Akcie společnosti Nike jsou o 50 % pod maximem, ale snižování nákladů a nová strategie slibují oživení v příštím roce
Roku dosáhl meziročního růstu uživatelů o 14 %, přičemž většina příjmů pochází z reklam a předplatného
Nike plánuje investovat do levnějších produktů a technologií, což by mohlo podpořit růst tržního podílu a výnosů
Přesto se některé významné akcie stále obchodují za nižší ceny. Zde jsou dvě akcie, které jsou výrazně pod svými maximy a mají potenciál k odrazu v příštím roce.
Nike
Nike (NKE) je špičkovou značkou na rostoucím trhu sportovního oblečení, ale cena jejích akcií se obchoduje o 50 % níže než na předchozím maximu kvůli slabým prodejním výsledkům. Společnost je dobrou sázkou na obrat poté, co nedávno najala bývalého veterána společnosti Elliotta Hilla jako svého nového generálního ředitele.
Ačkoli Hill nastoupí do funkce až 14. října, Nike již dělá pokroky ve strategii obratu. Společnost právě snižuje náklady o 2 miliardy dolarů během tří let, což by mohlo mít významný dopad na výnosy pro akcionáře. Společnost Nike zahájila toto úsilí o snížení nákladů v loňském roce, což vedlo k 15% růstu zisku ve fiskálním roce 2024.
Silná poptávka po fitness produktech společnosti Nike je skvělým ukazatelem do budoucna. Společnost vidí příležitosti ke zjednodušení sortimentu, což by mohlo pomoci nasměrovat více investic do nejprodávanějších produktů, jako je běžecká obuv a fitness oblečení.
Společnost Nike má také nevyužitý potenciál využít sílu své značky k získání větší poptávky v nižších cenových relacích. Společnost Nike plánuje v příštím roce uvést na trh nové výrobky obuvi s cenou nižší než 100 USD, což by mohlo značce pomoci získat podíl na trhu.
Nike je velká společnost, která má hluboko do kapsy, aby mohla investovat do nových produktů a inovací, zejména do technologie odpružení obuvi, a zároveň po celou dobu vyplácet akcionářům dividendy. Její klouzavý dividendový výnos ve výši 1,67 % je nejvyšší za posledních 15 let, což podtrhuje hodnotu akcií v současné době.
Společnost Nike dosahuje dobrých výsledků v oblasti snižování nákladů a změny sortimentu výrobků s cílem dosáhnout lepšího růstu, ale investoři by měli očekávat, že Hill představí některé vlastní nápady, které by mohly zlepšit náladu investorů a poslat akcie Nike v roce 2025 výše.
Roku
Více než 83 milionů domácností používá Roku (ROKU) jako svou televizní bránu a počet domácností, které se k němu přihlásily, vzrostl ve druhém čtvrtletí meziročně o 14 %. Po poklesu v první polovině roku akcie za poslední tři měsíce vzrostly o 24 % a mohly by mít další prostor k růstu.
Společnost Roku dosahuje malé části svých příjmů z prodeje streamovacích zařízení, ale většina jejích příjmů ve výši 3,7 miliardy dolarů pochází z reklamy a prodeje předplatného streamování na její platformě. Oživení reklamního trhu v posledním roce prospělo podnikání společnosti Roku, jejíž příjmy z platformy ve druhém čtvrtletí meziročně vzrostly o 11 %.
Růst společnosti Roku by se mohl v příštích několika letech dále zrychlit, protože vedení se začne opírat o nové způsoby zpeněžení uživatelů. Například využívá vlastní platební službu Roku Pay, která má zjednodušit proces registrace prémiových streamovacích služeb nabízených na platformě.
Roku se také více opírá o partnerství, aby podpořil růst svého reklamního byznysu. Nedávno navázala spolupráci s technologickou platformou The Trade Desk, která pomáhá značkám nakupovat a spravovat reklamní kampaně. Toto partnerství pomůže značkám třetích stran získat lepší údaje o divácích Roku, a tím potenciálně urychlit růst příjmů Roku z reklamy.
Společnost Roku má na trhu reklamy v chytrých televizích, který podle odhadů společnosti GroupM dosáhne v roce 2024 38 miliard dolarů, velký nevyužitý potenciál. Investoři si mohou koupit akcie za rozumný poměr ceny a volného peněžního toku ve výši 33, který nemusí odrážet potenciál trvalého dvouciferného růstu v dlouhodobém horizontu.
