Francouzská vláda představila návrh rozpočtu, který obsahuje výrazné zvýšení daní nad rámec původních odhadů, aby se vypořádala s výpadkem veřejných financí ve výši 60 miliard eur. Z rozpisu vyplývá, že zvýšení daní o 29,5 miliardy eur se dotkne velkých společností a bohatých jednotlivců, což je v rozporu s tvrzením, že malé firmy budou ušetřeny. Kritici jako Jean-Pisani Ferry varují, že tento krok může podkopat Macronův pro-podnikatelský odkaz. Rozpor vzniká v důsledku překlasifikování opatření buď na výdajové škrty, nebo na zvýšení daní. Analytici zdůrazňují dopad na středně velké firmy v důsledku snížení příspěvků na sociální zabezpečení a pobídek pro zaměstnávání učňů. Důraz, který vláda klade na snižování výdajů namísto zvyšování daní, čelí kontrole uprostřed volání po výraznějším snížení výdajů. nezávislí fiskální strážci zpochybňují účinnost vládního přístupu a naznačují potřebu skutečné reformy výdajů.
Francouzská vláda představila návrh rozpočtu, který obsahuje výrazné zvýšení daní nad rámec původních odhadů, aby se vypořádala s výpadkem veřejných financí ve výši 60 miliard eur. Z rozpisu vyplývá, že zvýšení daní o 29,5 miliardy eur se dotkne velkých společností a bohatých jednotlivců, což je v rozporu s tvrzením, že malé firmy budou ušetřeny. Kritici jako Jean-Pisani Ferry varují, že tento krok může podkopat Macronův pro-podnikatelský odkaz. Rozpor vzniká v důsledku překlasifikování opatření buď na výdajové škrty, nebo na zvýšení daní. Analytici zdůrazňují dopad na středně velké firmy v důsledku snížení příspěvků na sociální zabezpečení a pobídek pro zaměstnávání učňů. Důraz, který vláda klade na snižování výdajů namísto zvyšování daní, čelí kontrole uprostřed volání po výraznějším snížení výdajů. nezávislí fiskální strážci zpochybňují účinnost vládního přístupu a naznačují potřebu skutečné reformy výdajů.