Celosvětové přetížení přístavů dosahuje 18měsíčního maxima, protože singapurský kontejnerový přístav zažívá nejhorší přetížení od pandemie COVID-19. Přetížení je důsledkem dlouhodobého přesměrování lodí, aby se vyhnuly útokům v Rudém moři, a způsobilo narušení provozu v dalších asijských a evropských přístavech. Maloobchodníci a výrobci závislí na kontejnerové přepravě se potýkají s prudkým nárůstem sazeb, zálohami v přístavech a nedostatkem prázdných kontejnerů. Lodní jízdní řády jsou narušeny zmeškáním plavebních plánů a menším počtem zastávek v přístavech, protože plavidla volí delší trasy kolem Afriky, aby se vyhnula útokům v Rudém moři. V důsledku toho se větší množství nákladu vykládá a překládá v překladištích, jako je Singapur, což má dopad na produktivitu přístavů. Přetížení přístavů se rozšířilo i do sousedních přístavů v Malajsii a Číně. Každoroční vrchol přepravní sezóny přišel dříve, než se očekávalo, což přetížení ještě zhoršilo, protože zákazníci doplňují zásoby v očekávání vyšší poptávky. Sazby za kontejnery se výrazně zvýšily, což vyvolává obavy z dalšího nárůstu cen pro kupující. Odborníci varují, že tato narušení pravděpodobně povedou ke zvýšení cen pro spotřebitele.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky