Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Britský automobilový průmysl čelí krizi při přechodu na elektromobily

Britský automobilový průmysl čelí zásadním změnám, protože se musí přizpůsobit přechodu na elektromobilitu.

Michael Klos Autor: Michael Klos
2 prosince, 2024
5 min. čtení
Zdroj: Getty images

Zdroj: Getty images

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Britský automobilový průmysl čelí problémům kvůli přechodu na elektromobily a klesající poptávce po benzinových autech
  • Továrna Vauxhall v Lutonu, po 120 letech, končí výrobu dodávek, což ohrožuje 1100 pracovních míst
  • Vláda a automobilky čelí tlaku na zjednodušení pravidel pro elektromobily, aby podpořily jejich dostupnost a udržitelnost

Tento krok přináší s sebou nejen výzvy, ale i nejistotu pro tisíce pracovníků v automobilkách. Jedním z příkladů je uzavření továrny Vauxhall v Lutonu, kterou vlastní společnost Stellantis, jež po více než 120 letech výroby vozidel přestává vyrábět dodávky.

Tento krok přichází v době, kdy britská vláda hledá rovnováhu mezi podporou nových technologií a ochranou tradičních pracovních míst.

Tony Vitty, bývalý manažer kontroly kvality v továrně na výrobu dodávek Vauxhall v Lutonu, hovoří o situaci, jakoby to byla jeho vlastní ztráta zaměstnání. „Je to zničující,“ říká o 1100 zaměstnancích, kteří čelí hrozbě propouštění. Mnozí z nich mají hypotéky, a takové pracovní příležitosti v oblasti jsou omezené.

Zdroj: Getty images

Historie automobilky Vauxhall v Lutonu je neoddělitelně spjata s městem, kde na vrcholu své výroby zaměstnávala až 37 000 lidí. V současnosti však britský automobilový průmysl čelí výzvám, které ovlivňují nejen Luton, ale celé Spojené království.

Advertisement

Pokles poptávky po spalovacích vozidlech

Chcete využít této příležitosti?

Poptávka po tradičních benzinových automobilech v Británii klesá, což se projevuje i na celkové výrobě. Výroba vozidel ve Spojeném království spadla v říjnu o 15 %, což je již osmý měsíc poklesu v řadě. Tento trend bude pravděpodobně pokračovat, jak výrobci přecházejí na elektromobily, aby splnili vládní cíle v oblasti nulových emisí.

Ford Motor Co. už oznámil zrušení přibližně 800 pracovních míst ve Velké Británii do roku 2027. Další výrobci, jako Nissan, Stellantis a Jaguar, varují před možným propouštěním a ztrátou pracovních míst v důsledku přísnějších pravidel pro výrobu automobilů s nulovými emisemi.

Britský automobilový průmysl již několik let bojuje s problémy, mezi něž patří brexit, vysoké náklady na energie a odklon od výroby benzinových vozidel. Ačkoli má Spojené království ambiciózní cíle stát se lídrem v oblasti elektromobilů, zaostává za ostatními evropskými zeměmi, které již investují do továren na baterie a elektromobily. Vláda musí urgentně zasáhnout, aby zabránila dalšímu úpadku odvětví.

Andy Palmer, bývalý výkonný ředitel společnosti Aston Martin, tvrdí, že automobilky ve Spojeném království čelí vysokým nákladům na energie a nedostatku pobídek. „Je tu mnoho důvodů, proč se auta ve Spojeném království nemusí nutně vyrábět,“ dodává.

Rachel Reevesová, kancléřka státní pokladny, se soustředí na vyřešení fiskálních problémů Velké Británie, ale její nedávná opatření pro automobilky neoslovila vedoucí pracovníky odvětví. Ti očekávali, že vláda poskytne více pobídek pro prodej elektromobilů, které jsou stále dražší než jejich benzinové alternativy.

Zatímco prodej elektromobilů roste, jejich podíl na trhu ve Velké Británii je stále nedostatečný k dosažení vládních cílů. Tento trend je podpořen slevami, které výrobci nabízí, ale současný podíl elektromobilů je pouze 18 %, zatímco cíl pro rok 2030 je 80 %. Tato situace dává výrobním firmám jasně najevo, že budou muset inovovat, pokud chtějí v budoucnu přežít.

Zvýšený tlak na vládu a výrobce

S rostoucími nároky na výrobu elektromobilů se zintenzivnilo lobbování automobilových gigantů, kteří žádají vládu o zmírnění pravidel pro prodej vozidel s nulovými emisemi. Stellantis varoval, že pokud dojde ke změně mandátu pro prodej těchto vozidel, může přestat vyrábět auta ve Velké Británii. Vláda reagovala revizí pravidel, což vyvolalo širokou diskusi.

Podle Fiony Howarthové, výkonné ředitelky společnosti Octopus Electric Vehicles, změna mandátu podkope investice do infrastruktury pro elektromobily. Přesto existují náznaky, že automobilky, pokud budou moci cenově přístupněji prodávat elektromobily, budou mít šanci uspět na britském trhu.

