Akciovému trhu se v roce 2024 zatím dařilo, mimo jiné díky rychle rostoucímu odvětví umělé inteligence.
AI pravděpodobně zůstane dominantním tématem širšího akciového trhu i v roce 2025.
Společnosti CrowdStrike (CRWD) a Spotify (SPOT) nasazují umělou inteligenci jedinečným způsobem a obě společnosti stojí s blížícím se novým rokem za pozornost investorů.
Nový rok je za rohem, a proto je pro investory vhodná doba na prozkoumání nových příležitostí.
Do konce roku 2024 sice zbývají ještě tři celé měsíce, ale pro investory to byl zatím velkolepý rok. Referenční index S&P 500 vzrostl o téměř 21 %, což překonává jeho průměrný roční výnos 10,5 % od doby jeho založení v roce 1957.
Dominantním tématem na trhu byla po celý rok 2023 umělá inteligence (AI), která se ve velké míře přenesla i do roku 2024, kdy tuto technologii zavádí stále více společností. Tento trend bude pravděpodobně pokračovat, a proto by investoři měli zvážit nákup akcií AI před rokem 2025.
Zde je důvod, proč by CrowdStrike (CRWD) a Spotify Technology (SPOT) mohly být dvě skvělé volby pro vaše portfolio.
1. CrowdStrike: Rok 2025 by mohl být rokem návratu na vrchol
Společnost CrowdStrike je lídrem v oblasti kybernetické bezpečnosti. Společnost však 19. července prosadila poškozenou aktualizaci softwaru, která zhroutila více než 8,5 milionu počítačů zákazníků, což některé z jejích největších klientů stálo odhadem 5,4 miliardy dolarů. Akcie společnosti CrowdStrike se kvůli tomu propadly o 36 % na své minimum, ale nedávné komentáře generálního ředitele George Kurtze naznačují, že následky by mohly být méně závažné, než investoři očekávali.
Odvětví kybernetické bezpečnosti má za sebou historii roztříštěnosti, což znamená, že podniky musely nakupovat různé produkty od různých dodavatelů, aby doplnily svůj bezpečnostní zásobník. Vlajková loď společnosti CrowdStrike, platforma Falcon, je však jednou z mála kompletních služeb pro podniky na trhu. Chrání cloudové sítě, identity zaměstnanců, koncové body a další prvky, přičemž jejím jádrem je umělá inteligence, která umožňuje automatizovaný lov hrozeb a reakci na incidenty.
Modely AI společnosti CrowdStrike jsou každý den trénovány na více než 2 bilionech bezpečnostních událostí, takže se v průběhu času neustále zlepšují. Společnost také loni spustila virtuálního asistenta s názvem Charlotte AI, který je zabudován do platformy Falcon. Dokáže samostatně vytvářet shrnutí incidentů, což snižuje manuální vyšetřovací práci, a lze ji také kdykoli vyzvat k vyhledávání nových hrozeb. Díky těmto funkcím Charlotte AI ušetří uživatelům v průměru odhadem dvě hodiny denně.
Podniky si mohou vybrat z 28 modulů (produktů) kybernetické bezpečnosti na platformě Falcon a během druhého čtvrtletí fiskálního roku 2025 (skončilo 31. července) jich podle CrowdStrike 65 % zákazníků používalo alespoň pět. Počet uzavřených smluv na osm a více modulů navíc meziročně vzrostl o 66 %, což je oblast, kde výdaje skutečně rostou.
Během konferenčního hovoru s investory za 2. čtvrtletí Kurtz uvedl, že incident z 19. července bude mít za následek zpoždění mnoha budoucích kontraktů, ale naprostá většina z nich stále zůstává v přípravě (což znamená, že nebyly zrušeny). Akcie společnosti CrowdStrike od těchto komentářů neustále stoupají a v pátek 20. září dosáhly hodnoty 299 USD, což je nejvyšší hodnota od výpadku.
Společnost ukončila druhé čtvrtletí s ročními opakovanými příjmy ve výši 3,8 miliardy dolarů, ale vedení zopakovalo svůj plán dosáhnout během příštích sedmi let 10 miliard dolarů. Vzhledem k tomu, že se akcie stále obchodují 23 % pod svým historickým maximem, mohl by být nyní pro investory skvělý čas k nákupu před tím, co by mohlo být silným odrazem zpět v příštím roce.
2. Spotify: Cesta k miliardě uživatelů
Spotify je největší světovou platformou pro streamování hudby s odhadovaným tržním podílem 31,7 %, jak uvádí Statista. Tencent Music je s tržním podílem pouhých 14,4 % na vzdáleném druhém místě. Většina platforem pro streamování hudby nabízí velmi podobné katalogy obsahu, takže se mohou odlišit pouze cenou, technologickými funkcemi a nabídkou dalšího obsahu.
Spotify je pravděpodobně předním inovátorem v oboru. Již několik let nasazuje ve svém doporučovacím enginu algoritmy poháněné umělou inteligencí, aby zajistila, že se uživatelům zobrazí ten nejrelevantnější obsah, který je zaujme, ale v poslední době společnost zavedla také řadu nových funkcí umělé inteligence. Její DJ s umělou inteligencí se učí, co má každý uživatel rád, a sestavuje personalizované seznamy skladeb, doplněné o komentář během přehrávání, který vytváří softwarový hlasový komentář. Podobně nový nástroj AI Playlist od Spotify umožňuje uživatelům zadávat podněty (odkazující na emoce nebo dokonce na místo) a vytvářet tak jedinečný seznam skladeb.
Společnost také experimentuje s AI na své reklamní platformě. Nedávno spustila nový nástroj nazvaný Quick Audio, který umožňuje firmám rychle generovat scénáře a voiceovery pro jejich reklamy, čímž jim ušetří značnou část času a peněz v kreativním procesu.
Ve druhém čtvrtletí roku 2024 měla společnost Spotify 626 milionů aktivních uživatelů měsíčně, což je o 14 % více než v předchozím roce. Měla 246 milionů prémiových uživatelů, kteří platí měsíční předplatné, což bylo o 1 milion více, než vedení předpokládalo (zbytek tvořili bezplatní uživatelé, kteří jsou zpeněžováni prostřednictvím reklamy). Prémioví předplatitelé jsou důležití, protože se na celkových příjmech společnosti Spotify podílejí zhruba 88 %.
Podle konsensuálního odhadu Wall Street je společnost Spotify na cestě k dosažení příjmů ve výši 17,6 miliardy USD za celý rok 2024. Společnost však sleduje ambiciózní dlouhodobé cíle. Do roku 2030 chce zvýšit počet svých měsíčně aktivních uživatelů na 1 miliardu, což by mohlo vést k ročním příjmům ve výši 100 miliard USD přibližně dva roky poté.
Společnost Spotify loni zvýšila ceny předplatného a před několika měsíci zavedla další zvýšení na většině hlavních trhů. Pokud bude tento trend pokračovat, bude mít každý z jejích platících předplatitelů do konce desetiletí mnohem větší hodnotu. Navíc další inovace její reklamní platformy by mohly vést k tomu, že se Spotify stane atraktivnějším cílem pro podniky, které chtějí oslovit potenciální zákazníky, což časem zvýší hodnotu každého jejího bezplatného uživatele.
Akcie Spotify se v současnosti obchodují na úrovni svého historického maxima z roku 2021, ale poměr jejich ceny k tržbám je pouze 4,7, což je 28 % pod jejich maximem 6,5 (protože od roku 2021 společnost výrazně zvýšila své tržby). Vzhledem k dlouhodobým prognózám má akcie stále potenciál růstu směrem k příštímu roku a dále.
Nový rok je za rohem, a proto je pro investory vhodná doba na prozkoumání nových příležitostí. Do konce roku 2024 sice zbývají ještě tři celé měsíce, ale pro investory to byl zatím velkolepý rok. Referenční index S&P 500 vzrostl o téměř 21 %, což překonává jeho průměrný roční výnos 10,5 % od doby jeho založení v roce 1957. Dominantním tématem na trhu byla po celý rok 2023 umělá inteligence , která se ve velké míře přenesla i do roku 2024, kdy tuto technologii zavádí stále více společností. Tento trend bude pravděpodobně pokračovat, a proto by investoři měli zvážit nákup akcií AI před rokem 2025. Zde je důvod, proč by CrowdStrike a Spotify Technology mohly být dvě skvělé volby pro vaše portfolio. 1. CrowdStrike: Rok 2025 by mohl být rokem návratu na vrchol Společnost CrowdStrike je lídrem v oblasti kybernetické bezpečnosti. Společnost však 19. července prosadila poškozenou aktualizaci softwaru, která zhroutila více než 8,5 milionu počítačů zákazníků, což některé z jejích největších klientů stálo odhadem 5,4 miliardy dolarů. Akcie společnosti CrowdStrike se kvůli tomu propadly o 36 % na své minimum, ale nedávné komentáře generálního ředitele George Kurtze naznačují, že následky by mohly být méně závažné, než investoři očekávali. Odvětví kybernetické bezpečnosti má za sebou historii roztříštěnosti, což znamená, že podniky musely nakupovat různé produkty od různých dodavatelů, aby doplnily svůj bezpečnostní zásobník. Vlajková loď společnosti CrowdStrike, platforma Falcon, je však jednou z mála kompletních služeb pro podniky na trhu. Chrání cloudové sítě, identity zaměstnanců, koncové body a další prvky, přičemž jejím jádrem je umělá inteligence, která umožňuje automatizovaný lov hrozeb a reakci na incidenty. Modely