General Motors (GM) ukazuje silný růst díky přechodu na technologii autonomních vozů
Nové softwarové služby a předplatné slibují GM vyšší marže a udržitelný růst
Autonomní technologie a robotické osy mohou v budoucnu patřit mezi nejcennější aktiva GM
„General Motors letos výrazně předstihl většinu konkurence – zde je důvod, proč by cena jeho akcií mohla mířit ještě výš.“
General Motors (GM) se podle mého názoru nedostává dostatečného uznání za masivní obrat od finanční krize a velké recese. Kdysi dávno se společnosti Ford Motor Company (F) dostalo velkých fanfár (a oprávněně) za to, že se z recese dostala na vlastní náklady.
Poté rychle přeřadila na vyšší rychlost a začala vyrábět nové a žádané produkty, zlepšila komunikaci a provoz a v krátké době se vrátila k téměř rekordním ziskům.
Tyto dvě detroitské hvězdy si nyní zdánlivě vyměnily místa, přičemž GM si v roce 2024 vybudovala neuvěřitelnou dynamiku.
Nedávná zpráva obsahuje některé prognózy, které by měly investory přivést k optimismu, že automobilka může v nadcházejícím desetiletí pokračovat v jízdě vzhůru.
Klíčová role softwaru v budoucím růstu
Navzdory silné dynamice v roce 2024 je jedním z aspektů GM, který investoři opomíjejí, její provoz Cruise, zodpovědný za strategii robotických vozů a vozů bez řidiče. Investoři si však možná neuvědomují, jak lukrativní se může stát technologie, která do Cruise vstupuje.
Podle zprávy analytického centra Oliver Wyman Forum se celosvětový trh s pokročilými asistenčními systémy pro řidiče do roku 2035 pravděpodobně rozroste na 307 miliard dolarů, přičemž v roce 2023 činil pouhých 1,7 miliardy dolarů.
V širším měřítku se předpokládá, že příjmy z digitálních automobilových služeb porostou v příštím desetiletí o 25 % ročně a v roce 2035 mohou dosáhnout 610 miliard dolarů, zatímco v roce 2023 to bude 42 miliard dolarů.
Zpráva zahrnovala 14 služeb mobility, mimo jiné v oblasti automobilů jako služby, mikromobility a digitálních služeb.
Tato čísla z říše fantazie jsou hezká, ale investoři mohou být optimističtí i v něčem konkrétnějším: v lepších maržích. S tím, jak se do vozidel přidává stále více technologií, asistenčního softwaru pro řidiče a předplacených služeb (mimo jiné), se marže výrazně zlepšují.
Andreas Nienhaus, partner společnosti Oliver Wyman Forum pro automobilový průmysl a mobilitu, řekl pro Automotive News, že pro výrobce automobilů vyvíjející software, předplatitelské služby a asistenční technologie pro řidiče:
„úspory z rozsahu jsou obrovské. Čím více lidí to bude používat, tím více dat [výrobci automobilů] získají … a také jim to prostě poskytne [marži]. Nemusíte s tím mít spojeno mnoho hardwaru, protože je již zabudován ve vozidle.“
Software a služby zvyšují ziskovost
Důkaz bychom mohli vidět již nyní, a to v podobě komerčního podnikání konkurenčního Fordu. Vedení poznamenává, že jeho komerční zákazníci ve srovnání s běžnými spotřebiteli častěji využívají aktualizace softwaru a předplacené služby.
Ford Blue, což je jeho tradiční byznys, vygeneroval v první polovině roku 2024 zisk před úroky a zdaněním (EBIT) ve výši 2 miliard dolarů při marži 4,3 %.
Komerční divize společnosti Ford, Ford Pro, která ve druhém čtvrtletí zaznamenala 35% nárůst předplatného softwaru Ford Pro, vykázala v první polovině roku 2024 EBIT ve výši 5,6 miliardy dolarů při mnohem zdravější marži 15,9 %.
Na nárůstu zisku a marží společnosti Ford Pro se podílelo více faktorů, ale předplatné služeb a upgrady v ní jistě hrají velkou roli, zejména s ohledem na tyto téměř 16% marže EBIT.
Závěr
Investoři by zatím nebyli kritizováni za to, že Cruise považovali za rozptýlení, zdroj problémů a finanční zátěž. Společnost však v dubnu znovu spustila provoz na americkém trhu s menší flotilou vozidel v Arizoně.
Bylo to zhruba šest měsíců poté, co jedno z jejích samořízených aut srazilo chodce v San Francisku. Od té doby bylo vedení společnosti Cruise přepracováno a nově se zaměřilo na bezpečnost.
Možná to zní bláznivě, ale je docela možné, že za deset či dvacet let se Cruise stane nejcennější součástí GM.
Robotické osy by mohly být byznysem budoucnosti, a tato zpráva jasně ukazuje, že i když robotické osy nepřevezmou vládu nad silnicemi, technologie s nimi spojené – jako je software a asistence řidiče – budou neuvěřitelně cenné.
