Americká Federální obchodní komise (FTC) ve středu představila konečné pravidlo, které podnikům ukládá, aby zjednodušily proces zrušení předplatného a členství. Nové nařízení, známé jako pravidlo “click to cancel”, nařizuje podnikům získat souhlas spotřebitelů pro automatické obnovení, bezplatné zkušební verze a předplatné, které se mění na placené členství. Důležité je, že způsob zrušení musí být stejně uživatelsky přívětivý jako proces registrace.
Předsedkyně FTC Lina Khanová uvedla, že toto pravidlo reaguje na rostoucí počet stížností spotřebitelů, kteří se k předplatnému přihlašují bez námahy, ale jeho zrušení je nesmírně náročné. Pravidlo konkrétně zakazuje společnostem nutit zákazníky, aby ke zrušení předplatného používali chatovací roboty nebo agenty, pokud se původně přihlásili prostřednictvím aplikace nebo webové stránky. V případě osobního přihlášení musí podniky nabídnout telefonické nebo online možnosti zrušení.
Po loňském návrhu FTC obdržela řadu stížností od spotřebitelů, kteří se snaží zrušit služby, spolu s kritikou některých praktik používaných společnostmi, jako jsou Planet Fitness, HelloFresh a Savage X Fenty. FTC zjistila, že stávající zákony jsou při řešení tohoto problému nedostatečné, což vyvolalo potřebu tohoto nového nařízení.
Pravidlo bylo schváleno poměrem hlasů 3:2, přičemž dva republikánští komisaři FTC byli proti. S blížícími se prezidentskými volbami je pravidlo “click to cancel” považováno za klíčovou součást širší iniciativy prezidenta Joe Bidena v boji proti “nevyžádaným poplatkům”. Viceprezidentka Kamala Harrisová již dříve zdůraznila tento návrh a jeho význam ve své kampani. Předsedkyně Lina Khanová se však odmítla vyjádřit ke své potenciální roli v rámci Harrisovy administrativy nebo k prohlášením Harrisových miliardářských příznivců ohledně jejího nahrazení.
Americká Federální obchodní komise ve středu představila konečné pravidlo, které podnikům ukládá, aby zjednodušily proces zrušení předplatného a členství. Nové nařízení, známé jako pravidlo “click to cancel”, nařizuje podnikům získat souhlas spotřebitelů pro automatické obnovení, bezplatné zkušební verze a předplatné, které se mění na placené členství. Důležité je, že způsob zrušení musí být stejně uživatelsky přívětivý jako proces registrace.
Předsedkyně FTC Lina Khanová uvedla, že toto pravidlo reaguje na rostoucí počet stížností spotřebitelů, kteří se k předplatnému přihlašují bez námahy, ale jeho zrušení je nesmírně náročné. Pravidlo konkrétně zakazuje společnostem nutit zákazníky, aby ke zrušení předplatného používali chatovací roboty nebo agenty, pokud se původně přihlásili prostřednictvím aplikace nebo webové stránky. V případě osobního přihlášení musí podniky nabídnout telefonické nebo online možnosti zrušení.
Po loňském návrhu FTC obdržela řadu stížností od spotřebitelů, kteří se snaží zrušit služby, spolu s kritikou některých praktik používaných společnostmi, jako jsou Planet Fitness, HelloFresh a Savage X Fenty. FTC zjistila, že stávající zákony jsou při řešení tohoto problému nedostatečné, což vyvolalo potřebu tohoto nového nařízení.
Pravidlo bylo schváleno poměrem hlasů 3:2, přičemž dva republikánští komisaři FTC byli proti. S blížícími se prezidentskými volbami je pravidlo “click to cancel” považováno za klíčovou součást širší iniciativy prezidenta Joe Bidena v boji proti “nevyžádaným poplatkům”. Viceprezidentka Kamala Harrisová již dříve zdůraznila tento návrh a jeho význam ve své kampani. Předsedkyně Lina Khanová se však odmítla vyjádřit ke své potenciální roli v rámci Harrisovy administrativy nebo k prohlášením Harrisových miliardářských příznivců ohledně jejího nahrazení.
