Velké technologické společnosti jsou uprostřed závodů ve vývoji pokročilejších schopností umělé inteligence
Tento technologický průkopník META bude každoročně investovat desítky miliard na podporu svého úsilí v oblasti AI
Již nyní využívá AI ve všem, co dělá, ale v budoucnu by to mohl být ještě větší byznys
Umělá inteligence (AI) pronikla v posledních 18 měsících od spuštění aplikace ChatGPT společnosti OpenAI téměř do všech odvětví.
V rámci závodů ve zbrojení AI se objevilo několik velkých vítězů. Společnost Nvidia prodává své výkonné grafické procesory (GPU) rychleji, než je dokáže vyrobit, což výrobci čipů přináší obrovské zisky. Společnost Microsoft, investor do OpenAI, zaznamenala prudký nárůst příjmů ze své cloudové platformy v souvislosti s poptávkou po výpočetním výkonu a přístupu k modelům AI.
Jedna společnost však pracuje na pokročilých algoritmech AI již více než 15 let a posledních 10 let publikuje výzkum v této oblasti. Učinila několik významných pokroků v oblasti generativní AI a velkých jazykových modelů a její generální ředitel věří, že se může stát „vedoucí společností v oblasti AI na světě“.
Nejedná se o žádnou obskurní technologickou společnost. Pravděpodobně každý den používáte některý z jejích produktů, stejně jako více než 3 miliardy dalších lidí. Mluvím o společnosti Meta Platforms (META), která stojí za Facebookem, Instagramem, WhatsAppem, Messengerem a velkým jazykovým modelem Llama 3.
Společnost Meta využívá svou umělou inteligenci ve všech svých produktech
Společnost Meta pracuje na algoritmech umělé inteligence již více než deset a půl roku. Na začátku roku 2010 vyvinula nový algoritmus strojového učení, který uživatelům doporučuje obsah ve feedech. AI pak poháněla její reklamní byznys a zajišťovala, aby se správným uživatelům zobrazovala správná reklama ve správný čas.
Společnost Meta vyvinula umělou inteligenci, která dokáže porozumět tomu, co lidé píší na Facebooku nebo Instagramu (zpracování přirozeného jazyka), a fotografiím, které uživatelé zveřejňují (počítačové vidění). To jí pomáhá porozumět obsahu, který zobrazuje ostatním uživatelům, a usnadňuje blokování nenávistných projevů a jiného násilí na jejích platformách.
Meta také pracuje na generativní umělé inteligenci. Její velký jazykový model Llama je nyní ve třetí verzi, která je otevřená. Ukázalo se, že Llama 3 je pro vývojáře cenově výhodnější než modely OpenAI, ale často nedosahuje schopností nejnovějšího modelu GPT-4o od OpenAI.
Společnost Meta integrovala do své reklamní platformy funkce generativní umělé inteligence a usnadnila tak marketérům vytváření a testování reklamních kampaní. Podle generálního ředitele Marka Zuckerberga se příjmy plynoucí prostřednictvím jejích reklamních nástrojů s umělou inteligencí od loňského roku zdvojnásobily.
Model Llama 3 pohání také Meta AI, nového asistenta AI zabudovaného do rodiny aplikací Meta. Vedení společnosti hlásí „desítky milionů“ uživatelů během týdne od jeho uvedení na trh v dubnu.
Meta také využívá generativní AI k tomu, aby pomohla tvůrcům komunikovat s fanoušky, aby pomohla firmám navázat kontakt se zákazníky a pro svůj interní vývojový tým.
Vytváření špičkových modelů AI nebude levné
Pokud chcete natrénovat velký rozsáhlý jazykový model, který bude schopen vymýšlet přesné a kreativní odpovědi na otázky, pomáhat vytvářet vítězné reklamní kampaně nebo generovat realistické fotografie z textového popisu, vyžaduje to velký výpočetní výkon. To znamená utratit hodně peněz za nové grafické procesory, vybudovat nová datová centra a zaplatit veškerou elektřinu na jejich provoz.
Zuckerberg neustupuje od vysokých nákladů spojených s jeho ambicí stát se vedoucí společností v oblasti umělé inteligence na světě. „V příštích letech bychom měli investovat podstatně více, abychom vytvořili ještě pokročilejší modely a služby AI v největším měřítku na světě,“ řekl během hovoru k výsledkům společnosti Meta za první čtvrtletí.
