Společnost PepsiCo, gigant v oblasti balených potravin, snížila svou prognózu růstu tržeb pro rok 2024 kvůli poklesu spotřebitelských výdajů za občerstvení a limonády v Severní Americe. Společnost nyní očekává nárůst organických tržeb v nízkém jednociferném rozmezí, což je méně než předchozí odhad 4% nárůstu. Generální ředitel Ramon Laguarta přičítá snížení výdajů inflačním tlakům a vyšším nákladům na půjčky, které ovlivňují rozpočty spotřebitelů. Rostoucí ceny potravin a dalších výrobků přiměly americké spotřebitele omezit výdaje, volit menší balení a častěji nakupovat v hromadných prodejnách. Navíc stažení výrobků Quaker Foods na začátku tohoto roku kvůli kontaminaci salmonelou ovlivnilo tržby společnosti PepsiCo ve třetím čtvrtletí. Společnost zaznamenala pokles objemů na svých mezinárodních trzích v Latinské Americe, jižní Asii a Evropě, což dříve kompenzovalo slabost jejího podnikání v Severní Americe. Navzdory těmto problémům společnost PepsiCo vykázala nárůst marží o 111 bazických bodů díky zvýšení cen a opatřením na zvýšení efektivity. Prognóza upraveného zisku společnosti pro letošní rok zůstává nezměněna.
Společnost PepsiCo, gigant v oblasti balených potravin, snížila svou prognózu růstu tržeb pro rok 2024 kvůli poklesu spotřebitelských výdajů za občerstvení a limonády v Severní Americe. Společnost nyní očekává nárůst organických tržeb v nízkém jednociferném rozmezí, což je méně než předchozí odhad 4% nárůstu. Generální ředitel Ramon Laguarta přičítá snížení výdajů inflačním tlakům a vyšším nákladům na půjčky, které ovlivňují rozpočty spotřebitelů. Rostoucí ceny potravin a dalších výrobků přiměly americké spotřebitele omezit výdaje, volit menší balení a častěji nakupovat v hromadných prodejnách. Navíc stažení výrobků Quaker Foods na začátku tohoto roku kvůli kontaminaci salmonelou ovlivnilo tržby společnosti PepsiCo ve třetím čtvrtletí. Společnost zaznamenala pokles objemů na svých mezinárodních trzích v Latinské Americe, jižní Asii a Evropě, což dříve kompenzovalo slabost jejího podnikání v Severní Americe. Navzdory těmto problémům společnost PepsiCo vykázala nárůst marží o 111 bazických bodů díky zvýšení cen a opatřením na zvýšení efektivity. Prognóza upraveného zisku společnosti pro letošní rok zůstává nezměněna.
