Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Maserati GranCabrio 2024: V6 nebo plně elektrický kabriolet

Maserati GranCabrio 2024, nový kabriolet společnosti a doplněk kupé GranTurismo představeného v roce 2022, je k dispozici buď s motorem V6 (model Trofeo), nebo s bateriemi (Folgore).

Michael Klos Autor: Michael Klos
1 července, 2024
6 min. čtení
Zdroj: Getty images

Zdroj: Getty images

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Maserati GranCabrio 2024 nabízí volbu mezi V6 motorem a plně elektrickým pohonem
  • Elektrický GranCabrio Folgore zrychlí na 100 km/h za 2,8 sekundy s dojezdem 277 mil
  • Maserati plánuje další expanzi v oblasti AI čipů a vysoce výkonných čipových řešení

To znamená, že kupující má před sebou velkou volbu. Vozy vypadají docela podobně, ale pod kapotou se radikálně liší. Cenově se však od sebe příliš neliší: Trofeo stojí 192 000 USD a Folgore asi 205 000 USD (plus 2 000 USD za dopravu do místa určení).

Electric je na trhu unikátní jako čtyřmístný elektrický kabriolet supercar. Maserati také tvrdí, že je to nejrychlejší 100% elektrický kabriolet, ale nemá příliš velkou konkurenci. Výkonem plně konkuruje stávajícímu kupé Folgore GT.

Kabriolet dokáže zrychlit na 100km/h za 2,8 s a jeho dojezd činí 445 kilometrů (podle shovívavého evropského hodnocení WLTP). Maximální rychlost je 289 km/h.

GranCabrio má neméně než tři 300kilowattové elektromotory (jeden vpředu, dva vzadu), které spolupracují s měniči odvozenými ze závodního seriálu elektrických vozů Formula E a dávají vozu celkem 750 koní na kolech. Baterie v dolní části vozu má kapacitu 92,5 kilowatthodiny.

Maserati udělalo svůj kabriolet vzpřímený. Střecha je krásně zpracovaná a snadno se skládá, za 14 sekund, při rychlosti až 50 km/h (i když ovládání na obrazovce je trochu matoucí na používání).

Advertisement

Díky vyhřívání krku lze vůz používat i za poměrně nepříznivého počasí a za předními sedadly je k dispozici větrná zábrana, kterou lze umístit za přední sedadla.

Chcete využít této příležitosti?

Nutnost umístit střechu do prostoru kufru nijak vážně neohrožuje prostor pro nohy na zadních sedadlech, který je na tuto třídu vozů velkorysý. Zavazadlový prostor není velký, ale pokud je střecha nahoře, lze posunout víko a zvětšit tak prostor pro zavazadla.

Kupující vozu Folgore si mohou zvolit speciální interiér s měkčenými sedadlovými částmi vyrobenými z Econylu, recyklovaného nylonu, který se vyrábí (mimo jiné) z použitých rybářských sítí, a také ze zbytků prostřednictvím výrobců látek a koberců.

Zdroj: Getty images

Díky přeprogramovatelnému laserovému lemování si zákazníci mohou zvolit vlastní vzory sedadel.

Kupující modelu se spalovacím motorem získají Trofeo poháněné třílitrovým motorem V6 Nettuno twin-turbo o výkonu 542 koní, který je odvozen od vysoce výkonné pohonné jednotky supersportu MC20.

Benzínová verze kabrioletu zrychluje o něco pomaleji než elektromobil, z nuly na 62 trvá 3,6 sekundy. Maximální rychlost je však vyšší, 315 km/h. Při pohledu na čtyři účelné výfuky u modelu Trofeo byste mohli očekávat mohutný řev, ale ve skutečnosti jsou obě GranCabria poměrně tichá. Jsou to správná Maserati, která neruší sousedy.

Na silnicích v okolí Lago Maggiore měly Trofeo a Folgore pozoruhodně podobný výkon. Jestli něco, tak jízda s elektrickým motorem byla o něco vzrušující, ale obě auta měla příkladné jízdní vlastnosti a brzdy, stejně jako vynikající kvalitu konstrukce bez chrastění.

Některé italské silnice jsou na obousměrný provoz pozoruhodně úzké a hodí se spíše pro malé Fiaty 500 než pro rozměrnější Maserati. Hbitá ovladatelnost GranCabria se opravdu hodila.

Trofeo i Folgore používají 20palcová kola vpředu a 21palcová vzadu, a to v několika provedeních.

Roberto Cusano, zodpovědný za plánování produktů GT a GranTurismo, říká, že vůz nabízí jedinečnou kombinaci výkonu a komfortu a zároveň je „skutečným a autentickým čtyřmístným vozem, který může vozit přátele a rodinu“.

Podle šéfdesignéra Maserati Klause Busseho je však také vhodný pro vzrušení. „Jedná se teprve o druhou generaci modelu GT,“ říká Busse.

„A pokud chcete jet z Itálie do Hamburku, vyberete si stylový a pohodlný vůz, který by mohl fungovat i při vedlejším výletu na [německý závodní okruh] Nürburgring na horké kolo, aniž byste vypadali hloupě. To je Maserati GranTurismo.“

Zdroj: Getty images

Druhá generace GT má zjevné předobrazy té první, což bylo podle Busseho záměrné. Podle jeho slov společnost stále používá starosvětské metody při tvarování panelů karoserie a blatníků, které mají jisté dědictví po silničních vozech Maserati, jako je 3500 GT, poprvé představený v Ženevě kolem roku 1957.

„Chtěli jsme zajistit, aby kabriolet vypadal dobře otevřený i zavřený, takže silueta kabrioletu se zvednutou střechou je velmi podobná kupé,“ říká Busse.

Ve vzhledu obou verzí GranCabria jsou drobné rozdíly a mírně se liší i kola. Verze EV samozřejmě přichází o mezichladič a výfukové potrubí.

Elektrická loď za několik milionů dolarů

Zdá se, že Maserati je zcela rozhodnuto využívat elektrický pohon pro svá vozidla, ať už na souši, nebo na moři.

Představení modelu GranTurismo na břehu jezera Lago Maggiore poskytlo Maserati také příležitost předvést elektrický člun Tridente za 2,5 milionu eur (2,67 milionu USD). Unikátní exemplář plující v přístavu měl perleťový (a měděný) povrch, který měnil barvu v závislosti na dopadajícím světle.

Tridente, postavený v loděnici Hodgdon Yachts v Maine podle návrhu společně vyvinutého Maserati a britskou společností Vita Power, která se zabývá výrobou elektrických lodí, má výkon 600 koní ze dvou elektromotorů, pluje rychlostí 25 uzlů a jeho maximální rychlost je 40 uzlů.

Aby se snížila hmotnost, má Tridente nástavbu z uhlíkových vláken a trup ze sklolaminátu. Jednovrstvý akumulátor má kapacitu 250 kilowatthodin a zajišťuje dojezd 31 až 43 mil.

Vysoce aerodynamický 34 stop dlouhý denní člun (nebo tendr pro superjachty) lze dobít za pouhou hodinu. Má osm míst k sezení a uzavřenou kabinu pod přední palubou, která obsahuje postel a toaletu.

Zatím byl postaven pouze tento člun, ale za devět měsíců by mohl být uveden do provozu další, říká James Essex, inženýr elektrických systémů společnosti Vita Power.

Zdroj: Unsplash

V Americe byl také testován model Maserati 2024 MC20 Cielo, který stál 378 850 USD. MC20 je supervůz značky Maserati, který je nyní (stejně jako GranCabrio) k dispozici jako kabriolet v této verzi Cielo. Maserati zjevně pouští dovnitř sluneční paprsky.

Jediným tlačítkem stáhnete skleněnou střechu. Třílitrový šestiválec se dvěma turbodmychadly dává výkon 621 koní a točivý moment 538 N.m. Vůz je vybaven dvěma turbodmychadly.

MC20 Cielo je překvapivě použitelný vysoce výkonný vůz, který je ve městě poddajný, i když hlučný, ale při prudké akceleraci má uspokojivý pocit přitlačení k sedadlu.

Manuální převodovka není k dispozici, ale různé jízdní režimy pro automatickou převodovku jsou částečnou kompenzací. Cena modelu Cielo začíná na 281 000 USD, ale není překvapivé, že mnoho prvků výbavy zvyšuje cenu o téměř 100 000 USD.

To znamená, že kupující má před sebou velkou volbu. Vozy vypadají docela podobně, ale pod kapotou se radikálně liší. Cenově se však od sebe příliš neliší: Trofeo stojí 192 000 USD a Folgore asi 205 000 USD . Electric je na trhu unikátní jako čtyřmístný elektrický kabriolet supercar. Maserati také tvrdí, že je to nejrychlejší 100% elektrický kabriolet, ale nemá příliš velkou konkurenci. Výkonem plně konkuruje stávajícímu kupé Folgore GT.Kabriolet dokáže zrychlit na 100km/h za 2,8 s a jeho dojezd činí 445 kilometrů . Maximální rychlost je 289 km/h.GranCabrio má neméně než tři 300kilowattové elektromotory , které spolupracují s měniči odvozenými ze závodního seriálu elektrických vozů Formula E a dávají vozu celkem 750 koní na kolech. Baterie v dolní části vozu má kapacitu 92,5 kilowatthodiny.Maserati udělalo svůj kabriolet vzpřímený. Střecha je krásně zpracovaná a snadno se skládá, za 14 sekund, při rychlosti až 50 km/h .Díky vyhřívání krku lze vůz používat i za poměrně nepříznivého počasí a za předními sedadly je k dispozici větrná zábrana, kterou lze umístit za přední sedadla.Chcete využít této příležitosti?Nutnost umístit střechu do prostoru kufru nijak vážně neohrožuje prostor pro nohy na zadních sedadlech, který je na tuto třídu vozů velkorysý. Zavazadlový prostor není velký, ale pokud je střecha nahoře, lze posunout víko a zvětšit tak prostor pro zavazadla.Kupující vozu Folgore si mohou zvolit speciální interiér s měkčenými sedadlovými částmi vyrobenými z Econylu, recyklovaného nylonu, který se vyrábí z použitých rybářských sítí, a také ze zbytků prostřednictvím výrobců látek a koberců.Díky přeprogramovatelnému laserovému lemování si zákazníci mohou zvolit vlastní vzory sedadel.Kupující modelu se spalovacím motorem získají Trofeo poháněné třílitrovým motorem V6 Nettuno twin-turbo o výkonu 542 koní, který je odvozen od vysoce výkonné pohonné jednotky supersportu MC20.Benzínová verze kabrioletu zrychluje o něco pomaleji než elektromobil, z nuly na 62 trvá 3,6 sekundy. Maximální rychlost je však vyšší, 315 km/h. Při pohledu na čtyři účelné výfuky u modelu Trofeo byste mohli očekávat mohutný řev, ale ve skutečnosti jsou obě GranCabria poměrně tichá. Jsou to správná Maserati, která neruší sousedy.Na silnicích v okolí Lago Maggiore měly Trofeo a Folgore pozoruhodně podobný výkon. Jestli něco, tak jízda s elektrickým motorem byla o něco vzrušující, ale obě auta měla příkladné jízdní vlastnosti a brzdy, stejně jako vynikající kvalitu konstrukce bez chrastění.Některé italské silnice jsou na obousměrný provoz pozoruhodně úzké a hodí se spíše pro malé Fiaty 500 než pro rozměrnější Maserati. Hbitá ovladatelnost GranCabria se opravdu hodila.Trofeo i Folgore používají 20palcová kola vpředu a 21palcová vzadu, a to v několika provedeních.Roberto Cusano, zodpovědný za plánování produktů GT a GranTurismo, říká, že vůz nabízí jedinečnou kombinaci výkonu a komfortu a zároveň je „skutečným a autentickým čtyřmístným vozem, který může vozit přátele a rodinu“.Podle šéfdesignéra Maserati Klause Busseho je však také vhodný pro vzrušení. „Jedná se teprve o druhou generaci modelu GT,“ říká Busse.„A pokud chcete jet z Itálie do Hamburku, vyberete si stylový a pohodlný vůz, který by mohl fungovat i při vedlejším výletu na [německý závodní okruh] Nürburgring na horké kolo, aniž byste vypadali hloupě. To je Maserati GranTurismo.“Druhá generace GT má zjevné předobrazy té první, což bylo podle Busseho záměrné. Podle jeho slov společnost stále používá starosvětské metody při tvarování panelů karoserie a blatníků, které mají jisté dědictví po silničních vozech Maserati, jako je 3500 GT, poprvé představený v Ženevě kolem roku 1957.„Chtěli jsme zajistit, aby kabriolet vypadal dobře otevřený i zavřený, takže silueta kabrioletu se zvednutou střechou je velmi podobná kupé,“ říká Busse.Ve vzhledu obou verzí GranCabria jsou drobné rozdíly a mírně se liší i kola. Verze EV samozřejmě přichází o mezichladič a výfukové potrubí.Elektrická loď za několik milionů dolarůZdá se, že Maserati je zcela rozhodnuto využívat elektrický pohon pro svá vozidla, ať už na souši, nebo na moři.Představení modelu GranTurismo na břehu jezera Lago Maggiore poskytlo Maserati také příležitost předvést elektrický člun Tridente za 2,5 milionu eur . Unikátní exemplář plující v přístavu měl perleťový povrch, který měnil barvu v závislosti na dopadajícím světle.Tridente, postavený v loděnici Hodgdon Yachts v Maine podle návrhu společně vyvinutého Maserati a britskou společností Vita Power, která se zabývá výrobou elektrických lodí, má výkon 600 koní ze dvou elektromotorů, pluje rychlostí 25 uzlů a jeho maximální rychlost je 40 uzlů.Aby se snížila hmotnost, má Tridente nástavbu z uhlíkových vláken a trup ze sklolaminátu. Jednovrstvý akumulátor má kapacitu 250 kilowatthodin a zajišťuje dojezd 31 až 43 mil.Vysoce aerodynamický 34 stop dlouhý denní člun lze dobít za pouhou hodinu. Má osm míst k sezení a uzavřenou kabinu pod přední palubou, která obsahuje postel a toaletu.Zatím byl postaven pouze tento člun, ale za devět měsíců by mohl být uveden do provozu další, říká James Essex, inženýr elektrických systémů společnosti Vita Power.V Americe byl také testován model Maserati 2024 MC20 Cielo, který stál 378 850 USD. MC20 je supervůz značky Maserati, který je nyní k dispozici jako kabriolet v této verzi Cielo. Maserati zjevně pouští dovnitř sluneční paprsky.Jediným tlačítkem stáhnete skleněnou střechu. Třílitrový šestiválec se dvěma turbodmychadly dává výkon 621 koní a točivý moment 538 N.m. Vůz je vybaven dvěma turbodmychadly.MC20 Cielo je překvapivě použitelný vysoce výkonný vůz, který je ve městě poddajný, i když hlučný, ale při prudké akceleraci má uspokojivý pocit přitlačení k sedadlu.Manuální převodovka není k dispozici, ale různé jízdní režimy pro automatickou převodovku jsou částečnou kompenzací. Cena modelu Cielo začíná na 281 000 USD, ale není překvapivé, že mnoho prvků výbavy zvyšuje cenu o téměř 100 000 USD.
Tagy: GranCabrioMaseratisupercars

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Anthropic posiluje svou pozici v podnikové AI akvizicí týmu Humanloop
      2. Akcie společnosti NIO vzrostly po snížení ztráty ve druhém čtvrtletí
      3. OpenAI směřuje k vývoji AI agentů schopných plnit libovolné úkoly za uživatele
      4. 3. září — Tesla zase mění pravidla hry. A rozhodně ne naposledy
      5. 18. srpna – Jak Elon Musk změnil hru se svou automobilkou Tesla
      6. Chevrolet odhalil nové koncepty Corvette s výkonem 2 000 koní
      7. Mercedes-Maybach SL 680: luxusní kabriolet, který budí emoce
      Advertisement

      Breaking.

      13:37

      FinecoBank prosperuje: Růst v AI a ETF segmentu překvapuje

      13:32

      Kolumbijské trhy klesají, komodity na vzestupu!

      13:27

      Rogers Corp překvapuje zisky, ale akcie stále klesají

      13:24

      Šéf Micronu prodává akcie za miliony, trh s pamětmi roste

      13:19

      PTC překonává očekávání: Silný růst příjmů a peněžního toku

      13:16

      Arm překvapuje růstem příjmů, akcie přesto padají

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Akcie Twilio vyskočily díky rekordním výsledkům a silnému výhledu růstu

      1 listopadu, 2025

      Akcie společnosti Twilio v závěru týdne zaznamenaly výrazný nárůst poté, co společnost zveřejnila výsledky za třetí čtvrtletí, které překonaly očekávání...

      Zdroj: Getty Images

      Proč může být v éře AI Alphabet atraktivnější investicí než Meta

      31 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Výsledky technologických gigantů ukazují neutuchající hlad po čipech pro AI

      31 října, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Restrukturalizace OpenAI posouvá hodnotu Microsoftu nad 4 biliony dolarů

      29 října, 2025

      BETA Technologies: IPO, které může změnit celý letecký svět!

      29 října, 2025

      IPO Radar.

      BETA Technologies, Inc.

      Datum IPO: 4 listopadu, 2025
      Potenciální ocenění: 7,2 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Apple překonal očekávání, ale prodeje iPhonů v Číně zůstávají slabinou

      31 října, 2025

      S&P 500 klesá v důsledku propadu velkých technologických společností

      30 října, 2025

      S&P 500 uzavřel na rekordní úrovni díky jednáním mezi USA a Čínou

      28 října, 2025

      S&P 500 klesá, technologický sektor utrpěl velký propad kvůli Metě a Microsoftu

      30 října, 2025

      Fed stojí před rozhodnutím bez dat – a trhy čekají na každý náznak

      28 října, 2025

      S&P 500 uzavřel výše, Amazon posílil díky výsledkům za 3. čtvrtletí

      31 října, 2025

      Proč akcie AbbVie po výsledcích klesly, i když společnost překonala očekávání

      1 listopadu, 2025

      S&P 500 končí mírně níže poté, co Fed zchladil naděje na prosincové snížení sazeb

      29 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Citi vidí další růst pro těžaře Gold Fields díky rekordně drahému zlatu

      29 října, 2025

      Společnost Gold Fields patří mezi nejvýznamnější těžaře zlata na světě a v letošním roce se ocitla v centru pozornosti investorů.

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.