Zviditelněte se zapojením do projektů, které vedoucí sledují a cení
Pomáhejte řešit problémy ostatních a zvyšte svou viditelnost tím, že budete užiteční
Požádejte vedoucí o radu, abyste získali jejich pozornost a ukázali svou ochotu učit se
To znamená, že váš přímý nadřízený i nadřízení musí vědět, kdo jste. Existuje několik věcí, které můžete udělat, abyste tomu napomohli.
Samozřejmě je třeba zdůraznit, že ne každý usiluje o povýšení. Pokud je vaším cílem odvádět solidní práci, ale ve skutečnosti se soustředíte na aktivity mimo pracovní život, pak pravděpodobně chcete létat pod radarem.
Některým zde probíraným strategiím se možná budete chtít skutečně vyhnout. Pokud však chcete být v práci nezapomenutelní, zde je návod, co dělat.
STAŇTE SE POJMEM
První krok k tomu, abyste zůstali v povědomí ostatních lidí, je vlastně nejtěžší. Musíte se do nich především dostat. Vedoucí pracovníci v organizacích – zejména ve velkých organizacích – mají problém, že se setkávají se spoustou lidí. To znamená, že o tom, kdo jsou, ví víc lidí, než kolik jich dokáže sledovat.
Na začátku vás bude znát váš přímý nadřízený (doufejme), ale kdokoli nad ním v potravním řetězci nemusí mít skutečné povědomí o tom, kdo jste. Pouhé představení těmto vedoucím na poradách z vás v jejich myslích neudělá samostatný pojem.
Zdroj: Unsplash
Místo toho musíte použít několik základních principů paměti, abyste se jim dostali do hlavy. Chcete se zviditelňovat brzy a často. Čím více projektů, do kterých se můžete zapojit (a odvést dobrou práci), tím vícekrát se vaše jméno pravděpodobně objeví.
Pokud jsou tyto projekty důležité a vedoucí pracovníci o nich musí hluboce přemýšlet, zvyšuje to šanci, že se jim vryjete do paměti. Také nechcete být bleskem z čistého nebe. Uskutečnění jediného projektu vás nezapíše do paměti. Pomůže vám konzistentní angažovanost v průběhu času.
PŘEDVEĎTE SE MÍSTO POUHÉHO MLUVENÍ
Mnoho lidí (zejména na začátku své kariéry) si myslí, že nejlepší způsob, jak se v práci stát nezapomenutelným, je najít způsob, jak vedoucím sdělit věci, které udělali. Být zapamatovatelný však vyžaduje, abyste byli spojeni se spoustou věcí, o kterých někdo ví.
Když lidem vyprávíte o svých úspěších, pak jsou všechny informace, které slyší, spojeny pouze s jejich zkušenostmi s vámi. Když se chováte tak, že ztělesňujete to, co chtějí, aby o vás věděli, pak své úspěchy spojujete s mnoha aspekty jejich pracovních zkušeností.
To neznamená, že byste měli dřít neviditelně. Měli byste najít způsoby, jak pracovat s lidmi, na které chcete zapůsobit. Dobrovolně se zapojte do týmů, které zahrnují klíčové vedoucí pracovníky. Přednášejte o práci, kterou jste vykonali, co nejčastěji.
Využívejte příležitostí k jednání s vedoucími pracovníky v rámci své práce. Zapojujte se však do práce s vedoucími pracovníky spíše v jejím průběhu, než abyste hledali důvody, proč s nimi mluvit o tom, co děláte.
ŘEŠTE PROBLÉMY JINÝCH LIDÍ
Dalším způsobem, jak se stát zapamatovatelným, je spojit svou práci s něčím, co je důležité pro to, na čem vedoucím záleží. Lidé si pamatují ostatní, kteří jim byli nápomocni.
Abyste mohli být užiteční, musíte se dozvědět o problémech, které se ostatní lidé v organizaci snaží řešit.
Pak najděte způsoby, jak může tato vaše práce řešit problémy, se kterými se potýkají ostatní. Když pomůžete ostatním lidem dosáhnout jejich cílů, bude mnohem pravděpodobnější, že budou věnovat pozornost tomu, čeho jste dosáhli, než když se zaměříte pouze na dosažení věcí, na kterých vám záleží.
Pozitivním důsledkem zaměření na pomoc druhým při dosahování jejich cílů je to, že jak budete postupovat, pravděpodobně si udržíte zaměření na poskytování pomoci druhým. To vás může vést k orientaci na služebníka-vedoucího, což může často vytvořit atmosféru důvěry v týmech, se kterými pracujete.
POŽÁDEJTE O RADU
Staré přísloví ze Silicon Valley říká, že pokud chcete radu, požádejte o peníze, ale pokud chcete peníze, požádejte o radu. Jde o to, že lidé, kteří mají zdroje, které mohou poskytnout, jsou o tyto zdroje neustále žádáni.
Očekávají tedy, že se na ně lidé budou obracet s žádostmi. V důsledku toho jsou ve střehu. Když však žádáte o radu, využíváte něčí zkušenosti. Výsledkem je, že si vaše nápady vyslechnou a poskytnou vám zpětnou vazbu.
Tato strategie funguje také při jednání s vedoucími pracovníky. Ti očekávají, že je lidé budou o něco žádat. Jedním z důvodů, proč se může vyzdvihování vašich úspěchů vedoucím pracovníkům vymstít, je totiž to, že to pravděpodobně budou považovat za způsob, jak od nich něco získat.
Zdroj: getty images
Když totiž začnete mluvit o sobě, můžete u vedoucích pracovníků vyvolat obranné reakce.
Když požádáte vedoucího o radu, ctíte jeho odborné znalosti. Dáváte tím najevo svou ochotu učit se. Protože se s vámi při poskytování rady zapojují, vytvářejí si o vás a o tom, na čem vám záleží, vlastní představu.
Díky této snaze si vás lépe zapamatují. V důsledku toho je pravděpodobnější, že si na vás později vzpomenou, až budou sestavovat týmy pro práci na důležitých projektech nebo sestavovat seznamy lidí, které budou zvažovat pro nové úkoly nebo povýšení.
To znamená, že váš přímý nadřízený i nadřízení musí vědět, kdo jste. Existuje několik věcí, které můžete udělat, abyste tomu napomohli.Samozřejmě je třeba zdůraznit, že ne každý usiluje o povýšení. Pokud je vaším cílem odvádět solidní práci, ale ve skutečnosti se soustředíte na aktivity mimo pracovní život, pak pravděpodobně chcete létat pod radarem.Některým zde probíraným strategiím se možná budete chtít skutečně vyhnout. Pokud však chcete být v práci nezapomenutelní, zde je návod, co dělat.STAŇTE SE POJMEMPrvní krok k tomu, abyste zůstali v povědomí ostatních lidí, je vlastně nejtěžší. Musíte se do nich především dostat. Vedoucí pracovníci v organizacích – zejména ve velkých organizacích – mají problém, že se setkávají se spoustou lidí. To znamená, že o tom, kdo jsou, ví víc lidí, než kolik jich dokáže sledovat.Na začátku vás bude znát váš přímý nadřízený , ale kdokoli nad ním v potravním řetězci nemusí mít skutečné povědomí o tom, kdo jste. Pouhé představení těmto vedoucím na poradách z vás v jejich myslích neudělá samostatný pojem.Místo toho musíte použít několik základních principů paměti, abyste se jim dostali do hlavy. Chcete se zviditelňovat brzy a často. Čím více projektů, do kterých se můžete zapojit , tím vícekrát se vaše jméno pravděpodobně objeví.Pokud jsou tyto projekty důležité a vedoucí pracovníci o nich musí hluboce přemýšlet, zvyšuje to šanci, že se jim vryjete do paměti. Také nechcete být bleskem z čistého nebe. Uskutečnění jediného projektu vás nezapíše do paměti. Pomůže vám konzistentní angažovanost v průběhu času.PŘEDVEĎTE SE MÍSTO POUHÉHO MLUVENÍMnoho lidí si myslí, že nejlepší způsob, jak se v práci stát nezapomenutelným, je najít způsob, jak vedoucím sdělit věci, které udělali. Být zapamatovatelný však vyžaduje, abyste byli spojeni se spoustou věcí, o kterých někdo ví.Když lidem vyprávíte o svých úspěších, pak jsou všechny informace, které slyší, spojeny pouze s jejich zkušenostmi s vámi. Když se chováte tak, že ztělesňujete to, co chtějí, aby o vás věděli, pak své úspěchy spojujete s mnoha aspekty jejich pracovních zkušeností.To neznamená, že byste měli dřít neviditelně. Měli byste najít způsoby, jak pracovat s lidmi, na které chcete zapůsobit. Dobrovolně se zapojte do týmů, které zahrnují klíčové vedoucí pracovníky. Přednášejte o práci, kterou jste vykonali, co nejčastěji.Využívejte příležitostí k jednání s vedoucími pracovníky v rámci své práce. Zapojujte se však do práce s vedoucími pracovníky spíše v jejím průběhu, než abyste hledali důvody, proč s nimi mluvit o tom, co děláte.ŘEŠTE PROBLÉMY JINÝCH LIDÍDalším způsobem, jak se stát zapamatovatelným, je spojit svou práci s něčím, co je důležité pro to, na čem vedoucím záleží. Lidé si pamatují ostatní, kteří jim byli nápomocni.Abyste mohli být užiteční, musíte se dozvědět o problémech, které se ostatní lidé v organizaci snaží řešit.Pak najděte způsoby, jak může tato vaše práce řešit problémy, se kterými se potýkají ostatní. Když pomůžete ostatním lidem dosáhnout jejich cílů, bude mnohem pravděpodobnější, že budou věnovat pozornost tomu, čeho jste dosáhli, než když se zaměříte pouze na dosažení věcí, na kterých vám záleží.Pozitivním důsledkem zaměření na pomoc druhým při dosahování jejich cílů je to, že jak budete postupovat, pravděpodobně si udržíte zaměření na poskytování pomoci druhým. To vás může vést k orientaci na služebníka-vedoucího, což může často vytvořit atmosféru důvěry v týmech, se kterými pracujete.POŽÁDEJTE O RADUStaré přísloví ze Silicon Valley říká, že pokud chcete radu, požádejte o peníze, ale pokud chcete peníze, požádejte o radu. Jde o to, že lidé, kteří mají zdroje, které mohou poskytnout, jsou o tyto zdroje neustále žádáni.Očekávají tedy, že se na ně lidé budou obracet s žádostmi. V důsledku toho jsou ve střehu. Když však žádáte o radu, využíváte něčí zkušenosti. Výsledkem je, že si vaše nápady vyslechnou a poskytnou vám zpětnou vazbu.Tato strategie funguje také při jednání s vedoucími pracovníky. Ti očekávají, že je lidé budou o něco žádat. Jedním z důvodů, proč se může vyzdvihování vašich úspěchů vedoucím pracovníkům vymstít, je totiž to, že to pravděpodobně budou považovat za způsob, jak od nich něco získat.Když totiž začnete mluvit o sobě, můžete u vedoucích pracovníků vyvolat obranné reakce.Když požádáte vedoucího o radu, ctíte jeho odborné znalosti. Dáváte tím najevo svou ochotu učit se. Protože se s vámi při poskytování rady zapojují, vytvářejí si o vás a o tom, na čem vám záleží, vlastní představu.Díky této snaze si vás lépe zapamatují. V důsledku toho je pravděpodobnější, že si na vás později vzpomenou, až budou sestavovat týmy pro práci na důležitých projektech nebo sestavovat seznamy lidí, které budou zvažovat pro nové úkoly nebo povýšení.
Navzdory smíšeným výsledkům za první čtvrtletí zůstává investiční společnost Stifel pozitivně naladěná vůči akciím Home Depot, jednoho z největších amerických...