Lobbistické skupiny ropného a kukuřičného průmyslu ve Spojených státech žalují vládu prezidenta Joea Bidena kvůli jejímu plánu na snížení emisí z těžkých nákladních vozidel. Tyto lobbistické skupiny, včetně Amerického ropného institutu (API) a Národní asociace pěstitelů kukuřice, tvrdí, že nařízení způsobí hospodářské škody. Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) na začátku tohoto roku dokončila nová pravidla, která mají v letech 2027 až 2032 snížit emise skleníkových plynů z těžkých nákladních vozidel o 1 miliardu tun. Tato vozidla se na celostátních emisích podílejí přibližně 7 %. API tvrdí, že technologie potřebná pro tento přechod v současné době neexistuje a mohla by mít negativní důsledky pro průměrného Američana. Lobbistické skupiny prosazují alternativní metody boje proti změně klimatu, jako jsou biopaliva. Agentura EPA na žalobu zatím nereagovala. API již dříve podala samostatnou žalobu, v níž se snažila zablokovat snahy Bidenovy administrativy o snížení emisí u osobních a lehkých nákladních automobilů, přičemž předpokládá, že do roku 2032 bude až 56 % všech prodaných automobilů elektrických.
Lobbistické skupiny ropného a kukuřičného průmyslu ve Spojených státech žalují vládu prezidenta Joea Bidena kvůli jejímu plánu na snížení emisí z těžkých nákladních vozidel. Tyto lobbistické skupiny, včetně Amerického ropného institutu a Národní asociace pěstitelů kukuřice, tvrdí, že nařízení způsobí hospodářské škody. Americká Agentura pro ochranu životního prostředí na začátku tohoto roku dokončila nová pravidla, která mají v letech 2027 až 2032 snížit emise skleníkových plynů z těžkých nákladních vozidel o 1 miliardu tun. Tato vozidla se na celostátních emisích podílejí přibližně 7 %. API tvrdí, že technologie potřebná pro tento přechod v současné době neexistuje a mohla by mít negativní důsledky pro průměrného Američana. Lobbistické skupiny prosazují alternativní metody boje proti změně klimatu, jako jsou biopaliva. Agentura EPA na žalobu zatím nereagovala. API již dříve podala samostatnou žalobu, v níž se snažila zablokovat snahy Bidenovy administrativy o snížení emisí u osobních a lehkých nákladních automobilů, přičemž předpokládá, že do roku 2032 bude až 56 % všech prodaných automobilů elektrických.