Klíčové body
- I přes pokles zisků a vyšší náklady UPS pokračuje v růstu dividend, aktuální výnos je 5 %
- Disney zůstává atraktivní i při poklesu akcií, s růstem dividend a oživením ziskovosti Disney+
- Ford nabízí dividendový výnos 5,7 %, ale čelí výzvám s vyrovnáním mezi elektromobily a tradičními modely
- Akcie UPS, Disney a Fordu se obchodují výrazně pod svými maximy, což nabízí dlouhodobý investiční potenciál
Společnosti United Parcel Service
Jsou také v nemilosti. UPS, Disney a Ford se obchodují 22 %, 28 % a 29 % pod svými 52týdenními maximy. Pokud si prodloužíme časovou osu, budou se tyto tři akcie obchodovat 45 % až 60 % pod svými historickými maximy stanovenými v roce 2021 nebo 2022. To není problém. Je to příležitost.
Pojďme se ponořit do toho, proč se jedná o tři skvělé akcie S&P 500 vyplácející dividendy, které můžete držet dlouhodobě.
1. United Parcel Service
Hnědá barva je v poslední době spíše černá a modrá. Poskytovatel doručování zásilek a řešení pro dodavatelské řetězce zaznamenal v loňském roce pokles tržeb o 9 % na 91 miliard USD. Ziskovost dostala ještě větší ránu.
Krátkodobé problémy jsou reálné. Uzavření pětileté dohody s odborovou organizací UPS Teamsters loni v létě sice zajišťuje pracovní sílu až do poloviny roku 2028, ale na úkor nárůstu nákladů na pracovní sílu, který v uplynulém roce snížil marži. Nárůst bude pokračovat i v dalších čtyřech letech, ale bude zvládnutelnější.
Není to žádná legrace, když výsledovka hoří na obou koncích, a to by mohlo být problematické zejména pro investory do výnosů. UPS zvyšuje čtvrtletní výplaty již 15 let po sobě. Díky rostoucím výplatám a klesající ceně akcií nyní akcie dosahují výnosu 5 %. Je to udržitelné, pokud se obchod bude nadále zmenšovat, zatímco výdaje se budou stále zvyšovat?
Nemusí se jednat o kakofonickou harmonii. UPS začátkem tohoto týdne zavedla propouštění po mnohem větším moři růžových papírů na začátku tohoto roku. Analytici vidí návrat k růstu tržeb ve druhé polovině letošního roku, po němž bude následovat oživení hospodářského výsledku v roce 2025. Pokud mají pravdu, UPS bude mít prostor pro další zvyšování dividend. UPS si navíc můžete pořídit za rozumný 14násobek předpokládaných zisků v příštím roce.
2. Disney
Další známou společností s atraktivně sníženou cenou akcií je Disney. Akcie této mediální společnosti se pohybují níže již šestý měsíc v řadě. Disney můžete koupit za méně než 19násobek budoucích zisků.
Společnosti se daří spousta věcí, přestože se její akciový graf vyvíjí opačným směrem. Společnost Disney se letos v létě vrátila ke kasovní dominanci díky dvěma nejvýdělečnějším filmům roku 2024 a po prázdninách přijdou do kin dva filmy, které by si měly vést ještě lépe. Disney+ je konečně ziskový. V krátkodobém horizontu se sice objevují určité zádrhele v jejích zábavních parcích a dlouhodobější problém s jejími staršími mediálními sítěmi, ale součet všech těchto myších částí ukazuje na zdravý růst v blízké budoucnosti.
Současný výnos společnosti Disney ve výši 1 % je mnohem nižší než u ostatních jmen na tomto seznamu, ale tato zábavní společnost na začátku tohoto roku zvýšila své pololetní výplaty o 50 %. Býčí hra zde bude mít stále podobu zhodnocení kapitálu před dividendovými šeky.
3. Ford
Nejvyšší výnos a nejnižší násobek zisku na tomto seznamu patří společnosti Ford, ale začněme s kontrolou brzd. Růst automobilky zpomalil na jednociferné přírůstky již tři čtvrtletí po sobě. Obchodování s poměrem P/E ve výši 11 zní skvěle, dokud si neuvědomíte, že vychází z její tržní kapitalizace ve výši 42 miliard dolarů. Hodnota podniku Fordu je 168 miliard dolarů, když vezmeme v úvahu jeho dluh.
Automobilový trh je cyklický a Ford se snaží najít rovnováhu mezi svými elektromobily a tradičnějšími vozy. Současný výnos 5,7 % odmění trpělivé investory, ale vysoké výplaty jsou vydány na milost a nemilost, pokud Ford opět šlápne na plyn a bude kontrolovat náklady. Analytici vidí pro příští rok růst tržeb a zisků Fordu na stejné úrovni a my víme, jak se řidiči cítí v případě bytů. Býčím katalyzátorem je zde to, že klesající úrokové sazby by mohly podnítit nový zájem o nákupy velkých vozů. Neměli byste si koupit nové auto? Ford doufá, že se obrátíte na ikonickou automobilku.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky