Shaped získává 8 milionů dolarů na zlepšení personalizace a vyhledávání
Ať už se jedná o online tržiště, obchod nebo platformu sociálních médií, prakticky každý web dnes využívá nějaký druh doporučovací služby k personalizaci své nabídky.
Společnost Shaped získala 8 milionů dolarů v rámci financování Series A na podporu personalizovaných uživatelských zážitků
Společnost expanduje do vyhledávání a plánuje se stát plnohodnotnou vyhledávací platformou
Mezi zákazníky Shaped patří Outdoorsy, Trela a QVC, kteří využívají její technologie pro personalizaci obsahu
Společnost Shaped, která dnes oznamuje získání 8 milionů dolarů v rámci kola financování Series A, chce podnikům všech velikostí usnadnit kombinaci dat, která již mají k dispozici, s rozsáhlými jazykovými modely a dalšími doporučovacími systémy, a nabídnout tak personalizované uživatelské prostředí.
Stojí za zmínku, že Shaped je platforma zaměřená na vývojáře. Díky tomu její zákazníci získávají vysokou míru flexibility. Ta zahrnuje výběr zdrojů dat, metod integrace, jazykových modelů (např. Llama, CLIP, BERT) a mechanismů bodování pro doporučení a výsledky vyhledávání.
Společnost založili generální ředitelka Tullie Murrell, provozní ředitel Daniel Camilleri a Shai Bruhis (který mezitím přešel k jinému podniku). Murrell dříve pracoval ve společnosti Meta/Facebook, kde vytvořil projekt PyTorchVideo a pracoval na dalších projektech umělé inteligence zaměřených na video ve výzkumném oddělení AI společnosti Facebook.
Camilleri dříve pracoval ve společnostech Uber a Afterpay. Oba se poprvé setkali zhruba před 10 lety při účasti na hackathonu během svých studentských let v Austrálii.
„Jak můžeme malým firmám pomoci vytvořit stejný druh hyperpersonalizovaných zážitků, jaké jsou k vidění ve velkých technologických společnostech? Každá z těchto firem by toho měla být schopna, aniž by musela mít tisíce inženýrů zabývajících se strojovým učením,“ vysvětlil Murrell, když jsem se ho zeptal na původní vizi týmu Shaped.
Mezi zákazníky společnosti Shaped dnes patří značky, jako je outdoorový cestovní trh Outdoorsy, brazilská aplikace pro rozvoz potravin Trela a společnost QVC, která ji využívá pro doporučování videí v reálném čase ve své mobilní aplikaci.
Zdroj: Shutterstock
Přestože společnost Shaped zahájila svou činnost ještě před boomem generativní umělé inteligence, díky Murrellovu vzdělání v oblasti výzkumu umělé inteligence již využívala mnohé z těchto špičkových technik.
Zpočátku se Shaped zaměřoval hlavně na personalizaci videa, ale poté, co v roce 2022 prošel programem Y Combinator, se tým rozhodl rozšířit svou činnost i do dalších oblastí.
„Při průchodu [YC], rozhovorech se zákazníky a pohledu na velikost trhu jsme si uvědomili: ‚Hej, tady nejde o personalizaci videa. Proč neprodáváme horizontální personalizační platformu, která může fungovat pro všechny různé druhy médií: jazyk, video a zvuk,’“ řekl Murrell.
V současné době může služba čerpat data z nejrůznějších zdrojů, od datových skladů, jako jsou Databricks, BigQuery a Snowflake od společnosti Google, přes databáze PostgreSQL, MySQL a MongoDB až po služby jako Amplitude, Segment, Google Analytics a Mixpanel.
Díky tomu, že mají vývojáři k dispozici všechna tato data – a kriticky mnoho dat o interakci s uživateli – mohou vytvářet vlastní doporučovací systémy.
Tým zdůraznil, že se zaměřuje na zkušenosti vývojářů. Shaped se nutně neorientuje na marketingové osoby, ale jeho cílem je poskytnout vývojářům nástroje a data k vytváření a testování těchto systémů.
A přestože je služba z větší části založena na kódu, zahrnuje i ovládací panel, který jim umožňuje testovat jejich modely a zkoumat, proč systém dává určitá doporučení.
Nedávno Shaped také hlouběji expandoval do oblasti vyhledávání. „Máme veškeré sémantické znalosti o uživatelích a obsahu, takže je pro nás vlastně docela snadné přidat na vyhledávací balíček. To je vlastně velká část našeho zaměření v příštím roce, stát se touto plnohodnotnou vyhledávací platformou,“ řekl Murrell.
Kolo Series A společnosti Shaped vedla společnost Madrona Ventures, na němž se podíleli Y Combinator a vedoucí pracovníci a zakladatelé společností Clickhouse, Docusign, Okta, Rippling a StitchFix.
Zdroj: Shutterstock
„S generálním ředitelem a spoluzakladatelem společnosti Shaped Tulliem Murrellem jsme se poprvé setkali před více než rokem a velmi nás zaujala jeho znalost doporučovacích systémů, protože během svého působení ve společnosti Meta mnoho těchto systémů vybudoval a zkoumal,“ napsali dnes Karan Mehandru a Sabrina Wu ze společnosti Madronav příspěvku na blogu.
„Má perfektní znalost trhu, hlubokou empatii pro zákazníka a jemnou znalost trhu a příležitostí.Měli jsme také to potěšení poznat Dana, Bena a zbytek týmu Shaped, kteří přinášejí bohaté zkušenosti z Uberu, Applu a dalších ikonických společností.“
„S generálním ředitelem a spoluzakladatelem společnosti Shaped Tulliem Murrellem jsme se poprvé setkali před více než rokem a velmi nás zaujala jeho znalost doporučovacích systémů, protože během svého působení ve společnosti Meta mnoho těchto systémů vybudoval a zkoumal,“ napsali dnes Karan Mehandru a Sabrina Wu ze společnosti Madrona v příspěvku na blogu.
Společnost Shaped, která dnes oznamuje získání 8 milionů dolarů v rámci kola financování Series A, chce podnikům všech velikostí usnadnit kombinaci dat, která již mají k dispozici, s rozsáhlými jazykovými modely a dalšími doporučovacími systémy, a nabídnout tak personalizované uživatelské prostředí.Stojí za zmínku, že Shaped je platforma zaměřená na vývojáře. Díky tomu její zákazníci získávají vysokou míru flexibility. Ta zahrnuje výběr zdrojů dat, metod integrace, jazykových modelů a mechanismů bodování pro doporučení a výsledky vyhledávání.Společnost založili generální ředitelka Tullie Murrell, provozní ředitel Daniel Camilleri a Shai Bruhis . Murrell dříve pracoval ve společnosti Meta/Facebook, kde vytvořil projekt PyTorchVideo a pracoval na dalších projektech umělé inteligence zaměřených na video ve výzkumném oddělení AI společnosti Facebook. Camilleri dříve pracoval ve společnostech Uber a Afterpay. Oba se poprvé setkali zhruba před 10 lety při účasti na hackathonu během svých studentských let v Austrálii.„Jak můžeme malým firmám pomoci vytvořit stejný druh hyperpersonalizovaných zážitků, jaké jsou k vidění ve velkých technologických společnostech? Každá z těchto firem by toho měla být schopna, aniž by musela mít tisíce inženýrů zabývajících se strojovým učením,“ vysvětlil Murrell, když jsem se ho zeptal na původní vizi týmu Shaped.Mezi zákazníky společnosti Shaped dnes patří značky, jako je outdoorový cestovní trh Outdoorsy, brazilská aplikace pro rozvoz potravin Trela a společnost QVC, která ji využívá pro doporučování videí v reálném čase ve své mobilní aplikaci.Přestože společnost Shaped zahájila svou činnost ještě před boomem generativní umělé inteligence, díky Murrellovu vzdělání v oblasti výzkumu umělé inteligence již využívala mnohé z těchto špičkových technik.Zpočátku se Shaped zaměřoval hlavně na personalizaci videa, ale poté, co v roce 2022 prošel programem Y Combinator, se tým rozhodl rozšířit svou činnost i do dalších oblastí. „Při průchodu [YC], rozhovorech se zákazníky a pohledu na velikost trhu jsme si uvědomili: ‚Hej, tady nejde o personalizaci videa. Proč neprodáváme horizontální personalizační platformu, která může fungovat pro všechny různé druhy médií: jazyk, video a zvuk,’“ řekl Murrell.V současné době může služba čerpat data z nejrůznějších zdrojů, od datových skladů, jako jsou Databricks, BigQuery a Snowflake od společnosti Google, přes databáze PostgreSQL, MySQL a MongoDB až po služby jako Amplitude, Segment, Google Analytics a Mixpanel. Díky tomu, že mají vývojáři k dispozici všechna tato data – a kriticky mnoho dat o interakci s uživateli – mohou vytvářet vlastní doporučovací systémy.Tým zdůraznil, že se zaměřuje na zkušenosti vývojářů. Shaped se nutně neorientuje na marketingové osoby, ale jeho cílem je poskytnout vývojářům nástroje a data k vytváření a testování těchto systémů. A přestože je služba z větší části založena na kódu, zahrnuje i ovládací panel, který jim umožňuje testovat jejich modely a zkoumat, proč systém dává určitá doporučení.Nedávno Shaped také hlouběji expandoval do oblasti vyhledávání. „Máme veškeré sémantické znalosti o uživatelích a obsahu, takže je pro nás vlastně docela snadné přidat na vyhledávací balíček. To je vlastně velká část našeho zaměření v příštím roce, stát se touto plnohodnotnou vyhledávací platformou,“ řekl Murrell.Kolo Series A společnosti Shaped vedla společnost Madrona Ventures, na němž se podíleli Y Combinator a vedoucí pracovníci a zakladatelé společností Clickhouse, Docusign, Okta, Rippling a StitchFix.„S generálním ředitelem a spoluzakladatelem společnosti Shaped Tulliem Murrellem jsme se poprvé setkali před více než rokem a velmi nás zaujala jeho znalost doporučovacích systémů, protože během svého působení ve společnosti Meta mnoho těchto systémů vybudoval a zkoumal,“ napsali dnes Karan Mehandru a Sabrina Wu ze společnosti Madrona v příspěvku na blogu. „Má perfektní znalost trhu, hlubokou empatii pro zákazníka a jemnou znalost trhu a příležitostí.Měli jsme také to potěšení poznat Dana, Bena a zbytek týmu Shaped, kteří přinášejí bohaté zkušenosti z Uberu, Applu a dalších ikonických společností.“„S generálním ředitelem a spoluzakladatelem společnosti Shaped Tulliem Murrellem jsme se poprvé setkali před více než rokem a velmi nás zaujala jeho znalost doporučovacích systémů, protože během svého působení ve společnosti Meta mnoho těchto systémů vybudoval a zkoumal,“ napsali dnes Karan Mehandru a Sabrina Wu ze společnosti Madrona v příspěvku na blogu.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...