Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Britský automobilový průmysl čelí krizi při přechodu na elektromobily

Britský automobilový průmysl čelí zásadním změnám, protože se musí přizpůsobit přechodu na elektromobilitu.

Michael Klos Autor: Michael Klos
2 prosince, 2024
5 min. čtení
Zdroj: Getty images

Zdroj: Getty images

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Britský automobilový průmysl čelí problémům kvůli přechodu na elektromobily a klesající poptávce po benzinových autech
  • Továrna Vauxhall v Lutonu, po 120 letech, končí výrobu dodávek, což ohrožuje 1100 pracovních míst
  • Vláda a automobilky čelí tlaku na zjednodušení pravidel pro elektromobily, aby podpořily jejich dostupnost a udržitelnost

Tento krok přináší s sebou nejen výzvy, ale i nejistotu pro tisíce pracovníků v automobilkách. Jedním z příkladů je uzavření továrny Vauxhall v Lutonu, kterou vlastní společnost Stellantis, jež po více než 120 letech výroby vozidel přestává vyrábět dodávky.

Tento krok přichází v době, kdy britská vláda hledá rovnováhu mezi podporou nových technologií a ochranou tradičních pracovních míst.

Tony Vitty, bývalý manažer kontroly kvality v továrně na výrobu dodávek Vauxhall v Lutonu, hovoří o situaci, jakoby to byla jeho vlastní ztráta zaměstnání. „Je to zničující,“ říká o 1100 zaměstnancích, kteří čelí hrozbě propouštění. Mnozí z nich mají hypotéky, a takové pracovní příležitosti v oblasti jsou omezené.

Zdroj: Getty images

Historie automobilky Vauxhall v Lutonu je neoddělitelně spjata s městem, kde na vrcholu své výroby zaměstnávala až 37 000 lidí. V současnosti však britský automobilový průmysl čelí výzvám, které ovlivňují nejen Luton, ale celé Spojené království.

Advertisement

Pokles poptávky po spalovacích vozidlech

Chcete využít této příležitosti?

Poptávka po tradičních benzinových automobilech v Británii klesá, což se projevuje i na celkové výrobě. Výroba vozidel ve Spojeném království spadla v říjnu o 15 %, což je již osmý měsíc poklesu v řadě. Tento trend bude pravděpodobně pokračovat, jak výrobci přecházejí na elektromobily, aby splnili vládní cíle v oblasti nulových emisí.

Ford Motor Co. už oznámil zrušení přibližně 800 pracovních míst ve Velké Británii do roku 2027. Další výrobci, jako Nissan, Stellantis a Jaguar, varují před možným propouštěním a ztrátou pracovních míst v důsledku přísnějších pravidel pro výrobu automobilů s nulovými emisemi.

Britský automobilový průmysl již několik let bojuje s problémy, mezi něž patří brexit, vysoké náklady na energie a odklon od výroby benzinových vozidel. Ačkoli má Spojené království ambiciózní cíle stát se lídrem v oblasti elektromobilů, zaostává za ostatními evropskými zeměmi, které již investují do továren na baterie a elektromobily. Vláda musí urgentně zasáhnout, aby zabránila dalšímu úpadku odvětví.

Andy Palmer, bývalý výkonný ředitel společnosti Aston Martin, tvrdí, že automobilky ve Spojeném království čelí vysokým nákladům na energie a nedostatku pobídek. „Je tu mnoho důvodů, proč se auta ve Spojeném království nemusí nutně vyrábět,“ dodává.

Rachel Reevesová, kancléřka státní pokladny, se soustředí na vyřešení fiskálních problémů Velké Británie, ale její nedávná opatření pro automobilky neoslovila vedoucí pracovníky odvětví. Ti očekávali, že vláda poskytne více pobídek pro prodej elektromobilů, které jsou stále dražší než jejich benzinové alternativy.

Zatímco prodej elektromobilů roste, jejich podíl na trhu ve Velké Británii je stále nedostatečný k dosažení vládních cílů. Tento trend je podpořen slevami, které výrobci nabízí, ale současný podíl elektromobilů je pouze 18 %, zatímco cíl pro rok 2030 je 80 %. Tato situace dává výrobním firmám jasně najevo, že budou muset inovovat, pokud chtějí v budoucnu přežít.

Zvýšený tlak na vládu a výrobce

S rostoucími nároky na výrobu elektromobilů se zintenzivnilo lobbování automobilových gigantů, kteří žádají vládu o zmírnění pravidel pro prodej vozidel s nulovými emisemi. Stellantis varoval, že pokud dojde ke změně mandátu pro prodej těchto vozidel, může přestat vyrábět auta ve Velké Británii. Vláda reagovala revizí pravidel, což vyvolalo širokou diskusi.

Podle Fiony Howarthové, výkonné ředitelky společnosti Octopus Electric Vehicles, změna mandátu podkope investice do infrastruktury pro elektromobily. Přesto existují náznaky, že automobilky, pokud budou moci cenově přístupněji prodávat elektromobily, budou mít šanci uspět na britském trhu.

Zatímco britské automobilky čelí složitým výzvám, některé zahraniční investice pomáhají zmírnit negativní dopady. Společnost Nissan investuje 2 miliardy liber do svého závodu v Sunderlandu, aby zvýšila výrobu elektromobilů a postavila novou továrnu na baterie. Společnost Tata Motors, vlastník Jaguar Land Rover, se rozhodl postavit novou fabriku na baterie za 4 miliardy liber v Somersetu.

Zdroj: Unsplash

Také BMW plánuje vyrábět elektrické modely Mini v Oxfordu. Tato investice v oblasti elektromobility ukazuje, že Británie stále může mít budoucnost v tomto sektoru, pokud dokáže vytvořit podporující prostředí pro výrobce automobilů a investory.

Kritická fáze pro britský automobilový průmysl

Současná situace britského automobilového průmyslu ukazuje na kritickou fázi, ve které se nachází. Zatímco britská vláda usiluje o to, aby se země stala lídrem v oblasti elektromobilů, automobilky čelí velkým výzvám, které ohrožují pracovní místa a stabilitu celého sektoru.

Pro zajištění úspěchu v tomto přechodu na elektrickou energii je nutné, aby vláda reagovala rychle a poskytla jasnou podporu pro výrobce i spotřebitele. Jak se ukazuje, budoucnost britského automobilového průmyslu bude záviset na schopnosti přizpůsobit se novým technologiím a vytvořit podmínky pro prosperitu v oblasti elektromobility.

Tento krok přináší s sebou nejen výzvy, ale i nejistotu pro tisíce pracovníků v automobilkách. Jedním z příkladů je uzavření továrny Vauxhall v Lutonu, kterou vlastní společnost Stellantis, jež po více než 120 letech výroby vozidel přestává vyrábět dodávky. Tento krok přichází v době, kdy britská vláda hledá rovnováhu mezi podporou nových technologií a ochranou tradičních pracovních míst.Tony Vitty, bývalý manažer kontroly kvality v továrně na výrobu dodávek Vauxhall v Lutonu, hovoří o situaci, jakoby to byla jeho vlastní ztráta zaměstnání. „Je to zničující,“ říká o 1100 zaměstnancích, kteří čelí hrozbě propouštění. Mnozí z nich mají hypotéky, a takové pracovní příležitosti v oblasti jsou omezené. Historie automobilky Vauxhall v Lutonu je neoddělitelně spjata s městem, kde na vrcholu své výroby zaměstnávala až 37 000 lidí. V současnosti však britský automobilový průmysl čelí výzvám, které ovlivňují nejen Luton, ale celé Spojené království.Pokles poptávky po spalovacích vozidlechChcete využít této příležitosti?Poptávka po tradičních benzinových automobilech v Británii klesá, což se projevuje i na celkové výrobě. Výroba vozidel ve Spojeném království spadla v říjnu o 15 %, což je již osmý měsíc poklesu v řadě. Tento trend bude pravděpodobně pokračovat, jak výrobci přecházejí na elektromobily, aby splnili vládní cíle v oblasti nulových emisí. Ford Motor Co. už oznámil zrušení přibližně 800 pracovních míst ve Velké Británii do roku 2027. Další výrobci, jako Nissan, Stellantis a Jaguar, varují před možným propouštěním a ztrátou pracovních míst v důsledku přísnějších pravidel pro výrobu automobilů s nulovými emisemi.Britský automobilový průmysl již několik let bojuje s problémy, mezi něž patří brexit, vysoké náklady na energie a odklon od výroby benzinových vozidel. Ačkoli má Spojené království ambiciózní cíle stát se lídrem v oblasti elektromobilů, zaostává za ostatními evropskými zeměmi, které již investují do továren na baterie a elektromobily. Vláda musí urgentně zasáhnout, aby zabránila dalšímu úpadku odvětví. Andy Palmer, bývalý výkonný ředitel společnosti Aston Martin, tvrdí, že automobilky ve Spojeném království čelí vysokým nákladům na energie a nedostatku pobídek. „Je tu mnoho důvodů, proč se auta ve Spojeném království nemusí nutně vyrábět,“ dodává.Rachel Reevesová, kancléřka státní pokladny, se soustředí na vyřešení fiskálních problémů Velké Británie, ale její nedávná opatření pro automobilky neoslovila vedoucí pracovníky odvětví. Ti očekávali, že vláda poskytne více pobídek pro prodej elektromobilů, které jsou stále dražší než jejich benzinové alternativy. Zatímco prodej elektromobilů roste, jejich podíl na trhu ve Velké Británii je stále nedostatečný k dosažení vládních cílů. Tento trend je podpořen slevami, které výrobci nabízí, ale současný podíl elektromobilů je pouze 18 %, zatímco cíl pro rok 2030 je 80 %. Tato situace dává výrobním firmám jasně najevo, že budou muset inovovat, pokud chtějí v budoucnu přežít.Zvýšený tlak na vládu a výrobceS rostoucími nároky na výrobu elektromobilů se zintenzivnilo lobbování automobilových gigantů, kteří žádají vládu o zmírnění pravidel pro prodej vozidel s nulovými emisemi. Stellantis varoval, že pokud dojde ke změně mandátu pro prodej těchto vozidel, může přestat vyrábět auta ve Velké Británii. Vláda reagovala revizí pravidel, což vyvolalo širokou diskusi. Podle Fiony Howarthové, výkonné ředitelky společnosti Octopus Electric Vehicles, změna mandátu podkope investice do infrastruktury pro elektromobily. Přesto existují náznaky, že automobilky, pokud budou moci cenově přístupněji prodávat elektromobily, budou mít šanci uspět na britském trhu.Zatímco britské automobilky čelí složitým výzvám, některé zahraniční investice pomáhají zmírnit negativní dopady. Společnost Nissan investuje 2 miliardy liber do svého závodu v Sunderlandu, aby zvýšila výrobu elektromobilů a postavila novou továrnu na baterie. Společnost Tata Motors, vlastník Jaguar Land Rover, se rozhodl postavit novou fabriku na baterie za 4 miliardy liber v Somersetu.Také BMW plánuje vyrábět elektrické modely Mini v Oxfordu. Tato investice v oblasti elektromobility ukazuje, že Británie stále může mít budoucnost v tomto sektoru, pokud dokáže vytvořit podporující prostředí pro výrobce automobilů a investory.Kritická fáze pro britský automobilový průmyslSoučasná situace britského automobilového průmyslu ukazuje na kritickou fázi, ve které se nachází. Zatímco britská vláda usiluje o to, aby se země stala lídrem v oblasti elektromobilů, automobilky čelí velkým výzvám, které ohrožují pracovní místa a stabilitu celého sektoru. Pro zajištění úspěchu v tomto přechodu na elektrickou energii je nutné, aby vláda reagovala rychle a poskytla jasnou podporu pro výrobce i spotřebitele. Jak se ukazuje, budoucnost britského automobilového průmyslu bude záviset na schopnosti přizpůsobit se novým technologiím a vytvořit podmínky pro prosperitu v oblasti elektromobility.
Tagy: automobilový průmyslelektromobilitakrizevelká británie


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    22:43

    Ruské akcie klesají při uzavření trhu; index MOEX Russia zůstává stabilní.

    22:34

    Coca-Cola se zapojuje do závěrečných jednání o záchraně prodeje Costa Coffee, uvádí FT.

    22:20

    Let United Airlines se vrátil z důvodu poruchy motoru na letiště v oblasti DC.

    22:14

    Sobi se chystá koupit Arthrosi Therapeutics za 950 milionů dolarů

    12:54

    Jaký dopad má oslabující rupie na makroekonomiku?

    12:44

    Růst Indie v roce 2026 zpomalí, přesto zůstane nejsilnější mezi předními ekonomikami.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Citi vidí v akciích Boeing atraktivní příležitost před novým rokem

    12 prosince, 2025

    Investiční banka Citi se domnívá, že akcie společnosti Boeing vstupují do nového roku v mimořádně zajímavé pozici a mohou nabídnout...

    Zdroj: Getty Images

    Akcie Meta Platforms mohou být tichým vítězem AI, býci radí kupovat

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Unsplash

    Akcie cestovních společností rostou díky sazbám Fedu a silné poptávce

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Bloomberg

    Akcie Roku už letos posílily o více než 40 %, Jefferies očekává další růst

    11 prosince, 2025
    Zdroj: Burzovnísvět

    IPO JST a Beta Technologies: emise potvrzují sílu závěru roku 2025

    11 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Medline Inc.

    Datum IPO: 17 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 55,3 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    S&P 500 klesá, akcie Broadcomu dostávají zabrat

    12 prosince, 2025

    GE Vernova láme rekordy po vylepšeném výhledu a štědré dividendové politice

    11 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel níže, investoři jsou opatrní před rozhodnutím Fedu

    9 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel na rekordním maximu navzdory poklesu Oracle a AI

    11 prosince, 2025

    Akcie jsou před rozhodnutím Fedu volatilní; pozornost se soustředí na trh práce

    9 prosince, 2025

    Broadcom zajistil propad celého technologického sektoru

    12 prosince, 2025

    Dokáže Meta zopakovat „rok efektivity“ a znovu nastartovat růst akcií v roce 2026?

    13 prosince, 2025

    S&P 500 končí výše, Fed snížil sazby již potřetí v tomto roce

    10 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.