„General Motors letos výrazně předstihl většinu konkurence – zde je důvod, proč by cena jeho akcií mohla mířit ještě výš.“
General Motors se podle mého názoru nedostává dostatečného uznání za masivní obrat od finanční krize a velké recese. Kdysi dávno se společnosti Ford Motor Company dostalo velkých fanfár za to, že se z recese dostala na vlastní náklady.
Poté rychle přeřadila na vyšší rychlost a začala vyrábět nové a žádané produkty, zlepšila komunikaci a provoz a v krátké době se vrátila k téměř rekordním ziskům.
Tyto dvě detroitské hvězdy si nyní zdánlivě vyměnily místa, přičemž GM si v roce 2024 vybudovala neuvěřitelnou dynamiku.
Nedávná zpráva obsahuje některé prognózy, které by měly investory přivést k optimismu, že automobilka může v nadcházejícím desetiletí pokračovat v jízdě vzhůru.
Klíčová role softwaru v budoucím růstu
Navzdory silné dynamice v roce 2024 je jedním z aspektů GM, který investoři opomíjejí, její provoz Cruise, zodpovědný za strategii robotických vozů a vozů bez řidiče. Investoři si však možná neuvědomují, jak lukrativní se může stát technologie, která do Cruise vstupuje.
Podle zprávy analytického centra Oliver Wyman Forum se celosvětový trh s pokročilými asistenčními systémy pro řidiče do roku 2035 pravděpodobně rozroste na 307 miliard dolarů, přičemž v roce 2023 činil pouhých 1,7 miliardy dolarů.
V širším měřítku se předpokládá, že příjmy z digitálních automobilových služeb porostou v příštím desetiletí o 25 % ročně a v roce 2035 mohou dosáhnout 610 miliard dolarů, zatímco v roce 2023 to bude 42 miliard dolarů.
Zpráva zahrnovala 14 služeb mobility, mimo jiné v oblasti automobilů jako služby, mikromobility a digitálních služeb.
Tato čísla z říše fantazie jsou hezká, ale investoři mohou být optimističtí i v něčem konkrétnějším: v lepších maržích. S tím, jak se do vozidel přidává stále více technologií, asistenčního softwaru pro řidiče a předplacených služeb , se marže výrazně zlepšují.
Andreas Nienhaus, partner společnosti Oliver Wyman Forum pro automobilový průmysl a mobilitu, řekl pro Automotive News, že pro výrobce automobilů vyvíjející software, předplatitelské služby a asistenční technologie pro řidiče:
„úspory z rozsahu jsou obrovské. Čím více lidí to bude používat, tím více dat [výrobci automobilů] získají … a také jim to prostě poskytne [marži]. Nemusíte s tím mít spojeno mnoho hardwaru, protože je již zabudován ve vozidle.“
Software a služby zvyšují ziskovost
Důkaz bychom mohli vidět již nyní, a to v podobě komerčního podnikání konkurenčního Fordu. Vedení poznamenává, že jeho komerční zákazníci ve srovnání s běžnými spotřebiteli častěji využívají aktualizace softwaru a předplacené služby.
Ford Blue, což je jeho tradiční byznys, vygeneroval v první polovině roku 2024 zisk před úroky a zdaněním ve výši 2 miliard dolarů při marži 4,3 %.
Komerční divize společnosti Ford, Ford Pro, která ve druhém čtvrtletí zaznamenala 35% nárůst předplatného softwaru Ford Pro, vykázala v první polovině roku 2024 EBIT ve výši 5,6 miliardy dolarů při mnohem zdravější marži 15,9 %.
Na nárůstu zisku a marží společnosti Ford Pro se podílelo více faktorů, ale předplatné služeb a upgrady v ní jistě hrají velkou roli, zejména s ohledem na tyto téměř 16% marže EBIT.
Závěr
Investoři by zatím nebyli kritizováni za to, že Cruise považovali za rozptýlení, zdroj problémů a finanční zátěž. Společnost však v dubnu znovu spustila provoz na americkém trhu s menší flotilou vozidel v Arizoně.
Bylo to zhruba šest měsíců poté, co jedno z jejích samořízených aut srazilo chodce v San Francisku. Od té doby bylo vedení společnosti Cruise přepracováno a nově se zaměřilo na bezpečnost.
Možná to zní bláznivě, ale je docela možné, že za deset či dvacet let se Cruise stane nejcennější součástí GM.
Robotické osy by mohly být byznysem budoucnosti, a tato zpráva jasně ukazuje, že i když robotické osy nepřevezmou vládu nad silnicemi, technologie s nimi spojené – jako je software a asistence řidiče – budou neuvěřitelně cenné.
Společnost Roblox Corporation, přední platforma pro interaktivní hry a obsah vytvářený uživateli, zažívá klíčový růstový moment, který by podle analytiků...
Pokud jste se rozhodli svěřit své investice profesionálům v rámci asset managementu, první věc, na kterou narazíte bude pravděpodobně výběr investičního...