Společnost Meta současně se zveřejněním výsledků za první čtvrtletí zvýšila výhled letošních kapitálových výdajů z 30 až 37 miliard dolarů na 35 až 40 miliard dolarů.
Zuckerberg si také myslí, že bude nějakou dobu trvat, než Meta začne ze svého úsilí v oblasti umělé inteligence generovat významné příjmy. Meta sice bude integrovat své pokroky v oblasti AI do různých produktů, ale přímá monetizace, jako jsou pokročilé služby obchodních zpráv, reklamy a placený obsah v rámci interakcí s AI a zpoplatnění přístupu k prémiovým modelům AI (jako to dělá OpenAI), se projeví až za několik let. Řekl však: „Pokud se technologie a produkty budou vyvíjet tak, jak doufáme, každý z nich odemkne obrovské množství hodnot pro lidi a … [podniky] pro nás v průběhu času.“
Nejlepší akcie AI, které lze nyní koupit
Společnost Meta zůstává jednou z nejatraktivnějších akcií AI na trhu.
Investoři sice zpočátku poslali cenu akcií dolů po zprávě, že Meta plánuje utratit o miliardy více, než původně plánovala, za vybudování datových center AI, ale od té doby se akcie zotavily. Nyní se obchoduje poblíž svého historického maxima, ale stále může stoupat výše.
Její forwardová cena k zisku 25,5 jí dává mírnou prémii k indexu S&P 500. Analytici však očekávají, že zisk na akcii společnosti Meta poroste v příštích pěti letech přibližně o 30 % ročně. Tento růst je podporován masivním programem zpětného odkupu akcií. Na konci prvního čtvrtletí měla Meta v rozvaze přibližně 58 miliard dolarů v hotovosti a v letošním roce by mohla i přes zvýšení kapitálových výdajů vygenerovat dalších 50 miliard dolarů volného peněžního toku.
Ambice společnosti Meta v oblasti umělé inteligence by mohly podpořit další období silného růstu této technologické společnosti. Při současné ceně akcií to vypadá na férovou hodnotu. A pokud na svých modelech umělé inteligence vybuduje velký byznys, mohlo by to investorům přinést výrazný růst.
Umělá inteligence pronikla v posledních 18 měsících od spuštění aplikace ChatGPT společnosti OpenAI téměř do všech odvětví.V rámci závodů ve zbrojení AI se objevilo několik velkých vítězů. Společnost Nvidia prodává své výkonné grafické procesory rychleji, než je dokáže vyrobit, což výrobci čipů přináší obrovské zisky. Společnost Microsoft, investor do OpenAI, zaznamenala prudký nárůst příjmů ze své cloudové platformy v souvislosti s poptávkou po výpočetním výkonu a přístupu k modelům AI.Jedna společnost však pracuje na pokročilých algoritmech AI již více než 15 let a posledních 10 let publikuje výzkum v této oblasti. Učinila několik významných pokroků v oblasti generativní AI a velkých jazykových modelů a její generální ředitel věří, že se může stát „vedoucí společností v oblasti AI na světě“.Nejedná se o žádnou obskurní technologickou společnost. Pravděpodobně každý den používáte některý z jejích produktů, stejně jako více než 3 miliardy dalších lidí. Mluvím o společnosti Meta Platforms , která stojí za Facebookem, Instagramem, WhatsAppem, Messengerem a velkým jazykovým modelem Llama 3.Společnost Meta využívá svou umělou inteligenci ve všech svých produktechSpolečnost Meta pracuje na algoritmech umělé inteligence již více než deset a půl roku. Na začátku roku 2010 vyvinula nový algoritmus strojového učení, který uživatelům doporučuje obsah ve feedech. AI pak poháněla její reklamní byznys a zajišťovala, aby se správným uživatelům zobrazovala správná reklama ve správný čas.Společnost Meta vyvinula umělou inteligenci, která dokáže porozumět tomu, co lidé píší na Facebooku nebo Instagramu , a fotografiím, které uživatelé zveřejňují . To jí pomáhá porozumět obsahu, který zobrazuje ostatním uživatelům, a usnadňuje blokování nenávistných projevů a jiného násilí na jejích platformách.Meta také pracuje na generativní umělé inteligenci. Její velký jazykový model Llama je nyní ve třetí verzi, která je otevřená. Ukázalo se, že Llama 3 je pro vývojáře cenově výhodnější než modely OpenAI, ale často nedosahuje schopností nejnovějšího modelu GPT-4o od OpenAI.Společnost Meta integrovala do své reklamní platformy funkce generativní umělé inteligence a usnadnila tak marketérům vytváření a testování reklamních kampaní. Podle generálního ředitele Marka Zuckerberga se příjmy plynoucí prostřednictvím jejích reklamních nástrojů s umělou inteligencí od loňského roku zdvojnásobily.Model Llama 3 pohání také Meta AI, nového asistenta AI zabudovaného do rodiny aplikací Meta. Vedení společnosti hlásí „desítky milionů“ uživatelů během týdne od jeho uvedení na trh v dubnu.Meta také využívá generativní AI k tomu, aby pomohla tvůrcům komunikovat s fanoušky, aby pomohla firmám navázat kontakt se zákazníky a pro svůj interní vývojový tým.Vytváření špičkových modelů AI nebude levnéPokud chcete natrénovat velký rozsáhlý jazykový model, který bude schopen vymýšlet přesné a kreativní odpovědi na otázky, pomáhat vytvářet vítězné reklamní kampaně nebo generovat realistické fotografie z textového popisu, vyžaduje to velký výpočetní výkon. To znamená utratit hodně peněz za nové grafické procesory, vybudovat nová datová centra a zaplatit veškerou elektřinu na jejich provoz.Zuckerberg neustupuje od vysokých nákladů spojených s jeho ambicí stát se vedoucí společností v oblasti umělé inteligence na světě. „V příštích letech bychom měli investovat podstatně více, abychom vytvořili ještě pokročilejší modely a služby AI v největším měřítku na světě,“ řekl během hovoru k výsledkům společnosti Meta za první čtvrtletí.Společnost Meta současně se zveřejněním výsledků za první čtvrtletí zvýšila výhled letošních kapitálových výdajů z 30 až 37 miliard dolarů na 35 až 40 miliard dolarů.Zuckerberg si také myslí, že bude nějakou dobu trvat, než Meta začne ze svého úsilí v oblasti umělé inteligence generovat významné příjmy. Meta sice bude integrovat své pokroky v oblasti AI do různých produktů, ale přímá monetizace, jako jsou pokročilé služby obchodních zpráv, reklamy a placený obsah v rámci interakcí s AI a zpoplatnění přístupu k prémiovým modelům AI , se projeví až za několik let. Řekl však: „Pokud se technologie a produkty budou vyvíjet tak, jak doufáme, každý z nich odemkne obrovské množství hodnot pro lidi a … [podniky] pro nás v průběhu času.“Nejlepší akcie AI, které lze nyní koupitSpolečnost Meta zůstává jednou z nejatraktivnějších akcií AI na trhu.Investoři sice zpočátku poslali cenu akcií dolů po zprávě, že Meta plánuje utratit o miliardy více, než původně plánovala, za vybudování datových center AI, ale od té doby se akcie zotavily. Nyní se obchoduje poblíž svého historického maxima, ale stále může stoupat výše.Její forwardová cena k zisku 25,5 jí dává mírnou prémii k indexu S&P 500. Analytici však očekávají, že zisk na akcii společnosti Meta poroste v příštích pěti letech přibližně o 30 % ročně. Tento růst je podporován masivním programem zpětného odkupu akcií. Na konci prvního čtvrtletí měla Meta v rozvaze přibližně 58 miliard dolarů v hotovosti a v letošním roce by mohla i přes zvýšení kapitálových výdajů vygenerovat dalších 50 miliard dolarů volného peněžního toku.Ambice společnosti Meta v oblasti umělé inteligence by mohly podpořit další období silného růstu této technologické společnosti. Při současné ceně akcií to vypadá na férovou hodnotu. A pokud na svých modelech umělé inteligence vybuduje velký byznys, mohlo by to investorům přinést výrazný růst.
Čínská společnost REFIRE, přední hráč v oblasti vodíkových technologií, oznámila svůj vstup na hongkongskou burzu cenných papírů. Tento krok představuje...