Klíčové body
- Macy’s snížila svůj roční odhad tržeb kvůli náročným zákazníkům a zvýšeným propagačním akcím
- Navzdory lepším ziskům Macy’s nedosáhla očekávaných tržeb, což vedlo k poklesu akcií o více než 9 %
- Společnost plánuje uzavřít třetinu svých prodejen a investovat do zbylých, aby stabilizovala růst
- Macy’s čelí výzvám, protože spotřebitelé jsou při nákupech stále opatrnější a vybíravější
Provozovatel obchodního domu Macy’s ve středu snížil svůj roční odhad tržeb, protože se potýká s náročnými zákazníky a zvýšenými propagačními akcemi. Čtvrtletní výsledky společnosti byly rozporuplné, překonaly očekávání trhu ohledně odhadovaných zisků, avšak nedosáhly předpokládaných tržeb.
Maloobchodní řetězec nyní předpokládá pokles čistých tržeb v rozmezí 22,1 až 22,4 miliardy dolarů, což je snížení oproti dřívější projekci v rozmezí 22,3 až 22,9 miliardy dolarů. Pokud by se to naplnilo, došlo by k poklesu z 23,09 miliardy dolarů vykázaných pro fiskální rok 2023.
Vedení společnosti rovněž upravilo svá očekávání týkající se srovnatelných tržeb, která nezahrnují vliv otevírání a zavírání obchodů. Upravená prognóza ukazuje na možný pokles o zhruba 2 % až na pokles o zhruba 0,5 %. Původně očekávalo pokles srovnatelných tržeb o zhruba 1 % nebo jejich nárůst o 1,5 %. Tento ukazatel zohledňuje také vlastní a licenční tržby, které zahrnují zboží, jež Macy’s vlastní, a výrobky značek, které si pronajímají prostory v jeho prodejnách, plus tržby z internetového tržiště Macy’s třetích stran.
Provozovatel obchodních domů v tiskové zprávě uvedl, že upravený výhledový rozsah “poskytuje flexibilitu při řešení přetrvávající nejistoty na trhu s diskrečním zbožím”.
Výkonný ředitel společnosti Tony Spring v rozhovoru pro CNBC uvedl, že zákazníci jsou méně liberální při utrácení ve všech značkách Macy’s, včetně prémiového obchodního domu Bloomingdale’s. “V poslední době se zákazníci snaží utrácet méně, než by bylo nutné. Poznamenal, že “dochází k relativnímu zmírnění, pocitu opatrnosti, zpoždění v konverzi nákupů”, a poukázal na to, že ani bohatí spotřebitelé neutrácejí jako v předchozím roce.
Spring přičítá váhavost nakupujících několika faktorům, včetně rušného zpravodajského cyklu, nevyzpytatelného počasí a zvýšených úrokových sazeb. Tyto rušivé faktory vedou spotřebitele k odkládání výdajů, vysvětlil generální ředitel.
Výsledky, které Macy’s oznámil za druhé fiskální čtvrtletí na základě průzkumu poradců společnosti LSEG, zaostaly za předpověďmi Wall Street:
Zisk na akcii činil 53 centů po úpravě oproti předpokládaným 30 centům a tržby 4,94 miliardy dolarů oproti očekávaným 5,12 miliardy dolarů. Akcie společnosti se proto před zahájením obchodování propadly a klesly o více než 9 %.
V únoru Spring oznámil, že plánuje zavřít téměř třetinu svých prodejen, tedy přibližně 150 značkových prodejen. Zavírání má být dokončeno do začátku roku 2027 v rámci širší iniciativy společnosti, jejímž cílem je dosáhnout stabilního růstu. Maloobchodní řetězec má rovněž v úmyslu investovat do přibližně 350 zbývajících poboček. V rámci reorganizace Macy’s otevírá novější, menší prodejny v příměstských nákupních centrech a přidává prodejny pro své lépe prosperující značky Bloomingdale’s a Bluemercury.
Bez ohledu na tato opatření však nedávné čtvrtletní výsledky společnosti poukázaly na její potíže s návratem v době, kdy jsou spotřebitelé při nákupech stále vybíravější a volí spíše potřeby než přání. Společnost Macy’s vykázala pokles čistých tržeb z 5,13 miliardy USD v předchozím roce.
Ze všech značek společnosti vykazuje řada Macy’s i nadále nejslabší výkonnost, když srovnatelné tržby klesly o 3,6 % na bázi vlastněných a licencovaných značek, včetně trhu třetích stran. Naopak Bloomingdale’s zaznamenal mírný pokles o 1,4 % a Bluemercury zaznamenala 2% růst, což pro tuto kosmetickou značku znamená 14. čtvrtletí po sobě, kdy došlo k růstu srovnatelných tržeb.
V posledním fiskálním čtvrtletí končícím 3. srpna 2024 vzrostl čistý zisk společnosti Macy’s na 150 milionů USD, tj. 53 centů na akcii, což představuje obrovské zlepšení oproti ztrátě 22 milionů USD, tj. 8 centů na akcii, ve stejném období předchozího fiskálního roku. Po vyloučení slabších prodejen, které společnost hodlá zavřít, je však obraz ještě horší. Srovnatelné tržby pokračující značky Macy’s – zahrnující prodejny, které zůstávají otevřené, a online prodej – klesly o 3,3 % na bázi vlastních prodejen plus licencí, včetně trhu třetích stran.
Macy’s, Inc.
Navzdory problémům společnost Macy’s tvrdí, že se jí podařilo pokročit ve svém plánu obratu díky strategii, kterou představila v únoru, krátce poté, co Spring nastoupil do čela společnosti. Prvních 50 prodejen, do kterých byly vloženy dodatečné investice, zaznamenalo nárůst srovnatelných tržeb o 1 % na bázi vlastních a licencovaných prodejen, což představuje druhé po sobě jdoucí čtvrtletí pozitivních srovnatelných tržeb od zahájení plánu.
Spring zdůraznil, že těchto 50 prodejen překonalo ostatní pobočky společnosti, a to i v kategoriích, které se potýkají s problémy, jako jsou kabelky. Společnost plánuje ve čtvrtém čtvrtletí další rozšíření této strategie i mimo tyto prodejny a již nyní se rozhodla v několika lokalitách navýšit počet zaměstnanců v odděleních dámské obuvi a kabelek, a to z důvodu reakce zákazníků.
Společnost se však nepotýkala pouze s nerovnoměrným prodejem, ale také s pokusem o převzetí aktivistickou skupinou Arkhouse Management a Brigade Capital, které si přály společnost privatizovat. Vedení společnosti Macy’s minulý měsíc zveřejnilo, že se její představenstvo jednomyslně rozhodlo ukončit jednání s touto skupinou.
Společnost byla svědkem výkyvů v cenách akcií, které v úterý uzavřely na hodnotě 17,74 USD, čímž tržní kapitalizace společnosti dosáhla 4,9 miliardy USD. Akcie firmy zaznamenaly od začátku roku pokles o zhruba 12 %, což je v kontrastu se zhruba 17% růstem indexu S&P 500 za stejné období.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky