Klíčové body
- Roku (ROKU) minulý měsíc zveřejnila dobré výsledky a zvýšila svůj výhled, ale akcie se přesto o čtyři obchodní dny později dostaly na nové minimum
- Nejméně tři analytici od doby, kdy akcie dosáhly svého dna, zvýšili jejich hodnocení, přičemž se opakovala témata zlepšující se monetizace a finančních výsledků
- Akcie Roku se nyní od začátku loňského roku téměř zdvojnásobily, ale od začátku roku se stále obchodují o 19 % níže
Jedním z největších letošních propadáků se ukázal být výprodej pro školáky. Akcie Roku
Katalyzátor není v tomto případě snadné určit. Společnost Roku zahájila minulý měsíc zdánlivě skvělými výsledky, ale trh je tak nečetl. Nejméně čtyři analytici po zprávě za druhé čtvrtletí snížili cílové ceny akcií. O čtyři dny později se akcie dostaly na 18měsíční minimum.
Od doby, kdy akcie dosáhly svého dna, nebyly zveřejněny žádné finanční zprávy ani prezentace na investorských konferencích. Společnost Roku sice vydala několik nadýchaných tiskových zpráv, ale nic, co by normálně pohnulo s akciemi. Nicméně v tichu před bouří tři analytici zvýšili hodnocení akcií průkopníka v oblasti streamování videa na televizi. Momentum je zpět. Roku si bude muset tato zvýšení zaslouží.
Změna názoru je vždy v pořádku
Roku byl prvních sedm měsíců a změnu roku drsnou investicí. Akcie se od počátku roku stále obchodují o 19 % níže, a to i po 53% nárůstu za posledních pět týdnů. Po více než dvojnásobném růstu v loňském roce byl rok 2024 pro akcie této historicky poměrně volatilní volatilní streamovací služby jízdou na horské dráze.
Dobrým začátkem je obrat sentimentu na Wall Street. Tři upgrady od konce srpna mají podobná témata. Zlepšuje se monetizace Roku. Růst se zrychluje. Společnost dělá pokroky na cestě zpět k ziskovosti.
Popularita Roku nebyla nikdy zpochybněna. Na konci června měla na své platformě 83,6 milionu streamovacích domácností, což je o 14 % více účtů než před rokem. Nejedná se o pasivní diváky. Počet 30,1 miliardy hodin streamovaného obsahu zkonzumovaného prostřednictvím Roku představuje meziroční nárůst o 20 %. Domácnosti streamují více než čtyři hodiny denně, což je rekord, který podněcuje nadšení ohledně budoucnosti jeho příjmů z reklamy. Poslední dopis akcionářům se opírá o zprávu třetí strany z oboru, podle které má společnost Roku 47% podíl na čase stráveném streamováním u amerických diváků, což je zhruba trojnásobek podílu nejbližšího konkurenta.
Roku jako veřejná společnost každoročně zaznamenávala dvouciferný roční růst tržeb, ale poprvé od roku 2020 se v roce 2024 zrychluje růst nejvyššího příjmu. Investoři si mysleli, že k tomu dojde až ve chvíli, kdy Roku na začátku srpna dramaticky zvýšil svůj celoroční výhled. Dobré věci se dějí, když vaše publikum stále roste a angažovanost se zintenzivňuje.
Před třemi lety byl krátký okamžik, kdy byla společnost Roku zisková. Nyní se drápe na cestu zpět. Ztráty se snižují. Analytici nevidí návrat k vykazované ziskovosti dříve než v roce 2027, ale dynamika naznačuje, že by k němu mohlo dojít dříve. Společnost Roku vykázala v předchozích čtvrtletích mnohem menší schodky, než předpokládali profesionálové z Wall Street.
Roku začíná využívat sílu své škálovatelnosti. Kanál Roku Channel – bezplatný kanál podporovaný reklamou, který je k dispozici uživatelům Roku – zaznamenal za poslední rok nárůst využití o 75 %. Nyní je jednou z pěti nejoblíbenějších služeb na platformě, což je pro inzerenty, kteří se snaží oslovit publikum, které již nekonzumuje lineární televizi, jako zvonek k večeři. Minulý měsíc spustila kanál zaměřený na sport, čímž lidem poskytla další důvod, proč zůstat v blízkosti lídra v oboru.
Akcie společnosti nejsou levné, ale její podnikání je mnohem větší než před třemi lety, kdy akcie dosáhly historického maxima. Investoři se již dříve spálili při nákupu akcií Roku, ale od této chvíle by akcie musely posílit šestinásobně, aby překonaly svůj letní vrchol z roku 2021, kdy se akcie přiblížily k 500 USD. Je v pořádku znovu věřit Roku.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky