Generální ředitel společnosti PepsiCo Ramon Laguarta ve čtvrtečním rozhovoru uvedl, že američtí spotřebitelé jsou značně citliví na ceny ve všech příjmových skupinách, nejen v těch s nižšími příjmy. Laguarta zdůraznil dopad rostoucích cen a omezených mezd na spotřebitele a uvedl, že pociťují zátěž svých disponibilních příjmů. Aby tuto situaci řešila, zvýšila společnost PepsiCo a další společnosti během pandemie a po ní ceny o dvojciferné číslo, aby kompenzovaly inflaci nákladů. Společnost PepsiCo zveřejnila, že v posledním čtvrtletí zvýšila ceny celkově o 5 %, což jí pomohlo ochránit marže. Některé náklady, například na zemědělské komodity, však zůstávají vysoké.
Laguarta připustil, že spotřebitelé s nižšími i vyššími příjmy v reakci na zvyšující se ceny upravili své výdajové návyky. Spotřebitelé s vyššími příjmy dávají přednost levnějším možnostem stravování nebo domácí zábavě před drahými restauracemi. Společnost PepsiCo se zaměřuje na investice do své severoamerické divize Frito-Lay, aby udržela poptávku spotřebitelů po svých pochutinách. Laguarta rovněž zmínil snahu společnosti snížit náklady a zvýšit efektivitu.
Hlavní ekonom Brian Jacobsen ze společnosti Annex Wealth Management poznamenal, že spotřebitelé pociťují tlak vysokých cen a omezují nepotřebné výdaje a hledají výhodnější nabídky na jiné nákupy. Jacobsen se domnívá, že se jedná spíše o návrat k opatrnosti než k neuváženému utrácení a není to důvod k obavám.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky