Společnost Shopify (SHOP) vyniká snadným nastavením celé řady služeb
Růst tržeb se od doby před pandemií zpomalil
Návrat k ziskovosti by mohl akcie posilovat i nadále
Akcionáři společnostiShopify (SHOP) mají za sebou pět let plných událostí. Akcie během vrcholu pandemie vyletěly do stratosféry, aby v roce 2022, kdy se lidé vrátili ke svým offline nákupním zvyklostem, ztratily až 87 % své hodnoty.
Přestože od té doby zažila značné oživení, stále se prodává za méně než 50 % svého maxima z roku 2021. Otázkou pro investory je, zda dokáže v příštích pěti letech překonat trh, nebo zda obchodní podmínky pravděpodobně zhatí jeho oživení.
Jak si Shopify stojí jako společnost
Společnost Shopify začínala jako řešení pro obchodníky. Ve vysoce konkurenčním prostředí platforem elektronického obchodování vynikala tím, že nabízela vysoce přizpůsobitelné webové stránky bez nutnosti kódování. Protože pomalá rychlost webových stránek může vést ke ztrátě tržeb, kladla společnost Shopify důraz také na rychlé transakce.
Nicméně společnost Shopify rozšířila svou konkurenční výhodu nabídkou doplňkových služeb, které z ní mohou učinit komplexní řešení všech potřeb elektronického obchodování. Prostřednictvím služby Shopify lze tedy vyřídit tak rozmanité služby, jako je zpracování plateb, správa sociálních médií a získávání kapitálu.
Společnost Shopify se na to pokusila navázat také přidáním činnosti v oblasti plnění a přepravy. Vysoké náklady (a pravděpodobně i nízké marže) spojené s nabídkou těchto služeb však společnost Shopify přiměly k prodeji její logistické části. Prodej této činnosti umožnil společnosti Shopify vrátit se k ziskovosti, což by mohlo být pro společnost v příštích pěti letech dobrou vizitkou.
Společnost Grand View Research předpovídá pro odvětví elektronického obchodování složenou roční míru růstu (CAGR) ve výši 19 % do roku 2030. To by pro společnost Shopify mělo znamenat dobré věci, i když se jí nepodaří přilákat zákazníky nabídkou logistiky.
Zdroj: Getty Images
Finance a akcie společnosti Shopify
Co se týče financí, jedním ze způsobů, jak posoudit, kam se společnost Shopify ubírá, je podívat se na úroveň příjmů v posledních několika letech. Investoři pravděpodobně zaznamenají výrazné zpomalení růstu příjmů.
Úroveň růstu příjmů se zpomalila do roku 2019, kdy klesla pod 50 %. Nicméně pandemie vytvořila neočekávanou poptávku po online nakupování, což vedlo k masivnímu nárůstu tržeb v letech 2020 a 2021. Od té doby se růst tržeb výrazně zpomalil.
Rok
Růst tržeb
2019
47%
2020
86%
2021
57%
2022
21%
2023
26%
Zvýšení cen v roce 2023 mohlo tento efekt zastřít. Zákazníci však mohou tento efekt zmírnit přechodem na levnější roční tarify.
Investoři by si také měli uvědomit, že společnost Shopify dosáhla v prvním pololetí příjmů ve výši 3,9 miliardy dolarů. Téměř 73 % z toho pocházelo z jejích řešení pro obchodníky, nikoli ze samotných stránek, což znamená, že zvýšení cen mohlo mít na růst jen malý vliv.
Navíc se zdá, že díky prodeji logistické divize se společnost Shopify vrátila k ziskovosti. Ačkoli společnost v první polovině roku 2024 prodělala 111 milionů dolarů, ve druhém čtvrtletí dosáhla čistého zisku 170 milionů dolarů. To zvyšuje pravděpodobnost, že bude v roce 2024 zisková, což je očekávané zlepšení, které pravděpodobně pomohlo nastartovat oživení akcií Shopify
Navíc se prodává za forwardový poměr ceny k zisku (P/E) 75 a poměr ceny k tržbám (P/S ) 14. I když se tyto hodnoty mohou zdát vysoké, poměr P/S je mnohem nižší než v době vrcholící pandemie, což by mělo snížit obavy spojené s jeho oceněním.
Poměr P/S také odráží naděje do budoucna a pětiletá předpověď analytiků počítá s průměrným ročním růstem zisku o 47 %. Ačkoli jsou tyto prognózy „příliš brzkými“ předpověďmi, které se pravděpodobně změní, až bude k dispozici více údajů, naznačují, že zisky mohou v příštích letech dramaticky růst.
Zdroj: Unsplash
Shopify za pět let
V konečném důsledku je více než pravděpodobné, že společnost Shopify poroste v příštích pěti letech rychleji než trh.
Je pravda, že zpomalující se růst tržeb je znepokojující a předpovědi 47% ročního růstu zisku by se mohly ukázat jako příliš optimistické.
Nicméně i kdyby se růst tržeb ustálil v rozmezí 20 % ročně, měl by být dostatečný k tomu, aby nyní, kdy je Shopify opět ziskové, vyvolal výrazný růst zisků. Vzhledem k předpokládanému 19% růstu e-commerce do roku 2030 má společnost Shopify dobrou pozici, aby mohla těžit z pokračujícího růstu tohoto odvětví.
