Amazon investuje do generativní AI: AWS nabízí konkurenční sadu AI nástrojů
Lemonade inovuje pojištění: AI zvyšuje efektivitu a zlepšuje zákaznickou zkušenost
Investice do AI: Amazon a Lemonade mají potenciál stát se milionářskými portfoliovými akciemi
Umělá inteligence je dlouhodobě udržitelný trend a tyto akcie ho využívají k růstu.
Umělá inteligence je dnes žhavým trendem na trhu. Ačkoli je s ním jistě spojen určitý humbuk, zdá se, že AI má určitou trvalou sílu a je připravena mít skutečný vliv na ekonomiku.
Lidé a společnosti využívají AI k využívání a vytváření nejrůznějších transformačních aplikací. Zobrazování fotografií, které nikdy předtím nikdo nedělal, a analýza dat neslýchanou rychlostí jsou jen dva příklady.
Podniky využívají sílu AI k lepšímu a rychlejšímu fungování a mnohé z nich narušují status quo a získávají podíl na trhu.
Některé z těchto společností jsou zavedenými vítězi, kteří využívají svých robustních aktiv k tomu, aby vedli, a jiné jsou malými inovátory narušujícími normu ve výklenkových segmentech ekonomiky.
Podívejme se na příklad z každé kategorie – Amazon (AMZN) a Lemonade (LMND) – a zjistěme, proč by vám každá z nich mohla pomoci vybudovat portfolio milionáře.
Amazon: Vůdčí postavení s generativní umělou inteligencí
Společnost Amazon již dlouho investuje do umělé inteligence a nyní obrací svou pozornost a zdroje k začlenění a rozšíření generativní umělé inteligence.
Využívá AI v mnoha svých podnicích, ale nejzajímavější příležitosti pro AI se týkají Amazon Web Services (AWS), jejího segmentu cloud computingu.
Lidé, kteří znají společnost Amazon převážně jako giganta v oblasti elektronického obchodu, si možná neuvědomují, že je také přední světovou společností v oblasti cloud computingu.
Její obrat činí 100 miliard dolarů a má 31% podíl na celosvětovém trhu. Amazon vyvinul pro uživatele AWS konkurenční sadu generativních nástrojů umělé inteligence, které zjednodušují přístup a vytvářejí neuvěřitelné příležitosti. Má sortiment služeb ve třech úrovních, které splňují různé potřeby.
Základní vrstva slouží vývojářům k vytváření vlastních velkých jazykových modelů (LLM), které jsou klíčovým základem generativní AI. Jedná se o modely, které byly vyškoleny na takovém množství dat, že mohou začít tvořit neboli generovat bez zásahu.
Právě tím je známá aplikace ChatGPT společnosti OpenAI a právě zde přicházejí na řadu čipy Nvidia.
Ty jsou dostatečně výkonné, aby zvládly potřebnou datovou zátěž, díky níž to může fungovat, a je to jeden z hlavních důvodů, proč prodeje a akcie společnosti Nvidia v posledních dvou letech prudce vzrostly.
Na další úrovni mohou vývojáři využívat LLM od Amazonu k vytváření umělé inteligence pro konkrétní podniky a nejvyšší vrstva zahrnuje řešení na klíč pro podniky, které nepotřebují služby vytvořené na míru.
Jedním z příkladů je nástroj, který vytváří popisy stránek produktů v obchodech Amazon, když uživatel zadá adresu URL.
AWS tvoří asi 17 % celkových tržeb společnosti Amazon, ale 61 % provozních příjmů. Jakmile se AWS stane větší součástí celku, ziskovost by mohla prudce vzrůst.
Akcie Amazonu obvykle následují zisky a to by mohlo v příštích několika letech akcie Amazonu velmi posílit a vést k neuvěřitelným ziskům pro investory, kteří je nyní nakoupí.
Stejně jako u každé skvělé akcie i zde platí, že stát se součástí portfolia milionáře závisí na tom, kolik investujete a jak dlouho budete čekat.
Některé akcie se mohou samy o sobě proměnit v miliony; pokud byste do akcií Amazonu investovali 1 000 dolarů při jejich první veřejné nabídce, měli byste dnes více než 2 miliony dolarů.
Nejsem si jistý, zda to dokáže znovu, ale může překonat průměr trhu a přispět k diverzifikovanému portfoliu vítězných akcií, které dohromady mohou vést ke statusu milionáře.
Lemonade: Působivý inovátor v oblasti umělé inteligence
Lemonade využívá AI k pohonu svého inovativního modelu pojištění. Je to mladá společnost, která funguje necelých 10 let, a již přilákala více než 2 miliony členů a stále se počítá.
Od svého vstupu na burzu před čtyřmi lety hlásí každé čtvrtletí stabilní a silný růst. V prvním čtvrtletí roku 2024 vzrostlo pojistné v pojistné smlouvě, které udává průměrný celkový roční počet smluv, meziročně o 22 % a příjmy se zvýšily o 25 %.
Lemonade má oproti starším pojišťovnám klíčovou výhodu, protože byla postavena na digitální infrastruktuře poháněné umělou inteligencí.
Všechny její součásti spolu okamžitě spolupracují a vedení se této propojenosti dovolává jako hlavního důvodu, proč její model nakonec předčí konkurenci.
Tradiční modely, které vyžadují více lidských zásahů, nebudou schopny s Lemonade držet krok. Stále však buduje svou databázi, protože rychle roste a přidává nové členy a politiky, takže jí trvá, než tohoto bodu dosáhne.
Vedení společnosti uvedlo jeden nedávný příklad, kdy mechanismy umělé inteligence již přinášejí důležité výsledky. V pojišťovnictví měří poměr nákladů na likvidaci škod (LAE), jak efektivně pojišťovna řídí režijní náklady.
Standardem pro velké společnosti je zhruba 10 %, ale u společnosti Lemonade je to 7,6 %, přestože je malá. Společnost to přičítá tomu, že při vyřizování pojistných událostí využívá technologie, které zvyšují efektivitu a zároveň zlepšují zákaznickou zkušenost.
Očekává, že tento druh dopadu se projeví ve více jejích výsledcích, jakmile bude shromažďovat více údajů.
Do té doby trvá dosažení ziskovosti déle, než by si investoři přáli, a akcie Lemonade se stále obchodují o téměř 90 % níže než na svých historických maximech.
Připusťme, že to bylo v době, kdy se obchodovala za cenu, která byla až příliš vysoká. Nyní se však obchoduje za 2,5násobek 12měsíčních tržeb, což je na růstovou akcii velmi nízká cena.
Může to nějakou dobu trvat, ale Lemonade by se mohla stát výjimečnou akcií, až její algoritmy začnou pracovat s lepšími údaji a začne vykazovat zisky.
Dostatečně velká dnešní investice do Lemonade by se mohla během mnoha let proměnit v 1 milion dolarů, pokud Lemonade dokáže své podnikání učinit ziskovým. Uvědomte si, jak malá je společnost Lemonade ve srovnání s lídry v oboru, jako jsou Progressive a Allstate.
Pokud se společnosti Lemonade podaří vyrůst tak, že bude generovat příjmy na úrovni svých konkurentů, mohly by její akcie přinést značné výnosy a z akcionářů, kteří do toho půjdou brzy, udělat milionáře.
Umělá inteligence je dlouhodobě udržitelný trend a tyto akcie ho využívají k růstu. Umělá inteligence je dnes žhavým trendem na trhu. Ačkoli je s ním jistě spojen určitý humbuk, zdá se, že AI má určitou trvalou sílu a je připravena mít skutečný vliv na ekonomiku. Lidé a společnosti využívají AI k využívání a vytváření nejrůznějších transformačních aplikací. Zobrazování fotografií, které nikdy předtím nikdo nedělal, a analýza dat neslýchanou rychlostí jsou jen dva příklady. Podniky využívají sílu AI k lepšímu a rychlejšímu fungování a mnohé z nich narušují status quo a získávají podíl na trhu. Některé z těchto společností jsou zavedenými vítězi, kteří využívají svých robustních aktiv k tomu, aby vedli, a jiné jsou malými inovátory narušujícími normu ve výklenkových segmentech ekonomiky. Podívejme se na příklad z každé kategorie – Amazon a Lemonade – a zjistěme, proč by vám každá z nich mohla pomoci vybudovat portfolio milionáře. Amazon: Vůdčí postavení s generativní umělou inteligencí Společnost Amazon již dlouho investuje do umělé inteligence a nyní obrací svou pozornost a zdroje k začlenění a rozšíření generativní umělé inteligence. Využívá AI v mnoha svých podnicích, ale nejzajímavější příležitosti pro AI se týkají Amazon Web Services , jejího segmentu cloud computingu. Lidé, kteří znají společnost Amazon převážně jako giganta v oblasti elektronického obchodu, si možná neuvědomují, že je také přední světovou společností v oblasti cloud computingu. Její obrat činí 100 miliard dolarů a má 31% podíl na celosvětovém trhu. Amazon vyvinul pro uživatele AWS konkurenční sadu generativních nástrojů umělé inteligence, které zjednodušují přístup a vytvářejí neuvěřitelné příležitosti. Má sortiment služeb ve třech úrovních, které splňují různé potřeby. Základní vrstva slouží vývojářům k vytváření vlastních velkých jazykových modelů , které