažte, že tak můžete učinit důvěryhodným a efektivním způsobem. Nejde o to lidem říkat, co umíte, ale ukázat jim to. Použijte případové studie, příběhy a produkty, abyste dokázali, že dokážete vyřešit jejich problémy. Vybudujte v lidech důvěru, aby vás následovali, věřili vám a byli otevřeni vašim nápadům. To buduje pospolitost a společný cíl – a nepůsobí to lacině nebo samoúčelně.NEVYTVÁŘEJTE SI PŘEDPOKLADY O TOM, CO VAŠE PUBLIKUM ZNÁPředstavte si, že jste začátečník v jakémkoli tématu, kterému se vaše prezentace věnuje. Podívejte se na svůj obsah novýma objektivníma očima. Zvažte tyto otázky:Jak velká část vašeho obsahu má předpoklad porozumění, které každý, kdo vás poslouchá, nemusí mít?Existuje něco, čemu se věnujete a co potřebuje předchozí vysvětlení?Jaké předpoklady jste si stanovili o svém publiku?Podnikáte kroky k tomu, abyste se ujistili, že jste odstranili překážky, které posluchačům brání v porozumění?Když na to přijde, jste si jisti, že vaše prezentace bude dávat smysl všem posluchačům?Dodržením těchto čtyř kroků můžete při prezentaci působit jako pokorný služebník. Tyto kroky vám mohou pomoci změnit přístup a průběh vaší prezentace. V konečném důsledku vám tyto postupy pomohou žít ve světě vašich posluchačů, kde můžete myslet jako oni, můžete navázat kontakt a můžete skutečně zapůsobit.
Tagy: businessmotivaceprezentace

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Salesforce oslabuje pod tlakem zpomalení tržeb a silné konkurence
      2. US Open a kontroverzní vztah soutěže s marketingem Donalda Trumpa
      3. Ví snad David Tepper něco o Alphabet a Meta, co Wall Street ne?
      Advertisement

      Breaking.

      06:52

      Aramco zvyšuje produkci plynu navzdory poklesu zisků

      06:45

      Japonsko na křižovatce: Inflace roste, mzdy zaostávají

      06:42

      Australské akcie pod tlakem: S&P/ASX 200 na měsíčním minimu

      05:37

      Instituce mění strategii: Bitcoinová těžba jako nová investiční příležitost

      05:33

      BitMine: Dominance na trhu s kryptoměnami a hon na 5% ETH

      05:05

      Litecoin zažívá výrazný pád, investoři v obavách

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Akcie IREN skokově rostou díky zásadní dohodě s Microsoftem o AI kapacitě

      3 listopadu, 2025

      Společnost IREN Limited se dostala do centra zájmu investorů poté, co oznámila uzavření rozsáhlé dohody s Microsoftem v hodnotě 9,7...

      Zdroj: Unsplash

      Piper Sandler doporučuje po silných výsledcích kupovat akcie Roku

      3 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Boston Scientific jako silná alternativa pro investory mimo sektor AI

      3 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      BofA označuje akcie s největším růstovým potenciálem před výsledky

      3 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Společnosti s pozitivní dynamikou před vyhlášením výsledků

      3 listopadu, 2025

      IPO Radar.

      BETA Technologies, Inc.

      Datum IPO: 4 listopadu, 2025
      Potenciální ocenění: 7,2 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Inflace v eurozóně se blíží cíli, ECB drží úrokové sazby beze změny

      2 listopadu, 2025

      Exxon a Chevron překonaly očekávání, i když jejich zisky klesají

      1 listopadu, 2025

      S&P 500 klesá, technologický sektor utrpěl velký propad kvůli Metě a Microsoftu

      30 října, 2025

      Vládní program podle odborníků slibuje víc, než si Česko může dovolit

      1 listopadu, 2025

      S&P 500 klesá v důsledku propadu velkých technologických společností

      30 října, 2025

      Zlato klesá po ochlazení očekávání snížení sazeb, říjen však končí růstem

      2 listopadu, 2025

      Nvidia a Amazon se stávají symbolem růstu technologických akcií

      3 listopadu, 2025

      S&P 500 uzavřel výše, Amazon posílil díky výsledkům za 3. čtvrtletí

      31 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Citi vidí další růst pro těžaře Gold Fields díky rekordně drahému zlatu

      29 října, 2025

      Společnost Gold Fields patří mezi nejvýznamnější těžaře zlata na světě a v letošním roce se ocitla v centru pozornosti investorů.

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      • Pomoc investorům
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.