Oznámení společnosti Tesla o dvoumístném robotaxi s názvem Cybercab vyvolalo u investorů a analytiků zmatek. Generální ředitel Elon Musk při odhalení ukázal elegantní a sportovní design, ale nevyvrátil obavy z omezené kapacity pro cestující a zavazadla. Nedostatek finančních podrobností a jasnosti ohledně cílového trhu vozu způsobil, že akcie společnosti Tesla na Wall Street klesly o 9 %. Odborníci tvrdí, že robotaxíky by měly mít dostatek prostoru, vysokou konstrukci a posuvné dveře, aby účinně napodobovaly běžné taxíky. Musk sice předvedl robotaxi pro 20 cestujících, ale neupřesnil datum její dostupnosti. Trh s dvoudveřovými vozy je omezený a tvoří pouze 2 % prodejů automobilů v USA. Musk usiluje o to, aby provoz robotaxíků byl levnější než provoz hromadné dopravy, přičemž předpokládané provozní náklady u Cybercab činí 20 centů na kilometr. Časový plán masové výroby ani schválení regulačními orgány však neuvedl. Společnost Waymo, která již provozuje robotaxi, vyjádřila obavy ohledně designu společnosti Tesla a uvedla, že vypadá “spíše hravě než seriózně” a představuje problém pro starší cestující a osoby se zdravotním postižením. Vytvoření úspěšných robotaxíků je pro úspěch společnosti Tesla klíčové, protože Musk předpokládá, že by tento byznys mohl vést k ocenění na 5 bilionů dolarů. Odborníci však tvrdí, že nakonec budou nutné větší modely robotaxi.
Oznámení společnosti Tesla o dvoumístném robotaxi s názvem Cybercab vyvolalo u investorů a analytiků zmatek. Generální ředitel Elon Musk při odhalení ukázal elegantní a sportovní design, ale nevyvrátil obavy z omezené kapacity pro cestující a zavazadla. Nedostatek finančních podrobností a jasnosti ohledně cílového trhu vozu způsobil, že akcie společnosti Tesla na Wall Street klesly o 9 %. Odborníci tvrdí, že robotaxíky by měly mít dostatek prostoru, vysokou konstrukci a posuvné dveře, aby účinně napodobovaly běžné taxíky. Musk sice předvedl robotaxi pro 20 cestujících, ale neupřesnil datum její dostupnosti. Trh s dvoudveřovými vozy je omezený a tvoří pouze 2 % prodejů automobilů v USA. Musk usiluje o to, aby provoz robotaxíků byl levnější než provoz hromadné dopravy, přičemž předpokládané provozní náklady u Cybercab činí 20 centů na kilometr. Časový plán masové výroby ani schválení regulačními orgány však neuvedl. Společnost Waymo, která již provozuje robotaxi, vyjádřila obavy ohledně designu společnosti Tesla a uvedla, že vypadá “spíše hravě než seriózně” a představuje problém pro starší cestující a osoby se zdravotním postižením. Vytvoření úspěšných robotaxíků je pro úspěch společnosti Tesla klíčové, protože Musk předpokládá, že by tento byznys mohl vést k ocenění na 5 bilionů dolarů. Odborníci však tvrdí, že nakonec budou nutné větší modely robotaxi.