jsou klíčovým základem generativní AI. Jedná se o modely, které byly vyškoleny na takovém množství dat, že mohou začít tvořit neboli generovat bez zásahu. Právě tím je známá aplikace ChatGPT společnosti OpenAI a právě zde přicházejí na řadu čipy Nvidia. Ty jsou dostatečně výkonné, aby zvládly potřebnou datovou zátěž, díky níž to může fungovat, a je to jeden z hlavních důvodů, proč prodeje a akcie společnosti Nvidia v posledních dvou letech prudce vzrostly. Na další úrovni mohou vývojáři využívat LLM od Amazonu k vytváření umělé inteligence pro konkrétní podniky a nejvyšší vrstva zahrnuje řešení na klíč pro podniky, které nepotřebují služby vytvořené na míru. Jedním z příkladů je nástroj, který vytváří popisy stránek produktů v obchodech Amazon, když uživatel zadá adresu URL. AWS tvoří asi 17 % celkových tržeb společnosti Amazon, ale 61 % provozních příjmů. Jakmile se AWS stane větší součástí celku, ziskovost by mohla prudce vzrůst. Akcie Amazonu obvykle následují zisky a to by mohlo v příštích několika letech akcie Amazonu velmi posílit a vést k neuvěřitelným ziskům pro investory, kteří je nyní nakoupí. Stejně jako u každé skvělé akcie i zde platí, že stát se součástí portfolia milionáře závisí na tom, kolik investujete a jak dlouho budete čekat. Některé akcie se mohou samy o sobě proměnit v miliony; pokud byste do akcií Amazonu investovali 1 000 dolarů při jejich první veřejné nabídce, měli byste dnes více než 2 miliony dolarů. Nejsem si jistý, zda to dokáže znovu, ale může překonat průměr trhu a přispět k diverzifikovanému portfoliu vítězných akcií, které dohromady mohou vést ke statusu milionáře. Lemonade: Působivý inovátor v oblasti umělé inteligence Lemonade využívá AI k pohonu svého inovativního modelu pojištění. Je to mladá společnost, která funguje necelých 10 let, a již přilákala více než 2 miliony členů a stále se počítá. Od svého vstupu na burzu před čtyřmi lety hlásí každé čtvrtletí stabilní a silný růst. V prvním čtvrtletí roku 2024 vzrostlo pojistné v pojistné smlouvě, které udává průměrný celkový roční počet smluv, meziročně o 22 % a příjmy se zvýšily o 25 %. Lemonade má oproti starším pojišťovnám klíčovou výhodu, protože byla postavena na digitální infrastruktuře poháněné umělou inteligencí. Všechny její součásti spolu okamžitě spolupracují a vedení se této propojenosti dovolává jako hlavního důvodu, proč její model nakonec předčí konkurenci. Tradiční modely, které vyžadují více lidských zásahů, nebudou schopny s Lemonade držet krok. Stále však buduje svou databázi, protože rychle roste a přidává nové členy a politiky, takže jí trvá, než tohoto bodu dosáhne. Vedení společnosti uvedlo jeden nedávný příklad, kdy mechanismy umělé inteligence již přinášejí důležité výsledky. V pojišťovnictví měří poměr nákladů na likvidaci škod , jak efektivně pojišťovna řídí režijní náklady. Standardem pro velké společnosti je zhruba 10 %, ale u společnosti Lemonade je to 7,6 %, přestože je malá. Společnost to přičítá tomu, že při vyřizování pojistných událostí využívá technologie, které zvyšují efektivitu a zároveň zlepšují zákaznickou zkušenost. Očekává, že tento druh dopadu se projeví ve více jejích výsledcích, jakmile bude shromažďovat více údajů. Do té doby trvá dosažení ziskovosti déle, než by si investoři přáli, a akcie Lemonade se stále obchodují o téměř 90 % níže než na svých historických maximech. Připusťme, že to bylo v době, kdy se obchodovala za cenu, která byla až příliš vysoká. Nyní se však obchoduje za 2,5násobek 12měsíčních tržeb, což je na růstovou akcii velmi nízká cena. Může to nějakou dobu trvat, ale Lemonade by se mohla stát výjimečnou akcií, až její algoritmy začnou pracovat s lepšími údaji a začne vykazovat zisky. Dostatečně velká dnešní investice do Lemonade by se mohla během mnoha let proměnit v 1 milion dolarů, pokud Lemonade dokáže své podnikání učinit ziskovým. Uvědomte si, jak malá je společnost Lemonade ve srovnání s lídry v oboru, jako jsou Progressive a Allstate. Pokud se společnosti Lemonade podaří vyrůst tak, že bude generovat příjmy na úrovni svých konkurentů, mohly by její akcie přinést značné výnosy a z akcionářů, kteří do toho půjdou brzy, udělat milionáře.