Akcionáři společnostiShopify mají za sebou pět let plných událostí. Akcie během vrcholu pandemie vyletěly do stratosféry, aby v roce 2022, kdy se lidé vrátili ke svým offline nákupním zvyklostem, ztratily až 87 % své hodnoty.Přestože od té doby zažila značné oživení, stále se prodává za méně než 50 % svého maxima z roku 2021. Otázkou pro investory je, zda dokáže v příštích pěti letech překonat trh, nebo zda obchodní podmínky pravděpodobně zhatí jeho oživení.Jak si Shopify stojí jako společnostSpolečnost Shopify začínala jako řešení pro obchodníky. Ve vysoce konkurenčním prostředí platforem elektronického obchodování vynikala tím, že nabízela vysoce přizpůsobitelné webové stránky bez nutnosti kódování. Protože pomalá rychlost webových stránek může vést ke ztrátě tržeb, kladla společnost Shopify důraz také na rychlé transakce.Nicméně společnost Shopify rozšířila svou konkurenční výhodu nabídkou doplňkových služeb, které z ní mohou učinit komplexní řešení všech potřeb elektronického obchodování. Prostřednictvím služby Shopify lze tedy vyřídit tak rozmanité služby, jako je zpracování plateb, správa sociálních médií a získávání kapitálu.Společnost Shopify se na to pokusila navázat také přidáním činnosti v oblasti plnění a přepravy. Vysoké náklady spojené s nabídkou těchto služeb však společnost Shopify přiměly k prodeji její logistické části. Prodej této činnosti umožnil společnosti Shopify vrátit se k ziskovosti, což by mohlo být pro společnost v příštích pěti letech dobrou vizitkou.Společnost Grand View Research předpovídá pro odvětví elektronického obchodování složenou roční míru růstu ve výši 19 % do roku 2030. To by pro společnost Shopify mělo znamenat dobré věci, i když se jí nepodaří přilákat zákazníky nabídkou logistiky.Finance a akcie společnosti ShopifyCo se týče financí, jedním ze způsobů, jak posoudit, kam se společnost Shopify ubírá, je podívat se na úroveň příjmů v posledních několika letech. Investoři pravděpodobně zaznamenají výrazné zpomalení růstu příjmů.Úroveň růstu příjmů se zpomalila do roku 2019, kdy klesla pod 50 %. Nicméně pandemie vytvořila neočekávanou poptávku po online nakupování, což vedlo k masivnímu nárůstu tržeb v letech 2020 a 2021. Od té doby se růst tržeb výrazně zpomalil. RokRůst tržeb201947%202086%202157%202221%202326%Zvýšení cen v roce 2023 mohlo tento efekt zastřít. Zákazníci však mohou tento efekt zmírnit přechodem na levnější roční tarify.Investoři by si také měli uvědomit, že společnost Shopify dosáhla v prvním pololetí příjmů ve výši 3,9 miliardy dolarů. Téměř 73 % z toho pocházelo z jejích řešení pro obchodníky, nikoli ze samotných stránek, což znamená, že zvýšení cen mohlo mít na růst jen malý vliv.Navíc se zdá, že díky prodeji logistické divize se společnost Shopify vrátila k ziskovosti. Ačkoli společnost v první polovině roku 2024 prodělala 111 milionů dolarů, ve druhém čtvrtletí dosáhla čistého zisku 170 milionů dolarů. To zvyšuje pravděpodobnost, že bude v roce 2024 zisková, což je očekávané zlepšení, které pravděpodobně pomohlo nastartovat oživení akcií ShopifyNavíc se prodává za forwardový poměr ceny k zisku 75 a poměr ceny k tržbám 14. I když se tyto hodnoty mohou zdát vysoké, poměr P/S je mnohem nižší než v době vrcholící pandemie, což by mělo snížit obavy spojené s jeho oceněním.Poměr P/S také odráží naděje do budoucna a pětiletá předpověď analytiků počítá s průměrným ročním růstem zisku o 47 %. Ačkoli jsou tyto prognózy „příliš brzkými“ předpověďmi, které se pravděpodobně změní, až bude k dispozici více údajů, naznačují, že zisky mohou v příštích letech dramaticky růst.Shopify za pět letV konečném důsledku je více než pravděpodobné, že společnost Shopify poroste v příštích pěti letech rychleji než trh.Je pravda, že zpomalující se růst tržeb je znepokojující a předpovědi 47% ročního růstu zisku by se mohly ukázat jako příliš optimistické.Nicméně i kdyby se růst tržeb ustálil v rozmezí 20 % ročně, měl by být dostatečný k tomu, aby nyní, kdy je Shopify opět ziskové, vyvolal výrazný růst zisků. Vzhledem k předpokládanému 19% růstu e-commerce do roku 2030 má společnost Shopify dobrou pozici, aby mohla těžit z pokračujícího růstu tohoto odvětví.
Navzdory smíšeným výsledkům za první čtvrtletí zůstává investiční společnost Stifel pozitivně naladěná vůči akciím Home Depot, jednoho z největších amerických...