AI společnosti CrowdStrike jsou každý den trénovány na více než 2 bilionech bezpečnostních událostí, takže se v průběhu času neustále zlepšují. Společnost také loni spustila virtuálního asistenta s názvem Charlotte AI, který je zabudován do platformy Falcon. Dokáže samostatně vytvářet shrnutí incidentů, což snižuje manuální vyšetřovací práci, a lze ji také kdykoli vyzvat k vyhledávání nových hrozeb. Díky těmto funkcím Charlotte AI ušetří uživatelům v průměru odhadem dvě hodiny denně. Podniky si mohou vybrat z 28 modulů kybernetické bezpečnosti na platformě Falcon a během druhého čtvrtletí fiskálního roku 2025 jich podle CrowdStrike 65 % zákazníků používalo alespoň pět. Počet uzavřených smluv na osm a více modulů navíc meziročně vzrostl o 66 %, což je oblast, kde výdaje skutečně rostou. Během konferenčního hovoru s investory za 2. čtvrtletí Kurtz uvedl, že incident z 19. července bude mít za následek zpoždění mnoha budoucích kontraktů, ale naprostá většina z nich stále zůstává v přípravě . Akcie společnosti CrowdStrike od těchto komentářů neustále stoupají a v pátek 20. září dosáhly hodnoty 299 USD, což je nejvyšší hodnota od výpadku. Společnost ukončila druhé čtvrtletí s ročními opakovanými příjmy ve výši 3,8 miliardy dolarů, ale vedení zopakovalo svůj plán dosáhnout během příštích sedmi let 10 miliard dolarů. Vzhledem k tomu, že se akcie stále obchodují 23 % pod svým historickým maximem, mohl by být nyní pro investory skvělý čas k nákupu před tím, co by mohlo být silným odrazem zpět v příštím roce. 2. Spotify: Cesta k miliardě uživatelů Spotify je největší světovou platformou pro streamování hudby s odhadovaným tržním podílem 31,7 %, jak uvádí Statista. Tencent Music je s tržním podílem pouhých 14,4 % na vzdáleném druhém místě. Většina platforem pro streamování hudby nabízí velmi podobné katalogy obsahu, takže se mohou odlišit pouze cenou, technologickými funkcemi a nabídkou dalšího obsahu. Spotify je pravděpodobně předním inovátorem v oboru. Již několik let nasazuje ve svém doporučovacím enginu algoritmy poháněné umělou inteligencí, aby zajistila, že se uživatelům zobrazí ten nejrelevantnější obsah, který je zaujme, ale v poslední době společnost zavedla také řadu nových funkcí umělé inteligence. Její DJ s umělou inteligencí se učí, co má každý uživatel rád, a sestavuje personalizované seznamy skladeb, doplněné o komentář během přehrávání, který vytváří softwarový hlasový komentář. Podobně nový nástroj AI Playlist od Spotify umožňuje uživatelům zadávat podněty a vytvářet tak jedinečný seznam skladeb. Společnost také experimentuje s AI na své reklamní platformě. Nedávno spustila nový nástroj nazvaný Quick Audio, který umožňuje firmám rychle generovat scénáře a voiceovery pro jejich reklamy, čímž jim ušetří značnou část času a peněz v kreativním procesu. Ve druhém čtvrtletí roku 2024 měla společnost Spotify 626 milionů aktivních uživatelů měsíčně, což je o 14 % více než v předchozím roce. Měla 246 milionů prémiových uživatelů, kteří platí měsíční předplatné, což bylo o 1 milion více, než vedení předpokládalo . Prémioví předplatitelé jsou důležití, protože se na celkových příjmech společnosti Spotify podílejí zhruba 88 %. Podle konsensuálního odhadu Wall Street je společnost Spotify na cestě k dosažení příjmů ve výši 17,6 miliardy USD za celý rok 2024. Společnost však sleduje ambiciózní dlouhodobé cíle. Do roku 2030 chce zvýšit počet svých měsíčně aktivních uživatelů na 1 miliardu, což by mohlo vést k ročním příjmům ve výši 100 miliard USD přibližně dva roky poté. Společnost Spotify loni zvýšila ceny předplatného a před několika měsíci zavedla další zvýšení na většině hlavních trhů. Pokud bude tento trend pokračovat, bude mít každý z jejích platících předplatitelů do konce desetiletí mnohem větší hodnotu. Navíc další inovace její reklamní platformy by mohly vést k tomu, že se Spotify stane atraktivnějším cílem pro podniky, které chtějí oslovit potenciální zákazníky, což časem zvýší hodnotu každého jejího bezplatného uživatele. Akcie Spotify se v současnosti obchodují na úrovni svého historického maxima z roku 2021, ale poměr jejich ceny k tržbám je pouze 4,7, což je 28 % pod jejich maximem 6,5 . Vzhledem k dlouhodobým prognózám má akcie stále potenciál růstu směrem k příštímu roku a dále.