Toto je akcie pro konsolidaci čínského průmyslu elektromobilů
Morgan Stanley obnovila sledování společnosti Geely kótované na burze v Hongkongu s ratingem overweight na základě očekávání, že čínská automobilka dokáže překonat makro a průmyslové nejistoty.
Morgan Stanley obnovila sledování Geely s ratingem „overweight“ kvůli očekávání překonání nejistot
Geely plánuje využít vlastní lithium-železo-fosfátovou baterii „Aegis Short Blade Battery“ pro své vozy
Analytici očekávají, že Geely letos zvýší prodeje o 22 % i přes zmírnění růstu
Tvrdá konkurence na čínském trhu s vozidly na novou energii, který zahrnuje vozy s bateriovým a hybridním pohonem, stále více nutí výrobce automobilů snižovat ceny a přidávat funkce, pokud chtějí přežít. Mnoho společností zahájilo strategie zahraniční expanze, aby využily nové zdroje příjmů, ale rostoucí obchodní napětí se Spojenými státy a v poslední době i s Evropskou unií přináší další výzvy.
„Geely považujeme za příjemce konsolidace trhu,“ uvedl ve zprávě z konce června, která obnovila sledování akcií, analytik asijské pobočky Morgan Stanley Tim Hsiao a jeho tým.
„Společnost Geely uvedla, že má omezenou expozici vůči EU, s výjimkou vývozu PHEV v rámci společnosti Lynk & Co (kterých se zvýšení cel v současné době netýká) a potenciální zahraniční expanze společnosti Zeekr (která začne na minimální úrovni),“ uvádí se ve zprávě. PHEV je zkratka pro plug-in hybridní elektromobil.
Zdroj: Getty Images
Společnost Geely se sídlem v Chang-čou vstoupila do čínského automobilového průmyslu v roce 1997 a je známá akvizicí společnosti Volvo v roce 2010. Společnost Geely má celou řadu dalších dceřiných společností, mezi něž patří Polestar, Lynk & Co. a značka elektromobilů Zeekr, které na začátku letošního roku vstoupila na burzu v New Yorku.
Analýza společnosti Morgan Stanley ukázala, že Geely se loni vyšplhala z dlouholetého čtvrtého místa na třetí místo podle podílu na čínském trhu, a to za jeden ze společných podniků Volkswagenu v této zemi.
BYD se z 13. místa v roce 2021 dostala na první místo, které si drží od roku 2022, ukázala analýza. V roce 2020 uvedla společnost BYD na trh baterii Blade, která podle mnohých pomohla nastartovat růst společnosti v oblasti elektromobilů.
Společnost Geely ve čtvrtek oznámila, že vyvinula vlastního konkurenta, lithium-železo-fosfátovou baterii „Aegis Short Blade Battery“, která podle ní prošla nadstandardními testy, aniž by explodovala. Společnost rovněž uvedla, že novou baterii lze používat 50 let, což může podpořit prodej z druhé ruky.
Společnost plánuje baterii zpočátku používat ve svých vlastních vozidlech v letošním roce.
Většina vozů společnosti Geely jsou stále tradiční vozidla se spalovacím motorem.
Společnost však letos zatím zvýšila podíl svých vozidel na novou energii na 32 %, což je více než u srovnatelných společností, jako je Great Wall Motor, u které tento podíl činí 23 %, upozornili v úterý analytici Morgan Stanley.
Přítomnost společnosti Geely na trhu [vozidel na novou energii] by měla být dobrým znamením pro její střednědobou/dlouhodobou přítomnost na domácím trhu v souvislosti s trendem přechodu na vozidla na novou energii a měla by přispět k dlouhodobější udržitelnosti zisku,“ uvádí se ve zprávě.
Analytici očekávají, že Geely letos celkově zvýší prodeje o 22 %, a to i přes zmírnění růstu ve druhé polovině letošního roku.
Zeekr a další značky elektromobilů obvykle zveřejňují měsíční údaje o dodávkách přibližně na konci každého měsíce.
Geely v pátek poprvé zveřejnila výsledky za první čtvrtletí – hongkongská pravidla tak časté zveřejňování nevyžadují. Čtvrtletní tržby meziročně vzrostly o 56 % na 52,32 miliardy jüanů (7,2 miliardy dolarů), vyplývá ze zveřejněných údajů.
Zdroj: Bloomberg
Zisk připadající akcionářům se oproti předchozímu roku více než zdvojnásobil na 1,56 miliardy jüanů.
Akcie společnosti Geely v pátek před zveřejněním výsledků uzavřely o 1,2 % níže na 8,79 hongkongských dolarů (1,13 USD).
Analytici Morgan Stanley v úterý stanovili cílovou cenu na 11,20 hongkongských dolarů (1,43 USD), což je přibližně 27 % nad úrovní, na které akcie v pátek uzavřely.
„Ačkoli ziskovost byla v posledních 2-3 letech volatilní kvůli investicím do [nových energetických vozidel] a jednorázovým nepeněžním výdajům, vidíme dobrou viditelnost růstu zisku, kterému napomáhá zvyšující se objem prodeje a potenciálně snížené ztráty v jejích podnicích zabývajících se výrobou NEV,“ uvádí se ve zprávě Morgan Stanley.
„Domníváme se, že ziskovost společnosti umožní zvládnout současnou makroekonomickou nejistotu,“ uvedli analytici.
Tvrdá konkurence na čínském trhu s vozidly na novou energii, který zahrnuje vozy s bateriovým a hybridním pohonem, stále více nutí výrobce automobilů snižovat ceny a přidávat funkce, pokud chtějí přežít. Mnoho společností zahájilo strategie zahraniční expanze, aby využily nové zdroje příjmů, ale rostoucí obchodní napětí se Spojenými státy a v poslední době i s Evropskou unií přináší další výzvy.„Geely považujeme za příjemce konsolidace trhu,“ uvedl ve zprávě z konce června, která obnovila sledování akcií, analytik asijské pobočky Morgan Stanley Tim Hsiao a jeho tým.„Společnost Geely uvedla, že má omezenou expozici vůči EU, s výjimkou vývozu PHEV v rámci společnosti Lynk & Co a potenciální zahraniční expanze společnosti Zeekr ,“ uvádí se ve zprávě. PHEV je zkratka pro plug-in hybridní elektromobil.Společnost Geely se sídlem v Chang-čou vstoupila do čínského automobilového průmyslu v roce 1997 a je známá akvizicí společnosti Volvo v roce 2010. Společnost Geely má celou řadu dalších dceřiných společností, mezi něž patří Polestar, Lynk & Co. a značka elektromobilů Zeekr, které na začátku letošního roku vstoupila na burzu v New Yorku.Analýza společnosti Morgan Stanley ukázala, že Geely se loni vyšplhala z dlouholetého čtvrtého místa na třetí místo podle podílu na čínském trhu, a to za jeden ze společných podniků Volkswagenu v této zemi.BYD se z 13. místa v roce 2021 dostala na první místo, které si drží od roku 2022, ukázala analýza. V roce 2020 uvedla společnost BYD na trh baterii Blade, která podle mnohých pomohla nastartovat růst společnosti v oblasti elektromobilů.Společnost Geely ve čtvrtek oznámila, že vyvinula vlastního konkurenta, lithium-železo-fosfátovou baterii „Aegis Short Blade Battery“, která podle ní prošla nadstandardními testy, aniž by explodovala. Společnost rovněž uvedla, že novou baterii lze používat 50 let, což může podpořit prodej z druhé ruky.Společnost plánuje baterii zpočátku používat ve svých vlastních vozidlech v letošním roce.Většina vozů společnosti Geely jsou stále tradiční vozidla se spalovacím motorem.Společnost však letos zatím zvýšila podíl svých vozidel na novou energii na 32 %, což je více než u srovnatelných společností, jako je Great Wall Motor, u které tento podíl činí 23 %, upozornili v úterý analytici Morgan Stanley.Přítomnost společnosti Geely na trhu [vozidel na novou energii] by měla být dobrým znamením pro její střednědobou/dlouhodobou přítomnost na domácím trhu v souvislosti s trendem přechodu na vozidla na novou energii a měla by přispět k dlouhodobější udržitelnosti zisku,“ uvádí se ve zprávě.Analytici očekávají, že Geely letos celkově zvýší prodeje o 22 %, a to i přes zmírnění růstu ve druhé polovině letošního roku.Zeekr a další značky elektromobilů obvykle zveřejňují měsíční údaje o dodávkách přibližně na konci každého měsíce.Geely v pátek poprvé zveřejnila výsledky za první čtvrtletí – hongkongská pravidla tak časté zveřejňování nevyžadují. Čtvrtletní tržby meziročně vzrostly o 56 % na 52,32 miliardy jüanů , vyplývá ze zveřejněných údajů.Zisk připadající akcionářům se oproti předchozímu roku více než zdvojnásobil na 1,56 miliardy jüanů.Akcie společnosti Geely v pátek před zveřejněním výsledků uzavřely o 1,2 % níže na 8,79 hongkongských dolarů .Analytici Morgan Stanley v úterý stanovili cílovou cenu na 11,20 hongkongských dolarů , což je přibližně 27 % nad úrovní, na které akcie v pátek uzavřely.„Ačkoli ziskovost byla v posledních 2-3 letech volatilní kvůli investicím do [nových energetických vozidel] a jednorázovým nepeněžním výdajům, vidíme dobrou viditelnost růstu zisku, kterému napomáhá zvyšující se objem prodeje a potenciálně snížené ztráty v jejích podnicích zabývajících se výrobou NEV,“ uvádí se ve zprávě Morgan Stanley.„Domníváme se, že ziskovost společnosti umožní zvládnout současnou makroekonomickou nejistotu,“ uvedli analytici.