Zatímco britské automobilky čelí složitým výzvám, některé zahraniční investice pomáhají zmírnit negativní dopady. Společnost Nissan investuje 2 miliardy liber do svého závodu v Sunderlandu, aby zvýšila výrobu elektromobilů a postavila novou továrnu na baterie. Společnost Tata Motors, vlastník Jaguar Land Rover, se rozhodl postavit novou fabriku na baterie za 4 miliardy liber v Somersetu.

Zdroj: Unsplash

Také BMW plánuje vyrábět elektrické modely Mini v Oxfordu. Tato investice v oblasti elektromobility ukazuje, že Británie stále může mít budoucnost v tomto sektoru, pokud dokáže vytvořit podporující prostředí pro výrobce automobilů a investory.

Kritická fáze pro britský automobilový průmysl

Současná situace britského automobilového průmyslu ukazuje na kritickou fázi, ve které se nachází. Zatímco britská vláda usiluje o to, aby se země stala lídrem v oblasti elektromobilů, automobilky čelí velkým výzvám, které ohrožují pracovní místa a stabilitu celého sektoru.

Pro zajištění úspěchu v tomto přechodu na elektrickou energii je nutné, aby vláda reagovala rychle a poskytla jasnou podporu pro výrobce i spotřebitele. Jak se ukazuje, budoucnost britského automobilového průmyslu bude záviset na schopnosti přizpůsobit se novým technologiím a vytvořit podmínky pro prosperitu v oblasti elektromobility.

Tento krok přináší s sebou nejen výzvy, ale i nejistotu pro tisíce pracovníků v automobilkách. Jedním z příkladů je uzavření továrny Vauxhall v Lutonu, kterou vlastní společnost Stellantis, jež po více než 120 letech výroby vozidel přestává vyrábět dodávky. Tento krok přichází v době, kdy britská vláda hledá rovnováhu mezi podporou nových technologií a ochranou tradičních pracovních míst.Tony Vitty, bývalý manažer kontroly kvality v továrně na výrobu dodávek Vauxhall v Lutonu, hovoří o situaci, jakoby to byla jeho vlastní ztráta zaměstnání. „Je to zničující,“ říká o 1100 zaměstnancích, kteří čelí hrozbě propouštění. Mnozí z nich mají hypotéky, a takové pracovní příležitosti v oblasti jsou omezené. Historie automobilky Vauxhall v Lutonu je neoddělitelně spjata s městem, kde na vrcholu své výroby zaměstnávala až 37 000 lidí. V současnosti však britský automobilový průmysl čelí výzvám, které ovlivňují nejen Luton, ale celé Spojené království.Pokles poptávky po spalovacích vozidlech Chcete využít této příležitosti?Poptávka po tradičních benzinových automobilech v Británii klesá, což se projevuje i na celkové výrobě. Výroba vozidel ve Spojeném království spadla v říjnu o 15 %, což je již osmý měsíc poklesu v řadě. Tento trend bude pravděpodobně pokračovat, jak výrobci přecházejí na elektromobily, aby splnili vládní cíle v oblasti nulových emisí. Ford Motor Co. už oznámil zrušení přibližně 800 pracovních míst ve Velké Británii do roku 2027. Další výrobci, jako Nissan, Stellantis a Jaguar, varují před možným propouštěním a ztrátou pracovních míst v důsledku přísnějších pravidel pro výrobu automobilů s nulovými emisemi.Britský automobilový průmysl již několik let bojuje s problémy, mezi něž patří brexit, vysoké náklady na energie a odklon od výroby benzinových vozidel. Ačkoli má Spojené království ambiciózní cíle stát se lídrem v oblasti elektromobilů, zaostává za ostatními evropskými zeměmi, které již investují do továren na baterie a elektromobily. Vláda musí urgentně zasáhnout, aby zabránila dalšímu úpadku odvětví. Andy Palmer, bývalý výkonný ředitel společnosti Aston Martin, tvrdí, že automobilky ve Spojeném království čelí vysokým nákladům na energie a nedostatku pobídek. „Je tu mnoho důvodů, proč se auta ve Spojeném království nemusí nutně vyrábět,“ dodává.Rachel Reevesová, kancléřka státní pokladny, se soustředí na vyřešení fiskálních problémů Velké Británie, ale její nedávná opatření pro automobilky neoslovila vedoucí pracovníky odvětví. Ti očekávali, že vláda poskytne více pobídek pro prodej elektromobilů, které jsou stále dražší než jejich benzinové alternativy. Zatímco prodej elektromobilů roste, jejich podíl na trhu ve Velké Británii je stále nedostatečný k dosažení vládních cílů. Tento trend je podpořen slevami, které výrobci nabízí, ale současný podíl elektromobilů je pouze 18 %, zatímco cíl pro rok 2030 je 80 %. Tato situace dává výrobním firmám jasně najevo, že budou muset inovovat, pokud chtějí v budoucnu přežít.Zvýšený tlak na vládu a výrobceS rostoucími nároky na výrobu elektromobilů se zintenzivnilo lobbování automobilových gigantů, kteří žádají vládu o zmírnění pravidel pro prodej vozidel s nulovými emisemi. Stellantis varoval, že pokud dojde ke změně mandátu pro prodej těchto vozidel, může přestat vyrábět auta ve Velké Británii. Vláda reagovala revizí pravidel, což vyvolalo širokou diskusi. Podle Fiony Howarthové, výkonné ředitelky společnosti Octopus Electric Vehicles, změna mandátu podkope investice do infrastruktury pro elektromobily. Přesto existují náznaky, že automobilky, pokud budou moci cenově přístupněji prodávat elektromobily, budou mít šanci uspět na britském trhu.Zatímco britské automobilky čelí složitým výzvám, některé zahraniční investice pomáhají zmírnit negativní dopady. Společnost Nissan investuje 2 miliardy liber do svého závodu v Sunderlandu, aby zvýšila výrobu elektromobilů a postavila novou továrnu na baterie. Společnost Tata Motors, vlastník Jaguar Land Rover, se rozhodl postavit novou fabriku na baterie za 4 miliardy liber v Somersetu.Také BMW plánuje vyrábět elektrické modely Mini v Oxfordu. Tato investice v oblasti elektromobility ukazuje, že Británie stále může mít budoucnost v tomto sektoru, pokud dokáže vytvořit podporující prostředí pro výrobce automobilů a investory.Kritická fáze pro britský automobilový průmyslSoučasná situace britského automobilového průmyslu ukazuje na kritickou fázi, ve které se nachází. Zatímco britská vláda usiluje o to, aby se země stala lídrem v oblasti elektromobilů, automobilky čelí velkým výzvám, které ohrožují pracovní místa a stabilitu celého sektoru. Pro zajištění úspěchu v tomto přechodu na elektrickou energii je nutné, aby vláda reagovala rychle a poskytla jasnou podporu pro výrobce i spotřebitele. Jak se ukazuje, budoucnost britského automobilového průmyslu bude záviset na schopnosti přizpůsobit se novým technologiím a vytvořit podmínky pro prosperitu v oblasti elektromobility.
Tagy: automobilový průmyslelektromobilitakrizevelká británie

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      19:55

      V pátek Raymond James zvýšil hodnocení společnosti Wingstop Inc (NASDAQ:WING) s cílovou cenou 420 USD

      19:47

      Ve čtvrtek BTIG zvýšila hodnocení společnosti Kratos Defense & Security Solutions (NASDAQ:KTOS) na „koupit“ s cílovou cenou 80 USD

      19:32

      Odborový svaz Air Canada oznámil, že letušky budou pokračovat ve stávce, letecká společnost odkládá obnovení provozu

      14:49

      V úterý Loop Capital zvýšil hodnocení společnosti Five Below Inc (NASDAQ:FIVE) na „koupit“ s cílovou cenou 165 USD

      14:32

      EU tlačí na ochranu digitálních pravidel a zdržuje obchodní prohlášení s USA, píše FT

      13:32

      Air Canada obnoví lety poté, co vláda ukončila stávku

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Latinskoamerický lídr v online platbách získává nový dech a investoři zpozorněli

      15 srpna, 2025

      Latinskoamerická společnost dLocal, specialista na online platební řešení, se podle analytiků banky HSBC dostala do fáze, kdy je připravena na...

      Zdroj: Getty Images

      Buffettova Berkshire Hathaway nakupuje. Akcie UnitedHealth a D. R. Horton rostou

      15 srpna, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Wells Fargo věří v téměř 30% růst solárních akcií Sunrun i přes politické změny

      15 srpna, 2025
      Zdroj: BS

      SICC vstupuje na hongkongskou burzu: klíčový okamžik pro svět karbidu křemíku

      14 srpna, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Investiční domy míří na CACI International a Nvidii – čekají výrazný růst

      14 srpna, 2025

      Tip editora.

      axel
      Akcie

      Axelspace ohromila investory – po vstupu na burzu vyskočila o 80 %

      13 srpna, 2025

      Když se Axelspace Holding Corp (402A) 12 srpna 2025 konečně dostala na burzu v Tokiu, šlo o pátý vstup japonské...

      Nejčtenější zprávy.

      Oracle míří k bilionové hodnotě díky expanzi v umělé inteligenci

      16 srpna, 2025

      Americké akcie po zveřejnění ekonomických údajů smíšeně; pozornost upřena na summit na Aljašce

      15 srpna, 2025

      S&P 500 těží ze sázek na snížení úrokových sazeb a a uzavřel na rekordní úrovni

      13 srpna, 2025

      S&P 500 uzavřel níže, přesto zaznamenal druhý týdenní zisk v řadě

      15 srpna, 2025

      Dutch Bros roste rychleji než konkurence a posiluje na úkor Starbucks

      13 srpna, 2025

      Trump a Putin jednali na Aljašce, zásadní posun ale nepřišel

      16 srpna, 2025

      Smrtelný výbuch v závodě U.S. Steel otřásá důvěrou v budoucnost americké oceli

      17 srpna, 2025

      S&P 500 dosáhl nového rekordního maxima, ale obavy z inflace přetrvávají

      14 srpna, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.