Klíčové body
- JPMorgan předpovídá, že Netflix se stane významným hráčem na reklamním trhu díky zvýšené monetizaci a růstu předplatitelů
- Analytici očekávají, že Netflix do roku 2027 dosáhne více než 10 % svých příjmů z reklamy
- Netflix plánuje další růst díky své reklamní technologické platformě a programatickým partnerstvím
- JPMorgan vidí u akcií Netflixu cílovou cenu 750 USD s potenciálem až 900 USD, což nabízí růstovou příležitost
Firma tento pátek upevnila svůj status “overweight” u poskytovatele streamovacích služeb a označila jej za vynikající volbu vzhledem k možnosti růstu tržeb v procentech ve výši středních desítek v současném a příštím fiskálním roce, zvýšení marží a posílení tvorby volného peněžního toku. Cílová cena pro akcie společnosti Netflix ve výši 750 USD od JPMorgan znamená 9% nárůst oproti závěrečné hodnotě ze čtvrtka.
Podle analýzy, kterou provedl Doug Anmuth z JPMorgan, by měl rozsah a příjmy společnosti Netflix generované z monetizace do roku 2025 výrazně vzrůst. Projekce firmy naznačují odhadovaný nárůst počtu předplatitelů na reklamní úrovni, který do konce roku dosáhne 31 milionů a do roku 2023 42 milionů. Společnost Anmuth navíc předpokládá, že příjmy Netflixu z reklamy – bez příjmů z předplatného – budou do roku 2027 tvořit více než 10 % celkových ročních příjmů streamovacího gigantu.

Anmuth tuto nadcházející změnu v příjmovém modelu Netflixu osvětlil v poznámce sdílené v pátek a uvedl, že zatímco reklamní úroveň v současné době snižuje průměrný příjem společnosti na člena, zaměření Netflixu na reklamní formáty, interně vyvinutá reklamní technologická platforma a programatická a měřicí partnerství pravděpodobně podpoří větší monetizaci. Dále poznamenal, že navzdory náročnosti vybudování Ad Tier od začátku a omezené dostupnosti robustních, rozsáhlých platforem pro digitální reklamu se očekává, že schopnost společnosti Netflix zpeněžit svou platformu se v příštích několika letech výrazně zlepší díky důsledné a kvalitní realizaci.
Nicméně na základě názorů 46 analytiků na NFLX se zdá, že konsenzus je na doporučení “Koupit”, přičemž 20 ratingů je hodnoceno jako “Strong Buy”, 15 jako “Hold”, 10 jako “Buy”, 1 jako “Underperform” a 0 jako “Sell”. Je pozoruhodné, že nejvyšší cílová cena pro akcie je 900 USD. Při poslední aktualizaci v pátek v 11:32 EDT činila aktuální cena akcií NFLX 693,37 USD s pozitivním pohybem +6,57 s ohledem na převládající výkyvy na trhu, zatímco průměrná cílová cena byla stanovena na 694,92 USD, což nabízí růst o 0,54 %. Nejnižší cílová cena činí 545 USD.
Netflix, Inc.
Ve svém výhledu pro streamovací službu JPMorgan předpokládá, že Netflix do příštího roku vystoupá na kritickou úroveň na jednotlivých reklamních trzích. V současné době Netflix hostí přibližně 278 milionů celosvětových předplatitelů – toto číslo se v blízké budoucnosti pravděpodobně výrazně zvýší. Reklamní úroveň Netflixu navíc zaznamenala ohromující počet všech registrací na reklamních trzích, což představuje více než 45 % z celkového počtu.
Vzhledem k tomu, že společnost Netflix podpořila svou reklamní úroveň za 6,99 USD, předpokládá JPMorgan, že většina uživatelů streamovací platformy v USA, kteří mají v současné době předplacený základní tarif – podle hrubého odhadu 15 milionů předplatitelů – potenciálně přejde na reklamní úroveň. Tento posun v předplatitelských plánech a cenových strategiích spolu s integrací balíčků a obsahu živých událostí jsou označovány za klíčové faktory, které by mohly podpořit růst rozsahu společnosti Netflix, upřesnil Anmuth.
Společnost Netflix zahájila svůj plán podporovaný reklamou v listopadu 2022 ve snaze zvýšit své příjmy a počet předplatitelů. Toto opatření přišlo v důsledku prvního zaznamenaného poklesu počtu předplatitelů za více než 10 let. V rámci odpovídajícího kroku ke zvýšení příjmů zahájila těžká streamovací váha několik měsíců po spuštění svého plánu podporovaného reklamou také omezení sdílení hesel.
Vzhledem k nedávné výkonnosti trhu zaznamenaly akcie společnosti Netflix v letošním roce impozantní nárůst, který se může pochlubit více než 41% nárůstem. Společnost Netflix svým vstupem do reklamy a změnou strategie předplatného nadále mění prostředí v odvětví streamovacích služeb a vytváří předpoklady pro silný růst v nadcházejících letech. Spojení účinných strategií a vytrvalého zaměření na realizaci vyneslo společnosti Netflix přední pozici mezi investory a tyto faktory by mohly potenciálně udržet její vzestupnou trajektorii i v dohledné budoucnosti.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky