Lamborghini představuje nový hybrid Temerario na Monterey
Za 10 let na trhu prodalo Lamborghini více než 29 000 svých sportovních vozů Huracán s motorem V-10 o výkonu 600 koní, které se nabízely v několika různých verzích, včetně Performante, STO a Tecnica.
Lamborghini představilo nástupce Huracánu s hybridním motorem o výkonu 906 koní
Temerario kombinuje vysoký výkon s komfortem pro každodenní použití
Nové luxusní vozy byly představeny na Týdnu automobilů v Monterey
Na letošním koncepčním trávníku v Pebble Beach společnost představila jeho nástupce – Temerario. I ten bude přizpůsoben rozmanité klientele.
„Huracán byl pro nás velmi úspěšným vozem,“ říká Paolo Racchetti, ředitel produktové řady Automobili Lamborghini. „Tajemství spočívalo v tom, že jsme začali s jedním vozem a pak vyvíjeli jeho deriváty. Poznali jsme silné a slabé stránky modelu Huracán a také jsme zjistili, že každý třetí vůz se používá denně, ve městě i na dálnici. A jednou nebo dvakrát ročně se vozy vydávaly na okruh. Potřebovali jsme tedy vůz s bezkonkurenční úrovní výkonu, ale také se zvýšenou všestranností a jízdním komfortem.“
Temerario za 357 000 USD (název v překladu znamená zhruba „bezohledný“) je stejně jako Revuelto plug-in hybrid s dojezdem 10 km na elektřinu z baterie o kapacitě 3,8 kWh. A až bude uveden na trh, Racchetti říká, že „celá produktová řada Lamborghini bude hybridizovaná. Temerario má nejen čtyřlitrový motor V-8 twin-turbo, ale také motor V-8 twin-turbo se třemi elektromotory.“
Dva z motorů jsou na přední nápravě a třetí je mezi motorem a převodovkou. K dispozici je také osmistupňová dvouspojková převodovka. V-8 vyvine maximální výkon 789 koní, ale v kombinaci s elektromotory dosahuje celkového výkonu 906 koní a točivého momentu 590 N.m. V případě, že se jedná o motor V-8, může být jeho maximální výkon vyšší. Vůz dosáhne rychlosti 100 km/h za 2,7 sekundy a dosáhne rychlosti 340 km/h.
Racchetti uvádí, že Temerario dokáže točit až 10 000 ot. „Mezi 6 000 a 10 000 se odehrává kouzlo,“ říká. „Zvuk motoru točícího se ve vysokých otáčkách je něco, co ještě nikdo neslyšel.“ Pro snížení hmotnosti bylo několik dílů vyrobeno z uhlíkových vláken a kupující si mohou zvolit materiál i pro další položky. Kromě toho byl vylepšen aerodynamický profil vozu, který nabízí větší zavazadlový prostor. Nenápadné vstupy vzduchu pomáhají zlepšit chlazení o 50 %. „Nebudete je vidět, ale jsou opravdu účinné,“ říká Racchetti,,.
Zdroj: Getty images
Týden automobilů v Monterey není jediná akce; je to jejich velká sestava, rozprostřená po celém areálu. A součástí zábavy je i to, že výrobci automobilů (zejména luxusních a vysoce výkonných značek) ji stále častěji považují za místo pro představení nejrůznějších nových modelů. Kromě Temeraria je zde několik dalších.
Premiéra na The Quail: A Motorsports Gathering v kalifornském Carmelu se představila Eccentrica V-12 odvozená od Lamborghini. Eccentrica vyrábí restaurované a upravené vozy (restomody) ze své základny v Republice San Marino, což je mikrostát ležící v Itálii. Společnost popisuje nový vůz jako „moderní interpretaci Lamborghini Diablo“. Jeho 5,7litrový dvanáctiválec má výkon 550 koní a točivý moment 442 N.m. Pohonná jednotka je spojena se šestistupňovou manuální převodovkou. Společnost uvádí, že výkon se oproti modelu Diablo (1990-2001) zvýšil o šest koní a maximální rychlost činí 334 km/h. Vyrobeno bude pouze 19 těchto vozů, dodávky začnou v létě 2025.
Na veletrhu Quail ukázal Rolls-Royce vůz, který nazývá Phantom Scintilla Private Collection a jehož inspirací byla figurka Spirit of Ecstasy (z roku 1910). První z celkem 10 vozů byl dodán v Monterey. K výbavě interiéru patří výšivka na dveřích vozu a zadních látkových sedadlech s 869 500 stehy. Vyšívaný motiv na dveřích má pouhých 633 000 stehů. Rolls jej označil za „nejsložitější design dveří, jaký kdy byl na automobilu Rolls-Royce k vidění“. Kromě toho se na veletrhu The Quail poprvé ukázal koncepční vůz Cadillac Opulent Velocity, supervůz na elektrický pohon.
Také Maserati přivezlo na Quail model GT2 Stradale, který kombinuje prvky závodního modelu GT2 a supersportu MC20. Lehké GT Stradale s výkonem 640 koní dokáže zrychlit na 100 km/h za 2,8 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 318 km/h. Kupující budou mít mnoho možností úprav. Bugatti předvedlo jediný exemplář Bolide v edici ke 100. výročí, který je poctou legendárnímu závodnímu vozu Type 35, jenž debutoval na Velké ceně Lyonu v srpnu 1924.
Také Pininfarina přivezla do Monterey svůj model B95 Gotham a Battista Targamerica, přičemž druhý z nich společnost popisuje jako svůj „první kusový model postavený jako kočár dodaný klientovi“. Vůz byl ručně postaven podle specifikací majitele, včetně stříbrno-modrého barevného provedení a poměrně složité přestavby umožňující otevřenou motorizaci a odnímatelnou střechu targa. Dokonce dostal vestavěný držák na doutníky a humidor.
Pininfarina se také rozhodla odhalit jedinečný exemplář Battista vytvořený pro zákazníka, který chtěl oslavit domov společnosti v italském Cambianu. Vůz dostal název „Kousek Cambiana v Kalifornii“. Na spodní straně aktivního zadního křídla se nachází mapa regionu spolu se stylizovaným schématem výrobní linky Battista. Číslo VIN vozu končí číslicí 020, což je šibalský odkaz na poštovní směrovací číslo Cambiano (10020).
Zdroj: Getty images
Podle společnosti Hagerty se útrata na aukcích v Monterey snížila o necelá 3 % oproti roku 2023, kdy se prodalo celkem 391,6 milionu USD.
„Zájemci o dražby za vysoké částky nekupovali klasiku, která trhu dominovala po desetiletí, a místo toho se přesunuli k modernějším sběratelským kouskům,“ uvedla společnost Hagerty v tiskové zprávě. Pouze 51 % vozů Ferrari z období před rokem 1974 našlo kupce, zatímco v posledních třech letech to bylo 84 %. U exemplářů značky od roku 1974, jejichž cena byla 1 milion USD a více, byla míra prodeje 67 %.
Společnost Gooding & Company získala 108 milionů USD, přičemž jen za Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider z roku 1938, který byl vrácen po krádeži, bylo získáno 14 030 000 USD. U 151 lotů byla míra prodeje 82 % a 25 vozů se prodalo za více než 1 milion USD.
„Pro aukční domy, které musí v Monterey pokrýt obrovské náklady, to nebyl skvělý rok, ale spokojených kupců by mělo být dost, protože ceny celkově klesly,“ uvedl David Lillywhite, redaktor britského časopisu Magneto. „Přiznejme si, že hrozilo nebezpečí, že nadšenci budou z trhu vytlačeni, když hodnoty po Kovidu tak rychle rostly – ale náklady na restaurování jsou také vysoké, takže nízká hodnota vozů může způsobit, že se restaurování ekonomicky nevyplatí.“
Na letošním koncepčním trávníku v Pebble Beach společnost představila jeho nástupce – Temerario. I ten bude přizpůsoben rozmanité klientele.„Huracán byl pro nás velmi úspěšným vozem,“ říká Paolo Racchetti, ředitel produktové řady Automobili Lamborghini. „Tajemství spočívalo v tom, že jsme začali s jedním vozem a pak vyvíjeli jeho deriváty. Poznali jsme silné a slabé stránky modelu Huracán a také jsme zjistili, že každý třetí vůz se používá denně, ve městě i na dálnici. A jednou nebo dvakrát ročně se vozy vydávaly na okruh. Potřebovali jsme tedy vůz s bezkonkurenční úrovní výkonu, ale také se zvýšenou všestranností a jízdním komfortem.“Temerario za 357 000 USD je stejně jako Revuelto plug-in hybrid s dojezdem 10 km na elektřinu z baterie o kapacitě 3,8 kWh. A až bude uveden na trh, Racchetti říká, že „celá produktová řada Lamborghini bude hybridizovaná. Temerario má nejen čtyřlitrový motor V-8 twin-turbo, ale také motor V-8 twin-turbo se třemi elektromotory.“Dva z motorů jsou na přední nápravě a třetí je mezi motorem a převodovkou. K dispozici je také osmistupňová dvouspojková převodovka. V-8 vyvine maximální výkon 789 koní, ale v kombinaci s elektromotory dosahuje celkového výkonu 906 koní a točivého momentu 590 N.m. V případě, že se jedná o motor V-8, může být jeho maximální výkon vyšší. Vůz dosáhne rychlosti 100 km/h za 2,7 sekundy a dosáhne rychlosti 340 km/h.Racchetti uvádí, že Temerario dokáže točit až 10 000 ot. „Mezi 6 000 a 10 000 se odehrává kouzlo,“ říká. „Zvuk motoru točícího se ve vysokých otáčkách je něco, co ještě nikdo neslyšel.“ Pro snížení hmotnosti bylo několik dílů vyrobeno z uhlíkových vláken a kupující si mohou zvolit materiál i pro další položky. Kromě toho byl vylepšen aerodynamický profil vozu, který nabízí větší zavazadlový prostor. Nenápadné vstupy vzduchu pomáhají zlepšit chlazení o 50 %. „Nebudete je vidět, ale jsou opravdu účinné,“ říká Racchetti,,.Týden automobilů v Monterey není jediná akce; je to jejich velká sestava, rozprostřená po celém areálu. A součástí zábavy je i to, že výrobci automobilů ji stále častěji považují za místo pro představení nejrůznějších nových modelů. Kromě Temeraria je zde několik dalších.Premiéra na The Quail: A Motorsports Gathering v kalifornském Carmelu se představila Eccentrica V-12 odvozená od Lamborghini. Eccentrica vyrábí restaurované a upravené vozy ze své základny v Republice San Marino, což je mikrostát ležící v Itálii. Společnost popisuje nový vůz jako „moderní interpretaci Lamborghini Diablo“. Jeho 5,7litrový dvanáctiválec má výkon 550 koní a točivý moment 442 N.m. Pohonná jednotka je spojena se šestistupňovou manuální převodovkou. Společnost uvádí, že výkon se oproti modelu Diablo zvýšil o šest koní a maximální rychlost činí 334 km/h. Vyrobeno bude pouze 19 těchto vozů, dodávky začnou v létě 2025.Na veletrhu Quail ukázal Rolls-Royce vůz, který nazývá Phantom Scintilla Private Collection a jehož inspirací byla figurka Spirit of Ecstasy . První z celkem 10 vozů byl dodán v Monterey. K výbavě interiéru patří výšivka na dveřích vozu a zadních látkových sedadlech s 869 500 stehy. Vyšívaný motiv na dveřích má pouhých 633 000 stehů. Rolls jej označil za „nejsložitější design dveří, jaký kdy byl na automobilu Rolls-Royce k vidění“. Kromě toho se na veletrhu The Quail poprvé ukázal koncepční vůz Cadillac Opulent Velocity, supervůz na elektrický pohon.Také Maserati přivezlo na Quail model GT2 Stradale, který kombinuje prvky závodního modelu GT2 a supersportu MC20. Lehké GT Stradale s výkonem 640 koní dokáže zrychlit na 100 km/h za 2,8 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 318 km/h. Kupující budou mít mnoho možností úprav. Bugatti předvedlo jediný exemplář Bolide v edici ke 100. výročí, který je poctou legendárnímu závodnímu vozu Type 35, jenž debutoval na Velké ceně Lyonu v srpnu 1924.Také Pininfarina přivezla do Monterey svůj model B95 Gotham a Battista Targamerica, přičemž druhý z nich společnost popisuje jako svůj „první kusový model postavený jako kočár dodaný klientovi“. Vůz byl ručně postaven podle specifikací majitele, včetně stříbrno-modrého barevného provedení a poměrně složité přestavby umožňující otevřenou motorizaci a odnímatelnou střechu targa. Dokonce dostal vestavěný držák na doutníky a humidor.Pininfarina se také rozhodla odhalit jedinečný exemplář Battista vytvořený pro zákazníka, který chtěl oslavit domov společnosti v italském Cambianu. Vůz dostal název „Kousek Cambiana v Kalifornii“. Na spodní straně aktivního zadního křídla se nachází mapa regionu spolu se stylizovaným schématem výrobní linky Battista. Číslo VIN vozu končí číslicí 020, což je šibalský odkaz na poštovní směrovací číslo Cambiano .Podle společnosti Hagerty se útrata na aukcích v Monterey snížila o necelá 3 % oproti roku 2023, kdy se prodalo celkem 391,6 milionu USD.„Zájemci o dražby za vysoké částky nekupovali klasiku, která trhu dominovala po desetiletí, a místo toho se přesunuli k modernějším sběratelským kouskům,“ uvedla společnost Hagerty v tiskové zprávě. Pouze 51 % vozů Ferrari z období před rokem 1974 našlo kupce, zatímco v posledních třech letech to bylo 84 %. U exemplářů značky od roku 1974, jejichž cena byla 1 milion USD a více, byla míra prodeje 67 %.Společnost Gooding & Company získala 108 milionů USD, přičemž jen za Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider z roku 1938, který byl vrácen po krádeži, bylo získáno 14 030 000 USD. U 151 lotů byla míra prodeje 82 % a 25 vozů se prodalo za více než 1 milion USD.„Pro aukční domy, které musí v Monterey pokrýt obrovské náklady, to nebyl skvělý rok, ale spokojených kupců by mělo být dost, protože ceny celkově klesly,“ uvedl David Lillywhite, redaktor britského časopisu Magneto. „Přiznejme si, že hrozilo nebezpečí, že nadšenci budou z trhu vytlačeni, když hodnoty po Kovidu tak rychle rostly – ale náklady na restaurování jsou také vysoké, takže nízká hodnota vozů může způsobit, že se restaurování ekonomicky nevyplatí.“
Navzdory smíšeným výsledkům za první čtvrtletí zůstává investiční společnost Stifel pozitivně naladěná vůči akciím Home Depot, jednoho z největších amerických...