Přesto se některé významné akcie stále obchodují za nižší ceny. Zde jsou dvě akcie, které jsou výrazně pod svými maximy a mají potenciál k odrazu v příštím roce.NikeNike je špičkovou značkou na rostoucím trhu sportovního oblečení, ale cena jejích akcií se obchoduje o 50 % níže než na předchozím maximu kvůli slabým prodejním výsledkům. Společnost je dobrou sázkou na obrat poté, co nedávno najala bývalého veterána společnosti Elliotta Hilla jako svého nového generálního ředitele.Ačkoli Hill nastoupí do funkce až 14. října, Nike již dělá pokroky ve strategii obratu. Společnost právě snižuje náklady o 2 miliardy dolarů během tří let, což by mohlo mít významný dopad na výnosy pro akcionáře. Společnost Nike zahájila toto úsilí o snížení nákladů v loňském roce, což vedlo k 15% růstu zisku ve fiskálním roce 2024.Silná poptávka po fitness produktech společnosti Nike je skvělým ukazatelem do budoucna. Společnost vidí příležitosti ke zjednodušení sortimentu, což by mohlo pomoci nasměrovat více investic do nejprodávanějších produktů, jako je běžecká obuv a fitness oblečení.Společnost Nike má také nevyužitý potenciál využít sílu své značky k získání větší poptávky v nižších cenových relacích. Společnost Nike plánuje v příštím roce uvést na trh nové výrobky obuvi s cenou nižší než 100 USD, což by mohlo značce pomoci získat podíl na trhu. Nike je velká společnost, která má hluboko do kapsy, aby mohla investovat do nových produktů a inovací, zejména do technologie odpružení obuvi, a zároveň po celou dobu vyplácet akcionářům dividendy. Její klouzavý dividendový výnos ve výši 1,67 % je nejvyšší za posledních 15 let, což podtrhuje hodnotu akcií v současné době.Společnost Nike dosahuje dobrých výsledků v oblasti snižování nákladů a změny sortimentu výrobků s cílem dosáhnout lepšího růstu, ale investoři by měli očekávat, že Hill představí některé vlastní nápady, které by mohly zlepšit náladu investorů a poslat akcie Nike v roce 2025 výše.RokuVíce než 83 milionů domácností používá Roku jako svou televizní bránu a počet domácností, které se k němu přihlásily, vzrostl ve druhém čtvrtletí meziročně o 14 %. Po poklesu v první polovině roku akcie za poslední tři měsíce vzrostly o 24 % a mohly by mít další prostor k růstu.Společnost Roku dosahuje malé části svých příjmů z prodeje streamovacích zařízení, ale většina jejích příjmů ve výši 3,7 miliardy dolarů pochází z reklamy a prodeje předplatného streamování na její platformě. Oživení reklamního trhu v posledním roce prospělo podnikání společnosti Roku, jejíž příjmy z platformy ve druhém čtvrtletí meziročně vzrostly o 11 %.Růst společnosti Roku by se mohl v příštích několika letech dále zrychlit, protože vedení se začne opírat o nové způsoby zpeněžení uživatelů. Například využívá vlastní platební službu Roku Pay, která má zjednodušit proces registrace prémiových streamovacích služeb nabízených na platformě. Roku se také více opírá o partnerství, aby podpořil růst svého reklamního byznysu. Nedávno navázala spolupráci s technologickou platformou The Trade Desk, která pomáhá značkám nakupovat a spravovat reklamní kampaně. Toto partnerství pomůže značkám třetích stran získat lepší údaje o divácích Roku, a tím potenciálně urychlit růst příjmů Roku z reklamy.Společnost Roku má na trhu reklamy v chytrých televizích, který podle odhadů společnosti GroupM dosáhne v roce 2024 38 miliard dolarů, velký nevyužitý potenciál. Investoři si mohou koupit akcie za rozumný poměr ceny a volného peněžního toku ve výši 33, který nemusí odrážet potenciál trvalého dvouciferného růstu v dlouhodobém horizontu.
Čínská společnost REFIRE, přední hráč v oblasti vodíkových technologií, oznámila svůj vstup na hongkongskou burzu cenných papírů. Tento krok představuje...